»Ali je to nova Škoda?« je domačine v pristni sicilijanski vasici Carini iz običajne opoldanske ležernosti predramil avtomobil, ki ga do takrat gotovo še niso videli v živo. Glasna debata ob kavi je bil hipoma na pozabljena, pristopili so bližje, si avtomobil s puščico na nosu temeljito ogledali in pretipali ter vedro razpoloženi dvignili palec.
Kar prav smo naredili, da smo ugasnili navigacijo in tako omizju priskrbeli svežo temo. Škodina trasa nas je namreč vodila po drugih cestah, a se za volanom hitro nalezeš otoškega utripa ter raje slediš navdihu.
Prijazne Sicilijance smo ob njihovem »firbcanju« in premlevanju dobro razumeli, saj je tudi nas bolj kot narava, arhitektura, dobra hrana in tradicionalni cannoli zanimal športno-terenski karoq. Ker tudi pri Škodi veliko dajo na videz in tradicijo, so malce manj kot 4,4 metra dolgi, 1,84 metra široki in 1,6 metra visoki avtomobil namreč uspeli zapakirati v všečno in prepoznavno obliko.
Podobno kot pri večjem kodiaqu prednji del tvorijo ostre linije žarometov in meglenki v višini rešetke, ki poudarjajo pustolovski značaj vozila.
Karoq z boka zaradi pravokotnih kolotekov, zaščitnih zavesic, več kot 17-centimetrske oddaljenosti od tal (dobrih 18 cm pri različici s štirikolesnim pogonom) ter do zmernega plezanja in sestopanja naklonjenih odbijačev sporoča, da si je ob asfaltnih pripravljen pokoriti tudi makadamske poti. Izrazite zadnje luči z značilno C-obliko pri tem navdih črpajo v češkem kubizmu in bogati steklarski tradiciji.
Del Škodine tradicije – vsaj v zadnjih letih – je tudi prostornost, zato je pri vsakem njenem novem avtomobilu že kar samoumevno, da se bo uvrstil na razredni vrh ali tik pod njega.
Karoq ni izjema. Ob 2,63 metra dolgi medosni razdalji spredaj tudi visokoraslim odraslim potnikom ponuja veliko prostora, čeprav bodo glavni popotniki na zadnji klopi bržkone otroci pa bi se tam lahko spokojno prevažal tudi kak Boter –smo le na Siciliji in Corleone ni daleč.
Prostornost v kabini je sicer le ena izmed vrlin karoqa, v praksi pa bosta staršem in aktivnim posameznikom veliko pomenila tudi prtljažni prostor in prilagodljivost.
Že ob dvigu prtljažnih vrat, ki se lahko odpirajo tudi elektronsko in z brco pod odbijačem, postane jasno, da je prtljažni prostor velik (v preizkusnem med 479 in 588 litri pa vse do 1.810 litrov), pri čemer opcijski sistem Varioflex ponuja hitro spremenljiv potniško-tovorni tloris.
Gre za tri posamične zadnje sedeže, ki so neodvisno drug od drugega pomični naprej, spreminjamo jim lahko naklon, jih podremo ali pa po enega preprosto odstranimo iz vozila. V osnovi je klop deljiva v razmerju 60:40, zgledno urejen prtljažnik pa meri 521 litrov.
Urejena in pregledna je tudi potniška kabina, voznik pa bo cenil tudi izvrstno ergonomijo. Uporabljeni materiali so kakovostni in prijetni tako na oko kot na dotik, na sredini armaturne plošče pa lahko kraljuje 9,2-palčni ekran na dotik.
Karoq je sicer prva Škoda, ki digitalni zaslon ponuja tudi za volanom in ga že poznamo iz VW pola. Aktivni informacijski zaslon v tem primeru prevzame vlogo merilnikov, hkrati pa lahko prikazuje tudi navigacijo ali pa si ga poljubno nastavimo.
Seveda ne moremo niti mimo mnogih varnostnih in udobnostnih asistentov, kot so samodejno zaviranje v sili, prepoznavanje prometnih znakov, napredni aktivni tempomat, razni opozorilniki in še kaj, seveda pa je Karoq na več načinov lahko povezan s spletom.
Ob 14 barvah smo se odločili za strojno sivo, iz motorne palete pa smo v kombinaciji s 7-stopenjskim menjalnikom z dvema sklopkama izbrali 1,5-litrski TSI motor s 110 kilovati moči oziroma 150 KM, ki samodejno izklaplja dva od štirih valjev (ACT) in prednji pogon (pri slednjem je ob močnejših TDI motorjih na voljo tudi štirikolesni pogon).
Takšen karoq morda ne bo prva izbira na družinskem nakupovalnem seznamu, a brez skrbi, po besedah kolegov se odlično ujame tudi z 1,0-litrskim TSI motorjem ali pa 1,6-litrskim TDI motorjem, ki zmoreta 85 kilovatov moči (110 KM), bolj zahtevni kupci pa lahko posežejo po 2,0-litrskem TDI s 150 ali 190 »konji«.
Med raziskovanjem Sicilije se je karoq izkazal kot zelo udoben avto, na slabih cestah pa je do izraza prišlo njegovo ravno prav mehko vzmetenje. Brez težav je požiral grbinice, luknje in skorajda jame, za avtomobil te vrste pa se dobro pelje tudi pri dinamični vožnji v ovinkih.
A ker med čare mestnega terenca poleg »močne« pojave, višjega sedenja in dobrega pogleda na cesto sodi tudi to, da je z njim mogoče zaviti onstran asfalta in raziskovati stranpoti, smo se presedli še v štirikolesno gnano različico in po razdrapanih kolovozih zapeljali med griče in oljčne nasade.
Z odločnim »grizenjem« na manj zahtevnem terenu je karoq vseeno dal vedeti, da bodo meje njegovega pogona na preizkus postavili le redki vozniki.
Karoq 4x4 ima ob dinamičnem uravnavanju podvozja (s petimi načini vožnje) za vsak slučaj tudi terenski program, ki bo vozniku pomagal peljati po strminah navzgor in navzdol, glede na podlago pa s pomočjo elektronike sproti prilagaja delovanje pogona in zavor.
- Cenik - Škoda karoq (0 KB)
Škodin karoq je po prvih kilometrih dokazal, da za nenavadnim imenom stoji zelo prepričljiva avtomobilska vsebina. Slovenske kupce bo skušal omrežiti decembra, sprva z višjimi stopnjami opreme ambition in style ter ceno od 21.712 evrov naprej, ki pa se s Škodinim financiranjem zniža za 10 odstotkov oziroma na dobrih 19.500 evrov.