Večinoma prazni asfaltni odseki na zahodu Krete popotniku ponujajo neverjetno kuliso, z gladkim asfaltom, nekaj ravnimi odseki, številnimi vzponi in spusti ter predvsem neštetimi zavoji pa so prava naslada za hedoniste, ki radi uživajo v vseh prvinah športne vožnje.
Do včeraj bi tam vriskali za volanom kakega porscheja 911, danes pa podobno navduši tudi novi cayenne, skoraj pet metrov dolg in okoli dve toni težak športni terenec, ki v vožnji še nikoli ni povzemal toliko elementov kultnega športnika.
Prefinjeno izpeljana evolucija
Tretja generacija cayenna na prvi pogled sicer ne prinaša revolucije, česar bodo veseli predvsem sedanji lastniki, vendar se oblikovno všečno zgleduje po manjšem macanu in novi panameri.
Medtem ko je oblika pokrova motorja, maske, večjih zračnih rež in prednjih žarometov (LED ali matrični) zvesta 15-letni tradiciji, je ob nekoliko nižji strešni liniji ter malce širših ramenih (+23 milimetrov) še najbolj vidno spremenjen zadek, kjer si palec navzgor zaslužijo povezovalne LED-luči, aktivni strešni spojler ter pri močnejših različicah po par izpušnih cevi.
K bolj športnemu videzu za 63 milimetrov daljšega vozila pripomorejo tudi 19- oziroma 21-palčna platišča, pnevmatike pa so po vzoru modela 911 zadaj širše kot spredaj.
Klasika s pridihom modernosti
To napoveduje še več vozniških užitkov – že prejšnji cayenne je sloviti Zeleni pekel zvozil v manj kot osmih minutah –, a se pred zagonom motorja za hip posvetimo še povsem novi notranjosti.
Oblikovalci so ob enaki medosni razdalji kot prej (2,9 metra), poudarjenem udobju in prestižu za pet potnikov ter po novem kar 770-litrskem prtljažnem prostoru našli odličen kompromis med tradicionalnim pristopom in digitalizacijo.
Stikalo za zagon motorja seveda ostaja na levi strani, krona moderne sredinske konzole z mnogimi za dotik občutljivimi površinami pa je velik, kar 12,3-palčni zaslon na dotik, ki ga poznamo že iz nove panamere.
Prepoznavno zasnovo je delno ohranila instrumentna plošča z uro in štoparico na vrhu armaturne plošče vred. Na sredini prevladuje klasični merilnik vrtljajev, ob njem pa sta postavljena dva sedempalčna digitalna zaslona.
Tam se ob hitrosti lahko izrisuje zemljevid, ob navigiranju ali potovalnem računalniku pa se izpisujejo razni, za športno vožnjo potrebni podatki.
Seznam varnostno-asistenčnih sistemov je pričakovano popoln, glavna novost je sistem Innodrive, ki z dodatnimi funkcijami radarskega tempomata in podatki iz navigacije »bere« cesto ter optimalno načrtuje čase pospeševanja, konstantne vožnje in zaviranja.
Športnost ima globoko v genih
Pogled upremo v bele zavorne čeljusti modela cayenne S, ki ima v nosu 2,9-litrski šestvaljni motor z dvojnim turbopuhalom in močjo 324 kilovatov (440 konjskih moči), z mesta do sto kilometrov na uro pospeši v le dobrih petih sekundah ter doseže hitrost 265 kilometrov na uro.
Barva poudarja novo tehnologijo pri zavorah – na klasičnem kolutu je tanek nanos posebne prevleke iz volframa, ki zagotavlja boljši oprijem ter zmanjšuje količino prahu, ki nastaja ob zaviranju.
Prav poudarjena športnost, s katero je le pol koraka stran od 911, je tisto, kar novega cayenna kljub izjemno močni konkurenci (znova) izstreli na piedestal.
Tako dobro se športni terenec gotovo še ni peljal, sva z novinarskim kolegom ugotavljala med urnim nizanjem zavojev, občasnim atraktivnim drsenjem, silovitim pospeševanjem in učinkovitim zaviranjem, ob katerem bi občutljivi hitro zahtevali time-out. Recept za nasmeh do ušes v vožnji športnega terenca?
Vrhunski recept za sladokusce
Prilagodljivo zračno vzmetenje s tremi komorami za udobno, terensko (cayenne se je izkazal tudi na brezpotjih med oljčnimi nasadi) ali športno vožnjo, štirikolesno krmiljenje za izboljšano vodljivost ter aktivni štirikolesni pogon z nenehnim prilagajanjem razdelitve navora med sprednjo in zadnjo premo so glavne začimbe, ki poskrbijo za vozniško naslado za volanom novega Porschejevega športnega terenca.
Cayenne je zaradi strukture iz jekla in aluminija tudi za 65 kilogramov lažji od predhodnika, motor je nameščen nižje kot prej, v zaključku strehe pa ima po vzoru panamere sport turismo tudi aktivni spojler s petimi samodejnimi nastavitvami naklona (tudi v vlogi zračne zavore).
Recept za športne užitke dopolnita še elektronski program za stabilizacijo ter hiter in natančen osemstopenjski samodejni menjalnik tiptronic S, prava vozniška naslada za volanom novega cayenna pa čaka tiste, ki bodo posegli po različici turbo.
S cayennom turbo do ekstaze
Vrsta za 550-konjsko zverino s 4,8-litrskim osemvaljnim motorjem twin turbo in keramičnimi zavorami je bila velika, zato smo se v dirkača na tudi od ovc pozabljenih odsekih raje prelevili med odmorom za kosilo.
Kar prav smo storili, saj bi pospešek 3,9 sekunde do sto kilometrov na uro s sistemom za hitri start že dodobra premešal vsebino želodca, ob silovitem pojemku keramičnih zavor pred zavojem pa je že vprašanje, ali bi vse ostalo v njem. Zato smo še toliko bolj uživali med zavoji, saj je uravnoteženost vozila glede na mere in maso izjemna.
Medtem ko se dve toni in višje težišče kot pri rasnem športniku cayennu turbo nekoliko poznajo pri vstopu v ovinek, pa je izstop iz njega podobno igriv kot pri 911. Konkretna količina 770 newtonmetrov navora gre sprva na zadnja kolesa, prenos moči tudi na prednja ter rahli popravki z volanom pa nos hitro usmerijo tja, kamor je treba.
Adrenalin brizga, roke se potijo, gume precej trpijo, a vrhunske zmogljivosti in nadzorovano drsenje na koncu odtehtajo vse. Kar pokažite konkretnega športnega terenca, ki za volanom omogoča toliko zabave in užitkov, kot jih porsche 911 …