Avto

Porsche cayenne še nikoli bližje ikoni 911

Na igrivih cestah grške Krete smo spoznali, da je novi porsche cayenne avtomobil, ki po vozni dinamiki še nikoli ni bil bližje ikoni 911, pričakovano odličen pa je tudi v vsem drugem

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

08.11.2017 01:00
Čas branja: 6 min

Večinoma prazni asfaltni odseki na zahodu Krete popotniku ponujajo neverjetno kuliso, z gladkim asfaltom, nekaj ravnimi odseki, številnimi vzponi in spusti ter predvsem neštetimi zavoji pa so prava naslada za hedoniste, ki radi uživajo v vseh prvinah športne vožnje.

Do včeraj bi tam vriskali za volanom kakega porscheja 911, danes pa podobno navduši tudi novi cayenne, skoraj pet metrov dolg in okoli dve toni težak športni terenec, ki v vožnji še nikoli ni povzemal toliko elementov kultnega športnika.

Prefinjeno izpeljana evolucija

Tretja generacija cayenna na prvi pogled sicer ne prinaša revolucije, česar bodo veseli predvsem sedanji lastniki, vendar se oblikovno všečno zgleduje po manjšem macanu in novi panameri.

Medtem ko je oblika pokrova motorja, maske, večjih zračnih rež in prednjih žarometov (LED ali matrični) zvesta 15-letni tradiciji, je ob nekoliko nižji strešni liniji ter malce širših ramenih (+23 milimetrov) še najbolj vidno spremenjen zadek, kjer si palec navzgor zaslužijo povezovalne LED-luči, aktivni strešni spojler ter pri močnejših različicah po par izpušnih cevi.

K bolj športnemu videzu za 63 milimetrov daljšega vozila pripomorejo tudi 19- oziroma 21-palčna platišča, pnevmatike pa so po vzoru modela 911 zadaj širše kot spredaj.

Klasika s pridihom modernosti

To napoveduje še več vozniških užitkov – že prejšnji cayenne je sloviti Zeleni pekel zvozil v manj kot osmih minutah –, a se pred zagonom motorja za hip posvetimo še povsem novi notranjosti.

Oblikovalci so ob enaki medosni razdalji kot prej (2,9 metra), poudarjenem udobju in prestižu za pet potnikov ter po novem kar 770-litrskem prtljažnem prostoru našli odličen kompromis med tradicionalnim pristopom in digitalizacijo.

Stikalo za zagon motorja seveda ostaja na levi strani, krona moderne sredinske konzole z mnogimi za dotik občutljivimi površinami pa je velik, kar 12,3-palčni zaslon na dotik, ki ga poznamo že iz nove panamere.

Prepoznavno zasnovo je delno ohranila instrumentna plošča z uro in štoparico na vrhu armaturne plošče vred. Na sredini prevladuje klasični merilnik vrtljajev, ob njem pa sta postavljena dva sedempalčna digitalna zaslona.

Tam se ob hitrosti lahko izrisuje zemljevid, ob navigiranju ali potovalnem računalniku pa se izpisujejo razni, za športno vožnjo potrebni podatki.

Seznam varnostno-asistenčnih sistemov je pričakovano popoln, glavna novost je sistem Inno­drive, ki z dodatnimi funkcijami radarskega tempomata in podatki iz navigacije »bere« cesto ter optimalno načrtuje čase pospeševanja, konstantne vožnje in zaviranja.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Športnost ima globoko v genih

Pogled upremo v bele zavorne čeljusti modela cayenne S, ki ima v nosu 2,9-litrski šestvaljni motor z dvojnim turbopuhalom in močjo 324 kilovatov (440 konjskih moči), z mesta do sto kilometrov na uro pospeši v le dobrih petih sekundah ter doseže hitrost 265 kilometrov na uro.

Barva poudarja novo tehnologijo pri zavorah – na klasičnem kolutu je tanek nanos posebne prevleke iz volframa, ki zagotavlja boljši oprijem ter zmanjšuje količino prahu, ki nastaja ob zaviranju.

Prav poudarjena športnost, s katero je le pol koraka stran od 911, je tisto, kar novega cayenna kljub izjemno močni konkurenci (znova) izstreli na piedestal.

Tako dobro se športni terenec gotovo še ni peljal, sva z novinarskim kolegom ugotavljala med urnim nizanjem zavojev, občasnim atraktivnim drsenjem, silovitim pospeševanjem in učinkovitim zaviranjem, ob katerem bi občut­ljivi hitro zahtevali time-out. Recept za nasmeh do ušes v vožnji športnega terenca?

Vrhunski recept za sladokusce

Prilagodljivo zračno vzmetenje s tremi komorami za udobno, terensko (cayenne se je izkazal tudi na brezpotjih med oljčnimi nasadi) ali športno vožnjo, štirikolesno krmiljenje za izboljšano vodljivost ter aktivni štirikolesni pogon z nenehnim prilagajanjem razdelitve navora med sprednjo in zadnjo premo so glavne začimbe, ki poskrbijo za vozniško naslado za volanom novega Porschejevega športnega terenca.

