(Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice (Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice Predpremierno in ekskluzivno, kar pol leta pred prihodom na trg, smo sedli za volan novega lexusa UX 250h, kompaktnega športnega terenca z iskrivim hibridnim pogonom, imenitno izdelavo in materiali ter tako mladostno dušo, da utegne znamki priskrbeti precej širši krog kupcev.
(Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo (Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo Intervju s Francijem Bolto, direktorjem znamke Audi v Porscheju Slovenija
Največji Hyundai se seli stopničko višje Največji Hyundai se seli stopničko višje Santa Fe v četrto ni le oblikovno drzen, ampak ponuja še več prostora, udobja in bogate opreme, ob tem pa navduši tudi s sodobno tehniko, širokim naborom varnostno-asistenčnih sistemov in dostopno ceno, s katero naj bi letno prepričal 200 Slovencev.

Kako je BMW 5 gran turismo postal pravi BMW

Čas branja: 6 min
01.11.2017  20:00
Kako je BMW 5 gran turismo postal pravi BMW
BMW serije 6 gran turismo v sveži obliki, z nižjo streho, večjo dolžino in precej bolj skladno obliko kot 5 gran turismo.

Obveščaj me o novih člankih:  

BMW je pogladil gube uporabnega, a oblikovno precej nerodnega 5 gran turisma in ustvaril pravi BMW, ne da bi se moral odpovedati prostoru in praktičnosti. Gledano skozi zgodovino se zdi, da ga tudi nezmotljivi BMW občasno »pihne«. To se je zdelo ob opazovanju kreacij nekdanjega šefa oblikovanja BMW Chrisa Bangla, Američana, ki je ustvaril BMW 7 tri generacije nazaj, pa kupejevskega Z3 in Z4, nekateri so obsojali prednje gnani enoprostorec 2 active tourer in se zgražali nad serijo 5 gran turismo (GT).

Skozi celotno sliko pa so vsi navedeni poskusi dobili srečen konec, Bangle je vtis s sedmico popravil s petico letnika 2003, ki je še danes sveža, compact se je prelevil v serijo 1, 2 active tourer je prava uspešnica, prednjemu pogonu navkljub, serija 6 gran turismo (naslednik 5 gran turismo), ki smo jo pred kratkim vozili na Portugalskem, pa se je iz črnega račka skorajda prelevila v laboda.

Mešanec več svetov je dobil več genov BMW

Avto, ki je s svojo kompromisnostjo – mešanico limuzine, petvratnika in delno celo SUV razdvojil navdušence znamke, je v sedmih letih in pol prepričal 150 tisoč kupcev. To niti ni slabo, odlično pa tudi ne. A ker mu je BMW že v začetku nadel oznako nišni, se zdi, da cilja niso zgrešili. Da je namenjen predvsem ameriškemu, delno tudi azijskemu trgu, je dodatno pojasnilo odločitev, da niti ni nujno, da je Evropejcem tako zelo všeč.

Tu je nova serija 6 gran turismo (GT), za katero se mi je v teoriji, še bolj pa po prvih vožnjah v okolici Lizbone zazdelo, da je končno oblekla prava oblačila, ki pristajajo tej znamki.

Kako je Nemec šestico zasnoval po svoji meri

Preden sem se usedel za volan, je bil nujen sprehod okoli avta, pregled podrobnosti, predvsem pa klepet z njenim snovalcem Klaus-Ottom Grieblom. Nemec srednjih let in višine 1,96 metra ima šestico v malem prstu in v njej odlično sedi, spredaj in zadaj. »Avto smo podaljšali na 5,09 metra, medosje pa ohranili na 3,07 metra, pojasnjuje Nemec in doda, da mere sploh niso bistvo. Avto je bil že prej zelo prostoren, dejansko je bil na zadnji klopi naravnost razkošen s prostorom in je ponudil bolj plebejsko in uporabno alternativo seriji sedem. Seveda tudi močno manj ugledno.

»Kaj smo naredili«, nadaljuje Nemec, »avto smo podaljšali zato, da smo dosegli skladnejše poteze. Poglejte ta zadek, zdaj se kupejevsko spušča, kar 6,5 centimetra je nižji kot prej, pa precej lepši je, kajne!?« Obenem je šestica nižja za dobra dva centimetra, sedežni položaj pa je ostal enako udoben kot prej, prednja potnika sedita pet centimetrov višje, zadnja pa v enaki višini (pri 5 GT sta imela višje sedeže kot spredaj). Z novim mehanizmom panoramske strehe, ta ima zdaj motor v sprednjem delu, zadaj je zato več prostora za glave, šestica ni izgubila razkošnega prostora, kljub temu, da je nižja in bolj dinamična.

