Avto

Za volanom BMW X3: videz, ki pošteno zavaja

Oblikovno komaj kaj spremenjen novi BMW X3 se izkaže z izjemno vsebino, ki ta uspešni športni terenec dviga na višjo raven. S športnim X3 M40i smo se zapeljali po znanih zavojih, z dizelskim X3 xDrive 30d pa po gozdnih poteh zahodne Portugalske.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.10.2017 01:52
Čas branja: 7 min
Za volanom BMW X3: videz, ki pošteno zavaja
Na zunaj bi mu pripisali le prenovo, čeprav je popolnoma nov. Vsebinsko pa je X3 močno napredoval: je večji, bogatejši, kljub temu za 55 kilogramov lažji in dodelan v podrobnostih.

Atlantska obala Portugalske, v okolici Lizbone, je s svojo slikovitostjo in tudi različnimi tereni idealna za preizkus tako vsestranskega avtomobila, kot je novi BMW X3. Z njim smo se zapeljali med zavoji od Cascaisa do Sintre, zavili v gozd na srednje zahtevno makadamsko pot, se prebijali skozi mestno gnečo in potovanje končali na skalnatem delu obale, ki očara s pljuskanjem visokih valov Atlantika, deset metrov in več globokimi kotanjami ter razgledi, ki te popeljejo daleč od vsakdanjika.

Zato ni nič nenavadnega, da BMW predstavitve tako pogosto organizira v tem delu Evrope. Stalni znanec je tudi hotel Penha Longa, ki med drugim ponuja takojšen vstop v cestne užitke – od izhoda s posestva do prvega zavoja je le streljaj in hkrati začetek sanjsko speljanih in odlično oprijemljivih vijug, ki se raztezajo vse do obale.

Spreminja se počasi, kot golf

Malo bolj nenavadne pa so zelo skromne spremembe že tretje generacije BMW X3, športnega terenca, ki je tej znamki od leta 2003 pripeljal že 1,5 milijona kupcev. »Potrebujete novega Chrisa Bangla,« sem pri večerji prvi dan predstavitve dregnil BMW inženirja, ki je sicer pristojen za podvozje, vzmetenje in dinamiko novega X3 (Bangle je nekdanji šef oblikovanja BMW, ki je sredi prejšnjega desetletja pošteno spremenil oblikovalske smernice znamke). Le nasmehnil se je in pogovor obrnil v drugo smer.

Novi X3 je oblikovno zapeljal v smer golfa in še kakšnega drugega klasika, tudi s tekmecem audijem Q5 ni kaj dosti drugače. To pomeni, da je v osnovi ostal skoraj enak, nove so le podrobnosti. V tem primeru ima bolj razgiban motorni pokrov, nove LED-žaromete in odbijače, tokrat podolgovate meglenke in večje ledvičke ter spremenjen zadek v slogu večjega X5.

Seveda BMW pri prenovi ni bil skromen, spremenil je prav vse, a z veliko previdnosti. Pod kožo pa je X3 povsem nov avto z večjo dolžino (4,71 metra) in medosjem 2,86 metra. Hkrati je za drobec širši (1,89 metra) in višji (1,67 metra), zato je v kabini še bolj prostoren in zračen kot prej, pa z udobjem ni imel težav. Prtljažnik pa s 550 do 1.600 litri brez težav zadovolji tudi zahtevnejše družine.

Večji zaslon, ukazi s kretnjami

Dodelano je tudi vozniško okolje s širšo sredinsko konzolo, 10,3-palčnim zaslonom s prikazom ikon ter upravljanjem z vrtljivim gumbom ali na dotik, prikazovalnikom na prednje steklo s 70 odstotki večjo površino in drugimi novostmi, znanimi iz serije 5. Med njimi so tudi ukazovanje s kretnjami in glasovno ukazovanje ter velik ključ z informacijskim zaslonom, kjer lahko preverite stanje goriva, vključite ogrevanje in še kaj.

Bogatejši, a vseeno lažji

Kljub dodatni zvočni izolaciji (motorni prostor, akustična stekla), izdatnejšim meram in več vgrajene serijske opreme pa je, brez inovativnih materialov iz serije 7, od predhodnika lažji za 55 kilogramov (osnovni 20d xDrive tehta 1.750 kilogramov), nižje težišče in idealno razporejena masa 50 proti 50 med obema osema pa pripomoreta k še boljšim voznim lastnostim.

Vljuden in izjemen M40i

Napredek smo preverili za volanom modela z vrha ponudbe X3 M40i s trilitrskim vrstnim šestvaljnikom, dvojnim turbopolnilnikom in 265 kilovati oziroma 360 konjskimi močmi ter slovensko ceno 75.600 evrov. Že v uvodu omenjeni zavoji nedaleč od hotela so potrdili, da je novi X3 daleč od običajnega SUV, tudi novodobnih tekmecev, ki so vse bolj kompromisni. Čvrsti, dolgi in bočno pošteno oprijemljivi sedeži, natančen volan, bliskovito hiter osemstopenjski samodejni menjalnik in stroj, ki se ne glede na območje vrtljajev odziva s takšnim veseljem in prijetno rezkim zvokom, da ga je veselje vrteti in poslušati. Ob polnem plinu pa vas je vsakič sproti do stotice sposoben izstreliti v le 4,8 sekunde, zaradi odzivnega štirikolesnega pogona xDrive tudi brez izgub stika koles s podlago.

