(Intervju) Matej Vengust, Nervtech: kako bo slovenski simulator soustvarjal dobo avtonomnih avtov (Intervju) Matej Vengust, Nervtech: kako bo slovenski simulator soustvarjal dobo avtonomnih avtov Ekipa zanesenjakov, mladih računalničarjev, je ustvarila simulator vožnje, s katerim bodo avtomobilskim proizvajalcem pomagali razvijati rešitve v avtonomnih avtomobilih.
(Intervju) David Mitchell, AccuWeather: avtonomni avto bo moral poznati vremensko napoved, da se bo lahko pravilno odločil (Intervju) David Mitchell, AccuWeather: avtonomni avto bo moral poznati vremensko napoved, da se bo lahko pravilno odločil David Mitchell, podpredsednik digitalnih medijev in novih platform v AccuWeatherju, nam je pojasnil, kakšno vlogo bo vremenska napoved igrala v dobi avtonomnih avtov in kako bodo sploh priskrbeli potrebne informacije.
Polnjenje električnih avtov bo kmalu plačljivo - kdo bo zaračunaval in koliko? Polnjenje električnih avtov bo kmalu plačljivo - kdo bo zaračunaval in koliko? Plačljive storitve prvi napoveduje Elektro Ljubljana, počasi pa tudi Elektro Gorenjska, E3 ...
Teslin vlak lovi sapo, poslovanje spet krepko v rdečem Teslin vlak lovi sapo, poslovanje spet krepko v rdečem V prvih treh mesecih so imeli 627 milijonov evrov izgube, prihodki pa so zrasli za tretjino.
Koliko morate prevoziti, da bo električni avto cenejši od bencinskega ali dizelskega Koliko morate prevoziti, da bo električni avto cenejši od bencinskega ali dizelskega Več kilometrov prevozite, prej si boste povrnili večji vložek v električni avto.

Čakanje na aljaškega medveda je dolgo, a očitno sladko

Čas branja: 6 min
20.11.2017  23:10
Zdi se kot znanstvena fantastika rumene vrste, kajti čakanje na kakšnega super dragega bolida ali prestižneža patricijskega pedigreja je (še vedno) sprejemljivo, vrsta za škodo pa nekaj povsem drugega. Kodiaq je po tej strani fenomen, vreden resnejšega premisleka.
Čakanje na aljaškega medveda je dolgo, a očitno sladko
Kodiaq je bil že pred rojstvom obsojen na tržni uspeh, ki se mu je deloma posrečil tudi na slovenskem trgu, a bi bil zanesljivo večji, ko bi bile dobave hitrejše.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Elon Musk dodaj
Jozef Kaban dodaj
Webasto dodaj
Jata dodaj
Dacia dodaj

Škoda kodiaq ima v rokavu kar nekaj močnih adutov, tako da počasi in vztrajno spreminja značaj tovarne, ki naj bi ponujala predvsem »veliko avtomobila za malo denarja«. Testni kodiaq je stal prek 50 tisoč evrov.

»Ni ga še.« Tri besede mi je nekaj spomladanskih mesecev namenjal »moj« prodajalec zelenjave. To je bila enigma, ki sva jo zarotniško razumela, namenjena pa je bila kodiaqu, Škodinemu velikemu športnemu terencu. Nanj je bilo treba čakati precej dolgo, morda nespodobno dolgo. Ampak v tem čakanju ni bilo zaznati nobene drame ali očitne nejevolje. Kot bi čakal na otroka, ki zamuja, a bo prišel ves zdrav in lep. In nekaj dni pred koledarskim poletjem se je zgodba končala z dvema besedama: »Je že!«

Uspeh, zapisan v genih

Kodiaq je imel že v rojstnem listu zapisano, da bo šel dobro v promet. V Mladi Boleslav so bili neverjetno samozavestni in preroško točni: avto, ki je dobil ime po orjaškem aljaškem medvedu (le da ima ta na koncu čisto običajen k), postavlja kupce v dolge vrste. Pa ne le na slovenskem, temveč tudi na številnih drugih trgih. In ko so ga zgodaj spomladi predstavljali v naših krajih, je bilo jasno in glasno rečeno, da bo treba nanj čakati dolgo, skoraj presunljivo dolgo.

