Francoskemu Citroënu občasno uspe res posrečen model, to sicer ne pomeni, da so preostali slabi, le odmevajo manj glasno. Za novi C3 aircross se zdi, da je nekakšen duhovni naslednik xsare picasso, kompaktnega enoprostorca z začetka tisočletja, ki je celih 11 let ohranjal odlično prodajno formo, ki se je stopnjevala zaradi ugodne cene in višanja cen tekmecev. Še pred dobrimi petimi leti si s xsaro Picasso za 11 tisoč evrov dobil prostoren in poceni enoprostorec, za tisočaka več je imel takrat oboževani dizelski motor, oblika pa se je zapisala med zimzelene, takšna je dejansko še danes.
Kaj imata citroëna skupnega?
In kaj ima xsara picasso skupnega s C3 aircrossom? Na prvi pogled prav nič, na drugi in tretji pa zelo veliko. C3 aircross ta hip sodi v tako priljubljen razred kot xsara picasso ob svojem nastanku. Sta pa seveda različna, prvi se vozi s športnimi terenci, drugi pa s klasičnimi enoprostorci.
Manjši, a višji
Povezujejo ju podobne mere. C3 aircross je dolg 4,15 metra, kar je sicer 12 centimetrov manj kot picasso, se pa oddolži z dodatnimi devetimi centimetri višine (1,73 metra) in izrazito prilagodljivo potniško kabino. Ta je v prednjem delu zračna, v zadnjem pa ponuja 15-centimetrski vzdolžni pomik zadnje klopi in od 21- do 29-stopinjski kot njenega naslona.
To prinaša prilagodljivo udobje in prtljažni prostor – ta se s 420 do 510 litri približa, a razumljivo ne doseže picassovih 550 litrov. Med enoprostorske lastnosti C3 aircrossa sodijo tudi velika panoramska streha mer 940 krat 704 milimetre in veliko odlagalnih površin.
Višji in robustnejši
C3 aircross pa je zavoljo športnoterenske zasnove nekaj bolj robusten, od tal je dno avtomobila oddaljeno 17,5 centimetra, za doplačilo je na voljo sistem grip control, ki z razporejanjem moči na prednja kolesa ponuja boljši oprijem na slabših podlagah.
Aircross ima ob tem še nekaj Citroënove razigranosti, denimo tri barve strehe (belo, rdečo in oranžno), ki jih je mogoče kombinirati z različnimi barvami karoserije, štiri oblazinjenja kabine in posledično skupaj kar 85 kombinacij.
Poceni je le osnovna različica
Posebno poglavje je cena A3 aircrossa, ki zaradi več vgrajene serijske opreme in inflacije v zadnjih šestih letih ne more tekmovati s xsaro picassom. Se ji pa lahko približa, če je kupec res racionalen. Preostale različice so primerljive s tekmeci. Glede na lakoto po malih športnih terencih pa bi bile nižje cene nesmiselne.
Osnovni C3 aircross puretech 82 BVM s popustom stane 13 tisočakov, z obrestnim financiranjem 500 evrov manj. Za ta denar dobite 1,2-litrski bencinski trivaljnik s 60 kilovati in osnovno opremo, ki niti ni tako skromna.
Bolje opremljeni feel stane 15.033 evrov (paket ponuja ohišje vzvratnih ogledal in vzdolžne strešne nosilce v črni barvi, 16-palčna kolesa, LED dnevne luči in sedempalčni zaslon na dotik). Za enak paket in precej bolj živahen 1,2-litrski turbomotor puretech 110 boste odšteli 16.281 evrov, za dizelski HDI100 pa 17.164 evrov.
Pa prodajni načrti? Prihodnje leto bo na naše ceste zapeljalo 350 C3 aircrossov (številke so pogojene z zmogljivostmi), kar je skromno glede na prodajne številke xsare picassa. Ta je redno presegala letno prodajo tisoč vozil.
Foto: Miloš Milač