BMW je pogladil gube uporabnega, a oblikovno precej nerodnega 5 gran turisma in ustvaril pravi BMW, ne da bi se moral odpovedati prostoru in praktičnosti. Gledano skozi zgodovino se zdi, da ga tudi nezmotljivi BMW občasno »pihne«. To se je zdelo ob opazovanju kreacij nekdanjega šefa oblikovanja BMW Chrisa Bangla, Američana, ki je ustvaril BMW 7 tri generacije nazaj, pa kupejevskega Z3 in Z4, nekateri so obsojali prednje gnani enoprostorec 2 active tourer in se zgražali nad serijo 5 gran turismo (GT).
Skozi celotno sliko pa so vsi navedeni poskusi dobili srečen konec, Bangle je vtis s sedmico popravil s petico letnika 2003, ki je še danes sveža, compact se je prelevil v serijo 1, 2 active tourer je prava uspešnica, prednjemu pogonu navkljub, serija 6 gran turismo (naslednik 5 gran turismo), ki smo jo pred kratkim vozili na Portugalskem, pa se je iz črnega račka skorajda prelevila v laboda.
Mešanec več svetov je dobil več genov BMW
Avto, ki je s svojo kompromisnostjo – mešanico limuzine, petvratnika in delno celo SUV razdvojil navdušence znamke, je v sedmih letih in pol prepričal 150 tisoč kupcev. To niti ni slabo, odlično pa tudi ne. A ker mu je BMW že v začetku nadel oznako nišni, se zdi, da cilja niso zgrešili. Da je namenjen predvsem ameriškemu, delno tudi azijskemu trgu, je dodatno pojasnilo odločitev, da niti ni nujno, da je Evropejcem tako zelo všeč.
Tu je nova serija 6 gran turismo (GT), za katero se mi je v teoriji, še bolj pa po prvih vožnjah v okolici Lizbone zazdelo, da je končno oblekla prava oblačila, ki pristajajo tej znamki.
Kako je Nemec šestico zasnoval po svoji meri
Preden sem se usedel za volan, je bil nujen sprehod okoli avta, pregled podrobnosti, predvsem pa klepet z njenim snovalcem Klaus-Ottom Grieblom. Nemec srednjih let in višine 1,96 metra ima šestico v malem prstu in v njej odlično sedi, spredaj in zadaj. »Avto smo podaljšali na 5,09 metra, medosje pa ohranili na 3,07 metra, pojasnjuje Nemec in doda, da mere sploh niso bistvo. Avto je bil že prej zelo prostoren, dejansko je bil na zadnji klopi naravnost razkošen s prostorom in je ponudil bolj plebejsko in uporabno alternativo seriji sedem. Seveda tudi močno manj ugledno.
»Kaj smo naredili«, nadaljuje Nemec, »avto smo podaljšali zato, da smo dosegli skladnejše poteze. Poglejte ta zadek, zdaj se kupejevsko spušča, kar 6,5 centimetra je nižji kot prej, pa precej lepši je, kajne!?« Obenem je šestica nižja za dobra dva centimetra, sedežni položaj pa je ostal enako udoben kot prej, prednja potnika sedita pet centimetrov višje, zadnja pa v enaki višini (pri 5 GT sta imela višje sedeže kot spredaj). Z novim mehanizmom panoramske strehe, ta ima zdaj motor v sprednjem delu, zadaj je zato več prostora za glave, šestica ni izgubila razkošnega prostora, kljub temu, da je nižja in bolj dinamična.
Zlahka užene tudi karavane tega razreda
Še beseda o prtljažniku, ta je zaradi daljšega zadka dobil dodatnih 110 litrov prostora, zdaj meri kar 610 litrov oziroma 1.800 ob podiranju zadnje klopi, s čimer gran turismo prehiteva karavane tega razreda in obenem ohranja precej bolj eleganten videz. Nekaj je tudi poenostavitev. Novi 6 GT nima predelne stene med prtljažnim in potniškim delom. »Z boljšo izolacijo ta ni več potrebna. Obenem šestica nima več dvojnega odpiranja prtljažnih vrat, s steklom in brez, kupci pač tega niso cenili, zato smo funkcijo odstranili ter prihranili kar nekaj kilogramov,« je dodal Nemec. Zadnja vrata se zdaj odpirajo le s steklom vred in ustvarjajo veliko odprtino za nakladanje prtljage.
Kar 150 kilogramov prihranka
Vse spremembe so pošteno vidne med vožnjo. Skupen prihranek pri masi šestice, zasnovane na osnovi nove petice, je kar 150 kilogramov. Novi motorji, tehnika iz serije pet vključno z armaturno ploščo, novim navigacijskim sistemom, ukazovanjem s kretnjami, polsamodejno vožnjo in drugimi rešitvami, pa novo šestico postavljajo tja, kjer bi morala biti že prej. V sam vrh višjega srednjega razreda, ko gre za prostor, udobje in tudi zračnost potniške kabine, ter v zlato sredino, ko gre za dinamiko.
Serijsko zračno podvozje in nekaj višje težišče kot pri seriji 5 namreč ustvarjajo zanimiv kompromis, ki se izkaže s še vedno dovolj odločno dinamiko in natančnostjo, da je šestico v veselje zapeljati in gnati skozi zavoje, precejšnji dolžini navkljub. Prostornost in višji položaj bo pobožal vse tiste, ki se težko kobacajo iz nizke petici, ki je pač zavezana športnosti, kot se tudi za limuzino te znamke spodobi.
Dodatek šest tisočakov za razkošje in eleganco
Motorna ponudba je znana in se bo v prihodnje še širila. Na dnu je štirivaljni bencinski 630i GT s 190 kilovati (258 konjskih moči) in ceno 66.850 evrov, šestvaljni 640i xDrive GT z 250 kilovati (340 konjskih moči) stane 81.250 evrov, dizelski 630d GT s 195 kilovati (265 konjskih moči) pa 74.550 evrov, kar je slabih šest tisoč evrov več kot karavanski BMW serije 5 touring.
In cilji? Z novo šestico gran turismo bi rad BMW ujel med 26 in 28 tisoč kupcev na leto, kar pomeni od 30- do 40-odstotno rast v primerjavi s serijo 5 GT in tudi, da bo 6 gran turismo dosegla le približno desetino prodaje serije 5. Glede na usklajenost prostornega bavarca, precej boljši kompromis med dinamiko in udobjem, ter ne nazadnje tudi na precej boljši estetski vtis, ki ga pušča, se zdijo cilji še precej skromni.
Foto: Miloš Milač