Pred skoraj desetimi leti je v svet srednje-velikih športnih terencev vstopila Ford kuga in več kot dobro upravičila svoje grozeče ime - tudi pri nas se je razširila tako hitro, kot so se v srednjem veku širile hude nalezljive bolezni. Z drugo generacijo je izgubila nekaj športnosti, a pridobila na prostornosti in uporabnosti, pri prenovi pa so z nekaj prefinjenimi potezami pri Fordu znova poudarili njeno drznost.
Spredaj izstopajo velika trapeziodna maska hladilnika z dvema vodoravnima letvicama, vitka žarometa z zašiljenimi dnevnimi lučmi LED, meglenke in preoblikovani odbijač, kar kugo že na pogled približa večjemu edgeu in drugim Fordovim najnovejšim modelom.
Zadaj oko postane ob preoblikovanih prtljažnih vratih in lučeh v slogu večjega premijskega brata, ki poskrbijo za dodaten pečat športnemu videzu. Pomladitev je kugi brez dvoma dobro dela, zmogljivi motorizaciji (2.0 TDCi 132kW, AWD in 6-stopenjski Powershift dvosklopčni menjalnik) pa zelo dobro pristoji športno ustrojen paket opreme ST-Line.
Kuga ST-Line ima tako znotraj delno usnjene in električno nastavljive športne sedeže, usnjen volan in prestavno ročico ter z aluminijem obdane stopalke, na zunaj pa se od klasičnega modela razlikuje po v barvi karoserije nameščenih odbijačih, unikatnih 18- ali 19-palčnih črnih platiščih, dodali so ji črno masko s satovjem, črno obrobo žarometov in meglenk, črne strešne nosilce in zatemnjene zadnje luči, zaključka izpuhov pa objema atraktivni difuzor.
Karoserija je centimeter bližje tlom, kupce pa bo v ST-Line opremi navdušilo tudi športno vzmetenje s trše nastavljenimi vzmetmi in blažilniki. S tem so inženirji v ovinkih zagotovili manj nagibanja, spremenjeno delovanje krmilnega sistema in povečana stabilnost pri vožnji čez ovinke pa kugi dodata še kanček športnosti, pri čemer udobje ne trpi.
Kot ST-Line je na voljo z vsemi motorji z močjo od 88 do 134 kilovatov, posamezne različice dopolnita še štirikolesni pogon AWD in 6-stopenjski dvosklopčni menjalnik, cene pa se s popustom v višini 3.500 evrov začnejo pri 29.640 evrov. Tik pod vrhom ponudbe je kuga ST-Line z 2,0-litrskim dizlom s 132 kilovati (180 KM), AWD pogonom in Powershift menjalnikom, ki stane 36.760 evrov (3.320 več kot Titanium), nekaj dodatkov pa je testno podražilo na 41.710 evrov.
Dvolitrski štirivaljnik v močnejši izmed dveh izpeljank bo v 1.700 kg težki kugi zadovoljil tudi zahtevnejše voznike, saj zmore največjo moč 132 kW (180 KM) in največji navor 400 Nm. Uglajen stroj suvereno vleče med 2.000 in 2.500 vrtljaji, razen ob zagonu je precej tih, v kombinacijo moči in navora pa se zgledno vključi Powershift menjalnik, ki vse hitro in mehko opravlja sam.
Z mesta do 100 km/h pospeši v 9,2 sekunde ter doseže največjo hitrost 203 km/h, kar na prvi pogled morda ne izvabi navdušenja, a vozniško zares dobra kuga zaradi AWD suvereno spelje in pospešuje, vso svojo moč pa pokaže med zavoji.
Kuga ST-Line se s pomočjo pametnega štirikolesnega pogona, športno nastavljenega podvozja in ročnega prestavljanja s pomočjo obvolanskih ušes med ovinki hitro prelevi v ubijalca ega. K temu pripomore tudi vektorsko prilagajanje navora (curve control) v različnih razmerah, ki omogoča stoodstotni prenos moči na katerokoli os, za vse skupaj pa nezaznavno skrbi elektronika. Ta glede na trenutni oprijem, nagibanje vozila in vrsto podlage že nekoliko vnaprej predvideva in tudi sprejema odločitve.
