Avto

Par sedežev za veliko užitkov

Smart ForTwo je genijalno spreten mestni malček, ki v različici cabrio par potnikov hitro in preprosto popelje do sonca in svežega zraka, prikupi pa se tudi z dovolj zmogljivim motorčkom in dvosklopčnim menjalnikom.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

21.10.2017 20:00
Čas branja: 9 min

Mali in okrogli Smart ForTwo je originalna avtomobilska igračka, ki ga mimogrede oplazijo bolj ali manj hudomušne pripombe na račun oblike in velikosti. Primerjava s slavnim jajčkom presenečenja, ki v sebi skriva igračo - takšno zanimivo, vsakdanje uporabno, zabavno in predvsem unikatno – mu je pisana na kožo, v različici zgoraj brez pa najmanjši kabriolet na svetu popiha na dušo tudi ljubiteljem vetrnjaških užitkov.

Smart ima kar velik »fan club«, saj na cestah že od leta 1997 nima prave konkurence ter ostaja eden in edini svoje vrste. Dvosedežni in že kar smešno kratki mestni malček s pogonom zadaj je v tem času zaradi svojih mer in neverjetne okretnosti postal svojevrstni kult (prodali so jih 1,7 milijona), prava zvezda v večjih mestih, ki ima ves ta čas tudi različico zgoraj brez. Ta je v dveh generacijah našla okoli 250 tisoč kupcev, njegovo poslanstvo pa nadaljuje tretja generacija s platneno streho.

Smart ForTwo cabrio je res majhen, v dolžino ne meri niti 270 centimetrov, na pogled, otip in v vožnji pa je precej podoben običajni različici. Poleg 1,8 kvadratnega metra trislojne in dva centimetra debele platnene strehe (del nje je tudi stekleno in ogrevano zadnje okno) se od klasičnega malčka razlikuje le v nekaj podrobnostih, med katere lahko uvrstimo predvsem ožja in snemljiva stranska loka.

A še preden naredimo prepih, Smarta zapeljemo v ozko uličico z enim samim namenom – obrniti kar sredi nje. Zaradi svoje zasnove motorja in pogona zadaj ter posledično 45-stopinjskega obračanja prednjih koles in kratko medosno razdaljo (187 cm) je Smart ForTwo pravi kralj mestnih ulic. Obrniti ga je moč skoraj na mestu, kar vedno znova nariše nasmeh na obrazu.

Obračalni krog od kolesa do kolesa je namreč rekordno majhen in znaša 6,95 metra, manevriranje ter parkiranje pa poleg kratke dolžine olajšajo še neposredno krmiljenje s spremenljivim razmerjem,dober položaj sedenja ter spodoben pregled na vse strani – nazaj pa samo ko je streha zaprta.

Jasno je, da simpatični Smart s svojo majhnostjo in okretnostjo osvaja predvsem ženska srca, vendar pa je tako zabaven in kul, da je všeč tudi marsikateremu fantu - toples je le toples. Pot do užitkov zgoraj brez je kratka in preprosta.

Po pritisku gumba med sedežema (ali pa frajersko s pomočjo daljinskega upravljalnika) se platnena streha s pomočjo elektrike v le 12 sekundah spusti za par sedežev, veter v laseh in sonce nad glavo pa priskrbijo velik občutek svobode. Zanimivo je, da se za dviganje in spuščanje strehe ni treba nikoli ustaviti ali upočasniti, saj je mehanizem svoji nalogi kos vse do najvišje hitrosti 151 km/h. Kot nalašč za muhasto pomlad in jesen ter nevihtno poletje.

No, ker ima Smart klasične zadnje nosilce strehe, del vrat brez okvirjev pa je tudi majhno fiksno steklo, je pravzaprav polkabriolet. Občutek zaprtega prostora še povečata nad prtljažnim prostorom zložena streha in varnostni lok.

