Hyundai prebrodil ohlajanje Kitajske in povečal dobiček Hyundai prebrodil ohlajanje Kitajske in povečal dobiček Prodaja Hyundaia je na največjem svetovnem trgu v prvem trimesečju strmoglavila za 19 odstotkov, družba pa je vseeno prvič v zadnjih šestih trimesečjih povečala čisti dobiček.
Volvo povečal prodajo in že zapolnil letošnjo knjigo naročil Volvo povečal prodajo in že zapolnil letošnjo knjigo naročil Prihodki od prodaje so se povečali za petino, k rasti pa so prispevali vsi poslovni segmenti
Kje servisirate avto v garanciji in kje ga zares morate? Kje servisirate avto v garanciji in kje ga zares morate? Veljavnost garancije za avto ni povezana s servisi pri pooblaščenih serviserjih, nadzor AVK pa je pokazal, da ima kar polovica avtomobilskih proizvajalcev še vedno nejasno zapisane garancijske pogoje.
Mercedes za VIP goste s krepkimi motorji, sedeži razreda S in kmalu tudi na elektriko Mercedes za VIP goste s krepkimi motorji, sedeži razreda S in kmalu tudi na elektriko Preizkusili smo osveženi mercedes-benz razreda V. Velik kombi v treh dolžinah, s štirivaljnimi dizelskimi motorji moči vse do 176 kilovatov in udobjem ter razkošjem, ki pritiče tej znamki. Kmalu tudi električen EQV z dosegom 400 kilometrov.
Velikonočno razpoloženje v društvu napetih zadnjic Velikonočno razpoloženje v društvu napetih zadnjic Na letošnjem dogodku degustacije porschejev (Porsche Road Tour) smo se zapeljali s caymanom, panamero, macanom, cayenom in novo generacijo ikonične carrere 911. Da bi bilo rapoloženje še bolj praznično, so bili avtomobili odeti v žive barve, kot velikonočni pirhi.

Par sedežev za veliko užitkov

Čas branja: 9 min
21.10.2017  20:00
Smart ForTwo je genijalno spreten mestni malček, ki v različici cabrio par potnikov hitro in preprosto popelje do sonca in svežega zraka, prikupi pa se tudi z dovolj zmogljivim motorčkom in dvosklopčnim menjalnikom.

Več iz teme:  
Smart >
Obveščaj me o novih člankih:  
Smart dodaj

Mali in okrogli Smart ForTwo je originalna avtomobilska igračka, ki ga mimogrede oplazijo bolj ali manj hudomušne pripombe na račun oblike in velikosti. Primerjava s slavnim jajčkom presenečenja, ki v sebi skriva igračo - takšno zanimivo, vsakdanje uporabno, zabavno in predvsem unikatno – mu je pisana na kožo, v različici zgoraj brez pa najmanjši kabriolet na svetu popiha na dušo tudi ljubiteljem vetrnjaških užitkov.

Smart ima kar velik »fan club«, saj na cestah že od leta 1997 nima prave konkurence ter ostaja eden in edini svoje vrste. Dvosedežni in že kar smešno kratki mestni malček s pogonom zadaj je v tem času zaradi svojih mer in neverjetne okretnosti postal svojevrstni kult (prodali so jih 1,7 milijona), prava zvezda v večjih mestih, ki ima ves ta čas tudi različico zgoraj brez. Ta je v dveh generacijah našla okoli 250 tisoč kupcev, njegovo poslanstvo pa nadaljuje tretja generacija s platneno streho.

Smart ForTwo cabrio je res majhen, v dolžino ne meri niti 270 centimetrov, na pogled, otip in v vožnji pa je precej podoben običajni različici. Poleg 1,8 kvadratnega metra trislojne in dva centimetra debele platnene strehe (del nje je tudi stekleno in ogrevano zadnje okno) se od klasičnega malčka razlikuje le v nekaj podrobnostih, med katere lahko uvrstimo predvsem ožja in snemljiva stranska loka.

