Nekateri bodo dejali, da je bolj podoben tanku, zabojniku ali zastekljeni terasi, spet drugim je nepopisno všeč. Nedvomno gre za eno največjih avtomobilskih ikon. Pri Mercedesu se od terenske legende poslavljajo z omejenimi serijami. Te so tako zunaj kot znotraj celovito opremljene, omejene pa na vsega 463 označenih primerkov. Na voljo bodo kot dizelski G 350 d in bencinski G 500, za tiste, ki živijo za brezpotja pa še G 350 d professional. Slednji ima jekleni sprednji odbijač, z rešetko zaščitene prednje žaromete, strešni nosilec, manjša platišča in zavesice proti blatu.
Za petičneže in nastopače je tu še 12-valjni G 65 AMG final edition, katerih bodo ročno izdelali le 65. Zaščita motorja, 21-palčna platišča, deli sprednje maske ter ogledala so prevlečena z bronom, zavorne čeljusti pa s srebrom. G 65 je spomenik starim časom in sredinec neustavljivo približujočem se obdobju, ko pod motornimi pokrovi več ne bo valjev, svečk, zgorevalnih komor in cevi za dovod goriva, ampak žice in čipi.
Zgodba brezkompromisnega terenca sega v leto 1979. Svojo pot je začel kot Puch G in se takoj uveljavil kot vojaško terensko vozilo. Terenca stare šole še danes odlikujejo štirikolesni pogon, kratki previsi, velika oddaljenost od tal, tri zapore diferenciala, togi premi, zmogljivo podvozje in dobra preglednost.
Kljubuje času
S številnimi kozmetičnimi popravki in tehničnimi posodobitvami se je G-razred prilagajal potrebam kupcev in obdržal originalni šarm. Leta 2006 so ga pri mercedesu želeli zamenjati s sodobnim razredom-GL, vendar je bilo povpraševanje po starem G tako močno, da od takrat prodajajo oba hkrati. Proizvajajo ga nedaleč od slovenske meje v tovarni Magne Steyr v Gradcu. Poleti je proizvodnjo linijo zapustil jubilejni 300 tisočiti G.
Tekom svoje kariere je bil G na voljo v daljši medosni razdalji kot kombi, v kratki tudi kot kabriolet. V zadnjih letih proizvodnje pa so si mercedesovi inženirji dali duška. Tovarno v Gradcu je namreč zapustilo kar nekaj nepozabnih izvedenk. Izdelovali so tudi neverjetne G 500 4x42 in G 650 maybach s platneno streho ter šestkolesnega G 63 AMG 6x6.
Od Hollywoodskih zvezd do papežev
Težje je najti avtomobil, ki bi imel tako raznovrsten krog profilov kupcev. Od vojske, gorskega zdravnika, prek Kardashianovih, Britney Spears, Sylvestra Stallonea, Arnolda Schwarzeneggerja, v njem so se vozili tudi papeži. Zahvaljujoč precejšnjem povpraševanju kupcev v ZDA, na bližnjem vzhodu in v nekdanjih državah Sovjetske zveze, so lahko ohranili originalno zasnovo. Ta se bo prihodnje leto gotovo spremenila, v Stuttgartu namreč pripravljajo naslednika razreda-G.