(Prva vožnja) Jaguar I-pace: kako je Jaguar avtomobilski svet postavil na glavo (Prva vožnja) Jaguar I-pace: kako je Jaguar avtomobilski svet postavil na glavo Izdelal je športnega terenca z električnim motorjem, težkega prek dve toni, ki se pelje kot športni avto in ne rjovi.
Brez avta ne moremo, pa ga znamo pametno uporabljati? Brez avta ne moremo, pa ga znamo pametno uporabljati? Slovenci večino poti bolj iz nuje kot pa izbire opravimo z avtomobilom, k znižanju stroškov in količine izpustov pa pomagajo multimodalnost, sopotništvo in učinkovita vozila
Ford, ki pravila igre piše na novo Ford, ki pravila igre piše na novo Test: ford focus 1.5 ecoboost titanium business wagon automatic nikoli ni bil stranski igralec, v novi generaciji pa je postal celostno tako zelo dober, da je zapeljal na novo, višjo raven
Bram Schot bo novi šef Audija Bram Schot bo novi šef Audija Na vrhu Audija je junija začasno zamenjal Ruperta Stadlerja, ko je ta zaradi domnevnega prikrivanja podatkov in zavajanja v oglaševanju dizelskih motorjev odšel v pripor.

Imperij vrača udarec in s T-rocom odpira modelsko ofenzivo

Čas branja: 6 min
05.11.2017  23:10
Za volanom volkswagna T-roca, ki ga matična tovarna pošilja na trg in s tem morda dokazuje, da so v Wolfsburgu končno začeli pihati drugačni oziroma sveži oblikovalski vetrovi
Imperij vrača udarec in s T-rocom odpira modelsko ofenzivo
T-roc sodi v razred manjših športnih terencev in je hkrati prvi Volkswagnov SUV, pri katerem si je mogoče omisliti dvobarvno karoserijo oziroma drugačno streho.
Foto: Volkswagen

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  

Ujetnikom univerzalne podobe slovitega golfa in posledično njegove globalne tržne uspešnosti se je zdelo, da Volkswagen nima niti poguma niti volje po kakšni oblikovni radikalnosti oziroma drugačnosti. Povrh vsega je bilo videti, da je prepozen ali pa da preveč zamuja s spočetjem kompaktnega športnega terenca. T-roc dokazuje, da prvo zanesljivo ne drži, drugo verjetno tudi ne.

T-roc je četrti Volkswagnov športni terenec (touareg, tiguan, atlas/teramont) in sledi tržni projekciji, po kateri naj bi se globalna proizvodnja prav v tem razredu v prihodnjih desetih letih povečala s sedanjih 6,4 na vsaj 10,6 milijona.

To so izjemne številke in seveda si vsi želijo odrezati svoj kos, kajti vprašanje je, kdaj je in koliko časa bo predvsem evropski avtomobilski trg kazal tako nebrzdan apetit po določeni vrsti oziroma razredu avtomobilov.

Ampak T-roc je odgovor v slogu »imperij vrača udarec«, pri čemer se takšni ali drugačni športni terenci oziroma crossoverji, ki nastajajo pod lastniškim okriljem nemške korporacije, pojavljajo v kar presunljivem zaporedju.

Mejnik pri oblikovanju športnih terencev

Že z arteonom je avtomobilski koncern, ki ima v svoji vitrini lovoriko največjega na obli, dokazal, da se je vendarle voljan in tudi sposoben izviti iz že kar splošno znane germanske oblikovne zadržanosti.

T-roc je še nekaj pogumnejši korak v novo, drugačno oblikovanje pločevine. Tovarna govori celo o »mejniku v ofenzivi športnih terencev«. V tem je nekaj trženjskega pretiravanja, vendar kompaktni športni terenec (423 centimetrov) ponuja svežo, domiselno, tudi nekako razigrano karoserijsko podobo.

Če bi ga naredili v piemontskem Torinu, bi se zdelo nekaj povsem pričakovanega, ko ga skrojijo v spodnjesaškem Wolfsburgu, je to nekaj popolnoma drugega. Čeprav se sliši zelo obrabljeno, je očitno, da nagovarjajo predvsem mlajše občinstvo – kot vse avtomobilske hiše – in to utegne biti bolj dovzetno tudi za dejstvo, da je to prvi Volkswagnov športni terenec, pri katerem je mogoče 11 barv karoserije kombinirati s tremi barvami strehe. Pod črto se tako nabere 24 variant, pri čemer mu nekatere, recimo kovinsko rumena z belo streho, presenetljivo dobro pristojijo.

Ker je T-roc kompaktni športni terenec (že nekajkrat omenjena produktna ofenziva bo v polnem zamahu tudi v prihodnjih mesecih oziroma letih, saj bodo prihodnje leto postavili na svetlo novega touarega, nato se bo rodil najmanjši T-cross, čez leto ali dve pa še prvi električni suv I. D. crozz), ponuja tisto, kar očitno najbolj vleče: visoko sedenje in terensko oddaljenost trebuha od tal.

Voznikov in sovoznikov sedež sta od tal oddaljena kar 57, zadnja sedežna klop pa celo 61 centimetrov. Zato se sedi suvejvsko visoko in tudi vidi dobro, le nazaj je preglednost zaradi dokaj zajetnih zadnjih opornikov strehe nekaj skromnejša.