A še preden naredimo prepih, Smarta zapeljemo v ozko uličico z enim samim namenom – obrniti kar sredi nje. Zaradi svoje zasnove motorja in pogona zadaj ter posledično 45-stopinjskega obračanja prednjih koles in kratko medosno razdaljo (187 cm) je Smart ForTwo pravi kralj mestnih ulic. Obrniti ga je moč skoraj na mestu, kar vedno znova nariše nasmeh na obrazu.

Obračalni krog od kolesa do kolesa je namreč rekordno majhen in znaša 6,95 metra, manevriranje ter parkiranje pa poleg kratke dolžine olajšajo še neposredno krmiljenje s spremenljivim razmerjem,dober položaj sedenja ter spodoben pregled na vse strani – nazaj pa samo ko je streha zaprta.

Jasno je, da simpatični Smart s svojo majhnostjo in okretnostjo osvaja predvsem ženska srca, vendar pa je tako zabaven in kul, da je všeč tudi marsikateremu fantu - toples je le toples. Pot do užitkov zgoraj brez je kratka in preprosta.

Po pritisku gumba med sedežema (ali pa frajersko s pomočjo daljinskega upravljalnika) se platnena streha s pomočjo elektrike v le 12 sekundah spusti za par sedežev, veter v laseh in sonce nad glavo pa priskrbijo velik občutek svobode. Zanimivo je, da se za dviganje in spuščanje strehe ni treba nikoli ustaviti ali upočasniti, saj je mehanizem svoji nalogi kos vse do najvišje hitrosti 151 km/h. Kot nalašč za muhasto pomlad in jesen ter nevihtno poletje.

No, ker ima Smart klasične zadnje nosilce strehe, del vrat brez okvirjev pa je tudi majhno fiksno steklo, je pravzaprav polkabriolet. Občutek zaprtega prostora še povečata nad prtljažnim prostorom zložena streha in varnostni lok.

Tisti za kabriolete značilni opojni občutek med vožnjo je ob zloženi strehi vseeno prisoten, hkrati pa je vetra in neprijetnega piša okoli ušes manj kot pri pravem avtomobilu zgoraj brez. Avtomobilček z zaprto streho pričakovano postane tišji, vendar pa je zaradi njegove oblike in koeficienta upora zraka 0,38 vseeno glasnejši kot v klasični različici.

Za malo bolj pravi kabrioletski občutek Smart cabrio v skladu z imenom ponuja pametno rešitev - popolno odstranitev strešnih lokov, ki se se jih lahkotno in hitro sname s pritiskom na gumb in potegom nazaj. Nato le še spustimo šipe in Smart postane pravi mali roadster.

Ko sta stranska loka sneta, ju pospravimo v za to namenjene utore v dvojni steni 260-litrskega prtljažnika (za nakupovalne vrečke in kak kovček je dovolj velik). Za vsak primer, če se vreme sfiži, saj sta loka tudi vodilo strehe in ta brez njiju ostane odprta.

Ponudba motorjev in menjalnikov je sicer taka kot v klasičnem ForTwoju. Našega je poganjal litrski atmosferski trivaljnik z 52 kilovati oziroma 71 »konji« ter najvišjim navorom 91 Nm pri 2.850 vrtljajih – poznamo ga iz Renaultovega twinga -, ki je s svojim značilnim rezkim trivaljnim zvokom grgral takoj za našim hrbtom. Motorček je živahen in poskočen, ki se rad vrti v višje vrtljaje – najvišjo moč doseže pri 6.000 vrtljajih.

Jasno je, da Smart ForTwo tudi kot kabriolet ni noben dirkač. Z mesta do 100 km/h pospeši v 15,5 sekunde, izven mesta se dobro znajde tudi na obvoznici, kljub majhnosti pa se ne boji niti avtoceste ter toplemu dnevu v slovo pomaha kar z obale. Vožnja z njim je večinoma nenaporna, k dobri legi pripomore tudi za 10 mm znižano podvozje, da je bila vožnja še udobnejša pa je našemu malčku pomagal tudi dobrih tisoč evrov vreden dodatek.

