Hyundai kona je še eden od številnih predstavnikov športnih terencev razreda SUV B, sem sodijo tudi kia stonic, renault captur, peugeot 2008, opel crossland X in mokka X, citroën C3 aircross in še mnogi drugi. S ceno 15 tisoč evrov za osnovni model se uvršča v sredino cenovne ponudbe, ni najcenejši ne najdražji. Nekako tako bi lahko plastično opisali položaj novega hyundaievega športnega terenca kona. Po stari navadi bi lahko zapisali še, da gre za bratranca Kijinega modela, v tem primeru stonica.
Pa ni tako!
V poplavi športnih terencev je prav, da stvari postavimo na svoje mesto, da bolj natančno analiziramo bazen segmenta SUV B, iz katerega pljuska na vse strani, v sredini pa pravzaprav ni skoraj ničesar, le skrajnosti v eno ali drugo smer.
Kot prvo, hyundai kona ni bratranec kie stonic. Ta je bila izdelana na podlagi manjšega ria (podobno velja za renault captur, peugeot 2008, opel crossland X in citroën C3 aircross). Opel mokka X je večja in bogatejša od crosslanda X, čeprav sodita v isti razred SUV B. V podobnem razmerju sta tudi seat arona in volkswagen T-roc, na prepad opozarja tudi cenovna razlika. Pa ne zgolj to.
Hyundai kona je avto lastne zasnove, razvit z mislijo na doplačljivi štirikolesni pogon ter vgradnjo električnega motorja in baterij. Zato z manjšim i20 nima kaj dosti skupnega, tudi s kio stonic, razen tehnike, ne, čeprav bi jo glede na zunanje mere (dolžina 4,16 metra) zlahka uvrstili v isti koš z zgornjimi tekmeci.
Zgradba karoserije je iz jekel visoke trdnosti, to Hyundai izdeluje sam. Kona je 17 centimetrov oddaljena od tal (kar presega razredne tekmece) in ima opcijski štirikolesni pogon, kar priča, da ni zgolj mestni športni terenec. Lahko je tudi kaj več, a zgolj v kombinaciji z najmočnejšim 1,6-litrskim turbo motorjem s 130 kilovati (177 konjskimi močmi).
Nova zasnova prinaša še dodelano podvozje. MacPhersonovi vzmetni nogi spredaj tudi na slabšem cestišču zagotavljata visoko raven udobja, saj absorbirata tresljaje, še preden ti dosežejo kabino.
Poltoga prema v zadku modelov z dvokolesnim pogonom pa omogoča natančno krmiljenje in visoko raven udobja. Zadnja prema pri modelih s štirikolesnim pogonom je večvodilska ter skrbi za boljšo stabilnost in vodljivost.
Tu je še napredni sistem za nadzor oprijema v zavoju (Advanced Traction Cornering Control), ki pri modelih s štirikolesnim pogonom uravnava podkrmarjenje ter z nadziranjem vzmetenja in oprijema izboljšuje vodljivost in stabilnost vozila pri pospeševanju v zavoju.
Da Hyundai kono ni snoval le skozi prihranke in z namenom doseganja nizke cene na ceniku, kaže tudi nabor motornih različic. V njem sta zdaj sicer le dva bencinska stroja, oba opremljena s sistemom stop & go. Oba prihajata iz najsodobnejše ponudbe polic koncerna, litrski trivaljni turbo ima 88 kilovatov, 1,6-litrski štirivaljni turbo pa 130 kilovatov.
Ostarelih atmosferskih strojev ni. Ta hip v ponudbi tudi ni dizla, pa slovenskega distributerja to prav nič ne skrbi. Dizel prihaja prihodnje leto, z njim pa še električna kona z dvema različnima zmogljivostima baterije.
Mere kone sicer sporočajo neposredno uvrščenost v razred SUV B, nekako v njegovo sredino, kar sporoča kompaktno mer kone. Enako velja za višino (1,55 metra) in medosje (2,6 metra). To pomeni, da je v koni dovolj prostora za štiri potnike, dolgini bodo seveda imeli težave, ter za 361 litrov prtljage, kar je soliden rezultat.
Tudi v potniški kabini je kona samostojen izdelek. Sodobna, zračna, prostorna in dobro izdelana kabina ima v prednjem delu zaslon na dotik na vrhu sredinske konzole, ki je lahko pet-, sedem- ali osempalčen (odvisno od paketa opreme in manj znanega, a zelo kakovostnega hifi sistema Krell – ta prinaša osempalčnega). V osrednjem delu armaturne plošče, med merilniki, je serijski zaslon v 3,5-palčni izvedbi TFT LCD, za doplačilo pa v velikosti 4,2-palca ter TFT-tehnologijo.
Zavidanja vredna je tudi varnost, delno je na seznamu serijske, delno pa doplačljive opreme. Varnostne sisteme združuje pod oznako SmartSense. Vsebinsko pa paket prinaša sistem za preprečevanje naleta s funkcijo zaznavanja peščev, sistem za pomoč pri ohranjanju voznega pasu (serijsko), sistem za samodejno zasenčenje žarometov (High Beam Assist) in statična luč za osvetlitev ovinka (SBL), sistem za nadzor voznikove zbranosti (serijsko), sistem za nadzor mrtvih kotov in sistem za opozarjanje na prečni promet.
Kako je s cenami? Kona, kot že omenjeno, sodi v sredino ponudbe razreda SUV B. A ključ je v tem, da se ta ponudba začne visoko, z zmogljivim litrskim turbomotorjem in precej bogatim paketom opreme trend. Takšna kona z oznako 1.0 T-GDI trend stane 14.990 evrov. Za razumen denar pa jo lahko dodatno opremite z dostopnimi kosi s seznama, ki spominja na Škodinega.
Denimo z ogrevanjem volana in sedeža (250 evrov) ali dizajn paketom za 290 evrov (ta vsebuje športno masko motorja s kromirano obrobo, luči za meglo spredaj z obrobo in letvico odbijača v imitaciji aluminija, stranske obloge v temno sivi kovinski barvi z letvicami v imitaciji aluminija ter zaščito v zadnjem odbijaču v imitaciji aluminija). Aluminijasta kolesa stanejo le 230 (17-palčna v paketu style) ali 290 evrov (16-palčna v paketu trend).
Style stane dodatnih 1.500 evrov, med ključnimi deli opreme pa so sedempalčni zaslon, združljiv z aplikacijami AppleCarplay in AndroidAuto, povezava bluetooth in samodejna klimatska naprava. Premium za 18 tisočakov ponuja žaromete BI-LED z osvetljevanjem ovinkov, impression za 20 tisočakov pa še 18-palčna kolesa, popoln seznam varnostnih sistemov, pametni ključ in še marsikaj.
Motor 1.6 T-GDI je od litrskega dražji za 5.500 evrov. V paketu style stane 22 tisoč evrov. Ne ponuja pa le precej več moči (130 kilovatov), ampak tudi serijski štirikolesni pogon z elektronsko razdelitvijo moči in sedemstopenjski dvosklopčni samodejni menjalnik.
Foto: Miha Pečoler in Hyundai