V vrhu dinamike

Hkrati, kar je najpomembneje, je M40i tudi v ostreje odpeljanih zavojih ostal miren, natančen in kljub visoki masi ter še vedno visokemu težišču precej lahkoten in zelo lahko vodljiv, da ga je bilo veselje priganjati in se znova in znova vračati med zavoje. Nekaj, kar bi za SUV oziroma SAV, kot ta razred označuje BMW, še pred kratkim težko trdil in kar sem v tem razredu doslej doživel le za volanom jaguarja F-pace in v tem tednu še v športni različici alfa romea stelvia.

X3 M40i, opremljen z nastavljivim vzmetenjem, ni tako zelo grobo vzmeten, kot smo bili v preteklosti vajeni pri BMW X z dodatkom M, kar je preizkusni avto dokazal na granitnih kockah priobalne ceste. Pa tudi v primerjavi s tresenjem na zadnji klopi starega X3 na poti od Zagreba do Kranja je novinec dosegel opazen napredek. Pohvalno!

Romantika šestvaljnega dizla

Drugi del poti nas je vodil po lahkem terenu bujnega gozda na skrajnem zahodu Portugalske. Prevozili smo ga z dizelskim X3 xDrive 30d s ceno dobrih 64 tisoč evrov, šestvaljnikom s 195 kilovati (265 konjskimi močmi) pod motornim pokrovom, ki sodi med tiste žametne dizle s komaj slišnim grmenjem v daljavi motornega prostora, takojšnjo odzivnostjo pri dodajanju plina in globoko sapo 620 newtonmetrov navora, ki 1,89 tone težki X3 premakne s takšno lahkoto, da mu ne bi nikdar prisodil takšne mase.

Šestvaljni 30d zna do stotice pospešiti v le 5,8 sekunde, po tovarniških podatkih pa spiti 5,7 litra, kar smo na preizkusu presegli za dobra dva litra. Predvsem pa se je X3 v običajni različici izkazal tudi z robustnostjo premagovanja lažjih terenov, brez težav je plezal prek kotanj, ki so jih na makadamski poti ustvarili hudourniki, z razporejanjem moči med posameznimi kolesi pa vselej našel oprijem.

Odprto vprašanje

Nad vrhunskima strojema ni težko izkazati navdušenja. S temeljitega preizkusa pa sem se vrnil le z enim neodgovorjenim in tudi glavnim vprašanjem, kakšen je v X3 dvolitrski dizelski motor modela 20d xDrive s 140 kilovati moči, ki bo zaradi dostopnosti (slovenska cena s samodejnim menjalnikom je 51.492 evrov) brez dvoma najzanimivejši pri slovenskih kupcih. Zgoraj omenjeni BMW inženir je osnovni štirivaljnik označil kot dovolj zmogljivega, varčnega tihega in uglajenega. Vsaj zadnje ni veljalo za njegovega predhodnika. Počakajmo na srečanje v živo na slovenskih cestah.

Foto: Miloš Milač in BMW

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Idealna novinca za pobeg iz vsakdana
Avto
AvtoMatej Kačič Idealna novinca za pobeg iz vsakdana 1

BMW 6 GT in X3 sta novinca na slovenskem trgu, nanj pa sta zapeljala v tipično svojem slogu – ob blejskem golf igrišču ter na zasneženi Pokljuki, športnemu terencu bolj domačem terenu.

FINANCE
Avto
(Intervju) Šef električnih BMW i: Dizel bo še dolgo ohranil prednosti pred elektriko
Avto
AvtoMiloš Milač (Intervju) Šef električnih BMW i: Dizel bo še dolgo ohranil prednosti pred elektriko 1

Intervju z Dirkom Arnoldom, podpredsednikom produktnega menedžmenta BMW-znamke za elektromobilnost BMW i

FINANCE
Avto
Presežki bavarske superlimuzine M5
Avto
AvtoMiloš Milač Presežki bavarske superlimuzine M5

Novi BMW M5 zmore 441 kilovatov, 600 konjskih moči, in prvič ponuja širikolesni pogon; do stotice se izstreli v 3,4 sekunde

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Kako je BMW 5 gran turismo postal pravi BMW
FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Avto
Novi BMW X3. Se šalite!?
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X3. Se šalite!? 2

Večji, a vseeno za 55 kilogramov lažji od predhodnika. Pod kožo pa je povsem nov, čeprav tega na prvi pogled ne boste opazili

FINANCE
Avto
Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet
Avto
AvtoMiloš Milač Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet 2

Slovenski BMWBLOG je dobra dva tedna pred uradnim razkritjem objavil fotografije in podatke o BMW M2 competition. Pobeg iz Sloveniji ni prvi za BMW