Tisti za kabriolete značilni opojni občutek med vožnjo je ob zloženi strehi vseeno prisoten, hkrati pa je vetra in neprijetnega piša okoli ušes manj kot pri pravem avtomobilu zgoraj brez. Avtomobilček z zaprto streho pričakovano postane tišji, vendar pa je zaradi njegove oblike in koeficienta upora zraka 0,38 vseeno glasnejši kot v klasični različici.

Za malo bolj pravi kabrioletski občutek Smart cabrio v skladu z imenom ponuja pametno rešitev - popolno odstranitev strešnih lokov, ki se se jih lahkotno in hitro sname s pritiskom na gumb in potegom nazaj. Nato le še spustimo šipe in Smart postane pravi mali roadster.

Ko sta stranska loka sneta, ju pospravimo v za to namenjene utore v dvojni steni 260-litrskega prtljažnika (za nakupovalne vrečke in kak kovček je dovolj velik). Za vsak primer, če se vreme sfiži, saj sta loka tudi vodilo strehe in ta brez njiju ostane odprta.

Ponudba motorjev in menjalnikov je sicer taka kot v klasičnem ForTwoju. Našega je poganjal litrski atmosferski trivaljnik z 52 kilovati oziroma 71 »konji« ter najvišjim navorom 91 Nm pri 2.850 vrtljajih – poznamo ga iz Renaultovega twinga -, ki je s svojim značilnim rezkim trivaljnim zvokom grgral takoj za našim hrbtom. Motorček je živahen in poskočen, ki se rad vrti v višje vrtljaje – najvišjo moč doseže pri 6.000 vrtljajih.

Jasno je, da Smart ForTwo tudi kot kabriolet ni noben dirkač. Z mesta do 100 km/h pospeši v 15,5 sekunde, izven mesta se dobro znajde tudi na obvoznici, kljub majhnosti pa se ne boji niti avtoceste ter toplemu dnevu v slovo pomaha kar z obale. Vožnja z njim je večinoma nenaporna, k dobri legi pripomore tudi za 10 mm znižano podvozje, da je bila vožnja še udobnejša pa je našemu malčku pomagal tudi dobrih tisoč evrov vreden dodatek.

Za prenos moči na zadnji kolesni par je namreč skrbel 6-stopenjski dvosklopčni menjalnik znamke Getrag, ki deluje mehko in predvidljivo. Kljub velikemu napredku glede na predhodnika je v samodejnem načinu občasno tudi malce cukajoč, veliko boljši občutek pa pusti ob spuščanju plina pri prestavljanju s pomočjo obvolanskih ročic. Le dobrih 900 kilogramov težak malček pa vseeno nekaj spije, v povprečju smo porabili sedem litrov na sto prevoženih kilometrov (tovarna 5,1/3,8/4,3).
Bolj kot poraba nas je osrečevalo počutje v kabini, ki je v enako modro-beli barvni kombinaciji kot zunanjost. Zgornji del armaturne plošče je odet v tkanino ter zato pušča kar imeniten vtis, kvaliteta in kakovost izdelave sta na visokem nivoju, klima je samodejna.

Pred voznikom je zgolj en in lahko berljiv merilnik, ki ima tudi 3,5-palčni prikazovalnik TFT z vsemi pomembnimi podatki in prikazi, ki jih potrebujete med vožnjo. Serijsko ne premore merilnika vrtljajev, radijski sprejemnik pa je čisto preveč osnoven.

Notranjost kabrioletka je sicer precej funkcionalna ter ponuja dovolj odlagalnih mest za drobnarije, pohvale je požel predvsem predalček ob sovoznikovih nogah. Kdor pogreša navigacijo, merilnik vrtljajev in še kaj, lahko nas radio pritrdi poseben nosilec.

V kombinaciji s pametnim telefon je tako poskrbljeno za vodenje do cilja, voznik dobi informacijo o trenutnih motornih vrtljajih ali pa si zavrti poljubno glasbo.

V Smartu se na sedežih z videzom usnja in tkanine z belo-modrimi poudarki sedi dobro, voznik in sopotnik pa se na 1,66 metra širine (10 cm več kot prej) ne počutita kdo ve kako utesnjeno, bolj kot prostor za komolce pa navduši prostornost po dolžini in višini.