Zdi se kot znanstvena fantastika rumene vrste, kajti čakanje na kakšnega super dragega bolida ali prestižneža patricijskega pedigreja je (še vedno) sprejemljivo, vrsta za škodo pa nekaj povsem drugega. Kodiaq je po tej strani fenomen, vreden resnejšega premisleka. Sicer pa – ali ni prav tako ali celo bolj fenomenalno, da nekaj sto tisoč (!) navdušencev nad izjemno obotavljivo rojevajočo se teslo3 že več kot leto dni stoji v strumno poravnani vrsti in se nič ne razburja nad dejstvom, da s predujmi financirajo vizionarske načrte Elona Muska?!

Pomična sedežna klop ­ v drugi vrsti

V oblikovnem pogledu je avto delo »domačega« Jozefa Kabana (medtem je že zamenjal službeni naslov), ki je navdih pri njegovem risanju menda iskal tudi v podobi nekdaj tako slovitega češkega porcelana. Ampak kakšne dizajnerske izjemnosti ali celo predrznosti kodiaq le ne ponuja in tega tudi ni bilo pričakovati. V bistvu je ujetnik wolfsburške »šole«, ki še vedno daje prednost nekakšni klasični enostavnosti, tako značilni za volkswagne kot tudi škode. Ampak to prepričanje se zadnje čase malenkostno krha, kar morda dokazujeta tako arteon kot T-roc, in utegne se zgoditi, da bodo nekoliko pogumnejši oblikovalski vetrovi začeli pihati tudi v češki Mladi Boleslav, ki pa verjetno nikoli ne bo kakšen piemontski Torino.

Med octavio in superbom

Dimenzijsko je kodiaq, ki se potegne do 469 centimetrov, med manjšo octavio in večjim superbom. Slednjega posnema predvsem pri notranji prostornosti, nedvomno pomembnem adutu tega sedemsedežnega športnega terenca. Zlasti zadaj je dvema zelo udobno, a prostorskega čudeža, tako občudovanja vrednega pri superbu, le ne dosega.

Čeprav športni terenec, se kodiaq dobrodošlo spogleduje s kakšnim enoprostorcem: klop v drugi vrsti, deljivo v razmerju 70: 30, je mogoče pomikati naprej in nazaj za spoštljivih 18 centimetrov. Ni odveč, ker jo je mogoče zložiti oziroma podreti tudi iz prtljažnika, kar ni prav pogosto. Prtljažnik ima zaradi dveh dodatnih sedežev v zadku velik volumenski razpon, in sicer od 270 do 2.065 litrov.

Ko avto postane sedemsedežnik, je liliputanski, ko je vse zloženo, velikanski. In da sta šesti in sedmi sedež zelo mačehovska, je jasno, še bolj to, da se odrasli do njiju komaj splazijo – če sploh. Toda to že zelo dolgo ni kakšna posebnost ali presenetljiva novost. Ampak pri prtljažniku in zlaganju sedežev je kljub vsemu nekaj zadrege. Dno zloženih sedežev je sicer ravno, toda med eno in drugo zloženo vrsto je razmak prevelik, da bi bilo to povsem nepomembno. Kodiaq bi potreboval kakšno trdo prevleko – konkurenca jo pozna – da bi z njo prekril te odprtine. Verjamem, da je za nekatere to malenkost, za druge pač ne, in se čudim, da češka tovarna pri tem ni pokazala več posluha za popolnost. Finost, tudi če smo praktični, nikoli ne more biti odveč.

Dolg seznam doplačljive opreme

Sicer pa se sedi športnoterensko visoko, za manjše morda celo kakšen centimeter previsoko, da bi bilo to povsem enostavno. Z ergonomijo ni nobenih težav, in ker je bil kodiaq tako rekoč naphan z veliko dodatne opreme – o tem in »posledicah« na koncu – je bil tudi imeniten: kombinacija alkantare in usnja na sedežih, ogrevan volan, najboljši radijski sprejemnik, prav tako najbolj učinkovita klimatska naprava, veliko asistenčnih sistemov (hvalim predvsem zelo intuitivno delovanje sistema preklapljanja med dolgimi in kratkimi lučmi), aktivni tempomat z delovanjem do 210 kilometrov na uro, neodvisno ogrevanje vozila (tako imenovani webasto), 19-palčna platišča po imenu triglav (!) in še in še.

