Avto

Imperij vrača udarec in s T-rocom odpira modelsko ofenzivo

Za volanom volkswagna T-roca, ki ga matična tovarna pošilja na trg in s tem morda dokazuje, da so v Wolfsburgu končno začeli pihati drugačni oziroma sveži oblikovalski vetrovi

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

05.11.2017 23:10
Čas branja: 6 min
Imperij vrača udarec in s T-rocom odpira modelsko ofenzivo
T-roc sodi v razred manjših športnih terencev in je hkrati prvi Volkswagnov SUV, pri katerem si je mogoče omisliti dvobarvno karoserijo oziroma drugačno streho. Foto: Volkswagen

Ujetnikom univerzalne podobe slovitega golfa in posledično njegove globalne tržne uspešnosti se je zdelo, da Volkswagen nima niti poguma niti volje po kakšni oblikovni radikalnosti oziroma drugačnosti. Povrh vsega je bilo videti, da je prepozen ali pa da preveč zamuja s spočetjem kompaktnega športnega terenca. T-roc dokazuje, da prvo zanesljivo ne drži, drugo verjetno tudi ne.

T-roc je četrti Volkswagnov športni terenec (touareg, tiguan, atlas/teramont) in sledi tržni projekciji, po kateri naj bi se globalna proizvodnja prav v tem razredu v prihodnjih desetih letih povečala s sedanjih 6,4 na vsaj 10,6 milijona.

To so izjemne številke in seveda si vsi želijo odrezati svoj kos, kajti vprašanje je, kdaj je in koliko časa bo predvsem evropski avtomobilski trg kazal tako nebrzdan apetit po določeni vrsti oziroma razredu avtomobilov.

Ampak T-roc je odgovor v slogu »imperij vrača udarec«, pri čemer se takšni ali drugačni športni terenci oziroma crossoverji, ki nastajajo pod lastniškim okriljem nemške korporacije, pojavljajo v kar presunljivem zaporedju.

Mejnik pri oblikovanju športnih terencev

Že z arteonom je avtomobilski koncern, ki ima v svoji vitrini lovoriko največjega na obli, dokazal, da se je vendarle voljan in tudi sposoben izviti iz že kar splošno znane germanske oblikovne zadržanosti.

T-roc je še nekaj pogumnejši korak v novo, drugačno oblikovanje pločevine. Tovarna govori celo o »mejniku v ofenzivi športnih terencev«. V tem je nekaj trženjskega pretiravanja, vendar kompaktni športni terenec (423 centimetrov) ponuja svežo, domiselno, tudi nekako razigrano karoserijsko podobo.

Če bi ga naredili v piemontskem Torinu, bi se zdelo nekaj povsem pričakovanega, ko ga skrojijo v spodnjesaškem Wolfsburgu, je to nekaj popolnoma drugega. Čeprav se sliši zelo obrabljeno, je očitno, da nagovarjajo predvsem mlajše občinstvo – kot vse avtomobilske hiše – in to utegne biti bolj dovzetno tudi za dejstvo, da je to prvi Volkswagnov športni terenec, pri katerem je mogoče 11 barv karoserije kombinirati s tremi barvami strehe. Pod črto se tako nabere 24 variant, pri čemer mu nekatere, recimo kovinsko rumena z belo streho, presenetljivo dobro pristojijo.

Ker je T-roc kompaktni športni terenec (že nekajkrat omenjena produktna ofenziva bo v polnem zamahu tudi v prihodnjih mesecih oziroma letih, saj bodo prihodnje leto postavili na svetlo novega touarega, nato se bo rodil najmanjši T-cross, čez leto ali dve pa še prvi električni suv I. D. crozz), ponuja tisto, kar očitno najbolj vleče: visoko sedenje in terensko oddaljenost trebuha od tal.

Voznikov in sovoznikov sedež sta od tal oddaljena kar 57, zadnja sedežna klop pa celo 61 centimetrov. Zato se sedi suvejvsko visoko in tudi vidi dobro, le nazaj je preglednost zaradi dokaj zajetnih zadnjih opornikov strehe nekaj skromnejša.

Dno T-roca je od tal oddaljeno milimeter več kot 16 centimetrov. Dovolj tudi za nekaj bolj resne terenske preizkušnje, pri čemer novi Volkswagnov športni terenec dodatno upravičuje svojo modelsko razvrstitev.

Za doplačilo ponujajo tudi znani wolfsburški 4Motion, torej prilagodljivi štirikolesni pogon s sklopko haldex. Očitno je, da se Nemci nočejo povsem ukloniti prevladujoči modi, ki izpodriva štirikolesni pogon na račun prenosa moči le na en kolesni (ponavadi prednji) par, kar prinese prihranek pri teži, porabi in ne nazadnje tudi ceni.

Tudi digitalni kokpit

Notranjost oziroma armaturna plošča nesporno dokazujeta Volkswagnov izvor: digitalni kokpit je dobil domovinsko pravico tudi v T-rocu, vendar za doplačilo. V enaki višini in tja proti sovozniku se širi osempalčni zaslon na dotik, ki v tej velikosti ni na seznamu serijske opreme (na voljo so trije opremski paketi, in sicer osnovni ali T-roc, pa style in sport).