Sistem je sicer nadgradnja sistema za nadzor proti zdrsu koles in poleg hitrega razporejanja navora na slabših podlagah izboljša oprijem z rahlim zaviranjem posameznih koles, večinoma tistih na notranji strani vozila. S tem deloma oponaša delovanje zapore diferenciala, občutek za volanom športno-terenske kuge pa je zato podoben kot pri športnih različicah Fordov ST, kar na obraz prikliče velik nasmešek.
Čeprav Ford kuga ST-Line s svojo pojavo namiguje, da jo bolj kot kakšni izleti izven utrjenih cest zanimata zabava in kazanje mišic na asfaltu, sta stabilnost in oprijem vozila odlična tudi v snegu, blatu in gozdnih površinah oziroma v vseh vremenskih razmerah.
Ko je tako večino avtomobilov na poti na Krvavec ustavilo zasneženo oziroma poledenelo cestišče, smo s kugo suvereno dosegli vznožje smučišča. Zaradi štirikolesnega pogona si kuga lahko podredi tudi kak manj zahteven teren ter gotovo zmore več, kot potrebuje večina voznikov, brez kakih težav pa tudi do težje dostopne počitniške destinacije pripelje prikolico ali čoln.
Delovanje samega pogona lahko ves čas spremljamo prek preprostega prikazovalnika med števcema. Ob običajni vožnji ali denimo potovanju po avtocesti tako deluje le prednji kolesni par - kar je tudi v prid nižji porabi -, pri vožnji v klanec pa deloma že pomaga zadnji par. Manj kuga navduši s porabo, ki je v povprečju znašala 8,5 litra na sto prevoženih kilometrov (tovarna 6,0/4,7/5,2), a je večino časa konkretno grizla v asfalt in drugo podlago.
V malce preživeti notranjosti večji sprememb ni, zato bo morda kdo pogrešil prečiščenost oziroma drugačnost in svežino, ki jo ima nekatera konkurenca. Voznikovo okolje tako ostaja polno gumbov, sredinska konzola pa še naprej spominja na kak Sonyev glasbeni stolp s CD predvajalnikom vred.
Položaj za volanom ostaja dober, na obroču so zdaj bolj intuitivne tipke, vidno izboljšan pa je 8-palčni več-funkcijski zaslon na dotik s tretjo generacijo vmesnica Sync in navigacijo. Zaslon se hitro odziva na pritiske prstov, sistem pa je postal bolj učinkovit in preprost za uporabo. Vpeljali so tudi preproste glasovne ukaze (ki delujejo le v angleščini).
V kabino so pri Fordu vpeljali boljše materiale in še nekoliko dodelali izdelavo, ročna zavora pa je po novem elektronska. Kuga je na 4,53 metra dolžine in 2,69 metra medosja ohranila prostornost, pohvaliti velja možnost nastavljanja naklona naslonjal v drugi vrsti (razmerje 60:40), udobni sedeži za dva odrasla pa na žalost niso vzdolžno pomični.
Prtljažna vrata se za več udobja odpirajo s pomočjo elektrike in s pomikom noge pod odbijačem, kar pride prav, ko imate polne roke, vanj pa je moč zložiti 481 oziroma 1.653 litrov s podrto klopjo. K večjemu udobju pozimi pomagajo tudi ogrevani volan in sedeži ter vetrobransko steklo.
Pri Fordu so s prenovo veliko poudarka namenili tudi varnostno-asistenčnim sistemov, a je za večino treba doplačati. V tej skupini je še kako koristen sistem samodejnega zaviranja v sili Active City Stop (ACC) (400 evrov), kuga pa sicer premore tudi radarski tepomat (760 evrov), sistem za opozarjanje na nenamerno menjavo smernega pasu s prepoznavanjem prometnih znakov (1.300, vključen ACC), sistem za zanavanje vozil v mrtvem kotu (900 evrov), aktivno pomoč pri parkiranju (serijsko v ST-Line) in dobrodošli opozorilnik na prečni promet pri vzvratni vožnji.
Ford kuga je v osnovi še naprej družinsko naravnan avto z veliko prostora, prenova pa ji je vdahnila nekaj modernosti in svežine. V različici ST-Line avtomobil pokaže tudi svojo drugo plat, saj si nadene bolj športen videz in čvrsto podvozje, s tem pa kuga postane še bolj dinamično usmerjeni športni terenec. Takšen, ki ne bo všeč samo starejšim parom in aktivnim mamicam, ampak tudi športnim očetom.