Kdo ne pozna Hondinega civica, ki je bil v svoji dolgi in pestri zgodovini zmožen osrečiti študente, mame, babice, racionalne družine, preudarne poslovneže ali pa nabrite mladce, ki so nanj namestili na kilograme plastičnih aerodinamičnih dodatkov, s športnim filtrom in glasnim izpuhom pridobili konja ali dva, “kravžljali živce” staršem, sosedom in policistom ter ne tako redko pristajali v jarkih, ko so iz leteče krste skušali iztisniti maksimum. Civica se drugače niti ni dalo uničiti, saj je ves čas veljal za zelo zanesljivo vozilo, od katerega so se pri hiši ločili šele v tretjem kolenu. S težkim srcem seveda.
Začelo se je dokaj nedolžno, z “gajbico” in 37 kilovati (50 KM) v nosu, a kljub temu z disk zavorami spredaj in po želji celo s klimo. Prvi civic je namreč prišel na trg leta 1972 v času, ko je bil Elvis Presley na vrhuncu svoje kariere, v svetu, ki je bil še vedno pod globokim vtisom vesoljskih poletov, med katerimi je tri leta prej človek prvič stopil na Mesec, ter v trenutku, ko je Volkswagnov hrošč po prodaji prehitel Fordov model T. Doma je osvojil naziv avto leta in to ponovil še trikrat zapored.
Civic je bil takrat Hondina vizija dosegljivega, a še vedno udobnega in za vožnjo prijetnega avtomobila, kar je pokazala tudi odlična prodaja. Med letoma 1972 in 1979 so izdelali več kot 2,1 milijona primerkov tega lahkega in kompaktnega avtomobila, največ v karoserijskih različicah s tremi in petimi vrati. Štiri leta zapored se je civic najvišje uvrščal tudi na ameriški lestvici ekonomičnosti porabe goriva, po tehnični plati pa se je izkazal kot dosegljiv in za uporabo enostaven kompakten avtomobil.
V drugi generaciji je Hondin pohval deležni kompakten avtomobil spoznal tudi svet, v tretji generaciji sta ponudbo razširila športni CRX in večnamenski Shuttle. Ob prvih korakih interneta so Japonci civicov motor v četrti generaciji opremljali s štirimi ventili na valj, VTEC pa je bil prvi motor na svetu, ki je elektronsko uravnaval krmilne čase in dvig ventilov.
V peti generaciji je civic presegel magično mejo 10 milijonov izdelanih vozil, zelo naviti 1.6 VTi pa so iz 1,6-litrske prostornine potegnili kar 160 konjskih moči. Šesta generacija je bila s 3,2 milijona prodanimi primerki najuspešnejša doslej. V sedmi, osmi in deveti generaciji se je civic nekoliko »izgubil«, saj so skupaj prodali le okoli tri milijone primerkov, v vseh 45 letih kljub vsemu prek 20 milijonov, njegovo ime pa pri nas nikoli ni šlo v pozabo – od leta 1990 je našel prek šest tisoč kupcev.
Tekmec golfa se je trga vselej znova lotil drugače, ravno nasprotno od nemškega prvaka. Njegova globalnost in dober ugled pa sta mu vselej zagotovila veliko število kupcev ne glede na uspešnost posamezne izvedbe. Pogled na slovenske ceste zato prinaša zanimiv pogled na civice četrte, pete, šeste, sedme, osme in devete generacije, ki je vsaka zase tako drugačna, kot ne bi sodila pod isto streho.
Hondin civic je tudi zato ena od legend novejše avtomobilske zgodovine, na slovenske ceste pa je zapeljal že v svoji 10. generaciji.
Gre za povsem na novo zasnovan avtomobil, ki v ospredje postavlja sodobne turbomotorje (seveda z VTEC sistemom), napredno tehniko, užitek v vožnji, aktivno in pasivno varnost, udobje ter prostor, s ceno od 18 tisoč evrov naprej pa ponuja enega najboljših avtomobilskih paketov na trgu, naj gre za vozne lastnosti, tehniko, gospodarnost, opremo in praktičnost.
Kabina je prostorsko med najbolj prepričljivimi razredu in kljub temu, da je strešna linija za dva centimetra nižja, naj bi bilo v praksi več prostora za glave potnikov zadaj.
