Dekleta, ki smo jih ujeli v Los Angelesu Dekleta, ki smo jih ujeli v Los Angelesu Hostese avtosalona v Los Angelesu v najboljši formi – urejene, zgovorne in tehnično podkovane
Reportaža: mišice in težki terenci v najbolj eko ameriški zvezni državi Reportaža: mišice in težki terenci v najbolj eko ameriški zvezni državi Avtomobilski salon Automobility v Los Angelesu, ki smo ga obiskali pred kratkim, je prava parada bencinskih mišic; o ekologiji, ki jo tako zelo promovira Kalifornija, je bilo bolj malo videti
Bilanca: Slovenci ponoreli za avtomobili, najbolj za športnimi terenci Bilanca: Slovenci ponoreli za avtomobili, najbolj za športnimi terenci Tretjino novih avtomobilov oziroma 13,5 odstotka več kot lani so kupili zasebni kupci, največje rasti dosegajo športni terenci
Se bo tudi notranjost novega mercedesa razreda G obdržala 40 let? Se bo tudi notranjost novega mercedesa razreda G obdržala 40 let? Sedeli smo v novi generaciji razreda G, ki doživlja največje spremembe v svoji bogati karieri. Potnikom bo ponujal bistveno prostornejšo in razkošnejšo kabino z najmodernejšimi asistenčnimi sistemi.
Kako je Elon Musk poskušal prelisičiti Nemce Kako je Elon Musk poskušal prelisičiti Nemce Novinar nemške revije Auto Bild je razkril prevaro Tesle v Nemčiji. Osnovni model za 60 tisoč evrov, cena je pogoj za subvencijo, a takšnega sploh ni mogoče kupiti.

Za volanom njegovega veličanstva, phantoma VIII

02.11.2017  23:10
Avto za najmanj pol milijona evrov, ki ga vozijo kralji, zvezdniki in najbogatejši zemljani rolls-royce phantom je spretno povezal sodobno tehniko s tradicionalno obliko in udobjem, ki presega vsa pričakovanja.
Za volanom njegovega veličanstva, phantoma VIII
Pri phantomu VIII, povsem novem modelu, so razlike na prvi pogled neopazne. Le prednji del s prstanom laserskih žarometov na tradicionalnem kosu aluminija deluje kot iz prihodnosti.

Nekaj dni pred odhodom na predstavitev rolls-roycea phantoma, najdražje limuzine te znamke, ki je po 14 letih doživel korenito prenovo, sem razmišljal, kaj snovalci sploh smejo spremeniti pri avtomobilu z 92-letno zgodovino in z izjemno tradicionalnimi kupci, ki si z rolls-royceom dejansko kupijo status, luksuzno dobrino, ne le avtomobila in ki dejansko avtomobila ne želijo spreminjati.

»Ohranite takšnega, kot je, le izboljšajte ga,« je večen odgovor kupcev najdražjega rolls-roycea phantoma, ki si ga vsako leto privošči med 700 in 900 milijonarji po svetu – ti imajo po statistikah okoli 30 milijonov evrov na računu, več nepremičnin in po sedem ali osem avtomobilov. Rolls-royce je le češnja na torti.

Zgrešene misli

Seveda so mi misli ušle k največji BMW-jevi sedmici, mercedes-benzu razreda S in novemu audiju A8, tudi k cenejšemu rolls-royceu ghostu, wraithu in dawnu. Iskal sem njihove stične točke s sodobno tehniko, od sistemov avtonomne vožnje, LED- ali celo laserskih žarometov, vsemogočne povezljivosti in podobno.

A sem s takšnim razmišljanjem popolnoma zgrešil bistvo novega phantoma, kar mi je postalo jasno, ko je ekipa Rolls-Roycea na predstavitvi v razkošnem hotelu Park hotel Vitznau iz začetka 20. stoletja ob švicarskem jezeru Lucern pričarala tisto pravo umirjeno ozračje.

Klepet ob kaminu, galantno osebje in umirjenost, ki je dala vedeti, da se je čas ustavil. Nobenega hitenja, nervoze in brez velikih besed. Okolje milijonarja, ki mu je v življenju uspelo ustvariti prostor zase, prostor, v katerem ni omejitev, nikakršnih, sploh pa ne finančnih.

Preteklost na vsakem koraku

Direktor oblikovanja Rolls-Roycea Giles Taylor se je na kratki predstavitvi vrnil v preteklost, sprehodil se je od prvega phantoma iz leta 1925 in pokazal preobrazbo do sedme generacije, ki je bila glede na pretečeni čas razmeroma skromna. Pri phantomu VIII, povsem novem modelu z vrha ponudbe, so razlike na prvi pogled neopazne.

Po podrobni predstavitvi pa kažejo na nežno evolucijo markantnega prednjega dela s prstanom laserskih žarometov, ki na tradicionalnem kosu aluminija delujejo kot iz prihodnosti, in na glajenje že znanih potez phantoma – rahlo padajoča stranska linija, orjaški stranski stebrički, rahlo dvignjen motorni pokrov in masiven zadek, ki se kupejevsko spušča proti tlom. Phantom deluje velik, čeprav je Giles mogočnost želel omiliti z nekaj potezami. Mogotca z dvema metroma širine in prek šestimi metri dolžine je težko prikriti.

