Za futuristične avtomobile in študije prihodnosti se zdi, kot da so ravnokar prišli iz znanstvenofantastičnih filmov, toda v resnici gre za novosti, ki so le nekaj let pred množično rabo v serijskih izdelkih.
Avtomobili so že danes več kot le sredstvo za prevoz od točke A do točke B, še korak dlje pa gredo razni koncepti. Avtomobilske študije so namreč poskusi, nekakšni laboratoriji na štirih kolesih, s katerimi proizvajalci raziskujejo smernice prihodnosti in svoje futuristične ideje preizkušajo v praksi, na podlagi odzivov nanje pa se odločajo o prihodnjih smernicah posamezne znamke. Študije vedno poskrbijo tudi za osuple poglede obiskovalcev na avtosalonih, tehnično pa so tako napredne, da komaj čakamo prihodnost. Vozila, opremljena z napredno tehnologijo, postajajo interaktiven in po lastnem okusu urejen prostor, ki povezuje voznike z drugimi vozili, ljudmi in okolico, ki jih obdaja. Vozila prihodnosti obljubljajo visoko energetsko učinkovitost, povezljivost in avtonomno vožnjo, v ospredju bo tudi njihovo povezovanje.
Mercedes-benz EQ
Nov prodajni steber najstarejše znamke
Mercedes-Benz ima dolgo zgodovino predstavitev pionirskih in vizionarskih tehnologij, saj je prvi avtomobil leta 1886 patentiral prav Carl Benz. V prihodnost so zazrti tudi s študijo EQ, ki oznanja začetek nove dobe za Mercedes, saj bodo do leta 2025 predstavili deset električnih vozil. Prav serijski avto na podlagi študije EQ bo glede prodaje glavni Mercedesov steber elektromobilnosti. Tudi zato je EQ zapakiran v priljubljeno obliko športnega terenca, kot vsaka zasnova pa precej futurističen in v nekaterih podrobnostih kot z drugega sveta. Oblikovalci so veliko pozornosti namenili zmanjšanju zračnega upora, brisalci so zato skriti, namesto zunanjih stranskih ogledal pri pogledu nazaj pomagajo kamere, ki slike projicirajo na zaslone v vratih vozila. Odpravili so tudi tradicionalne kljuke za odpiranje vrat, s čimer so poudarili razpotegnjeno silhueto.
Notranjost sledi zunanjosti, kabina pa je popolnoma posvečena vozniku. V njej prevladuje minimalizem, kontrolniki na dotik pa so zamenjali skoraj vse fizične gumbe. Asimetrično oblikovanje armaturne plošče s kar 24-palčnim in na pogled lebdečim širokim zaslonom na dotik hkrati izpolnjuje obljubo o inovativni digitalni uporabniški izkušnji. Zanimiv volan ob kontrolnikih na dotik vključuje tudi OLED-zaslone za upravljanje funkcij avtomobila, glede na izbran vozni profil pa se spreminja tudi osvetlitev prednje maske, ki lahko sveti v modri ali rdeči barvi. Ključ študije EQ je tudi zmogljiv električni pogon in moči je res na pretek. Z uporabo dveh električnih motorjev, nameščenih na obeh oseh, je na voljo 300 kilovatov moči, kombinacija pa zmore kar 700 newtonmetrov navora.
Renault symbioz
Avto ali dnevna soba, odločitev je vaša
Francoski Renault je predstavil študijo symbioz, ki pogumno nakazuje prihajajoče smernice in razvoj avtomobilske industrije ter uresničuje zamisli o mobilnem domu. Pri konceptnem vozilu symbioz avto ni več ločen od bivalnega prostora, ampak je zasnovan kot njegova razširitev. Oblike, barve, materiali, značilnosti … vse je zasnovano tako, da se med potovanjem počutite kot v domači dnevni sobi, ko ste doma, pa vozilo postane dodatna soba ali del mobilne pisarne.
Symbioz je tudi opremljen z različnimi načini avtonomne vožnje, zato ročna vožnja ni več potrebna, ostaja pa na voljo. V načinu dnevne sobe se sprednja sedeža zavrtita za 180 stopinj, kar vam ponuja povsem nova doživetja, v miru se lahko posvetite družini ali pa sklenete posel. Če skozi stekleno streho ne bi videli pokrajine, ki drvi mimo vas, sploh ne bi vedeli, da ste na cesti. Pri Renaultu v symbiozu vidijo tudi povsem povezan ekosistem, ki povezljivost in avtomatizacijo doma potiska do skrajnih meja. Vozilo se doma namreč samodejno napolni, lahko pa tudi zagotovi električno energijo za vaš dom, prijetna notranjost in digitalne funkcije pa so vam vedno na voljo.
Toyota FT-4X
Igrivi terenec za pobege za konec tedna
Pri Toyoti so predstavili koncept, kjer se za oznako FT-4X skriva »prihajajoči Toyotin štirikolesno gnan križanec«. Z njim so po že znani poti prikazali nekatere svoje nove oblikovne ideje, škatlasto študijo vozila, s katerim se bo primarno vozilo po dobro utrjenih podlagah, pa so oblikovalci zrisali v vroči Kaliforniji. Pri tem so dali duška svoji kreativnost predvsem pri notranjosti, kjer je veliko uporabnih dodatkov, vse pa ima dvojno funkcijo.
Naslon za roke je tako lahko tudi spalna vreča znamke North Face, med zanimivosti gotovo sodi tudi vodoodporna kamera GoPro, ki so jo namestili v ohišje voznikovega zunanjega vzvratnega ogledala. Prtljažna vrata se lahko odpirajo na stran ali navzgor, v njih sta tudi grelnik in hladilnik, drsno dno prtljažnega prostora pa se da za lažje natovarjanje tudi izvleči. V vozilu ob tem mrgoli raznih funkcionalnih dodatkov, kot so priključki USB, kamere, baterije in drugo.
Volkswagen I.D. crozz II
Ljudski križanec stavi na elektriko in prostornost
Prihodnost je zelo pomembna tudi za največjega, nemški Volkswagen pa svoje načrte razkriva v konceptu I.D. crozz II. Gre za drugi električni koncept nove družine I.D., s katerim želi Volkswagen postati eden glavnih igralcev na trgu električnih vozil, najnovejša študija mestnega športnega terenca pa v prvem planu razkriva naslednika današnjega tiguana.
Čeprav je crozz precej soroden prvemu električnemu konceptu, pomeni dodaten vpogled v tehnologijo pogona, pri katerem ne bo manjkal niti štirikolesni pogon 4Motion. Ob idealni razporeditvi mase 50 proti 50 so vanj vgradili tudi nekaj zanimivih funkcij, kot je zagon avtomobila z glasom ali za odpiranje in zapiranje vrat, z vašim glasovnim ukazom pa se bo aktivirala tudi avtonomna vožnja. Velik poudarek so oblikovalci namenili prostornosti in uporabnosti, volan se tako dvigne iz armaturne plošče, odstranjen B-stebriček in drsna vrata pa prinašajo več prostora ter lažje vstopanje in izstopanje. Ker so baterije spravljene v dno vozila, prtljažnik sprejme spoštljivih 515 litrov, kljub nizki strehi, kjer so sončne celice, pa je v njem mogoče prevažati kolesa. Pogonski sklop ima na vsaki premi en motor in premore 225 kilovatov moči, že zdaj pa lahko prevozi do 500 kilometrov s polno baterijo.
Članek je bil objavljen v novi izdaji časopisa Finance TRENDI.