Avto

Na pol zastonj po čarobni Istri

S Toyotinim priusom smo v slogu spretnih skipperjev »prejadrali« Istro, se zgolj na elektriko vozili tudi zunaj naselja, na koncu vikend izleta pa na črpalki za gorivo odšteli dobrih 35 evrov.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

28.10.2017 21:10
Čas branja: 10 min

Na pogled vedno drugačen prius ima pod kožo že dve desetletji vtkano dobro rešitev za sodobno mobilnost, hibridni pogonski sklop, s katerim v zadnji generaciji s porabo osmeši tudi dizle. Pri Toyoti so ga namreč izpilili do perfekcije, v kar smo se prepričali tudi med potepanjem in preigravanjem številk po Istri.

Z vožnjo priusa vsak po malem postane računovodja, v kar ga preobrazi tudi v slogu excela podana tabela s trenutno in povprečno porabo za tekoči dan, teden in mesec ter izračunan strošek za porabljeno gorivo v evrih. Instant informacija o stroških goriva na osrednjem zaslonu je sicer rešitev, ki je drugje še nismo opazili.

Ker proste trenutke dneva ali tedna raje kot za gledanje »razvedrilnih« oddaj na televiziji izkoristimo za izlet v znano in neznano, smo se tokrat še posebej razveselili druženja s priusom. Že Janez, Jure in Miloš so pohvalili njegovo skromno porabo in zajeten delež kilometrov prevoženih zgolj na elektriko (tudi ta podatek sporoča informativni zaslon), a če varčnost hibrida v mestnem okolju ni sporna, so relacijske vožnje lahko nekaj povsem drugega.

Za cilj smo si tokrat zadali krog po Istri, v katerem bi »obkljukali« Opatijo, Rovinj in Pulo, kjer bi tudi kaj dobrega pojedla in enkrat prespali, vmes pa prevozili kar lepo število kilometrov po tej očarljivi in razgibani pokrajini. Kot zelo popularna destinacija med kolesarji Istra že vnaprej namiguje, da je ravnic tam bolj za vzorec, kar bo poleg avtocestnih kilometrov še dodaten pritisk na varčnost hibridnega pogonskega sklopa.

V Ljubljani smo tako gorivo natočili do roba (doseg je znašal dizelskih tisoč kilometrov), resetirali števce in se pognali proti Jelšanam. Do približno 60 kilometrov oddaljene Postojne smo na elektriko prevozili le tri odstotke, povprečna poraba pa je znašala skoraj šest litrov. To je potrdilo, kar vemo od prej: hibridni prius na avtocesti pred klasiko nima neke prednosti, saj je njegov 1,8-litrski atmosferski motor z 71 kilovati nenehno v pogonu, električni z močjo 53 kilovatov (sistemska moč znaša 122 konjev) pa mu na pomoč priskoči le pri vožnji v klanec ali med prehitevanji, ko družno iz sebe iztisneta maksimum.

Na Jelšanah je bilo stanje po vožnji skozi Pivko, Knežak in Ilirsko Bistrico malenkost boljše, za seboj smo imeli šest odstotkov električne vožnje ter porabo 5,3 litra. Še nekaj minut in po 121 kilometrih vožnje smo zapeljali v Opatijo in občudovali njeno veličastno arhitekturo. Ker pot do nje vodi pretežno navzdol, bencinski motor ni imel prav veliko dela, povprečna poraba pa je padla pod pet litrov.

Zapuščino avstro-ogrske monarhije in bivše kraljevo letovišče smo si med panoramsko vožnjo ogledovali zgolj na elektriko. Prius se ob nežni nogi okoli tri kilometre in do hitrosti 60 km/h namreč lahko pelje povsem neslišno in brez škodljivih izpustov. V teoriji se sliši malo, a v praksi je občutek zelo dober. Vsi parkirni manevri so minili v tišini, med samo vožnjo po ulicah pa je bilo treba še nekaj več pozornosti posvetiti pešcem, saj ti priusa povečini niso slišali.

Po Opatiji smo se zapeljali skozi Lovran, Moščeničko Drago in Brseč ter mimo termoelektrarne Plomin in Labina dosegli najmlajše istrsko mesto. Če 345 metrov visoki dimnik sredi idilične doline ni ravno poklon lepoti pa se velja vsaj za hip ustaviti v raju za umetnike Labinu ter v Raši.

