Avto

Kako je BMW 5 gran turismo postal pravi BMW

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

01.11.2017 20:00
Čas branja: 6 min
Kako je BMW 5 gran turismo postal pravi BMW
BMW serije 6 gran turismo v sveži obliki, z nižjo streho, večjo dolžino in precej bolj skladno obliko kot 5 gran turismo.

BMW je pogladil gube uporabnega, a oblikovno precej nerodnega 5 gran turisma in ustvaril pravi BMW, ne da bi se moral odpovedati prostoru in praktičnosti. Gledano skozi zgodovino se zdi, da ga tudi nezmotljivi BMW občasno »pihne«. To se je zdelo ob opazovanju kreacij nekdanjega šefa oblikovanja BMW Chrisa Bangla, Američana, ki je ustvaril BMW 7 tri generacije nazaj, pa kupejevskega Z3 in Z4, nekateri so obsojali prednje gnani enoprostorec 2 active tourer in se zgražali nad serijo 5 gran turismo (GT).

Skozi celotno sliko pa so vsi navedeni poskusi dobili srečen konec, Bangle je vtis s sedmico popravil s petico letnika 2003, ki je še danes sveža, compact se je prelevil v serijo 1, 2 active tourer je prava uspešnica, prednjemu pogonu navkljub, serija 6 gran turismo (naslednik 5 gran turismo), ki smo jo pred kratkim vozili na Portugalskem, pa se je iz črnega račka skorajda prelevila v laboda.

Mešanec več svetov je dobil več genov BMW

Avto, ki je s svojo kompromisnostjo – mešanico limuzine, petvratnika in delno celo SUV razdvojil navdušence znamke, je v sedmih letih in pol prepričal 150 tisoč kupcev. To niti ni slabo, odlično pa tudi ne. A ker mu je BMW že v začetku nadel oznako nišni, se zdi, da cilja niso zgrešili. Da je namenjen predvsem ameriškemu, delno tudi azijskemu trgu, je dodatno pojasnilo odločitev, da niti ni nujno, da je Evropejcem tako zelo všeč.

Tu je nova serija 6 gran turismo (GT), za katero se mi je v teoriji, še bolj pa po prvih vožnjah v okolici Lizbone zazdelo, da je končno oblekla prava oblačila, ki pristajajo tej znamki.

Kako je Nemec šestico zasnoval po svoji meri

Preden sem se usedel za volan, je bil nujen sprehod okoli avta, pregled podrobnosti, predvsem pa klepet z njenim snovalcem Klaus-Ottom Grieblom. Nemec srednjih let in višine 1,96 metra ima šestico v malem prstu in v njej odlično sedi, spredaj in zadaj. »Avto smo podaljšali na 5,09 metra, medosje pa ohranili na 3,07 metra, pojasnjuje Nemec in doda, da mere sploh niso bistvo. Avto je bil že prej zelo prostoren, dejansko je bil na zadnji klopi naravnost razkošen s prostorom in je ponudil bolj plebejsko in uporabno alternativo seriji sedem. Seveda tudi močno manj ugledno.

»Kaj smo naredili«, nadaljuje Nemec, »avto smo podaljšali zato, da smo dosegli skladnejše poteze. Poglejte ta zadek, zdaj se kupejevsko spušča, kar 6,5 centimetra je nižji kot prej, pa precej lepši je, kajne!?« Obenem je šestica nižja za dobra dva centimetra, sedežni položaj pa je ostal enako udoben kot prej, prednja potnika sedita pet centimetrov višje, zadnja pa v enaki višini (pri 5 GT sta imela višje sedeže kot spredaj). Z novim mehanizmom panoramske strehe, ta ima zdaj motor v sprednjem delu, zadaj je zato več prostora za glave, šestica ni izgubila razkošnega prostora, kljub temu, da je nižja in bolj dinamična.

Zlahka užene tudi karavane tega razreda

Še beseda o prtljažniku, ta je zaradi daljšega zadka dobil dodatnih 110 litrov prostora, zdaj meri kar 610 litrov oziroma 1.800 ob podiranju zadnje klopi, s čimer gran turismo prehiteva karavane tega razreda in obenem ohranja precej bolj eleganten videz. Nekaj je tudi poenostavitev. Novi 6 GT nima predelne stene med prtljažnim in potniškim delom. »Z boljšo izolacijo ta ni več potrebna. Obenem šestica nima več dvojnega odpiranja prtljažnih vrat, s steklom in brez, kupci pač tega niso cenili, zato smo funkcijo odstranili ter prihranili kar nekaj kilogramov,« je dodal Nemec. Zadnja vrata se zdaj odpirajo le s steklom vred in ustvarjajo veliko odprtino za nakladanje prtljage.