Pravzaprav je precej podobnosti s tistim, kar ponuja sveži polo, in pri tem je Volkswagen res naredil občuten korak naprej, a je vprašanje, kako bo T-roc videti, ko pred voznikom ne bodo digitalni merilniki oziroma kokpit, namesto osempalčnega pa 6,5-palčni zaslon …

Za prtljažnik, oglat in z dvojnim dnom, pravijo, da je z osnovnimi 445 litri največji v tem razredu, čeprav ni čisto jasno, s katerimi konkurenti s T-roc primerja. Sedi se torej visoko ali vsaj občutno višje, zadaj je udobno predvsem dvema, in to bolj po višini kot prostoru za kolena. Zadnja sedežna klop je seveda deljiva (60/40), in ko je zložena, je prostora za 1.290 litrov prtljage oziroma tovora.

Mimogrede: normalno rezervno kolo, ki seveda odvzame kar nekaj prostora v dvojem prtljažnem dnu, stane dodatnih 145 evrov. In ni jih škoda …

Ko bi letala do portugalske prestolnice letela po predvidenem voznem redu, bi bilo tudi nekaj več možnosti za daljše preskusne vožnje ter bolj ustrezne vtise o motorjih in voznih lastnosti. Ko bo T-roc zaživel polno tržno življenje, bo naprodaj šest agregatov (trije bencinski in trije dizelski), za začetek pa trije.

Litrski bencinski trivaljnik ima 85 kilovatov oziroma 115 konjskih moči, dvolitrski štirivaljnik ponuja za T-roca zelo živahnih, skoraj vihravih 140 kilovatov oziroma 190 konjskih moči. Dizelski agregat s 110 kilovati oziroma 150 konjskimi močmi se je zdel v tej površni primerjavi seveda manj poskočen, pa zanesljivo bolj varčen.

Volkswagnov kompaktni športni terenec pa ne glede motorizacijo ne kaže nobene slabosti, precej značilne za tovrstne avtomobile: kljub višji oddaljenost od tal nič ne pokimava in se še manj pozibava. Ugaja podvozje (T-roc ponuja nekaj različnih voznih režimov), res natančen in ravno prav odziven volan in seveda samodejni DSG, ki bi smel biti pri športnih terencih prva izbira.

Foto: Janez Kovačič in Volkswagen

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Še en volkswagen, ki bo povzročil vihar na slovenskem trgu
Avto
AvtoMiloš Milač Še en volkswagen, ki bo povzročil vihar na slovenskem trgu 40

Ne tako majhen, precej drag, a vsebinsko zelo bogat in očitno zelo trendovski volkswagen T-roc se je postavil nad tekmece. Že letos želi na sam prodajni vrh, prepričal naj bi 1.800 Slovencev.

FINANCE
Avto
VW T-roc: zamudnik s poštenimi aduti
Avto
AvtoMiloš Milač VW T-roc: zamudnik s poštenimi aduti 3

V priljubljeni razred B SUV prihaja Volkswagnov športni terenec T-roc, ki po merah in prostornosti presega golfa; v Nemčiji bo osnovni model stal pod 20 tisoč evri

FINANCE
Avto
Tako električno prihodnost vidita VW in Audi
Avto
AvtoMiloš Milač Tako električno prihodnost vidita VW in Audi 9

Drzna koncepta sta požela veliko pozornosti na avtomobilskem salonu v Frankfurtu, oba poganja elektrika

FINANCE
Avto
Rekordi Volkswagna: šest milijonov vozil v svetu, tri milijone na Kitajskem
Avto
AvtoMiloš Milač Rekordi Volkswagna: šest milijonov vozil v svetu, tri milijone na Kitajskem

Nemška avtomobilska znamka Volkswagen je lani dosegla vsaj dva pomembna mejnika, v svetu je prvič presegla proizvodnjo šest milijonov vozil, na Kitajskem pa prodajo tri milijone vozil

FINANCE
Avto
Zaostreni cilji EU, elektropustolovščina ter zmenek s cayennom in T-rocom
Avto
AvtoMiloš Milač Zaostreni cilji EU, elektropustolovščina ter zmenek s cayennom in T-rocom 1

Evropska komisija je končno postavila mejne vrednosti izpustov ogljikovega dioksida za leto 2025 in 2030. Objavljamo reportažo in stroškovnik porabljene energije v električnem nissanu leafu med krompirjevimi počitnicami, analizirali pa smo gibanje tečaja delnice VW, pred krizo, med njo in po njej. Sicer pa je teden spet minil v luči športnih terencev: Matej je na Kreti vozil novega porscheja cayenne, Janez na Portugalskem novega VW T-roc, Uroš pa se bo jutri v Stuttgartu pozabaval z mercedesom AMG GLC 63 4Matic. Na naše ceste so zapeljali hyundai kona, citroën C3 aircross in opel grandland X, Matej pa je pripravil podrobno oceno honde civic.

FINANCE
Avto
Volkswagen uspešno prebrodil dizelsko, ne pa tudi prve krize
Avto
AvtoMiloš Milač Volkswagen uspešno prebrodil dizelsko, ne pa tudi prve krize

Marca 2015 je bila delnica Volkswagna vredna prek 250 evrov, do izbruha afere pa je izgubila več kot tretjino vrednosti

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)