Fiat pogosto vztraja tam, kjer se vse ruši, in občasno celo zadene v polno. To potrjuje fiat 500L, enoprostorski malček z letnico rojstva v daljnem 2012. Izdeluje ga tovarna FAS v Srbiji in na prvi pogled, vsaj z vidika upada proizvodnje in stavke delavcev v tovarni, deluje kot neuspeh.
Podroben pogled pa dokazuje, da 500L pleni v razredu, iz katerega se vsi umikajo, prav zato pa dosega dobre rezultate. V teh dneh je na slovenski trg zapeljal v osveženi različici.
V prvem polletju letos si je 500L, predstavnik razreda majhnih oziroma B-enoprostorcev, namreč pripeljal vodilni 27,6-odstotni tržni delež v Evropi. Razred majhnih MPV se je sicer skrčil za 17 odstotkov, na 146.494 enot, prodaja 500L pa se je skrčila za 18 odstotkov, na nekaj več kot 40 tisoč enot. 500L je sicer globalni izdelek, a njegov glavni trg je vseeno Evropa.
Takole čez prsti bi rekli, da so majhni MPV, sem poleg 500L sodijo še ford B-max, opel meriva, citroën C3 picasso, kia venga in hyundai iX20, odlična izbira za mlade družine, starejše posameznike in tudi podjetja. V majhnih gabaritih (dolžina pod 4,2 metra) ponujajo veliko prostora in zračnosti v kabini, velik prtljažnik, prilagodljivost in ugodne cene med dobrih deset in 15 tisočakov, pa še precej solidno opremljeni so.
Pa se jim svet vseeno podira zaradi majhnih športnih terencev, ki so težji, manj prostorni, več porabijo in so obenem še dražji. Kupcem pa je to popolnoma vseeno, saj so jim segli v srce.
Zato Opel ne izdeluje več merive, ampak crossland X, zato so fordu B-max šteti dnevi, nissan note se poslavlja z zadnjo generacijo, fiat pa ima v ponudbi mali SUV 500X. Spodaj več o njem ...
Poleg tega pa še 500L, ki ga izdeluje srbska tovarna, ta pa, trendom navkljub, še vedno kaže očitne prednost pred takšno in drugačno konkurenco.
To moramo vsekakor gledati širše, od B-karavanov (kolikor jih je še ostalo), C-petvratnikov in karavanov ter B-razreda SUV. Gledano skozi oči racionalnega kupca, meje razredov ne obstajajo, le kubični metri prostora, kosi serijske opreme in evri, potrebni za plačilo. S tega vidika pa je 500L dober nakup, še posebej ali zgolj, če si kupec ne izmišljuje preveč.
Gledano po merah, 500L sploh ni tako majhen avto, kot se morda zdi na prvi pogled.
Dolg je 4,24 metra (devet centimetrov več kot model iz leta 2012), širok 1,78 metra in visok 1,66 metra, medosna razdalja pa je 2,61 metra. Robustno/modni 500L cross pa je dolg 4,28 metra, širok 1,80 metra in visok 1,68 metra. Ob tem je za 2,5 centimetra višji od 500L, zato se na slabši cesti in v mestni džungli bolje znajde.
Oba imata od 412- do 455-litrski osnovni prtljažnik (volumen spreminja pomik zadnje klopi), ob podrti klopi pa se poveča na 1.480 litrov.
Kaj je novega? Spredaj sta oba 500L bolj prepoznavna, s kromirano letvijo na sredini maske in kromom okoli prednjih žarometov, novima odbijačema, dnevnimi žarometi in dodelano kabino. Ta je spremenjena v slogu bolj modnega 500X, od katerega je povzela volan, merilnike in večji pet- do sedempalčni zaslon na dotik na sredinski konzoli. Novih je sicer kar 40 odstotkov sestavnih delov.
Na doplačilnem seznamu je hifi beats audio s prek 500 vati moči, uconnect live pa omogoča prenos glasbe s telefona na multimedijski sistem v avtomobilu. Na voljo sta tudi sistema Android Auto in Apple Car Play.
V serijski opremi je sistem za preprečevanje naleta, ki deluje do 30 kilometrov na uro. Poleg njega pa še zavorni sistem ABS s funkcijo BAS, sistem ESC za nadzor stabilnosti vozila in ASR kot omejevalec zdrsa
pogonskih koles pri pospeševanju, MSR omejuje zdrs pri zaviranju, serijski pa je še hill holder, ki zadržuje vozila v klancu. 500L cross ima še sedempalčni zaslon na dotik, pri 500L ta stane 400 evrov.
Pri motorjih ni nič novega. Lahko bi rekli, da osnovna ponudba prinaša 70 kilovatov (bencinski 1.4 16V in dizelski 1.4 multijet), nadgrajena pa 88 kilovatov (bencinski 1.4 T-jet in 1.6 multijet).
Daleč najugodnejša sta 500L 1.4 city za 13 tisočakov in 500L cross 1.4 16V za 14.500 evrov. Opremsko ponujata vse, kar potrebujete, in še parkirne senzorje, luksuza pač ne. Močnejši turbobencinar 1.4 T-jet stane najmanj 16.500 evrov, 1.6 multijet pa 18.500 evrov (oba z bogatejšo opremo lounge). Vsem kupcem pa za evro ponudijo še zimske pnevmatike in letno vinjeto. Sedemsedežni 500L living pa je na voljo le po posebnem naročilu.
V prihodnjem letu distributer Avto Triglav načrtuje prodajo 250 avtomobilov.