Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču Sedli smo za volan ikone, ki je sinonim za terenske zmogljivosti in prestiža, hkrati pa nima roka trajanja. Dame in gospodje, novi Mercedes-Benz razred G - tudi kot AMG!
Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Pogovor z Zdravkom Poljaševićem, predstavnikom nemške družbe BronzMobile.de GmbH in slovenskih Kreativnih najemov, ki so zaslužni za to, da številna luksuzna vozila slovenskih lastnikov vozijo pod nemško tablico SIG.
Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron Razburljiv avtomobilski teden je prinesel avto presežkov – Audijev popolnoma električni SUV e-tron, ki smo ga v živo spoznali v San Franciscu. Poglobili smo se v že znano tematiko – registracijo luksuznih avtomobilov na Slovaškem in v Nemčiji, ki prinaša precejšnje davčne prihranke, in se pogovorili še z organizatorjem najema avtov v tujini – za Finance je spregovoril uradno in brez dlake na jeziku.
Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.
Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Tako opevana dinamika v razredu poslovnih karavanov je pri volvu V60 postavljena na stranski tir. Izpostavljene pa so vrednote, ki jih dejansko najbolj potrebujemo - varnost, udobje in prostornost

Za volanom njegovega veličanstva, phantoma VIII

Čas branja: 7 min
02.11.2017  23:10
Avto za najmanj pol milijona evrov, ki ga vozijo kralji, zvezdniki in najbogatejši zemljani rolls-royce phantom je spretno povezal sodobno tehniko s tradicionalno obliko in udobjem, ki presega vsa pričakovanja.
Za volanom njegovega veličanstva, phantoma VIII
Pri phantomu VIII, povsem novem modelu, so razlike na prvi pogled neopazne. Le prednji del s prstanom laserskih žarometov na tradicionalnem kosu aluminija deluje kot iz prihodnosti.

Nekaj dni pred odhodom na predstavitev rolls-roycea phantoma, najdražje limuzine te znamke, ki je po 14 letih doživel korenito prenovo, sem razmišljal, kaj snovalci sploh smejo spremeniti pri avtomobilu z 92-letno zgodovino in z izjemno tradicionalnimi kupci, ki si z rolls-royceom dejansko kupijo status, luksuzno dobrino, ne le avtomobila in ki dejansko avtomobila ne želijo spreminjati.

»Ohranite takšnega, kot je, le izboljšajte ga,« je večen odgovor kupcev najdražjega rolls-roycea phantoma, ki si ga vsako leto privošči med 700 in 900 milijonarji po svetu – ti imajo po statistikah okoli 30 milijonov evrov na računu, več nepremičnin in po sedem ali osem avtomobilov. Rolls-royce je le češnja na torti.

Zgrešene misli

Seveda so mi misli ušle k največji BMW-jevi sedmici, mercedes-benzu razreda S in novemu audiju A8, tudi k cenejšemu rolls-royceu ghostu, wraithu in dawnu. Iskal sem njihove stične točke s sodobno tehniko, od sistemov avtonomne vožnje, LED- ali celo laserskih žarometov, vsemogočne povezljivosti in podobno.

A sem s takšnim razmišljanjem popolnoma zgrešil bistvo novega phantoma, kar mi je postalo jasno, ko je ekipa Rolls-Roycea na predstavitvi v razkošnem hotelu Park hotel Vitznau iz začetka 20. stoletja ob švicarskem jezeru Lucern pričarala tisto pravo umirjeno ozračje.

Klepet ob kaminu, galantno osebje in umirjenost, ki je dala vedeti, da se je čas ustavil. Nobenega hitenja, nervoze in brez velikih besed. Okolje milijonarja, ki mu je v življenju uspelo ustvariti prostor zase, prostor, v katerem ni omejitev, nikakršnih, sploh pa ne finančnih.

Preteklost na vsakem koraku

Direktor oblikovanja Rolls-Roycea Giles Taylor se je na kratki predstavitvi vrnil v preteklost, sprehodil se je od prvega phantoma iz leta 1925 in pokazal preobrazbo do sedme generacije, ki je bila glede na pretečeni čas razmeroma skromna. Pri phantomu VIII, povsem novem modelu z vrha ponudbe, so razlike na prvi pogled neopazne.

Po podrobni predstavitvi pa kažejo na nežno evolucijo markantnega prednjega dela s prstanom laserskih žarometov, ki na tradicionalnem kosu aluminija delujejo kot iz prihodnosti, in na glajenje že znanih potez phantoma – rahlo padajoča stranska linija, orjaški stranski stebrički, rahlo dvignjen motorni pokrov in masiven zadek, ki se kupejevsko spušča proti tlom. Phantom deluje velik, čeprav je Giles mogočnost želel omiliti z nekaj potezami. Mogotca z dvema metroma širine in prek šestimi metri dolžine je težko prikriti.