Dno T-roca je od tal oddaljeno milimeter več kot 16 centimetrov. Dovolj tudi za nekaj bolj resne terenske preizkušnje, pri čemer novi Volkswagnov športni terenec dodatno upravičuje svojo modelsko razvrstitev.

Za doplačilo ponujajo tudi znani wolfsburški 4Motion, torej prilagodljivi štirikolesni pogon s sklopko haldex. Očitno je, da se Nemci nočejo povsem ukloniti prevladujoči modi, ki izpodriva štirikolesni pogon na račun prenosa moči le na en kolesni (ponavadi prednji) par, kar prinese prihranek pri teži, porabi in ne nazadnje tudi ceni.

Tudi digitalni kokpit

Notranjost oziroma armaturna plošča nesporno dokazujeta Volkswagnov izvor: digitalni kokpit je dobil domovinsko pravico tudi v T-rocu, vendar za doplačilo. V enaki višini in tja proti sovozniku se širi osempalčni zaslon na dotik, ki v tej velikosti ni na seznamu serijske opreme (na voljo so trije opremski paketi, in sicer osnovni ali T-roc, pa style in sport).

Pravzaprav je precej podobnosti s tistim, kar ponuja sveži polo, in pri tem je Volkswagen res naredil občuten korak naprej, a je vprašanje, kako bo T-roc videti, ko pred voznikom ne bodo digitalni merilniki oziroma kokpit, namesto osempalčnega pa 6,5-palčni zaslon …

Za prtljažnik, oglat in z dvojnim dnom, pravijo, da je z osnovnimi 445 litri največji v tem razredu, čeprav ni čisto jasno, s katerimi konkurenti s T-roc primerja. Sedi se torej visoko ali vsaj občutno višje, zadaj je udobno predvsem dvema, in to bolj po višini kot prostoru za kolena. Zadnja sedežna klop je seveda deljiva (60/40), in ko je zložena, je prostora za 1.290 litrov prtljage oziroma tovora.

Mimogrede: normalno rezervno kolo, ki seveda odvzame kar nekaj prostora v dvojem prtljažnem dnu, stane dodatnih 145 evrov. In ni jih škoda …

Ko bi letala do portugalske prestolnice letela po predvidenem voznem redu, bi bilo tudi nekaj več možnosti za daljše preskusne vožnje ter bolj ustrezne vtise o motorjih in voznih lastnosti. Ko bo T-roc zaživel polno tržno življenje, bo naprodaj šest agregatov (trije bencinski in trije dizelski), za začetek pa trije.

Litrski bencinski trivaljnik ima 85 kilovatov oziroma 115 konjskih moči, dvolitrski štirivaljnik ponuja za T-roca zelo živahnih, skoraj vihravih 140 kilovatov oziroma 190 konjskih moči. Dizelski agregat s 110 kilovati oziroma 150 konjskimi močmi se je zdel v tej površni primerjavi seveda manj poskočen, pa zanesljivo bolj varčen.

Volkswagnov kompaktni športni terenec pa ne glede motorizacijo ne kaže nobene slabosti, precej značilne za tovrstne avtomobile: kljub višji oddaljenost od tal nič ne pokimava in se še manj pozibava. Ugaja podvozje (T-roc ponuja nekaj različnih voznih režimov), res natančen in ravno prav odziven volan in seveda samodejni DSG, ki bi smel biti pri športnih terencih prva izbira.

Foto: Janez Kovačič in Volkswagen


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Še en volkswagen, ki bo povzročil vihar na slovenskem trgu 40

Ne tako majhen, precej drag, a vsebinsko zelo bogat in očitno zelo trendovski volkswagen T-roc se je postavil nad tekmece. Že letos želi...

FINANCE
Članki
Članki (brexit) Sta EU in V. Britanija dosegli okvirni dogovor o finančnih obveznostih?

Pogajalci Evropske unije in Velike Britanije so po poročanju britanskega tiska dosegli okvirni sporazum o višini ločitvenega računa, ki...

FINANCE
Članki
Članki Trenutek resnice: Mario Draghi bo predvidoma nakazal, kdaj bo ECB začela višati obrestne mere 4

Vse oči so spet uprte v Frankfurt, kjer bo šef ECB Mario Draghi na zgodnjepopoldanski tiskovni konferenci predvidoma razkril, kakšna bo...

FINANCE
Članki
Članki Kdo je Andrej Babiš, češki Trump in verjetni novi češki premier

Andrej Babiš ima dar, da ljudje v njem vidijo tisto, kar hočejo – na primer borca proti korupciji, čeprav so ga maja kot finančnega...

FINANCE
Članki
Članki Zasedanje Opeca: četrtkova odločitev bo usmerila ceno nafte

Potem ko že vso jesen cena surove nafte narašča, zdaj na trgu nestrpno pričakujejo, kaj se bodo na četrtkovem zasedanju Opeca njegove...

SUBV
Članki
Članki Ste slišali, da bo na voljo denar EU za brezplačni Wi-Fi? Za vas smo prebrali drobni tisk 6

Države članice so danes dosegle dokončni dogovor, ki bo omogočil vzpostavitev javnih točk za brezplačni dostop do Wi-Fi prek evropsko...

FINANCE
Članki
Članki Kdo bo najbolj občutil, da je Umar izboljšal napoved rasti BDP 4

Deset stvari, ki jih morate vedeti o sveži napovedi gospodarske rasti v Sloveniji, ki so jo pripravili na Umarju in jo glede na pomlad...