Volvo XC40 je novi, najmanjši Volvov SUV C razreda. K nam prihaja konec februarja 2018, poln je varnostnih sistemov in uporabnih rešitev, dobro opremljen pa bo stal 33 tisoč evrov. Švedski Volvo pod streho novih lastnikov (kitajskega Geelyja) nadaljuje z agresivno modelsko ofenzivo. Ključen pri doseganju napovedane rasti, do leta 2020 bi rad prodajo povečal za 50 odstotkov na 800 tisoč vozil, pa je novi kompaktni SUV XC40, ki je bil včeraj predstavljen v Mestu oblikovanja v Ljubljani.
Pri nas konec februarja 2018
Novi XC40 naj bi prispeval kar polovico od napovedane rasti, že prihodnje leto pa bo ujel 125 tisoč kupcev, so prepričani v Volvu. Velika načrte pa ima tudi slovenski oziroma regionalni distributer VCAG (ta Volvo zastopa v Sloveniji in v državah nekdanje Jugoslavije). Nikola Galić iz VCAG napoveduje prihod XC40 konec februarja prihodnje leto, več različici pa bo na voljo maja in junija 2018.
Najcenejši, a nikakor ne osnovni, za 33 tisoč
Začetna cena za XC40 D3 (dizelski motor s 110 kilovati) in veliko serijske opreme je 33 tisoč evrov, prav tako dizelski D4 s štirikolesnim pogonom in še več opreme pa stane 40 tisočakov. Poleg omenjenih bodo na voljo še bencinski stroji z močjo od 110 do 184 kilovatov. V prihodnjem letu bo VCAG za regijo dobil le 200 vozil, okoli 100 jih bo namenjeno slovenskim kupcem. Šele leta 2019 pa bodo količine XC40 dovolj visoke, da bodo z njimi zadovoljili povpraševanje. VCAG sicer sledi prodajnim načrtom, letos bo družba v regiji prodala okoli tisoč vozil, prihodnje leto 1.300, leta 2020 pa dva tisoč. Slovenija pri ciljih prispeva tretjinski delež prodaje.
Tekmec nemški trojici
In kaj ponuja novi XC40? To je najmanjši Volvov športni terenec, ki sodi med kompaktneže kot denimo BMW X1, mercedes-benzGLA in audi Q3, obenem pa je prvi član nove kompaktne družine tega proizvajalca, ki nastaja na skupni podlagi CMA s kitajskim Geelyjem – Volvovim lastnikom. V družino SUV te znamke prihaja kot najmanjši in najmlajši predstavnik, kljub majhnosti pa je opremljen z varnostnimi sistemi iz večjih bratov XC60 in XC90.
Veliko tehničnih inovacij
Kot smo pri Volvu že navajeni, novinec prinaša kopico inovacij. XC40 bo prvi avto te znamke, ki bo ponujal brezžično polnjenje mobilnega telefona. Sistem city safety, ki preprečuje trke v mestu, je nadgrajen in deluje do hitrosti 60 kilometrov na uro (prej do 50). Varnostna in asistenčna oprema vključuje še sisteme pilot assist za polsamodejno vožnjo – usmerjanje znotraj voznega pasu in samodejno zaviranje ter pospeševanje pred spredaj vozečimi avtomobili, sistem proti zapustitvi cestišča (run-off road protection and mitigation) in cross traffic alert s 360-stopinjsko kamero, ki opozarja na promet v križiščih in lajša parkiranje.
Velik zaslon, veliko predalov
Nekaj zanimivih rešitev je tudi v kabini, ki je sicer oblikovana v značilnem Volvovem stilu z 12,3-palčnim zaslonom na dotik. Zvočnike so inženirji umaknili iz vrat, zato je tam več prostora za shranjevanje predmetov. Predale so vgradili tudi v tla, poleg tega je na voljo še poseben prostor za mobilni telefon, kjer je omogočeno brezžično polnjenje baterije. Praktične kljuke pa omogočajo, da torbe in nakupovalne vrečke med vožnjo ostajajo na svojem mestu.
Posebne storitve
Volvo bo kupcem na sedmih evropskih trgih (na Švedskem, Norveškem, v Nemčiji, Italiji, Španiji, Veliki Britaniji in na Poljskem) ponudil posebno storitev care by Volvo, ki bo za 699 evrov na mesec brez pologa (za obdobje 24 mesecev) vključevala najem vozila, vzdrževanje, zavarovanje in pomoč na cesti. Storitev bodo postopoma uvajali tudi na našem trgu. Poleg tega bo XC40 prvi Volvo s sistemom klica v sili, ki bo dobil tudi dodatne storitve.
Proizvodnja volva XC40 se začne novembra letos v belgijskem Gentu, poleg tega ga bodo v prihodnje izdelovali še na Kitajskem, v ZDA in na Švedskem.