Neko magično nedeljo sem se odpravil ob jezero Lucern v osrčju Švice, na srečanje z gospodom phantomom, rolls-royceom phantomom. Vem, za nekatere je le kos pločevine, pardon, aluminija, a verjamem, da zgodba, ki jo piše phantom, vase posrka vsakogar, še zlasti pa avtomobilskega navdušenca. Morda tudi zato, ker rolls royce zelo dobro poznam, od modelov, butične izdelave, filozofije do občutka, ki ga ti avtomobili na vsakem koraku dajejo svojemu sopotniku. Pa me vsakič znova ganejo. Tokrat je to uspelo najdražjemu v družini, popolnoma novemu phantomu, ki je po 14 letih dobil naslednika.
Kako je BMW 5 gran turismo postal pravi BMW? Poklepetal sem s snovalcem BMW serije 6 gran turismo Klaus-Otto Grieblom in se seveda rokoval tudi z novo šestico. Kaj je tako drugačnega na tem gran turismu, razen imena 5 namesto 6, da je pustil toliko boljši vtis kot njegov predhodnik.
Poletno topla Sicilija je bila Matejevo pribežališče, ki ga je izkoristil za spoznavanje karoqa, najbolj vročega Škodinega modela ta hip. Mestni terenec z družinsko uporabnimi lastnostmi k nam zapelje decembra, tudi za manj kot 20 tisoč evrov.
Japonski avtomobili še vedno veljajo za najzanesljivejše, piše Uroš Božin, ki je povzel raziskavo britanske avtomobilistične revije What car?. Angleži so v raziskavo vključili več kot 14 tisoč lastnikov do tri leta starih avtomobilov 32 znamk. Na lestvici najzanesljivejših avtomobilskih znamk se je med prvih deset uvrstilo šest japonskih.
Seat arona pa je naslednji korak v SUV-ofenzivi Volswagna. Matej je španko v visokih petkah preizkušal v Španiji. Zanjo pravi, da je majhna, privlačna in po zadnji modi ukrojena ter obenem prepričljiv Seatov odgovor tistim, ki pogledujejo v razred mestnih križancev; k nam pride januarja s ceno 15 tisoč evrov.
Sočasno z arono je Janez na Portugalskem preizkušal novega volkswagna T-roca, o njem več prihodnji teden. Za zdaj le o ceni, ta bo za skoraj štiri tisočake višja kot pri aroni.
Kalifornijski Tesla Motors je v tretjem trimesečju posloval z rekordno veliko izgubo. V istem obdobju lani so imeli 22 milijonov dolarjev čistega dobička, letos pa so ustvarili 671 milijonov dolarjev izgube (577 milijonov evrov). V družbi kot glavni razlog navajajo stroške, povezane s povečanjem proizvodnje modela 3, in izpolnjevanje povpraševanja po modelih S in X.
Britanec Lewis Hamilton je s svojim mercedesom dirko za Veliko nagrado Mehike končal šele na zanj skromnem 9. mestu, a je to bilo dovolj, da je še četrtič osvojil naslov svetovnega prvaka Formule 1.
S Toyotinim priusom smo v slogu spretnih skipperjev »prejadrali« Istro, se samo na elektriko vozili tudi zunaj naselja, na koncu vikend izleta pa na črpalki za gorivo odšteli dobrih 35 evrov. Zaključna reportaža podaljšanega testa avtomobila, ki je na trg prinesel pravo prelomnico.
In ko že govorimo o učinkovitosti in prelomnicah, ne moremo mimo nissana leafa. Najbolje prodajani električni avto na svetu prihaja, tokrat tudi na naš trg, v drugi generaciji. Podrobno in ekskluzivno pa ga bomo spoznali na začetku prihodnjega leta.
Uspešen delovni teden vam želim!
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si