Ve se, kako je s tem – oprema naredi avtomobil privlačnejši oziroma zakrije kakšno pomanjkljivost in tudi pri tej škodi je tako. Pa kodiaq ni bil vrhunski zgolj v smislu opreme, temveč tudi pri mehaniki oziroma pogonu ter motorju. Znani 2,0-litrski turbodizel je ponujal živahnih 140 kilovatov, pri čemer je le prav vedeti, da je avta veliko tudi na tehtnici, in sicer 1.796 kilogramov, kjer svoje nedvomno doda tudi pogon 4 x 4. Ker je mogoče izbirati med šestimi voznimi programi (eco, comfort, normal, sport, individual in snow), se značaj avta vendarle nekoliko spreminja. Kdor se večinoma vozi v eco ali comfortu, ne bo zaznal kakšnega izrazitega pokimavanja ali zibanja, medtem ko sport vendarle ponuja nekaj več odločnosti.

S porabo, ki je v povprečju tam okoli osem litrov, kakšen deci gor dali dol, je treba biti zadovoljen. Malenkostno razočara samodejni DSG, kajti pri želji po eksplozivnosti in hitri odzivnosti je kljub odločnemu pritisku na pedal za plin nekoliko preveč obotavljiv.

Cena gre v nebo

Zdaj pa o ceni oziroma cenah, gotovo pomembni sestavini Škodinega tržnega stampeda. V testni izvedbi je stal kodiaq nič manj kot 50.346 evrov! Veliko, a je bilo že razloženo, zakaj, kajti zajeten seznam dodatne oziroma doplačljive opreme je potisnil ceno zelo visoko, vsaj za to škodo in Škodo. Toda brez teh dodatkov, se pravi z enakim motorjem in opremo style, štirikolesnim pogonom in DSG, je češki športni terenec naprodaj za veliko bolj znosnih 35.352 evrov. Na začetek censke lestvice pa je postavljena izvedenka 1,4 TSI active, ki stane zelo konkurenčnih 21.524 evrov! Je kodiaq vreden dolgega čakanja? Za dobrih 21 tisoč evrov je stanje v vrsti tako sladko, da zlahka počakaš na tisti »je že«.

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Prelom: ECB je začela opuščati spodbujevalne ukrepe – kaj to pomeni za ceno vaših posojil? 2

Šef ECB Mario Draghi sporoča: ECB bo kmalu, že januarja 2018 začela opuščati spodbujevalne ukrepe, s katerimi je doslej trg zalivala...

FINANCE
Članki
Članki Trenutek resnice: Mario Draghi bo predvidoma nakazal, kdaj bo ECB začela višati obrestne mere 4

Vse oči so spet uprte v Frankfurt, kjer bo šef ECB Mario Draghi na zgodnjepopoldanski tiskovni konferenci predvidoma razkril, kakšna bo...

FINANCE
Članki
Članki Kdo je Andrej Babiš, češki Trump in verjetni novi češki premier

Andrej Babiš ima dar, da ljudje v njem vidijo tisto, kar hočejo – na primer borca proti korupciji, čeprav so ga maja kot finančnega...

AVTO
Posel
Posel Zakaj je bila septembra prodaja novih avtov največja v V. Britaniji - čeprav je strmoglavila 2

Kako to, da je septembra prišlo do britanskega paradoksa pri prodaji novih avtov in kaj se je pri prodaji novih avtov v EU dogajalo v...

IZVOZNIKI
Novice
Novice (v sedmih grafih) Avstrijske volitve dan potem

Kje je evro, kje avstrijski borzni indeks ATX in kako dolgo utegne trajati oblikovanje avstrijske koalicije

FINANCE
Članki
Članki Avstrija se je z leve nagnila na desno, zmaga Kurzu 2

Ker so bile predčasne volitve izvedene zaradi razpada koalicije med desnosredinsko ljudsko stranko ÖVP ter levosredinsko...

SUBV
Članki
Članki Ste slišali, da bo na voljo denar EU za brezplačni Wi-Fi? Za vas smo prebrali drobni tisk 6

Države članice so danes dosegle dokončni dogovor, ki bo omogočil vzpostavitev javnih točk za brezplačni dostop do Wi-Fi prek evropsko...