Rabljen električen avto danes dobite že za deset tisočakov Rabljen električen avto danes dobite že za deset tisočakov Od lahkega štirikolesnika twiziya, rabljenih francozov, prve generacije nissana leafa do ameriškega »fička« 500e, ki v Evropo in Slovenijo prihaja po drugačnih kanalih
Kaj poganja elektromobilnost, kje so luknje in kje priložnosti? Kaj poganja elektromobilnost, kje so luknje in kje priložnosti? Prvič v zgodovini se povezujeta klasična energetika in transport. Ne motor, baterija in polnjenje bosta glavna elementa avta prihodnosti.
Novi ford focus: s čim bo vabil, s čim odganjal Slovence Novi ford focus: s čim bo vabil, s čim odganjal Slovence Novi ford focus na slovenski trg prinaša pošten prepih v kompaktnem razredu. Celostno zelo dober avto pa ima precej višje cene kot prej. Analizirali smo nov položaj focusa, razloge za podražitev in preverili kaj ponuja za najmanj 16.990 evrov.
So električni avti tudi v Sloveniji razprodani? Analizirali smo trg So električni avti tudi v Sloveniji razprodani? Analizirali smo trg Katere električne avtomobile lahko pri nas dobite takoj, na katere pa boste čakali zelo dolgo
Pod vročo pločevino ponuja presenetljivo veliko novega Pod vročo pločevino ponuja presenetljivo veliko novega Prenova je Mazdini uspešnici CX-3 na pogled resda prinesla le subtilne spremembe, zato pa bodo mnoge novosti toliko bolj cenili voznik in sopotniki. K nam pride še ta mesec z začetno ceno 16 tisoč evrov.

Porsche cayenne še nikoli bližje ikoni 911

Čas branja: 6 min
08.11.2017  01:00
Na igrivih cestah grške Krete smo spoznali, da je novi porsche cayenne avtomobil, ki po vozni dinamiki še nikoli ni bil bližje ikoni 911, pričakovano odličen pa je tudi v vsem drugem

Večinoma prazni asfaltni odseki na zahodu Krete popotniku ponujajo neverjetno kuliso, z gladkim asfaltom, nekaj ravnimi odseki, številnimi vzponi in spusti ter predvsem neštetimi zavoji pa so prava naslada za hedoniste, ki radi uživajo v vseh prvinah športne vožnje.

Do včeraj bi tam vriskali za volanom kakega porscheja 911, danes pa podobno navduši tudi novi cayenne, skoraj pet metrov dolg in okoli dve toni težak športni terenec, ki v vožnji še nikoli ni povzemal toliko elementov kultnega športnika.

Prefinjeno izpeljana evolucija

Tretja generacija cayenna na prvi pogled sicer ne prinaša revolucije, česar bodo veseli predvsem sedanji lastniki, vendar se oblikovno všečno zgleduje po manjšem macanu in novi panameri.

Medtem ko je oblika pokrova motorja, maske, večjih zračnih rež in prednjih žarometov (LED ali matrični) zvesta 15-letni tradiciji, je ob nekoliko nižji strešni liniji ter malce širših ramenih (+23 milimetrov) še najbolj vidno spremenjen zadek, kjer si palec navzgor zaslužijo povezovalne LED-luči, aktivni strešni spojler ter pri močnejših različicah po par izpušnih cevi.

K bolj športnemu videzu za 63 milimetrov daljšega vozila pripomorejo tudi 19- oziroma 21-palčna platišča, pnevmatike pa so po vzoru modela 911 zadaj širše kot spredaj.

Klasika s pridihom modernosti

To napoveduje še več vozniških užitkov – že prejšnji cayenne je sloviti Zeleni pekel zvozil v manj kot osmih minutah –, a se pred zagonom motorja za hip posvetimo še povsem novi notranjosti.

Oblikovalci so ob enaki medosni razdalji kot prej (2,9 metra), poudarjenem udobju in prestižu za pet potnikov ter po novem kar 770-litrskem prtljažnem prostoru našli odličen kompromis med tradicionalnim pristopom in digitalizacijo.

Stikalo za zagon motorja seveda ostaja na levi strani, krona moderne sredinske konzole z mnogimi za dotik občutljivimi površinami pa je velik, kar 12,3-palčni zaslon na dotik, ki ga poznamo že iz nove panamere.

Prepoznavno zasnovo je delno ohranila instrumentna plošča z uro in štoparico na vrhu armaturne plošče vred. Na sredini prevladuje klasični merilnik vrtljajev, ob njem pa sta postavljena dva sedempalčna digitalna zaslona.

Tam se ob hitrosti lahko izrisuje zemljevid, ob navigiranju ali potovalnem računalniku pa se izpisujejo razni, za športno vožnjo potrebni podatki.

Seznam varnostno-asistenčnih sistemov je pričakovano popoln, glavna novost je sistem Inno­drive, ki z dodatnimi funkcijami radarskega tempomata in podatki iz navigacije »bere« cesto ter optimalno načrtuje čase pospeševanja, konstantne vožnje in zaviranja.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Športnost ima globoko v genih

Pogled upremo v bele zavorne čeljusti modela cayenne S, ki ima v nosu 2,9-litrski šestvaljni motor z dvojnim turbopuhalom in močjo 324 kilovatov (440 konjskih moči), z mesta do sto kilometrov na uro pospeši v le dobrih petih sekundah ter doseže hitrost 265 kilometrov na uro.

