Avto

Čakanje na aljaškega medveda je dolgo, a očitno sladko

Zdi se kot znanstvena fantastika rumene vrste, kajti čakanje na kakšnega super dragega bolida ali prestižneža patricijskega pedigreja je (še vedno) sprejemljivo, vrsta za škodo pa nekaj povsem drugega. Kodiaq je po tej strani fenomen, vreden resnejšega premisleka.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

20.11.2017 23:10
Čas branja: 6 min
Čakanje na aljaškega medveda je dolgo, a očitno sladko
Kodiaq je bil že pred rojstvom obsojen na tržni uspeh, ki se mu je deloma posrečil tudi na slovenskem trgu, a bi bil zanesljivo večji, ko bi bile dobave hitrejše.

Škoda kodiaq ima v rokavu kar nekaj močnih adutov, tako da počasi in vztrajno spreminja značaj tovarne, ki naj bi ponujala predvsem »veliko avtomobila za malo denarja«. Testni kodiaq je stal prek 50 tisoč evrov.

»Ni ga še.« Tri besede mi je nekaj spomladanskih mesecev namenjal »moj« prodajalec zelenjave. To je bila enigma, ki sva jo zarotniško razumela, namenjena pa je bila kodiaqu, Škodinemu velikemu športnemu terencu. Nanj je bilo treba čakati precej dolgo, morda nespodobno dolgo. Ampak v tem čakanju ni bilo zaznati nobene drame ali očitne nejevolje. Kot bi čakal na otroka, ki zamuja, a bo prišel ves zdrav in lep. In nekaj dni pred koledarskim poletjem se je zgodba končala z dvema besedama: »Je že!«

Uspeh, zapisan v genih

Kodiaq je imel že v rojstnem listu zapisano, da bo šel dobro v promet. V Mladi Boleslav so bili neverjetno samozavestni in preroško točni: avto, ki je dobil ime po orjaškem aljaškem medvedu (le da ima ta na koncu čisto običajen k), postavlja kupce v dolge vrste. Pa ne le na slovenskem, temveč tudi na številnih drugih trgih. In ko so ga zgodaj spomladi predstavljali v naših krajih, je bilo jasno in glasno rečeno, da bo treba nanj čakati dolgo, skoraj presunljivo dolgo.

Zdi se kot znanstvena fantastika rumene vrste, kajti čakanje na kakšnega super dragega bolida ali prestižneža patricijskega pedigreja je (še vedno) sprejemljivo, vrsta za škodo pa nekaj povsem drugega. Kodiaq je po tej strani fenomen, vreden resnejšega premisleka. Sicer pa – ali ni prav tako ali celo bolj fenomenalno, da nekaj sto tisoč (!) navdušencev nad izjemno obotavljivo rojevajočo se teslo3 že več kot leto dni stoji v strumno poravnani vrsti in se nič ne razburja nad dejstvom, da s predujmi financirajo vizionarske načrte Elona Muska?!

Pomična sedežna klop ­ v drugi vrsti

V oblikovnem pogledu je avto delo »domačega« Jozefa Kabana (medtem je že zamenjal službeni naslov), ki je navdih pri njegovem risanju menda iskal tudi v podobi nekdaj tako slovitega češkega porcelana. Ampak kakšne dizajnerske izjemnosti ali celo predrznosti kodiaq le ne ponuja in tega tudi ni bilo pričakovati. V bistvu je ujetnik wolfsburške »šole«, ki še vedno daje prednost nekakšni klasični enostavnosti, tako značilni za volkswagne kot tudi škode. Ampak to prepričanje se zadnje čase malenkostno krha, kar morda dokazujeta tako arteon kot T-roc, in utegne se zgoditi, da bodo nekoliko pogumnejši oblikovalski vetrovi začeli pihati tudi v češki Mladi Boleslav, ki pa verjetno nikoli ne bo kakšen piemontski Torino.

Med octavio in superbom

Dimenzijsko je kodiaq, ki se potegne do 469 centimetrov, med manjšo octavio in večjim superbom. Slednjega posnema predvsem pri notranji prostornosti, nedvomno pomembnem adutu tega sedemsedežnega športnega terenca. Zlasti zadaj je dvema zelo udobno, a prostorskega čudeža, tako občudovanja vrednega pri superbu, le ne dosega.

Čeprav športni terenec, se kodiaq dobrodošlo spogleduje s kakšnim enoprostorcem: klop v drugi vrsti, deljivo v razmerju 70: 30, je mogoče pomikati naprej in nazaj za spoštljivih 18 centimetrov. Ni odveč, ker jo je mogoče zložiti oziroma podreti tudi iz prtljažnika, kar ni prav pogosto. Prtljažnik ima zaradi dveh dodatnih sedežev v zadku velik volumenski razpon, in sicer od 270 do 2.065 litrov.

Ko avto postane sedemsedežnik, je liliputanski, ko je vse zloženo, velikanski. In da sta šesti in sedmi sedež zelo mačehovska, je jasno, še bolj to, da se odrasli do njiju komaj splazijo – če sploh. Toda to že zelo dolgo ni kakšna posebnost ali presenetljiva novost. Ampak pri prtljažniku in zlaganju sedežev je kljub vsemu nekaj zadrege. Dno zloženih sedežev je sicer ravno, toda med eno in drugo zloženo vrsto je razmak prevelik, da bi bilo to povsem nepomembno. Kodiaq bi potreboval kakšno trdo prevleko – konkurenca jo pozna – da bi z njo prekril te odprtine. Verjamem, da je za nekatere to malenkost, za druge pač ne, in se čudim, da češka tovarna pri tem ni pokazala več posluha za popolnost. Finost, tudi če smo praktični, nikoli ne more biti odveč.

