Oblikovni jezik Kodo, ki je v prvi generaciji predvsem z modeli mazda3, CX-3 in 6 osvojil marsikatera srca avtomobilskih privržencev, kot kaže tudi v drugi generaciji ne bo izgubil sape. Na avtomobilskem salonu v Tokiju je Mazda s konceptnima avtomobiloma kai koncept in vision coupe pritegnila veliko pozornosti. Kodo, ki naj bi po besedah Japoncev poosebljal ''dušo gibanja'', v predstavljenih konceptih naznanja smernice razvoja prihajajoče generacije Mazdinih vozil.
Nova mazda3?
Koncept kai namiguje kako bo oblikovana pločevina nove mazde3. Nekoliko zrelejši izraz ohranja zaščitno petkotno masko, ozke žaromete in mišičast videz s poudarjenimi loki koles. Del resnega zadka je difuzor in luči, ki ne skrivajo jeze. V dolžino meri 442 centimetrov, pet centimetrov je daljša medosna razdalja. V notranjosti prevladuje usnje, les in analogni instrumenti v obliki draguljev.
Pod motornim pokrovom bo prvi bencinski motor homogenega kompresijskega vžiga, o katerem smo že pisali v članku: Mazda odkriva globine potenciala motorja z notranjim izgorevanjem. Tehnologija skyactiv-X omogoča, da motor v primerjavi z obstoječimi, porabi od 20 do 30 odstotkov majn goriva, hkrati pa ustvari 10 do 30 odstotkov več navora. Motor skyactiv-X, oblečen v novo obliko mazde3 naj bi v prodajne salone prispel leta 2019.
Skultptura štirivratnega kupeja
Skoraj pet metrov je dolga študija vision coupe, ki po besedah oblikovalcev uteleša zlato razmerje klasičnih proporcev kupejev. Eleganca po japonsko kaže, kako zapeljivo oblikovni jezik Kodo pokrije obliko štirivratnega avtomobila. Izjemno dolg motorni pokrov, nazaj pomaknjena kabina, krivuljasta strešna linija in previsen obraz. Mehke površine brez izboklin, kljuk in črt se raztezajo po vseh straneh avtomobila.
Zadek je zadržan, izstopata le tridimenzionalna žarometa in štirje izpuhi. Minimalistična notranjost je kljub visoki okenski linji zaradi panoramskega strešnega okna svetla. Študija nima vzvratnih ogledal in stoji na kar 22-palčnih platiščih. Pri Mazdi namigujejo, da bi v prihodnje lahko izdelali podoben model. O pogonu ni bilo govora, na rojstvo nove generacije mazde6, katero študija deloma napoveduje, pa bo potrebno počakati do leta 2020.