Kar 150 kilogramov prihranka

Vse spremembe so pošteno vidne med vožnjo. Skupen prihranek pri masi šestice, zasnovane na osnovi nove petice, je kar 150 kilogramov. Novi motorji, tehnika iz serije pet vključno z armaturno ploščo, novim navigacijskim sistemom, ukazovanjem s kretnjami, polsamodejno vožnjo in drugimi rešitvami, pa novo šestico postavljajo tja, kjer bi morala biti že prej. V sam vrh višjega srednjega razreda, ko gre za prostor, udobje in tudi zračnost potniške kabine, ter v zlato sredino, ko gre za dinamiko.

Serijsko zračno podvozje in nekaj višje težišče kot pri seriji 5 namreč ustvarjajo zanimiv kompromis, ki se izkaže s še vedno dovolj odločno dinamiko in natančnostjo, da je šestico v veselje zapeljati in gnati skozi zavoje, precejšnji dolžini navkljub. Prostornost in višji položaj bo pobožal vse tiste, ki se težko kobacajo iz nizke petici, ki je pač zavezana športnosti, kot se tudi za limuzino te znamke spodobi.

Dodatek šest tisočakov za razkošje in eleganco

Motorna ponudba je znana in se bo v prihodnje še širila. Na dnu je štirivaljni bencinski 630i GT s 190 kilovati (258 konjskih moči) in ceno 66.850 evrov, šestvaljni 640i xDrive GT z 250 kilovati (340 konjskih moči) stane 81.250 evrov, dizelski 630d GT s 195 kilovati (265 konjskih moči) pa 74.550 evrov, kar je slabih šest tisoč evrov več kot karavanski BMW serije 5 touring.

In cilji? Z novo šestico gran turismo bi rad BMW ujel med 26 in 28 tisoč kupcev na leto, kar pomeni od 30- do 40-odstotno rast v primerjavi s serijo 5 GT in tudi, da bo 6 gran turismo dosegla le približno desetino prodaje serije 5. Glede na usklajenost prostornega bavarca, precej boljši kompromis med dinamiko in udobjem, ter ne nazadnje tudi na precej boljši estetski vtis, ki ga pušča, se zdijo cilji še precej skromni.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Idealna novinca za pobeg iz vsakdana
Avto
AvtoMatej Kačič Idealna novinca za pobeg iz vsakdana 1

BMW 6 GT in X3 sta novinca na slovenskem trgu, nanj pa sta zapeljala v tipično svojem slogu – ob blejskem golf igrišču ter na zasneženi Pokljuki, športnemu terencu bolj domačem terenu.

FINANCE
Avto
Za volanom BMW X3: videz, ki pošteno zavaja
Avto
AvtoMiloš Milač Za volanom BMW X3: videz, ki pošteno zavaja 14

Oblikovno komaj kaj spremenjen novi BMW X3 se izkaže z izjemno vsebino, ki ta uspešni športni terenec dviga na višjo raven. S športnim X3 M40i smo se zapeljali po znanih zavojih, z dizelskim X3 xDrive 30d pa po gozdnih poteh zahodne Portugalske.

FINANCE
Avto
(Intervju) Šef električnih BMW i: Dizel bo še dolgo ohranil prednosti pred elektriko
Avto
AvtoMiloš Milač (Intervju) Šef električnih BMW i: Dizel bo še dolgo ohranil prednosti pred elektriko 1

Intervju z Dirkom Arnoldom, podpredsednikom produktnega menedžmenta BMW-znamke za elektromobilnost BMW i

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Presežki bavarske superlimuzine M5
Avto
AvtoMiloš Milač Presežki bavarske superlimuzine M5

Novi BMW M5 zmore 441 kilovatov, 600 konjskih moči, in prvič ponuja širikolesni pogon; do stotice se izstreli v 3,4 sekunde

FINANCE
Avto
Drzen koncept, ki razkriva obline novega BMW Z4
Avto
AvtoUroš Božin Drzen koncept, ki razkriva obline novega BMW Z4

BMW Z4 se vrača. Leta 2018 prihaja nova generacija, ki bo po napovedih močno podobna konceptu, danes predstavljenim v Kaliforniji

FINANCE
Avto
Več električne moči in pomična streha za hibridni superšportnik BMW i8
Avto
AvtoMiloš Milač Več električne moči in pomična streha za hibridni superšportnik BMW i8

BMW i8 lahko po novem na elektriko prevozi med 53 in 55 kilometrov in doseže največjo hitrost 120 kilometrov na uro (na elektriko) oziroma 275 na uro, ko delujeta oba motorja.