Avto

Za volanom njegovega veličanstva, phantoma VIII

Avto za najmanj pol milijona evrov, ki ga vozijo kralji, zvezdniki in najbogatejši zemljani rolls-royce phantom je spretno povezal sodobno tehniko s tradicionalno obliko in udobjem, ki presega vsa pričakovanja.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

02.11.2017 23:10
Čas branja: 7 min
Za volanom njegovega veličanstva, phantoma VIII
Pri phantomu VIII, povsem novem modelu, so razlike na prvi pogled neopazne. Le prednji del s prstanom laserskih žarometov na tradicionalnem kosu aluminija deluje kot iz prihodnosti.

Nekaj dni pred odhodom na predstavitev rolls-roycea phantoma, najdražje limuzine te znamke, ki je po 14 letih doživel korenito prenovo, sem razmišljal, kaj snovalci sploh smejo spremeniti pri avtomobilu z 92-letno zgodovino in z izjemno tradicionalnimi kupci, ki si z rolls-royceom dejansko kupijo status, luksuzno dobrino, ne le avtomobila in ki dejansko avtomobila ne želijo spreminjati.

»Ohranite takšnega, kot je, le izboljšajte ga,« je večen odgovor kupcev najdražjega rolls-roycea phantoma, ki si ga vsako leto privošči med 700 in 900 milijonarji po svetu – ti imajo po statistikah okoli 30 milijonov evrov na računu, več nepremičnin in po sedem ali osem avtomobilov. Rolls-royce je le češnja na torti.

Zgrešene misli

Seveda so mi misli ušle k največji BMW-jevi sedmici, mercedes-benzu razreda S in novemu audiju A8, tudi k cenejšemu rolls-royceu ghostu, wraithu in dawnu. Iskal sem njihove stične točke s sodobno tehniko, od sistemov avtonomne vožnje, LED- ali celo laserskih žarometov, vsemogočne povezljivosti in podobno.

A sem s takšnim razmišljanjem popolnoma zgrešil bistvo novega phantoma, kar mi je postalo jasno, ko je ekipa Rolls-Roycea na predstavitvi v razkošnem hotelu Park hotel Vitznau iz začetka 20. stoletja ob švicarskem jezeru Lucern pričarala tisto pravo umirjeno ozračje.

Klepet ob kaminu, galantno osebje in umirjenost, ki je dala vedeti, da se je čas ustavil. Nobenega hitenja, nervoze in brez velikih besed. Okolje milijonarja, ki mu je v življenju uspelo ustvariti prostor zase, prostor, v katerem ni omejitev, nikakršnih, sploh pa ne finančnih.

Preteklost na vsakem koraku

Direktor oblikovanja Rolls-Roycea Giles Taylor se je na kratki predstavitvi vrnil v preteklost, sprehodil se je od prvega phantoma iz leta 1925 in pokazal preobrazbo do sedme generacije, ki je bila glede na pretečeni čas razmeroma skromna. Pri phantomu VIII, povsem novem modelu z vrha ponudbe, so razlike na prvi pogled neopazne.

Po podrobni predstavitvi pa kažejo na nežno evolucijo markantnega prednjega dela s prstanom laserskih žarometov, ki na tradicionalnem kosu aluminija delujejo kot iz prihodnosti, in na glajenje že znanih potez phantoma – rahlo padajoča stranska linija, orjaški stranski stebrički, rahlo dvignjen motorni pokrov in masiven zadek, ki se kupejevsko spušča proti tlom. Phantom deluje velik, čeprav je Giles mogočnost želel omiliti z nekaj potezami. Mogotca z dvema metroma širine in prek šestimi metri dolžine je težko prikriti.

»Stene karoserije smo napolnili z izolacijsko peno, zato smo dosegli odlično zvočno zatesnitev, ki je še deset odstotkov boljša kot pri prejšnjem phantomu, ta pa je bil v času svojega življenja najtišji avto na svetu. S peno smo napolnili tudi pnevmatike med tekalno in notranjo plastjo, izdelane so bile posebej za phantoma,« mi pojasni eden od snovalcev štirikolesne skulpture.

