V okolici Stuttgarta smo preizkušali najbolj strupenega mercedes-benza GLC v različici AMG s 510 konji, ki grmi, pospešuje in zavira kot superšportnik. Do stotice skoči v le 3,8 sekunde, drvi s hitrostjo 280 na uro in stane 127 tisoč evrov.
Mercedes AMG GLC 63 S 4matic+ je češnja na torti in končuje bogato ponudbo srednje velikega SUV. Od osnovnih in AMG 43 se GLC 63 oblikovno razlikuje po agresivnih odbijačih, štirih oglatih izpušnih ceveh, difuzorju in edinstveni maski panamericana, ki je bila doslej rezervirana le za superšportnega AMG GT. Testni je bil opremljen še s spojlerjem in ogledali iz ogljikovih vlaken ter je stal, kakopak, na kolesih z 21-palčnimi platišči.
Mercedes AMG GLC 63 S 4matic+ se tako v konvencionalni kot v kupejevski obliki od običajnih razlikuje v podrobnostih. Dobro zvočno zatesnjena kabina je oblečena v napa usnje, aluminij, alkantaro in ogljikova vlakna. Volan je spodaj prirezan, na kontaktnih točkah pa oblečen v alkantaro.
Testni krog smo začeli na avtocesti, kjer se v načinu comfort pričakovano izkaže udobje. Najboljši del tega načina je funkcija za varčevanje z gorivom, ki v hitrostih med 60 in 160 kilometri na uro motor odklopi od pogonske gredi. Ob pritisku desne noge se oglasi osemvaljnik in opomni, da to ni običajen GLC. Da bi bolje okusil vozno dinamiko, zavijem z avtoceste. Po nekaj vaseh se naselja razkadijo, ceste pa zadenejo ob griče.
Približujem se serpentinam, prestavim v najagresivnejši program race, kjer so vsi parametri konfigurirani na maksimalno zmogljivost. V tem se varuška pod imenom ESP oglasi redkeje. Pred ostrim zavojem spustim plin, iz izpuhov pa zaprasketa.
Avto se kljub višjemu težišču v zavoju ne nagne. Spet pohodim stopalko za plin. Sledi erupcija več kot 500 konjev, ki požene avtomobil in me potisne v naslonjalo športnega sedeža. Iz izpuhov zabobni, zadek pa ob izhodu iz zavoja rahlo zapleše.
Celoten zdrs je povsem nadzorovan, saj v istem trenutku štirikolesni pogon 4matic+ odvečno moč pošlje na sprednji kolesni par, kar avto zravna. Številka na digitalnem merilniku hitrosti narašča s tempom stotink in dosega številke, ki jih običajni avti s težavo dosežejo na avtocesti. Grmenje med pospeševanje občasno preseka pok iz izpuha, kot bi iz bližnjega grma ustrelil lovec. Pretikanje devetstopenjskega menjalnika z dvema sklopkama pustim v samodejnem načinu. Tudi pri prestavljanju navzdol je menjalnik v načinu race dirkaško oster.
Prek stikala AMG dynamic select preklopim še na vozni način sport+. Po zdaj že mokri vijugasti regionalni cesti je mogoče zaradi izjemnega navora, ki je dostopen v širokem območju vrtljajev, lahkotno prehitevati. Kapljice na vetrobranskem oknu kljubujejo gravitaciji in polzijo navzgor. Igla merilnika vrtljajev se vzpenja in spušča v srednjem območju delovanja motorja. Krmiljenje je lahkotno in ne daje slutiti, da GLC 63 S tehta slabi dve toni.
Za ustavitev te norosti skrbijo notranje prezračevani zavorni koluti s premerom 390 milimetrov. Ti avto ustavijo tako silovito, da me pred poletom iz kabine ustavi varnostni pas. Medtem ko se približujem cilju, ne morem verjeti, da sedim za volanom športnega terenca. Pravzaprav je mercedes-AMG GLC 63 S 4matic+ ustvaril nov razred superšportnih terencev. Pospešuje hitreje od limuzinskega brata C 63 S, s katerim si delita motor.SUV hitrejši od limuzine
Zadek v rdeče obarva slovensko znanje
Bobnenje, ki polni dolino, bi v zadrego spravilo večino novodobnih športnih limuzin. Bližam se naselju. Tu se izkaže projekcijski zaslon, ki izpisuje omejitve hitrosti, ob katerem se zavem, kako prehiter sem. Ko se divjanje pod motornim pokrovom umiri, prestavim v miren in prefinjen način comfort. Izpuh je tišji. Da zverinski GLC zavira, zadaj opozarja slovensko znanje. Luči za GLC izdeluje družba Odelo iz Prebolda.
Za lepoto je treba potrpeti
Na cilju fotografiram in sedem še v modrega. GLC z običajnim zadkom pokaže na pomanjkljivost kupeja. Preglednost zadaj je v kupeju pričakovano slabša. Strešna linija se spusti že kmalu po B-stebričku, zato bi lahko višji potniki v zadnji sedežni vrsti potožili, da je premalo prostora v predelu glave. Modni kupe je slab centimeter daljši, deset kilogramov težji, vendar skoraj pol centimetra nižji. V prtljažnik sprejme 50, s podrtimi sedeži pa 200 litrov manj prtljage. Če vas raznežijo štirivratni kupeji, je GLC kupe logična izbira, C-razreda v obliki štirivratnega kupeja ni v ponudbi.
Sladke skrbi
Prvič je SUV srednje velikosti opremljen z osemvaljnim motorjem – in verjetno tudi zadnjič. Če omahujete med GLC 63 S 4matic+, ki se začne pri 122 tisoč evrih, in istoimenskim kupejem, za katerega boste odšteli še dodatnih šest tisočakov, imate sladke skrbi.
Čeprav motor dominira s svojim grmenjem, pokanjem in lahkotnostjo pospeševanj, avtomobil kot celota deluje izjemno. Krotijo ga učinkovit pogon, podvozje, menjalnik in krmiljenje, ki so pripravljeni na močno konjenico. Izkoristijo jo za vrtoglave zmogljivosti in nepozabno vozniško izkušnjo. GLC 63 S 4matic+ lahko deluje kot miren, prefinjen, hitri vlak, ali pa kot nori dirkač. V času, ko konkurenca zmanjšuje motorje, je osemvaljni GLC pravi biser, zadnji hura.
Foto: Uroš Božin in Daimler AG