Zlahka užene tudi karavane tega razreda

Še beseda o prtljažniku, ta je zaradi daljšega zadka dobil dodatnih 110 litrov prostora, zdaj meri kar 610 litrov oziroma 1.800 ob podiranju zadnje klopi, s čimer gran turismo prehiteva karavane tega razreda in obenem ohranja precej bolj eleganten videz. Nekaj je tudi poenostavitev. Novi 6 GT nima predelne stene med prtljažnim in potniškim delom. »Z boljšo izolacijo ta ni več potrebna. Obenem šestica nima več dvojnega odpiranja prtljažnih vrat, s steklom in brez, kupci pač tega niso cenili, zato smo funkcijo odstranili ter prihranili kar nekaj kilogramov,« je dodal Nemec. Zadnja vrata se zdaj odpirajo le s steklom vred in ustvarjajo veliko odprtino za nakladanje prtljage.

Kar 150 kilogramov prihranka

Vse spremembe so pošteno vidne med vožnjo. Skupen prihranek pri masi šestice, zasnovane na osnovi nove petice, je kar 150 kilogramov. Novi motorji, tehnika iz serije pet vključno z armaturno ploščo, novim navigacijskim sistemom, ukazovanjem s kretnjami, polsamodejno vožnjo in drugimi rešitvami, pa novo šestico postavljajo tja, kjer bi morala biti že prej. V sam vrh višjega srednjega razreda, ko gre za prostor, udobje in tudi zračnost potniške kabine, ter v zlato sredino, ko gre za dinamiko.

Serijsko zračno podvozje in nekaj višje težišče kot pri seriji 5 namreč ustvarjajo zanimiv kompromis, ki se izkaže s še vedno dovolj odločno dinamiko in natančnostjo, da je šestico v veselje zapeljati in gnati skozi zavoje, precejšnji dolžini navkljub. Prostornost in višji položaj bo pobožal vse tiste, ki se težko kobacajo iz nizke petici, ki je pač zavezana športnosti, kot se tudi za limuzino te znamke spodobi.

Dodatek šest tisočakov za razkošje in eleganco

Motorna ponudba je znana in se bo v prihodnje še širila. Na dnu je štirivaljni bencinski 630i GT s 190 kilovati (258 konjskih moči) in ceno 66.850 evrov, šestvaljni 640i xDrive GT z 250 kilovati (340 konjskih moči) stane 81.250 evrov, dizelski 630d GT s 195 kilovati (265 konjskih moči) pa 74.550 evrov, kar je slabih šest tisoč evrov več kot karavanski BMW serije 5 touring.

In cilji? Z novo šestico gran turismo bi rad BMW ujel med 26 in 28 tisoč kupcev na leto, kar pomeni od 30- do 40-odstotno rast v primerjavi s serijo 5 GT in tudi, da bo 6 gran turismo dosegla le približno desetino prodaje serije 5. Glede na usklajenost prostornega bavarca, precej boljši kompromis med dinamiko in udobjem, ter ne nazadnje tudi na precej boljši estetski vtis, ki ga pušča, se zdijo cilji še precej skromni.

Foto: Miloš Milač



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Idealna novinca za pobeg iz vsakdana 1

BMW 6 GT in X3 sta novinca na slovenskem trgu, nanj pa sta zapeljala v tipično svojem slogu – ob blejskem golf igrišču ter na...

AVTO
Posel
Posel (Intervju) Šef električnih BMW i: Dizel bo še dolgo ohranil prednosti pred elektriko 1

Intervju z Dirkom Arnoldom, podpredsednikom produktnega menedžmenta BMW-znamke za elektromobilnost BMW i

AVTO
Novosti
Novosti Presežki bavarske superlimuzine M5

Novi BMW M5 zmore 441 kilovatov, 600 konjskih moči, in prvič ponuja širikolesni pogon; do stotice se izstreli v 3,4 sekunde

AVTO
Novosti
Novosti Več električne moči in pomična streha za hibridni superšportnik BMW i8

BMW i8 lahko po novem na elektriko prevozi med 53 in 55 kilometrov in doseže največjo hitrost 120 kilometrov na uro (na elektriko)...

AVTO
Novosti
Novosti Drzen koncept, ki razkriva obline novega BMW Z4

BMW Z4 se vrača. Leta 2018 prihaja nova generacija, ki bo po napovedih močno podobna konceptu, danes predstavljenim v Kaliforniji

DRAŽBE
Članki
Članki Spopad dražiteljev za Fursove avtomobile 2

Najbolj zaželen je bil BMW 330xd, za katerega se je spopadlo 40 dražiteljev, ki so ceno zvišali za več kot 60 odstotkov.

AVTO
Novice
Novice BMW M760Li xDrive: v objemu superlimuzine za 277 tisočakov 14

Pri polnem plinu imaš občutek, da se ti je povesil želodec in da bo avto ravnokar poletel, saj motorju kar ne zmanjka sape, pravzaprav...