Na zavite ceste ravno ne vabi

Šele ko se presedem za volan, ki je tanek in velik, a vseeno debelejši od tistega v prejšnjem modelu, in pretaknem obvolansko ročico osemstopenjskega samodejnega menjalnika, iz phantoma spravim nekaj življenja. Mogočni V12 s prostornino 6,75 litra in 420 kilovati veliko maso premakne s takšno lahkoto, da komaj dojameš. Le dobrih pet sekund potrebuje do stotice, ob tem pa se, verjeli ali ne, celo oglasi z zamolklim zvokom nekje v daljavi motornega prostora, na luknjasti cesti pa daje vedeti, da se vozite po cestah, ne da lebdite na leteči preprogi.

Inženirji govorijo tudi o izboljšani dinamiki. Priznam, da po zavitih gorskih cestah osrednje Švice nisem imel težav z velikostjo in maso phantoma. Avto natančno sledi ukazom, motor poskrbi tudi za nekaj silovitosti, čeprav mu priganjanje nikakor ne pristaja. Da bi voznika ravno vabil med zavoje, pa ne morem trditi.

Na poti nazaj do hotela preizkusim še asistenčne sisteme. Phantom ima radarski tempomat, ne zna pa voziti znotraj cestnih črt. »Našim kupcem ponujamo tehnologijo, ki deluje stoodstotno in v vseh pogojih, ti sistemi pa tega še ne omogočajo,« je odgovor Rolls-Royceovega inženirja.

Tisočak za steklenico, pol milijona za avto

Dan zaključim v vinski kleti hotela Park hotel Vitznau. Vodi jo zgovorni francoski sommelier Alexandre Hristov, med 35 tisoč steklenicami v kleti, vredni 25 milijonov evrov, pa je tudi nekaj steklenic slovenske rebule. Po okušanju nekaj vin mi v ustih ostane sladkast okus madeire in pojasnilo Hristova.

»Naši gosti za steklenico odštejejo po 500, 600 tudi tisoč evrov in več, ne da bi trenili z očesom. Pred kratkim smo prodali steklenico za 20 tisočakov,« pojasni poznavalec, ki s temi besedami nazorno opiše življenje milijonarjev, ki ga bogatijo tudi ekskluzivni izdelki, kakršen je rolls­-royce phantom.

Foto: Miloš Milač in Rolls Royce

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Novi rolls-royce: fantomsko razkošje, ki se ga ne bi branili niti bogovi
Avto
AvtoUroš Božin Novi rolls-royce: fantomsko razkošje, ki se ga ne bi branili niti bogovi 1

Rolls-royce phantom je bil skozi zgodovino izbira najvplivnejših moških in žensk. Priča je bil pomembnim zgodovinskim trenutkom, v osmi generaciji pa usmerja svetovno industrijo luksuza.

FINANCE
Avto
V družbi njegovega veličanstva, preobrat pri BMW in SUV-ofenziva VW
Avto
AvtoMiloš Milač V družbi njegovega veličanstva, preobrat pri BMW in SUV-ofenziva VW

Zmenek s kraljem avtomobilskega luksuza, novim rolls-royceom phantomom, ki nazorno pokaže meje med običajnimi in drugačnimi avtomobili. Kateri avtomobilski proizvajalec še tlači peno v karoserijsko konstrukcijo in v pnevmatike le zato, da bi potniki uživali v izjemnem udobju in tišini. V tem tednu smo spoznali še novega BMW 6 gran turismao, nova SUV iz VW - seata arono in škodo karoq, Lewis Hamilton si je priboril četrti naslov prvaka F1, Tesla je dosegla rekordno izgubo, Japonci pa so znova posegli po vrhu lestvice zanesljivosti.

FINANCE
Avto
Zdaj je uradno, rolls-royce za blato bo cullinan
Avto
AvtoMiloš Milač Zdaj je uradno, rolls-royce za blato bo cullinan

Ime cullinan je dobil po največjem brezhibnem diamantu, ki ga je vodja rudnika v Južni Afriki, Thomas Cullinan, našel daljnega leta 1905

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Kako je BMW 5 gran turismo postal pravi BMW
FINANCE
Avto
Obisk avtosalona v Frankfurtu skrčila dizelska kriza in socialna omrežja
Avto
AvtoMiloš Milač Obisk avtosalona v Frankfurtu skrčila dizelska kriza in socialna omrežja

Najpomembnejša jesenska avtomobilska predstava, salon v Frankfurtu ki se je vrata zaprl včeraj ob sedmih zvečer, je letos pritegnil 122 tisoč manj obiskovalcev kot predlani.

FINANCE
Stari igralci, novi poslovni modeli?
Finance
Denis Mancevič Stari igralci, novi poslovni modeli?
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)