Za liter se je povečal prtljažni prostor, ki v osnovi sprejme 478 litrov, s podiranjem zadnje klopi pa 1.267 litrov, zaradi široke odprtine in nizkega nakladalnega roba pa je odlično dostopen. Še posebnost, pokriva ga rolo, ki ga povlečemo z desne strani.
Družinski civic, ki tekmece dejansko presega vsaj za polovico razreda, pa je žal izgubil znamenite magične sedeže. Dvižni sedalni del zadnje klopi, ki je v preteklosti za prednjima sedežema ustvaril prostor za kolo. Odlična ideja, ki je žal odšla v pozabo.
Ko smo prišli ponj, smo v mislih podoživeli več deset filmov, v katerih se je za civicom kadilo in iskrilo (med njimi Fast&Furious ter Pulp fiction), se pripravili na tisoč in eno vprašanje srčnih “hondašev”, obenem pa se muzali, ko smo si v njem zamišljali sodobno družinico, kakšno damo ali starejšega gospoda. Za novega civica je namreč značilna samosvoja in precej specifična podoba, sploh v opremi Sport, kjer je dodatno poudarjena športna nota.
Takšen civic z napetimi in mišičastimi linijami, raznimi aerodinamičnimi dodatki in predvsem dvojno izpušno cevjo na sredini že ob bežnem stiku sporoča, da si je pripravljen pokoriti Nurburgring, Suzuko, domačo avtocesto, odsek med Kalcami in Postojno ali pa kar tako, za zabavo, skočiti od Predmeje do Lokev. No, za bolj umirjene je na voljo tudi različica Prestige, ampak nam je bila vseeno bolj všeč slednja.
Ni kaj, pri Hondi tokrat niso bili pripravljeni sklepati kaj dosti kompromisov. Civic te s svojo našpičeno pojavo “zakuri”, ali pa se ob njem križaš in zaviješ v kak Volkswagnov salon. Če drugega ne, mladi in nabriti bodo lahko spustili “šoping” v trgovini s plastičnimi dodatki, denarnice pa jim ne bo treba razpirati niti pri trgovcu z avtodeli za filtre in ostalo, saj je civic nabrit že sam po sebi – tudi brez visokovrtečih se atmosferskih motorjev.
Testnega je namreč poganjal 1,5-litrski štirivaljni turbo motor s kar 182 konji, v ponudbi pa je še litrski trivaljnik s 129 konji, ki se mu bo kmalu pridružil 1,6-litrski dizel s 120 konji – po želji tudi z 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom.
Ker je proizvajalec priznani ZF ne dvomimo, da bo odličen, ampak tudi ročni 6-stopenjski menjalnik je samo za vikati. Ročica je športno kratka, hodi pa hitri in natančni ter prav z užitkom posegaš po njej - v tem razredu gre gotovo za enega najboljših ročnih menjalnikov, dva tisočaka dodatka za neskončnostopenjski CVT pa raje prihranite za kaj drugega.
Dober 1,5-litrski turbo stroj zmore na cesto spraviti 134 kW moči, vozniku pa ponudi največ 240 Nm navora med 1.900 in 5.000 vrtljaji. Te številke mu omogočajo pospešek do stotice v 8,2 sekunde ter največjo hitrost 220 kilometrov na uro. Japonci ob tem niso posegli po dolgih stopnjah prenosa, tako največjo hitrost civic doseže v šesti prestavi, pri 130 km/h pa se motor vrti z okoli 3.000 vrtljaji.
Motor je uglajen, obetavnih 182 konjev pa podaja malce zadržano, predvsem zaradi zelo enakomernega prirastka navora. O kakšni turbo luknji ni sledu, prisilno polnjenje pa nenazadnje dobro prikriva tudi z vlečenjem iz nizkih vrtljajev ter z veseljem do vrtenja. Kljub zavidljivi konjenici je močan motor zelo gospodaren. Na testu je porabil dobrih sedem litrov, v mešanem ciklu le malo nad šest (tovarna 5,8), z umirjeno vožnjo pa se ta zlahka zniža še za pol litra.