Dolg seznam doplačljive opreme

Sicer pa se sedi športnoterensko visoko, za manjše morda celo kakšen centimeter previsoko, da bi bilo to povsem enostavno. Z ergonomijo ni nobenih težav, in ker je bil kodiaq tako rekoč naphan z veliko dodatne opreme – o tem in »posledicah« na koncu – je bil tudi imeniten: kombinacija alkantare in usnja na sedežih, ogrevan volan, najboljši radijski sprejemnik, prav tako najbolj učinkovita klimatska naprava, veliko asistenčnih sistemov (hvalim predvsem zelo intuitivno delovanje sistema preklapljanja med dolgimi in kratkimi lučmi), aktivni tempomat z delovanjem do 210 kilometrov na uro, neodvisno ogrevanje vozila (tako imenovani webasto), 19-palčna platišča po imenu triglav (!) in še in še.

Ve se, kako je s tem – oprema naredi avtomobil privlačnejši oziroma zakrije kakšno pomanjkljivost in tudi pri tej škodi je tako. Pa kodiaq ni bil vrhunski zgolj v smislu opreme, temveč tudi pri mehaniki oziroma pogonu ter motorju. Znani 2,0-litrski turbodizel je ponujal živahnih 140 kilovatov, pri čemer je le prav vedeti, da je avta veliko tudi na tehtnici, in sicer 1.796 kilogramov, kjer svoje nedvomno doda tudi pogon 4 x 4. Ker je mogoče izbirati med šestimi voznimi programi (eco, comfort, normal, sport, individual in snow), se značaj avta vendarle nekoliko spreminja. Kdor se večinoma vozi v eco ali comfortu, ne bo zaznal kakšnega izrazitega pokimavanja ali zibanja, medtem ko sport vendarle ponuja nekaj več odločnosti.

S porabo, ki je v povprečju tam okoli osem litrov, kakšen deci gor dali dol, je treba biti zadovoljen. Malenkostno razočara samodejni DSG, kajti pri želji po eksplozivnosti in hitri odzivnosti je kljub odločnemu pritisku na pedal za plin nekoliko preveč obotavljiv.

Cena gre v nebo

Zdaj pa o ceni oziroma cenah, gotovo pomembni sestavini Škodinega tržnega stampeda. V testni izvedbi je stal kodiaq nič manj kot 50.346 evrov! Veliko, a je bilo že razloženo, zakaj, kajti zajeten seznam dodatne oziroma doplačljive opreme je potisnil ceno zelo visoko, vsaj za to škodo in Škodo. Toda brez teh dodatkov, se pravi z enakim motorjem in opremo style, štirikolesnim pogonom in DSG, je češki športni terenec naprodaj za veliko bolj znosnih 35.352 evrov. Na začetek censke lestvice pa je postavljena izvedenka 1,4 TSI active, ki stane zelo konkurenčnih 21.524 evrov! Je kodiaq vreden dolgega čakanja? Za dobrih 21 tisoč evrov je stanje v vrsti tako sladko, da zlahka počakaš na tisti »je že«.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Ali bi kupili avto, preden bi ga sploh videli in preizkusili?
Avto
AvtoMatej Kačič Ali bi kupili avto, preden bi ga sploh videli in preizkusili? 13

Škoda tudi s karoqom preseneča in osuplja vse – pri nas si je najnovejšega športnega terenca s puščico na nosu še pred prvim pravim stikom ali vožnjo zaželelo več kot 200 kupcev.

FINANCE
Avto
Tiguan XL za 400 Slovencev
Avto
AvtoMatej Kačič Tiguan XL za 400 Slovencev 4

Volkswagen tiguan allspace bo osrečil domače kupce, ki na prvo mesto postavljajo prostornost, cenovno pa je od klasičnega tiguana dražji od 2.500 do tri tisoč evrov.

FINANCE
Avto
VW in Subaru menjata barve, Tesla pa obljublja nebesa
Avto
AvtoMiloš Milač VW in Subaru menjata barve, Tesla pa obljublja nebesa

Avtomobilski posel je poln preobratov in presenečenj. Pogled v ozadje posla pa stvari postavi na pravo mesto

FINANCE
Avto
Kakšen avto s samodejnim menjalnikom dobim za deset tisočakov?
Avto
AvtoMiloš Milač Kakšen avto s samodejnim menjalnikom dobim za deset tisočakov? 7

Dacia sandero 0,9 TCE 90 easy-R s samodejnim menjalnikom stane natanko deset tisoč evrov. Ponuja dovolj avtomobila za ta denar?

FINANCE
Avto
Imperij vrača udarec in s T-rocom odpira modelsko ofenzivo
Avto
AvtoJanez Kovačič Imperij vrača udarec in s T-rocom odpira modelsko ofenzivo 5

Za volanom volkswagna T-roca, ki ga matična tovarna pošilja na trg in s tem morda dokazuje, da so v Wolfsburgu končno začeli pihati drugačni oziroma sveži oblikovalski vetrovi

FINANCE
Avto
Zmešnjava avtomobilskih trendov v letu 2018 in prihodi ob koncu leta
Avto
AvtoMiloš Milač Zmešnjava avtomobilskih trendov v letu 2018 in prihodi ob koncu leta

Kateri avtomobili bodo v prihodnjem letu zapeljali na naše ceste in v katere smeri kažejo trendi, preizkusili smo dacio dusterja, suzukija swifta, mazdo6 in dacio sandero s samodejnim menjalnikom, na trg pa sta zapeljala škoda karoq in mitusbishi eclipse cross.