»Stene karoserije smo napolnili z izolacijsko peno, zato smo dosegli odlično zvočno zatesnitev, ki je še deset odstotkov boljša kot pri prejšnjem phantomu, ta pa je bil v času svojega življenja najtišji avto na svetu. S peno smo napolnili tudi pnevmatike med tekalno in notranjo plastjo, izdelane so bile posebej za phantoma,« mi pojasni eden od snovalcev štirikolesne skulpture.

Na zavite ceste ravno ne vabi

Šele ko se presedem za volan, ki je tanek in velik, a vseeno debelejši od tistega v prejšnjem modelu, in pretaknem obvolansko ročico osemstopenjskega samodejnega menjalnika, iz phantoma spravim nekaj življenja. Mogočni V12 s prostornino 6,75 litra in 420 kilovati veliko maso premakne s takšno lahkoto, da komaj dojameš. Le dobrih pet sekund potrebuje do stotice, ob tem pa se, verjeli ali ne, celo oglasi z zamolklim zvokom nekje v daljavi motornega prostora, na luknjasti cesti pa daje vedeti, da se vozite po cestah, ne da lebdite na leteči preprogi.

Inženirji govorijo tudi o izboljšani dinamiki. Priznam, da po zavitih gorskih cestah osrednje Švice nisem imel težav z velikostjo in maso phantoma. Avto natančno sledi ukazom, motor poskrbi tudi za nekaj silovitosti, čeprav mu priganjanje nikakor ne pristaja. Da bi voznika ravno vabil med zavoje, pa ne morem trditi.

Na poti nazaj do hotela preizkusim še asistenčne sisteme. Phantom ima radarski tempomat, ne zna pa voziti znotraj cestnih črt. »Našim kupcem ponujamo tehnologijo, ki deluje stoodstotno in v vseh pogojih, ti sistemi pa tega še ne omogočajo,« je odgovor Rolls-Royceovega inženirja.

Tisočak za steklenico, pol milijona za avto

Dan zaključim v vinski kleti hotela Park hotel Vitznau. Vodi jo zgovorni francoski sommelier Alexandre Hristov, med 35 tisoč steklenicami v kleti, vredni 25 milijonov evrov, pa je tudi nekaj steklenic slovenske rebule. Po okušanju nekaj vin mi v ustih ostane sladkast okus madeire in pojasnilo Hristova.

»Naši gosti za steklenico odštejejo po 500, 600 tudi tisoč evrov in več, ne da bi trenili z očesom. Pred kratkim smo prodali steklenico za 20 tisočakov,« pojasni poznavalec, ki s temi besedami nazorno opiše življenje milijonarjev, ki ga bogatijo tudi ekskluzivni izdelki, kakršen je rolls­-royce phantom.

Foto: Miloš Milač in Rolls Royce

Oznake:   radar Radar: Dostava obvestila ob objavi članka, ki vsebuje oznako.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Novi rolls-royce: fantomsko razkošje, ki se ga ne bi branili niti bogovi 2

Rolls-royce phantom je bil skozi zgodovino izbira najvplivnejših moških in žensk. Priča je bil pomembnim zgodovinskim trenutkom, v osmi...

FINANCE
Članki
Članki Ocena Bruslja: slovenski proračun vsebuje tveganja 2

V danes objavljeni oceni je Bruselj slovenskemu proračunu za 2018 pripel najslabšo od treh možnih ocen, saj meni, da v njem obstajajo...

FINANCE
Članki
Članki (Brexit) Dve omehčani britanski stališči, ki bi ju morali poznati

Pogajalski ekipi EU in Velike Britanije začenjata četrti krog pogajanj o brexitu; ta bo predvidoma tekel v senci petkovega govora...

FINANCE
Članki
Članki Kaj predlaga Juncker v svojem, šestem scenariju za prihodnost EU 3

Ta je utemeljen na treh vrednotah - svobodi, enakosti in vladavini prava, v njem pa je Juncker nanizal vrsto reformnih predlogov, med...

FINANCE
Nemčija danes voli: kdaj bo znan izid in komu koristi, da so volivci vse starejši 3

V Nemčiji imajo danes parlamentarne volitve. Kot kažejo raziskave javnega mnenja, bodo v državi za zmagovalko izbrali Angelo Merkel, ni...

FINANCE
Članki
Članki Kdo je Andrej Babiš, češki Trump in verjetni novi češki premier

Andrej Babiš ima dar, da ljudje v njem vidijo tisto, kar hočejo – na primer borca proti korupciji, čeprav so ga maja kot finančnega...

FINANCE
Članki
Članki Ko začnejo Kitajci poudarjati kakovost – cene surovin upadajo

Strah pred presežno ponudbo zaradi preobrata v kitajskem dojemanju, da ni pomembna samo hitrost, ampak tudi kakovost gospodarske rasti,...