V prestolnici Katalonije te dni vre, kar nekaj olja na ogenj je prilila politika, vendar pa je Barcelona vroča tudi zaradi prijetnejših stvari. Njene znamenitosti vedno osupnejo, zaradi poletnih temperatur so ulice polne življenja, slavna plaža La Barceloneta pa še vedno privablja trume turistov in lepih deklet.
Od dolgega dneva utrujenih oči si tokrat nismo spočili le na teh, ampak smo z njimi ob robu plaže pobožali tudi atraktivno arono, novo lokalno pridobitev.
Barcelona je namreč dom Seata, ki mu v zgodovini še nikoli ni šlo bolje – lani so prodali 355 tisoč vozil, letos kupce osvajajo s prenovljenim leonom, ateco, novo ibizo in zdaj še z všečnim križancem, ki sledi do zdaj uspešni formuli.
Na ibizini osnovi zgrajena arona ima brez dvoma velik potencial, saj se s kompaktnimi merami – z dolžino 4,14 metra je za osem centimetrov daljša od ibize – dobro obnese v mestnem vrvežu, hkrati ponuja višje sedenje, več praktičnosti in večji prtljažnik.
Mala španka na pogled deluje sveže in mladostno, k temu pripomore tudi 68 dvobarvnih kombinacij, z izdatnimi plastičnimi obrobami in 19-centimetrskim odmikom od tal premore celo nekaj terenske robustnosti (pogon je le prednji), vse skupaj pa popestrijo detajli, kot je stilizirana črka X v zadnjem stebričku.
Kot prva tudi z digitalno armaturno ploščo
Za seate značilne poudarke in dodatke najdemo tudi v potniški kabini, kjer je opazno bližnje sorodstvo z ibizo. Armaturna plošča je skoraj identična, prevladuje razmeroma trda plastika, a jo lahko kupec popestri z različnimi barvami okrasnih obrob, svoje k prijetnejšemu videzu in počutju dodajo še stopnje opreme, kot sta FR in xcellence.
Ergonomija v vozilu je pričakovano odlična, instrumentna plošča je pregledna, od prihodnjega leta bo na voljo tudi digitalna instrumentna plošča.
Ker je karoserija za skoraj deset centimetrov višja kot pri ibizi, je opazno prostornejša in zračnejša potniška kabina. Prostora za glavo je več kot dovolj, kakšne posebne damske pričeske ali klobuki se tako zlepa ne bodo dotikali strehe, k prostornosti pa pripomore tudi bolj pokončno postavljeno vetrobransko steklo.
Zadaj je dovolj prostora za odrasle osebe in veliko za otroke, razmeroma velik in prilagodljiv 400-litrski prtljažni prostor pa vase pospravi tudi vse potrebno za aktivni izlet ali družinske počitnice.
Sodobni varnostno-asistenčni sistemi so del njenega DNK
Brez povezljivosti ter sodobnih varnostnih pripomočkov in asistenčnih sistemov niti v aroni ne gre. Tako so prek štirih opremskih paketov (reference, style, FR in xcellence) na voljo osempalčni zaslon na dotik ter povezava z internetom, polnjenje baterije mobilnega telefona olajša enota connectivity box in brezžični polnilni sistem na sredinski konzoli, najbogatejša arona pa se lahko pohvali tudi s prilagodljivimi LED-žarometi.
Vozniku so v pomoč funkcija večnaletnega zaviranja, sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, vstop in zagon motorja brez ključa, pomoč za speljevanje na klancu, vzvratna kamera ter parkirni asistent, ki pomaga pri bočnem in prečnem parkiranju.
Dovolj pestra motorna izbira ...
Pri motorjih in menjalnikih večjih presenečenj ni. Z močjo od 70 do 110 kilovatov (95-150 KM) v različicah TSI in TDI so povzeti od ibize, sredi leta se jim bo pridružil še litrski motor TGI s pogonom na stisnjeni zemeljski plin s 66 kilovati (90 KM). Zahtevnejši kupci bodo posegli po menjalniku DSG, sami pa smo na zavitih cestah skozi Rocafort, Muro in Terrasse bolje preizkusili 115-konjska 1,6-litrski TDI v različici FR ter litrski TSI.
... in zgledne vozne lastnosti
Arona je na cestah v okolici Barcelone delovala kot poživilo. Športna izvedba FR ima namreč podvozje z dvema različnima nastavitvama, voznik pa lahko izbira tudi med več voznimi režimi: med običajnim, varčnim, športnim in nastavljenim po lastnih željah. V zavojih se pelje odlično, brez pretiranega nagibanja, po želji pa tudi urno pospešuje ali umirjeno prede v nizkih vrtljajih. Naj gre za mestne vožnje, vikend izlete ali občasen skok na makadam, živahno in mladostno arono bo marsikdo želel spoznati. K nam prihaja v začetku prihodnjega leta s ceno 14.990 evrov, kolikor bo stala trivaljna bencinska različica 1.0 TSI 70 kW reference.