Nemški Porsche je v prvih devetih mesecih leta prodal 185.898 vozil in lanski rezultat presegel za štiri odstotke. S svojo vse bogatejšo ponudbo zadnji dve desetletji dosega rast prodaje in dobička, iz majhnega proizvajalca pa se je prelevil v srednje velikega. Zajetne rasti so temu proizvajalcu omogočili modeli SUV, torej macan in cayenne, ki sta letos prepričala že 122 tisoč kupcev in si režeta dvotretjinski delež v prodaji te znamke.
Dobre številke pa nemški proizvajalec vzdržuje tudi s posebnimi različicami športnih klasikov 911 carrera T in 718 boxster/cayman GTS.
Porsche 911 carrera T je športnik v svoji prvinski obliki s spremembami, ki bodo všeč pravim navdušencem nad športnimi avtomobili. Izhodišče zanj je 911 carrera z osnovnim trilitrskim biturbo motorjem z 272 kilovati oziroma 370 konjskimi močmi. Različica carrera T prinaša slabšo zvočno izolacijo, le prednja sedeža, manjka ji tudi multimedijski sistem. Prihranek pri opremi pa omogoča tudi prihranek pri masi, s 1.425 kilogrami je 911 T najlažji 911 v ponudbi. Poleg tega ima namesto notranjih kljuk v vratih le pasove, menjalnik pa je lahko ročni ali samodejni PDK z dvema sklopkama.
V prvem primeru 911 carrera T ponuja krajše stopnje prenosa, do stotice pospeši v 4,5 sekunde, kar je desetinko hitreje kot klasična 911 carrera. Različica s samodejnim menjalnikom do stotice pospeši v 4,2 sekunde.
Cena za 911 carrero T v Nemčiji je 107.553 evrov, kar je slabih deset tisočakov več od cene osnovne carrere z enakim motorjem. Razlike pa ni mogoče kar prenesti na slovenski trg, kjer carrera zaradi dodatnega davka na motorna vozila (DMV) in višjega DDV stane 117.782 evrov. Novi 911 T ima zaradi krajšega ročnega menjalnika večjo porabo (911 carrera T z ročnim menjalnikom porabi 9,5 litra, carrera pa 8,3 litra) in večje izpuste (215 nasproti 190 gramov ogljikovega dioksida na kilometer), kar pomeni, da boste za prvinsko 911 carrero T plačali tudi DMV po višji stopnji kot za carrero.
Druga novost je par 718 boxster in cayman GTS, ki pomenita vrh ponudbe te serije. Poganja ju znani 2,5-litrski bokserski štirivaljnik s turbopolnilnikom in močjo 269 kilovatov (365 konjskih moči), kar je 11 kilovatov (15 konjskih moči) več kot pri 718 S. Nova športna modela s sredinsko nameščenim motorjem sta na voljo s šeststopenjskim menjalnikom, po želji pa se kupci lahko odločijo tudi za Porschejev menjalnik z dvojno sklopko PDK. Modeli GTS so serijsko opremljeni z vrsto možnosti, kot so Porsche Torque Vectoring (PTV) z mehansko prečno zaporo na zadnji premi, paket Sport Chrono in sistem podvozja Porsche Active Suspension Management (PASM), s katerim je karoserija spuščena za deset milimetrov.
V kombinaciji z menjalnikom PDK in paketom Sport Chrono do stotice pospešita v 4,1 sekunde, največja hitrost pa znaša 290 kilometrov na uro.
Oznaka GTS prinaša še zatemnjene prednje in zadnje biksenonske žaromete, črne napise, črn spodnji del zadka in serijsko sredinsko nameščen športni izpušni sistem s črno dvojno izpušno cevjo. Pogled od strani zaokrožajo črni napisi GTS na spodnjem delu vratnih okvirov in 20-palčna platišča, lakirana v črni barvi s svilnatim leskom. V armaturno ploščo je vgrajena štoparica. Voznik in sovoznik dobita sedeže v sredinskem delu oblečene v alkantaro. Aplikacija Porsche Track Precision (PTPA) ponuja podporo posebno športnim voznikom: omogoča na primer avtomatsko beleženje, podroben prikaz in analizo podatkov o vožnji na pametnem telefonu.
Nemška cena za 718 cayman GTS je 76.137 evrov, 718 boxster GTS pa stane 78.160 evrov.
Foto: Porsche