»Stene karoserije smo napolnili z izolacijsko peno, zato smo dosegli odlično zvočno zatesnitev, ki je še deset odstotkov boljša kot pri prejšnjem phantomu, ta pa je bil v času svojega življenja najtišji avto na svetu. S peno smo napolnili tudi pnevmatike med tekalno in notranjo plastjo, izdelane so bile posebej za phantoma,« mi pojasni eden od snovalcev štirikolesne skulpture.

Na zavite ceste ravno ne vabi

Šele ko se presedem za volan, ki je tanek in velik, a vseeno debelejši od tistega v prejšnjem modelu, in pretaknem obvolansko ročico osemstopenjskega samodejnega menjalnika, iz phantoma spravim nekaj življenja. Mogočni V12 s prostornino 6,75 litra in 420 kilovati veliko maso premakne s takšno lahkoto, da komaj dojameš. Le dobrih pet sekund potrebuje do stotice, ob tem pa se, verjeli ali ne, celo oglasi z zamolklim zvokom nekje v daljavi motornega prostora, na luknjasti cesti pa daje vedeti, da se vozite po cestah, ne da lebdite na leteči preprogi.

Inženirji govorijo tudi o izboljšani dinamiki. Priznam, da po zavitih gorskih cestah osrednje Švice nisem imel težav z velikostjo in maso phantoma. Avto natančno sledi ukazom, motor poskrbi tudi za nekaj silovitosti, čeprav mu priganjanje nikakor ne pristaja. Da bi voznika ravno vabil med zavoje, pa ne morem trditi.

Na poti nazaj do hotela preizkusim še asistenčne sisteme. Phantom ima radarski tempomat, ne zna pa voziti znotraj cestnih črt. »Našim kupcem ponujamo tehnologijo, ki deluje stoodstotno in v vseh pogojih, ti sistemi pa tega še ne omogočajo,« je odgovor Rolls-Royceovega inženirja.

Tisočak za steklenico, pol milijona za avto

Dan zaključim v vinski kleti hotela Park hotel Vitznau. Vodi jo zgovorni francoski sommelier Alexandre Hristov, med 35 tisoč steklenicami v kleti, vredni 25 milijonov evrov, pa je tudi nekaj steklenic slovenske rebule. Po okušanju nekaj vin mi v ustih ostane sladkast okus madeire in pojasnilo Hristova.

»Naši gosti za steklenico odštejejo po 500, 600 tudi tisoč evrov in več, ne da bi trenili z očesom. Pred kratkim smo prodali steklenico za 20 tisočakov,« pojasni poznavalec, ki s temi besedami nazorno opiše življenje milijonarjev, ki ga bogatijo tudi ekskluzivni izdelki, kakršen je rolls­-royce phantom.

Foto: Miloš Milač in Rolls Royce

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Novi rolls-royce: fantomsko razkošje, ki se ga ne bi branili niti bogovi 2

Rolls-royce phantom je bil skozi zgodovino izbira najvplivnejših moških in žensk. Priča je bil pomembnim zgodovinskim trenutkom, v osmi...

SUBV
Članki
Članki Ste slišali, da bo na voljo denar EU za brezplačni Wi-Fi? Za vas smo prebrali drobni tisk 6

Države članice so danes dosegle dokončni dogovor, ki bo omogočil vzpostavitev javnih točk za brezplačni dostop do Wi-Fi prek evropsko...

AVTO
Posel
Posel Zakaj je bila septembra prodaja novih avtov največja v V. Britaniji - čeprav je strmoglavila 2

Kako to, da je septembra prišlo do britanskega paradoksa pri prodaji novih avtov in kaj se je pri prodaji novih avtov v EU dogajalo v...

FINANCE
Članki
Članki Kaj predlaga Juncker v svojem, šestem scenariju za prihodnost EU 3

Ta je utemeljen na treh vrednotah - svobodi, enakosti in vladavini prava, v njem pa je Juncker nanizal vrsto reformnih predlogov, med...

FINANCE
Članki
Članki Pet prioritet EU: Da, Juncker napoveduje strožjo presojo kitajskih naložb 1

V današnjem govoru o stanju v Uniji je šef evropske komisije Jean-Claude Juncker predstavil vizijo prihodnosti EU, v njej pa - kot smo...