Gre za bivše rudarsko mesto, ki je bilo zgrajeno v slavo in čast Benitu Mussoliniju, v najboljših časih je tam delalo okoli deset tisoč rudarjev, njihova delovišča pa so se razprostirala na vsega skupaj 400 kilometrih rovov. Iz Raše ena izmed poti vodi tudi v ribiško mesto Trget, kjer se konča več kilometrov dolg fjord, naš potovalni računalnik pa je kazal porabo 5,1 litra in 8-odstotni delež električne poti.

Barban, Žminj, Vodnjan, Bale… je le nekaj vasic, ki v zadnjem času doživljajo turistični razmah. Po besedah domačinov se je sezona v Istri razpotegnila čez vse leto, veliko gostov pa prav v notranjosti Istre najde prepotreben mir in tišino. S priusom jim ga na poti proti Rovinju gotovo ne bi skalili, saj smo lep del poti do tja »prejadrali«, poraba pa je kljub klancem ostala zmerna.

Hibridni prius namreč zaradi sprememb v prenosu moči ob spuščeni stopalki za plin "jadra" vse do hitrosti 110 kilometrov na uro, saj se izklopi takoj, ko spustimo stopalko za plin, in miruje, dokler ne potrebujemo njegove moči.

Ker je ob nikelj-metalni bateriji s kapaciteto 1,31 kilovatne ure hkrati učinkovitejša tudi regeneracija zavorne energije, prius ob nežni vožnji zelo pogosto uporablja električno energijo ter vozniku zagotavlja skoraj neslišno delovanje avtomobila. Vse skupaj se je blagodejno poznalo tudi na porabi in višanju deleža prevožene poti zgolj na elektriko.

V slikoviti Rovinj smo tako prispeli po 245 kilometrih in porabo petih litrov, na elektriko pa smo prevozili že 13 odstotkov poti. Eno najlepših istrskih mest je gotovo vredno ogleda, le pol ure lahkega sprehoda zadostuje, da si ogledate tri najbolj znane rovinjske ulice. Carrera je polna trgovin in malih galerij, za najlepšo velja Bregovita ulica, Grisia pa je znana po tradicionalni razstavi slik. Brez vzpona do cerkve Sv. Evfemije ne gre, ob največji baročni stavbi v Istri pa se odpre pogled na mesto in njegov arhipelag.

Po Rovinju in okolici smo drugi dan z avtom naredili še 20 kilometrov, več kot 60 odstotkov le na elektriko, kar se je blagodejno poznalo tudi na skupni porabi – električni delež se je dvignil na 19 odstotkov.

Toyotin prius ima sicer celo vrsto pripomočkov, ki voznika učijo in spodbujajo k manjši porabi, hkrati pa je že po svoji naravi ukrojen za vožnjo po mestu, saj čim pogosteje izklopi motor, zato da prihrani gorivo in denar.

Do Pule se je nabralo še 30 kilometrov, skoraj 40 odstotkov smo jih prevozili s pomočjo elektromotorja in baterij, skupna poraba goriva pa se je spustila na 4,7 litra.

Potovalni računalnik pod znamenitim rimskim amfiteatrom, zgrajenim v začetku našega štetja, je pokazal, da smo na elektriko prevozili okroglo petino skoraj 300-kilometrske poti. Zelo dobro, sploh ker se med nabiranjem kilometrov niti za hip nismo obremenjevali s tem, kje se bomo peljali, ali je v bližini kakšna električna vtičnica in podobno.

Ko se je akumulatorska baterija v priusu izpraznila, jo je odvečna moč bencinskega motorja znova napolnila, baterija pa se je poleg tega polnila tudi z vnovič uporabljeno energijo, ki je nastala ob zaviranju. V klasičnih vozilih namreč kar precej energije potrošimo, da vozilo doseže neko hitrost in ko se moramo nenadoma zaustaviti pri rdeči luči, pritisnemo na zavoro in vsa energija gre v nič, pri hibridu pa lahko zaviramo in pri tem z energijo ne razmetavamo.

Iz Pule smo se skozi starodavna mesta Vrsar in Poreč odpravili proti Umagu, med »jadranjem« pa vonjali rožmarin in borovce ter občudovali vinograde in oljčne nasade, ki že stoletja ustvarjajo tipično istrsko pokrajino.