Civic s podobo in zmogljivostmi na papirju razumljivo kar kliče po tem, da se ga preizkusi tudi malce na nož med priljubljenimi ovinki. Da gre za vozniško poslastico, je jasno že po nekaj kilometrih.
Volanski mehanizem je odlično obtežen ter z ravno pravšnjo mero občutka vselej daje izvrsten občutek o dogajanju pod kolesoma. Ker tako suvereno požira grbine in se nadzorovano nagiba v zavojih se zdi, kot da kar malce lebdi v zraku, pnevmatike pa kljub temu ostajajo dosledno prilepljene na podlago ne glede na neurejenost.
Prednji kolesi v zavojih dosledno sledijo zastavljeni smeri, prednji del pa tudi pri pretiravanju s hitrostjo dolgo ne popusti. V kombinaciji zavojev vse skupaj deluje lahkotno in enostavno, zadek pa pri tem ostaja strogo v liniji.
Civic sprejema zavoje, kot bi mu bili vsajeni globoko v njene gene, voljno drvi vanje in suvereno iz njih. Izkušnjo za čisto petico začinita še prožen motor in seveda vrhunski ročni menjalnik, med običajno vožnjo pa podvozje z odliko opravi tudi z najbolj luknjastimi slovenskimi cestami.
Odlične vozne lastnosti civica lahko pripišemo še nekaterim spremembam glede na deveto generacijo. Lično ukrojena karoserija je pridobila pri deležu jekel visoke trdnosti, namesto šest jih je zdaj 21 odstotkov. Poleg tega je čvrstejša, ima za 52 odstotkov boljšo torzijsko togost in za 16 kilogramov manjšo maso (1.379 kg), bolj izdatni izolacijski materiali pa omogočajo tudi tišjo kabino.
Prednje McPhersonovo vzmetenje in zadnja večvodilna prema omogočata boljše vozne lastnosti in udobje ter do 88 odstotkov večjo bočno togost. Novost je tudi namestitev tanka za gorivo, ki so ga iz sredinskega dela premaknili v zadek, kar je težišče znižalo za centimeter, položaj prednjega sedeža pa za kar 3,5 centimetre.
Vozniški položaj je tako zelo športen, skupaj z drugimi izboljšavami, tudi natančnejšim volanom, hitrim ročnim šeststopenjskim menjalnikom in nastavljivo trdoto amortizerjev pa ustvarja dobre pogoje za športnost novega civica.
V osrednjem delu digitalne armaturne plošče, natanko pred očmi voznika, pa so postavili velik osrednji zaslon, po katerem se sprehajamo s tipkami na volanu. Prikažemo pa lahko podatke navigacije, telefona, potovalnega računalnika in še česa.
Pri Hondi tudi niso pozabili na bogato opremo in varnost. Že v standardni opremi ob samodejni klimi ponuja sodoben in celovit varnostni paket Honda sensing z radarjem in kamero, ki je podlaga za vse ključne aktivne varnostne sisteme in vozniške asistente.
Vsak civic v Sloveniji je tako serijsko opremljen s sistemom proti naletu s samodejnim zaviranjem, prilagodljivim radarskim tempomatom, sistemom za nadzor smeri, v primeru samodejnega CVT-menjalnika pa tudi s sistemom sledenja pri nizkih hitrostih, zaradi česar je vožnja v gneči polsamodejna.
Del serijske opreme je tudi branje prometnih znakov, dobrodošla pomoč pri speljevanju v klanec, električni pomik vseh stekel, dnevne LED-luči, parkirni senzorji in še kaj. Ob zmogljivostih, voznih lastnostih, bogati opremi in varnostnih dodatkih pa si nismo mogli kaj, da si ne bi pomeli oči ob ceni.
Testni 1,5-litrski turbo VTEC bencinski štirivaljnik še z nekoliko bolj prepričljivim vstopnim paketom Sport namreč stane 20.990 evrov, kar je zelo konkurenčna cena. Sploh ker Honda civic v avtomobilski sivini kompaktnih kombilimuzin ne izstopa le po videzu, ampak je pravi koktajl mnogih vrlin, ki naj bi letos našel prek 200 kupcev oziroma štirikrat več, kot lani.