Sedeža sta namreč izdatno pomična, v Smartu se tako lahko peljeta tudi dvometraša, ker ima sovoznikov tudi IsoFix pa lahko tam varno namestite otroški sedež. Čeprav majhen, ForTwo ponuja varnost za štiri zvezdice.

Mladosten, okreten, prostoren in šik Smart ForTwo cabrio v mestu in izven njega na dveh sedežih tako omogoča kar nekaj pristnih vetrnjaških užitkov. Ti niso poceni, osnovni model stane 13.900 evrov (3.300 več od običajnega), z najbogatejšo opremo proxy 17.250 evrov, testni pa je predvsem zaradi dvosklopčnega menjalnika stal 19.430 evrov. Če bi imel v zadku 900-kubični turbomotor bi bil še za 850 evrov dražji. Kabrioleti pač niso poceni in Smart ni nobena izjema.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Podjetnik
Najpodjetniška ideja: Idrijčani, ki razvijajo pametno napravo za terapijo za otroke z lenim očesom
Podjetnik
PodjetnikŠpela Mikuš Najpodjetniška ideja: Idrijčani, ki razvijajo pametno napravo za terapijo za otroke z lenim očesom

Za izvajanje dnevnih terapij z AmblyoPlay uporabnik potrebuje računalnik ali tablico ter očala z rdečim in zelenim filtrom

FINANCE
Okolje & energija
Nemci ne želijo prepovedati vožnje z dizli v mestih
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Nemci ne želijo prepovedati vožnje z dizli v mestih

Kako skrbijo za kakovost zraka v mestu Mercedesa, Porscheja in Boscha, pojasnjuje direktor urada za zaščito okolja v Stuttgartu Hans-Wolf Zirkwitz.

IZVOZNIKI
Novice
Petrol postaja vse bolj resen energetski igralec v Evropi
Izvozniki.si
NoviceMladen Miković Petrol postaja vse bolj resen energetski igralec v Evropi

Jože Torkar, direktor Energetskih rešitev pri Petrolu

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Angleži se bodo vožnje učili s pomočjo navigacije, kaj na to pravijo slovenski inštruktorji?
Avto
AvtoMiloš Milač Angleži se bodo vožnje učili s pomočjo navigacije, kaj na to pravijo slovenski inštruktorji?

»Navigacija je pripomoček, s katerim bi morda lahko naredili korak v smeri večje samostojnosti voznika oziroma kandidata za voznika, vendar menim, da v procesu učenja navigacija ni dodana vrednost poučevanja,« komentira Manuel Pungertnik, vodja AMZS šole vožnje

FINANCE
Avto
Bolj frajerski grand scenic, a ostaja tipično družinski
Avto
AvtoMatej Kačič Bolj frajerski grand scenic, a ostaja tipično družinski 2

Renault grand scenic je kljub trendovski preobrazbi v modernega križanca ohranil svoje vrline klasičnega velikodružinskega enoprostorca ter jih z več prilagodljivosti in naprednimi tehnologijami še nadgradil.

FINANCE
Članki
Na cesti se znajdemo, a cenimo sodobno pomoč in udobje
PRO
Članki
ČlankiMatej Kačič Na cesti se znajdemo, a cenimo sodobno pomoč in udobje (PRO)

Poslovne ali zasebne poti, obiski poslovnih partnerjev v tujini, servis pri stranki, veliko avtocestnih kilometrov … tako ali drugače ste vedno prišli na cilj, res pa je, da skoraj nikoli tako preprosto in varno kot danes

FINANCE
Avto
S treningom varčne vožnje in nekaj triki do prihrankov, merjenih v tisočakih
Avto
AvtoBoštjan Paušer S treningom varčne vožnje in nekaj triki do prihrankov, merjenih v tisočakih

Ob upoštevanju pravil varčne vožnje in opravljenem treningu lahko vaš voznik letno prihrani prek tri tisoč evrov; cenejše je tudi zavarovanje.