V Umagu, ki je Rimljanom služil kot oporišče za vojni nadzor nad Istro in severnim Jadranom, pozneje zaradi vojnih pohodov in bolezni opustel, s pospešenim razvojem turizma v drugi polovici 20. stoletja pa postal gospodarsko središče in največje mesto v tem delu polotoka, smo že kar malo nejeverno gledali v potovalni računalnik priusa.

Za nami je bilo 400 kilometrov, poraba goriva se je spustila na 4,5 litra, s pomočjo elektrike pa smo prevozili kar 27 odstotkov poti – brez kakršnegakoli zunanjega polnjenja ampak zgolj z naprednim delovanjem hibridnega sklopa.

Ker je bila pred nami pot skozi Lucijo in Portorož ter mimo Izole in Kopra po avtocesti proti Ljubljani, je bilo jasno, da nižjih številk bržkone ne bomo dosegli. Avtocesta in vzpenjanje proti prestolnici so terjali svoj davek, poraba se je povečala, ampak…

Na bencinski črpalki smo po 558 kilometrih vožnje natočili zgolj 27 litrov 95-oktanskega goriva in zanj po takratni ceni plačali 35 evrov (povprečna poraba je znašala 4,8 litra).

V skupnih stroških vikend potepanja je to pomenilo okoli četrtino proračuna, kar je precej ugodno, potovalni računalnik pa je pokazal, da smo s pomočjo elektrike prevozili dobro petino poti oziroma skoraj 112 kilometrov. Prius je s tem dokazal, da ni varčen samo v mestu, ampak tudi zunaj njega, če k temu dodamo še prostornost, udobje in varnost pa že pomeni izvrstno alternativo popularnim družinskim dizlom.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Alternativec za širše množice
Avto
AvtoMatej Kačič Alternativec za širše množice 2

Pred dvema desetletjema je bil Toyotin prius posebnež s pozitivno vizijo, še vedno drugačen pa je danes odlična alternativa bencinskim in dizelskim tekmecem. Preverili smo, zakaj.

FINANCE
Avto
Takšen je EKO avto sedanjosti s porabo tri litre in ceno 30 tisočakov
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen je EKO avto sedanjosti s porabo tri litre in ceno 30 tisočakov 16

Upoštevaje subvencijo Ekosklada (4.500 evrov) toyota prius plug-in hybrid za 29.500 evrov ponuja prostoren, udoben, zelo prijeten in tih štirisedežnik z realno porabo le dobre tri litre.

FINANCE
Članki
Avstrija se je z leve nagnila na desno, zmaga Kurzu
Finance
FinanceAlbina Kenda Avstrija se je z leve nagnila na desno, zmaga Kurzu 2

Ker so bile predčasne volitve izvedene zaradi razpada koalicije med desnosredinsko ljudsko stranko ÖVP ter levosredinsko socialdemokratsko stranko SPÖ, analitiki ne računajo na ponovitev te koalicije, temveč na kombinacijo, v kateri bi se ÖVP povezala s svobodnjaško stranko FPÖ, ki jo številni vidijo kot skrajno desno

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Članki
Novo pri dimnikarjih: zaračunali vam bodo lahko tudi čas, ko se pripravljajo na obisk!
Finance
FinanceAna Turk Novo pri dimnikarjih: zaračunali vam bodo lahko tudi čas, ko se pripravljajo na obisk! 9

Ne samo pregled, čiščenje in meritev, poslej vam lahko dimnikar vsako leto zaračuna še birokratska opravila

FINANCE
Članki
Bomo turistične zvezde tudi pozimi? Hotelirji so samozavestni
Finance
FinanceTeja Grapulin Bomo turistične zvezde tudi pozimi? Hotelirji so samozavestni

Po poletnih turističnih rekordih se nam obetajo še zimski, saj hotelirji že zdaj opažajo večje povpraševanje in več rezervacij

FINANCE
Avto
Sestavili smo idealen VW golf: katere dodatke potrebujete, katerih ne
Avto
AvtoMiloš Milač Sestavili smo idealen VW golf: katere dodatke potrebujete, katerih ne 36

Pri nakupu avtomobila prodajalci ponujajo različno opremo in dodatke, ki vas lahko olajšajo tudi za več tisočakov, če pri tem niste racionalni. zato smo preverili, kateri so smiselni in kateri ne. in to smo naredili na primeru drugega najbolje prodajanega avtomobila v sloveniji, to je golf VII.

FINANCE
Članki
Prepričajte Avstrijce in zmaga je vaša