Barva poudarja novo tehnologijo pri zavorah – na klasičnem kolutu je tanek nanos posebne prevleke iz volframa, ki zagotavlja boljši oprijem ter zmanjšuje količino prahu, ki nastaja ob zaviranju.

Prav poudarjena športnost, s katero je le pol koraka stran od 911, je tisto, kar novega cayenna kljub izjemno močni konkurenci (znova) izstreli na piedestal.

Tako dobro se športni terenec gotovo še ni peljal, sva z novinarskim kolegom ugotavljala med urnim nizanjem zavojev, občasnim atraktivnim drsenjem, silovitim pospeševanjem in učinkovitim zaviranjem, ob katerem bi občut­ljivi hitro zahtevali time-out. Recept za nasmeh do ušes v vožnji športnega terenca?

Vrhunski recept za sladokusce

Prilagodljivo zračno vzmetenje s tremi komorami za udobno, terensko (cayenne se je izkazal tudi na brezpotjih med oljčnimi nasadi) ali športno vožnjo, štirikolesno krmiljenje za izboljšano vodljivost ter aktivni štirikolesni pogon z nenehnim prilagajanjem razdelitve navora med sprednjo in zadnjo premo so glavne začimbe, ki poskrbijo za vozniško naslado za volanom novega Porschejevega športnega terenca.

Cayenne je zaradi strukture iz jekla in aluminija tudi za 65 kilogramov lažji od predhodnika, motor je nameščen nižje kot prej, v zaključku strehe pa ima po vzoru panamere sport turismo tudi aktivni spojler s petimi samodejnimi nastavitvami naklona (tudi v vlogi zračne zavore).

Recept za športne užitke dopolnita še elektronski program za stabilizacijo ter hiter in natančen osemstopenjski samodejni menjalnik tiptronic S, prava vozniška naslada za volanom novega cayenna pa čaka tiste, ki bodo posegli po različici turbo.

S cayennom turbo do ekstaze

Vrsta za 550-konjsko zverino s 4,8-litrskim osemvaljnim motorjem twin turbo in keramičnimi zavorami je bila velika, zato smo se v dirkača na tudi od ovc pozabljenih odsekih raje prelevili med odmorom za kosilo.

Kar prav smo storili, saj bi pospešek 3,9 sekunde do sto kilometrov na uro s sistemom za hitri start že dodobra premešal vsebino želodca, ob silovitem pojemku keramičnih zavor pred zavojem pa je že vprašanje, ali bi vse ostalo v njem. Zato smo še toliko bolj uživali med zavoji, saj je uravnoteženost vozila glede na mere in maso izjemna.

Medtem ko se dve toni in višje težišče kot pri rasnem športniku cayennu turbo nekoliko poznajo pri vstopu v ovinek, pa je izstop iz njega podobno igriv kot pri 911. Konkretna količina 770 newtonmetrov navora gre sprva na zadnja kolesa, prenos moči tudi na prednja ter rahli popravki z volanom pa nos hitro usmerijo tja, kamor je treba.

Adrenalin brizga, roke se potijo, gume precej trpijo, a vrhunske zmogljivosti in nadzorovano drsenje na koncu odtehtajo vse. Kar pokažite konkretnega športnega terenca, ki za volanom omogoča toliko zabave in užitkov, kot jih porsche 911 …

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Zasedanje Opeca: četrtkova odločitev bo usmerila ceno nafte

Potem ko že vso jesen cena surove nafte narašča, zdaj na trgu nestrpno pričakujejo, kaj se bodo na četrtkovem zasedanju Opeca njegove...

FINANCE
Kaj britanski predlog o dveletnem prehodnem obdobju po brexitu prinaša Slovencem

Lahko predlog britanske premierke o uvedbi dveletnega prehodnega obdobja po brexitu pretrga zastoj v britansko-evropskih pogajanjih? O tem,...

FINANCE
Članki
Članki Evroposlanci tudi o širitvi šengna na Bolgarijo in Romunijo ter o Ryanairu 6

Na plenarnem zasedanju od 2. do 5. oktobra v Strasbourgu bodo govorili tudi o šengnu, brexitu, ustanovitvi evropskega javnega tožilstva...

FINANCE
Članki
Članki Evropska komisija: Zaupamo vodstvu Mariana Rajoya, da bo rešil zadevo 57

Dan po nedeljskem katalonskem referendumu je prinesel prvi uradni odziv evropske komisije

FINANCE
Članki
Članki Kdo je Peter Altmaier, ki bo začasni nemški finančni minister 4

Wolfgang Schäuble je privolil, da bo vodil nemški parlament, v državi pa so določili, kdo bo prevzel njegov položaj do oblikovanja...

FINANCE
Članki
Članki Evropski finančni ministri tokrat o reformi DDV in obdavčitve dela

Davki … in davki - ti bodo zaznamovali ponedeljkovo zasedanje evrskih finančnih ministrov ter torkovo zasedanje finančnih ministrov...

SUBV
Članki
Članki Ste slišali, da bo na voljo denar EU za brezplačni Wi-Fi? Za vas smo prebrali drobni tisk 6

Države članice so danes dosegle dokončni dogovor, ki bo omogočil vzpostavitev javnih točk za brezplačni dostop do Wi-Fi prek evropsko...