Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.
Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Z nakupom in registracijo močnejših vozil v drugih državah se nekateri ognejo davku na motorna vozila, najbolj iznajdljivi tudi DDV
Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo Nova kia proceed ob presenetljivih linijah navdušuje še s prostornostjo. Na voljo bo s štirimi motorji, trg pa bo napadla v začetku leta 2019.
Vozniška poslastica za uspešne očete Vozniška poslastica za uspešne očete Bmw 4 gran coupe umetelno združuje videz dvovratne različice z uporabnostjo štirivratne limuzine, oplemeniten z M športnim paketom, xDrive pogonom ter 252-konjskim turbobencincem pa pomeni tudi vozniško poslastico.
Kako se prvič v zgodovini povezujeta klasična energetika in transport Kako se prvič v zgodovini povezujeta klasična energetika in transport Kako se je Petrol spremenil iz naftne v energetsko družbo, zdaj pa odkriva nove možnosti povezovanja električne infrastrukture in prevoza

Balkanski fiat na čelu izumirajoče vrste

Čas branja: 4 min
14.11.2017  23:05
Svež videz, več serijske varnosti in naprednejši multimedijski sistem za enoprostorski fiat 500L, ki prostorsko ugodje pri nas ponuja za najmanj 13 tisočakov
Balkanski fiat na čelu izumirajoče vrste
Foto: Fiat

Fiat pogosto vztraja tam, kjer se vse ruši, in občasno celo zadene v polno. To potrjuje fiat 500L, enoprostorski malček z letnico rojstva v daljnem 2012. Izdeluje ga tovarna FAS v Srbiji in na prvi pogled, vsaj z vidika upada proizvodnje in stavke delavcev v tovarni, deluje kot neuspeh.

Podroben pogled pa dokazuje, da 500L pleni v razredu, iz katerega se vsi umikajo, prav zato pa dosega dobre rezultate. V teh dneh je na slovenski trg zapeljal v osveženi različici.

V prvem polletju letos si je 500L, predstavnik razreda majhnih oziroma B-enoprostorcev, namreč pripeljal vodilni 27,6-odstotni tržni delež v Evropi. Razred majhnih MPV se je sicer skrčil za 17 odstotkov, na 146.494 enot, prodaja 500L pa se je skrčila za 18 odstotkov, na nekaj več kot 40 tisoč enot. 500L je sicer globalni izdelek, a njegov glavni trg je vseeno Evropa.

Takole čez prsti bi rekli, da so majhni MPV, sem poleg 500L sodijo še ford B-max, opel meriva, citroën C3 picasso, kia venga in hyundai iX20, odlična izbira za mlade družine, starejše posameznike in tudi podjetja. V majhnih gabaritih (dolžina pod 4,2 metra) ponujajo veliko prostora in zračnosti v kabini, velik prtljažnik, prilagodljivost in ugodne cene med dobrih deset in 15 tisočakov, pa še precej solidno opremljeni so.

Pa se jim svet vseeno podira zaradi majhnih športnih terencev, ki so težji, manj prostorni, več porabijo in so obenem še dražji. Kupcem pa je to popolnoma vseeno, saj so jim segli v srce.

Zato Opel ne izdeluje več merive, ampak crossland X, zato so fordu B-max šteti dnevi, nissan note se poslavlja z zadnjo generacijo, fiat pa ima v ponudbi mali SUV 500X. Spodaj več o njem ...

Poleg tega pa še 500L, ki ga izdeluje srbska tovarna, ta pa, trendom navkljub, še vedno kaže očitne prednost pred takšno in drugačno konkurenco.

To moramo vsekakor gledati širše, od B-karavanov (kolikor jih je še ostalo), C-petvratnikov in karavanov ter B-razreda SUV. Gledano skozi oči racionalnega kupca, meje razredov ne obstajajo, le kubični metri prostora, kosi serijske opreme in evri, potrebni za plačilo. S tega vidika pa je 500L dober nakup, še posebej ali zgolj, če si kupec ne izmišljuje preveč.

Gledano po merah, 500L sploh ni tako majhen avto, kot se morda zdi na prvi pogled.

Dolg je 4,24 metra (devet centimetrov več kot model iz leta 2012), širok 1,78 metra in visok 1,66 metra, medosna razdalja pa je 2,61 metra. Robustno/modni 500L cross pa je dolg 4,28 metra, širok 1,80 metra in visok 1,68 metra. Ob tem je za 2,5 centimetra višji od 500L, zato se na slabši cesti in v mestni džungli bolje znajde.