Cayenne je zaradi strukture iz jekla in aluminija tudi za 65 kilogramov lažji od predhodnika, motor je nameščen nižje kot prej, v zaključku strehe pa ima po vzoru panamere sport turismo tudi aktivni spojler s petimi samodejnimi nastavitvami naklona (tudi v vlogi zračne zavore).

Recept za športne užitke dopolnita še elektronski program za stabilizacijo ter hiter in natančen osemstopenjski samodejni menjalnik tiptronic S, prava vozniška naslada za volanom novega cayenna pa čaka tiste, ki bodo posegli po različici turbo.

S cayennom turbo do ekstaze

Vrsta za 550-konjsko zverino s 4,8-litrskim osemvaljnim motorjem twin turbo in keramičnimi zavorami je bila velika, zato smo se v dirkača na tudi od ovc pozabljenih odsekih raje prelevili med odmorom za kosilo.

Kar prav smo storili, saj bi pospešek 3,9 sekunde do sto kilometrov na uro s sistemom za hitri start že dodobra premešal vsebino želodca, ob silovitem pojemku keramičnih zavor pred zavojem pa je že vprašanje, ali bi vse ostalo v njem. Zato smo še toliko bolj uživali med zavoji, saj je uravnoteženost vozila glede na mere in maso izjemna.

Medtem ko se dve toni in višje težišče kot pri rasnem športniku cayennu turbo nekoliko poznajo pri vstopu v ovinek, pa je izstop iz njega podobno igriv kot pri 911. Konkretna količina 770 newtonmetrov navora gre sprva na zadnja kolesa, prenos moči tudi na prednja ter rahli popravki z volanom pa nos hitro usmerijo tja, kamor je treba.

Adrenalin brizga, roke se potijo, gume precej trpijo, a vrhunske zmogljivosti in nadzorovano drsenje na koncu odtehtajo vse. Kar pokažite konkretnega športnega terenca, ki za volanom omogoča toliko zabave in užitkov, kot jih porsche 911 …

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Porsche, ki je spremenil prihodnost znamke
Avto
AvtoMiloš Milač Porsche, ki je spremenil prihodnost znamke 7

Čeprav sprva osovražen, nerazumljen, je cayenne danes prava zgodba o uspehu. Porsche za katerega se je leta zdelo, da nikakor ne sodi k tej znamki, se zmagoslavno predstavlja v tretji generaciji.

FINANCE
Avto
Za volanom porschejev: karavana užitkov, adrenalina in tehnike
Avto
AvtoMiloš Milač Za volanom porschejev: karavana užitkov, adrenalina in tehnike

Porsche Road Tour je zapeljal tudi v Sloveniji, s skoraj celotno floto adrenalinskih avtomobilov, podkrepljen z inštruktorji in lepimi cestami iz obrobja Ljubljane do Vranskega. Tokrat smo okušali panamero 4-E hybrid, boxster 718 S, 911 GTS in še češnjo na torti – 911 turbo S.

FINANCE
Avto
Športni karavan brez pravega tekmeca
Avto
AvtoMatej Kačič Športni karavan brez pravega tekmeca 1

Med (super)športniki, ki jih lahko uporabljamo vsak dan, ima Porsche posebno mesto, s panamero sport turismo pa so v razred pripeljali še karavana.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Nova porscheja: vrhunski 718 GTS in prvinski 911 carrera T
Avto
AvtoMiloš Milač Nova porscheja: vrhunski 718 GTS in prvinski 911 carrera T 2

Nemški Porsche širi ponudbo z dvema novima različicama – 718 boxsterjem in caymanom GTS v najmočnejši različici doslej in prvinsko različico 911 T z manjšo maso in bolj prvinsko izkušnjo

FINANCE
Avto
Zaostreni cilji EU, elektropustolovščina ter zmenek s cayennom in T-rocom
Avto
AvtoMiloš Milač Zaostreni cilji EU, elektropustolovščina ter zmenek s cayennom in T-rocom 1

Evropska komisija je končno postavila mejne vrednosti izpustov ogljikovega dioksida za leto 2025 in 2030. Objavljamo reportažo in stroškovnik porabljene energije v električnem nissanu leafu med krompirjevimi počitnicami, analizirali pa smo gibanje tečaja delnice VW, pred krizo, med njo in po njej. Sicer pa je teden spet minil v luči športnih terencev: Matej je na Kreti vozil novega porscheja cayenne, Janez na Portugalskem novega VW T-roc, Uroš pa se bo jutri v Stuttgartu pozabaval z mercedesom AMG GLC 63 4Matic. Na naše ceste so zapeljali hyundai kona, citroën C3 aircross in opel grandland X, Matej pa je pripravil podrobno oceno honde civic.

FINANCE
Avto
Angleži se bodo vožnje učili s pomočjo navigacije, kaj na to pravijo slovenski inštruktorji?
Avto
AvtoMiloš Milač Angleži se bodo vožnje učili s pomočjo navigacije, kaj na to pravijo slovenski inštruktorji?

»Navigacija je pripomoček, s katerim bi morda lahko naredili korak v smeri večje samostojnosti voznika oziroma kandidata za voznika, vendar menim, da v procesu učenja navigacija ni dodana vrednost poučevanja,« komentira Manuel Pungertnik, vodja AMZS šole vožnje