Za prenos moči na zadnji kolesni par je namreč skrbel 6-stopenjski dvosklopčni menjalnik znamke Getrag, ki deluje mehko in predvidljivo. Kljub velikemu napredku glede na predhodnika je v samodejnem načinu občasno tudi malce cukajoč, veliko boljši občutek pa pusti ob spuščanju plina pri prestavljanju s pomočjo obvolanskih ročic. Le dobrih 900 kilogramov težak malček pa vseeno nekaj spije, v povprečju smo porabili sedem litrov na sto prevoženih kilometrov (tovarna 5,1/3,8/4,3).
Bolj kot poraba nas je osrečevalo počutje v kabini, ki je v enako modro-beli barvni kombinaciji kot zunanjost. Zgornji del armaturne plošče je odet v tkanino ter zato pušča kar imeniten vtis, kvaliteta in kakovost izdelave sta na visokem nivoju, klima je samodejna.

Pred voznikom je zgolj en in lahko berljiv merilnik, ki ima tudi 3,5-palčni prikazovalnik TFT z vsemi pomembnimi podatki in prikazi, ki jih potrebujete med vožnjo. Serijsko ne premore merilnika vrtljajev, radijski sprejemnik pa je čisto preveč osnoven.

Notranjost kabrioletka je sicer precej funkcionalna ter ponuja dovolj odlagalnih mest za drobnarije, pohvale je požel predvsem predalček ob sovoznikovih nogah. Kdor pogreša navigacijo, merilnik vrtljajev in še kaj, lahko nas radio pritrdi poseben nosilec.

V kombinaciji s pametnim telefon je tako poskrbljeno za vodenje do cilja, voznik dobi informacijo o trenutnih motornih vrtljajih ali pa si zavrti poljubno glasbo.

V Smartu se na sedežih z videzom usnja in tkanine z belo-modrimi poudarki sedi dobro, voznik in sopotnik pa se na 1,66 metra širine (10 cm več kot prej) ne počutita kdo ve kako utesnjeno, bolj kot prostor za komolce pa navduši prostornost po dolžini in višini.

Sedeža sta namreč izdatno pomična, v Smartu se tako lahko peljeta tudi dvometraša, ker ima sovoznikov tudi IsoFix pa lahko tam varno namestite otroški sedež. Čeprav majhen, ForTwo ponuja varnost za štiri zvezdice.

Mladosten, okreten, prostoren in šik Smart ForTwo cabrio v mestu in izven njega na dveh sedežih tako omogoča kar nekaj pristnih vetrnjaških užitkov. Ti niso poceni, osnovni model stane 13.900 evrov (3.300 več od običajnega), z najbogatejšo opremo proxy 17.250 evrov, testni pa je predvsem zaradi dvosklopčnega menjalnika stal 19.430 evrov. Če bi imel v zadku 900-kubični turbomotor bi bil še za 850 evrov dražji. Kabrioleti pač niso poceni in Smart ni nobena izjema.

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 

Več iz teme:  
Smart >

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Funt je teden začel z izrazitim zdrsom 1

V primerjavi z začetkom leta 2016 je funt glede na evro zdaj vreden že okoli 17 odstotkov manj; to pa pomeni, da je z evri na Otoku zdaj...

FINANCE
Članki
Članki Evroposlanci tudi o širitvi šengna na Bolgarijo in Romunijo ter o Ryanairu 6

Na plenarnem zasedanju od 2. do 5. oktobra v Strasbourgu bodo govorili tudi o šengnu, brexitu, ustanovitvi evropskega javnega tožilstva...

FINANCE
Kaj britanski predlog o dveletnem prehodnem obdobju po brexitu prinaša Slovencem

Lahko predlog britanske premierke o uvedbi dveletnega prehodnega obdobja po brexitu pretrga zastoj v britansko-evropskih pogajanjih? O tem,...

FINANCE
Članki
Članki (Brexit) Dve omehčani britanski stališči, ki bi ju morali poznati

Pogajalski ekipi EU in Velike Britanije začenjata četrti krog pogajanj o brexitu; ta bo predvidoma tekel v senci petkovega govora...

FINANCE
Nemčija danes voli: kdaj bo znan izid in komu koristi, da so volivci vse starejši 2

V Nemčiji imajo danes parlamentarne volitve. Kot kažejo raziskave javnega mnenja, bodo v državi za zmagovalko izbrali Angelo Merkel, ni...