Oba imata od 412- do 455-litrski osnovni prtljažnik (volumen spreminja pomik zadnje klopi), ob podrti klopi pa se poveča na 1.480 litrov.

Kaj je novega? Spredaj sta oba 500L bolj prepoznavna, s kromirano letvijo na sredini maske in kromom okoli prednjih žarometov, novima odbijačema, dnevnimi žarometi in dodelano kabino. Ta je spremenjena v slogu bolj modnega 500X, od katerega je povzela volan, merilnike in večji pet- do sedempalčni zaslon na dotik na sredinski konzoli. Novih je sicer kar 40 odstotkov sestavnih delov.

Na doplačilnem seznamu je hifi beats audio s prek 500 vati moči, uconnect live pa omogoča prenos glasbe s telefona na multimedijski sistem v avtomobilu. Na voljo sta tudi sistema Android Auto in Apple Car Play.

V serijski opremi je sistem za preprečevanje naleta, ki deluje do 30 kilometrov na uro. Poleg njega pa še zavorni sistem ABS s funkcijo BAS, sistem ESC za nadzor stabilnosti vozila in ASR kot omejevalec zdrsa

pogonskih koles pri pospeševanju, MSR omejuje zdrs pri zaviranju, serijski pa je še hill holder, ki zadržuje vozila v klancu. 500L cross ima še sedempalčni zaslon na dotik, pri 500L ta stane 400 evrov.

Pri motorjih ni nič novega. Lahko bi rekli, da osnovna ponudba prinaša 70 kilovatov (bencinski 1.4 16V in dizelski 1.4 multijet), nadgrajena pa 88 kilovatov (bencinski 1.4 T-jet in 1.6 multijet).

Daleč najugodnejša sta 500L 1.4 city za 13 tisočakov in 500L cross 1.4 16V za 14.500 evrov. Opremsko ponujata vse, kar potrebujete, in še parkirne senzorje, luksuza pač ne. Močnejši turbobencinar 1.4 T-jet stane najmanj 16.500 evrov, 1.6 multijet pa 18.500 evrov (oba z bogatejšo opremo lounge). Vsem kupcem pa za evro ponudijo še zimske pnevmatike in letno vinjeto. Sedemsedežni 500L living pa je na voljo le po posebnem naročilu.

V prihodnjem letu distributer Avto Triglav načrtuje prodajo 250 avtomobilov.

Več iz teme:  
Fiat > FAS > Ford > Citroen > Kia > Hyundai > Opel >

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Korejec se pridružuje stampedu in pregreva trg križancev

Stonic ima stas kompaktnega križanca oziroma športnega terenca, ki verjetno dokazuje, da zmorejo pri južnokorejski Kii hitro in vešče...

AVTO
Testi
Testi Audi RS3 in kia stinger GT – nemško-korejski športni dvoboj 9

Kijinega športnega prvenca stingerja 3,3 T-GDI GT 4x4 smo primerjali z audijem RS3 sedanom. Korejec se je izkazal z udobjem, nemec z...

AVTO
Novice
Novice Avto postaja intimni prostor, avtonomni dostavnik ali potujoča trgovina 5

Sejem elektronike CES v Las Vegasu prikazuje zanimivo prihodnost mobilnosti, ki iz enačbe vselej povsem izloča voznika.

AVTO
Novosti
Novosti Elektrika, mobilnost in Kitajci v Frankfurtu 6

Največja letošnja avtomobilska predstava, salon v Frankfurtu, zelo jasno kaže smernice avtoindustrije. To so elektrika, nadaljnja...

AVTO
Novosti
Novosti Korejska limuzina, ki želi v premijskem razredu premešati karte 2

Genesis je Hyundai-eva prestižna znamka, ki v premijskem razredu predstavlja cenovno ugodnejšo alternativo Nemcem in že v osnovi ponuja...

AVTO
Novice
Novice Ameriška izkušnja, nemška milijarda in razsipna Tesla 1

V tem tednu pišem iz Los Angelesa, kjer od nedelje preizkušam kandidate za svetovni avto leta. Med 26 avtomobili je 12 takšnih, ki jih...

AVTO
Testi
Testi Veliki primerjalni test devetih družinskih terencev 6

Prima test: s kolegi iz sedmih medijev smo na večdnevnem preizkusu primerjali devet športnih terencev C razreda

AVTO
Testi
Testi Kako smo izmerili porabo športnih terencev na testu Prima

Testni krog, dolg 122,7 kilometra, je potekal po avtocesti, magistrali in po mestu. Porabo smo izmerili po polnjenju posod za gorivo, ne s...