Kako se časi spreminjajo! Nekoč bi ob premieri Subarujeve impreze močno bilo srce, ko bi z glasnimi poki iz izpuha zapeljali na milansko obvoznico, pot na skrajno levem pasu nadaljevali proti Novari, uživaško pometli pesek z asfalta med Borgosesio, Arolo in Omegno ter prek Simplona še potnih rok in s povišanim srčnim utripom »padli« v švicarski Brig. In kako je danes?
S peto generacijo impreze smo okoli Milana s pomočjo odličnega radarskega tempomata (deluje od nič do 180 kilometrov na uro), lenobnega atmosferskega 1,6-litrskega bokserja s 85 kilovati oziroma 116 »konji« in 150 newtonmetri navora ter serijskega brezstopenjskega samodejnega menjalnika (CVT) lineartronic s prednastavljenimi sedmimi prestavami povsem umirjeno in sproščeno sledili prometnim tokovom, v dirkaški Monzi pa preizkušali delovanje naprednih varnostnih elementov sistema eyesight tretje generacije – predvsem samodejnega zaviranja v sili.
Postala je zelo varen in udoben avtomobil
Srčni utrip v meki italijanskega motošporta se je pri vožnji nove impreze nekoliko dvignil le ob slalomiranju med stožci in preizkušanju zavor družinske kombilimuzine.
Nova Subarujeva globalna platforma, napredno vzmetenje in za 50 odstotkov zmanjšano nagibanje, odziven in natančen krmilni sistem ter serijski simetrični štirikolesni pogon so si po vaji zaslužili močan aplavz, pozitiven skupni vtis pa so nadgradile še zavore.
Te se z učinkovitostjo postavljajo ob bok športnim zverinam, saj se impreza pri hitrosti 55 kilometrov na uro ustavi v dobrih devetih metrih, kar je na ravni BMW M3.
Japoncem je z novo imprezo uspel korenit zasuk v filozofiji, ki je dirkaški ugled potisnil nekam v ozadje, v ospredje pa ob družinski rabi postavlja nekaj povsem drugega – vrhunski varnostni paket in nadpovprečno udobje. Ali je s tem kaj narobe, smo se z novinarskimi kolegi spraševali pri kosilu nekje med griči Brianze. Z vidika povprečnega uporabnika v pogosto zelo hektičnem vsakdanjiku gotovo ne, smo si bili enotni, preden smo znova sedli za volan še vedno butične impreze.
Všečna oblika, prostorna notranjost in kakovostna izdelava
Ta na pogled ni ravno revolucionarna, vendar pa njeno zadržano kombilimuzinsko obliko poživijo prepoznavni oblikovalski poudarki, ki jih poznamo iz večjih outbacka in levorga.
Spredaj hvalimo zanimiv svetlobni podpis v obliki črke C, zaradi katere imprezo spoznamo že na daleč, nekaj športnega duha pa 446 centimetrov (plus 25 milimetrov) dolgi imprezi vseeno vdahnejo agresivnejše obrobe okoli spodnjega roba karoserije in strešni spojler.
Impreza je z raztegovanjem medosne razdalje na 267 centimetrov pridobila tudi pri notranji prostornosti, kjer se prvovrstno sedi tako spredaj kot zadaj.
Sedežem res ni kaj očitati, so udobni in dobro nastavljivi, kompaktni subaru pa je pri vrhu razreda po prostornini prtljažnika. Vanj gre 385 litrov prtljage oziroma 1.565 litrov s podrto zadnjo klopjo (deljiva 40 : 60), zaradi zmerne višine nakladalnega roba pa je tudi prijazen do uporabnika.
Med nabiranjem kilometrov nas je navdušila izdelava celotnega avtomobila, ki je na pričakovano visoki ravni, izbira materialov pa je klasično podrejena trpežnosti in veliko manj modi.
Japonci so tudi tukaj ostali zvesti tradiciji in se požvižgajo na individualizacijo. Pohvalno so se v duhu časa posvetili osempalčnemu multimedijskemu sistemu na dotik, ki je sodoben in privlačno oblikovan ter zmožen komunikacije z raznimi pametnimi mobilniki. Vozniku lahko tudi posreduje celo vrsto uporabnih informacij, v celoti pa se lahko postavi ob bok najboljšim izdelkom v razredu.
Veliko avtomobila za manj kot 20 tisočakov
Subaru v svetu večmilijonskih naklad še vedno velja za butičnega in nekoliko posebnega proizvajalca avtomobilov, ki pa v ospredje vse bolj postavlja varnost.
To cenijo tudi kupci, saj je Subaru prodajo v zadnjem letu okrepil za osem odstotkov, na 1,09 milijona, ljubezen do znamke pa bo gotovo okrepila tudi nova impreza. Resda ne s športnostjo (v ponudbi je sicer še 2,0-litrski bokser), a danes štejejo druge vrline.
Ob varnosti, udobju in družinski prostornosti bo njen adut pri prepričevanju gotovo tudi cena, saj osnovno motorizirano in dobro opremljeno imprezo s serijskim štirikolesnim pogonom, samodejnim menjalnikom in celovitim sistemom eyesight pri nas dobite že za 19.990 evrov, prehod na style in style navi pa jo podražita na 24.490 oziroma 26.490 evrov.