Mali in okrogli Smart ForTwo je originalna avtomobilska igračka, ki ga mimogrede oplazijo bolj ali manj hudomušne pripombe na račun oblike in velikosti. Primerjava s slavnim jajčkom presenečenja, ki v sebi skriva igračo - takšno zanimivo, vsakdanje uporabno, zabavno in predvsem unikatno – mu je pisana na kožo, v različici zgoraj brez pa najmanjši kabriolet na svetu popiha na dušo tudi ljubiteljem vetrnjaških užitkov.
Smart ForTwo cabrio je res majhen, v dolžino ne meri niti 270 centimetrov, na pogled, otip in v vožnji pa je precej podoben običajni različici. Poleg 1,8 kvadratnega metra trislojne in dva centimetra debele platnene strehe (del nje je tudi stekleno in ogrevano zadnje okno) se od klasičnega malčka razlikuje le v nekaj podrobnostih, med katere lahko uvrstimo predvsem ožja in snemljiva stranska loka.
A še preden naredimo prepih, Smarta zapeljemo v ozko uličico z enim samim namenom – obrniti kar sredi nje. Zaradi svoje zasnove motorja in pogona zadaj ter posledično 45-stopinjskega obračanja prednjih koles in kratko medosno razdaljo (187 cm) je Smart ForTwo pravi kralj mestnih ulic. Obrniti ga je moč skoraj na mestu, kar vedno znova nariše nasmeh na obrazu.
Obračalni krog od kolesa do kolesa je namreč rekordno majhen in znaša 6,95 metra, manevriranje ter parkiranje pa poleg kratke dolžine olajšajo še neposredno krmiljenje s spremenljivim razmerjem,dober položaj sedenja ter spodoben pregled na vse strani – nazaj pa samo ko je streha zaprta.
Jasno je, da simpatični Smart s svojo majhnostjo in okretnostjo osvaja predvsem ženska srca, vendar pa je tako zabaven in kul, da je všeč tudi marsikateremu fantu - toples je le toples. Pot do užitkov zgoraj brez je kratka in preprosta.
Po pritisku gumba med sedežema (ali pa frajersko s pomočjo daljinskega upravljalnika) se platnena streha s pomočjo elektrike v le 12 sekundah spusti za par sedežev, veter v laseh in sonce nad glavo pa priskrbijo velik občutek svobode. Zanimivo je, da se za dviganje in spuščanje strehe ni treba nikoli ustaviti ali upočasniti, saj je mehanizem svoji nalogi kos vse do najvišje hitrosti 151 km/h. Kot nalašč za muhasto pomlad in jesen ter nevihtno poletje.
No, ker ima Smart klasične zadnje nosilce strehe, del vrat brez okvirjev pa je tudi majhno fiksno steklo, je pravzaprav polkabriolet. Občutek zaprtega prostora še povečata nad prtljažnim prostorom zložena streha in varnostni lok.
Tisti za kabriolete značilni opojni občutek med vožnjo je ob zloženi strehi vseeno prisoten, hkrati pa je vetra in neprijetnega piša okoli ušes manj kot pri pravem avtomobilu zgoraj brez. Avtomobilček z zaprto streho pričakovano postane tišji, vendar pa je zaradi njegove oblike in koeficienta upora zraka 0,38 vseeno glasnejši kot v klasični različici.
Za malo bolj pravi kabrioletski občutek Smart cabrio v skladu z imenom ponuja pametno rešitev - popolno odstranitev strešnih lokov, ki se se jih lahkotno in hitro sname s pritiskom na gumb in potegom nazaj. Nato le še spustimo šipe in Smart postane pravi mali roadster.
Ko sta stranska loka sneta, ju pospravimo v za to namenjene utore v dvojni steni 260-litrskega prtljažnika (za nakupovalne vrečke in kak kovček je dovolj velik). Za vsak primer, če se vreme sfiži, saj sta loka tudi vodilo strehe in ta brez njiju ostane odprta.
Ponudba motorjev in menjalnikov je sicer taka kot v klasičnem ForTwoju. Našega je poganjal litrski atmosferski trivaljnik z 52 kilovati oziroma 71 »konji« ter najvišjim navorom 91 Nm pri 2.850 vrtljajih – poznamo ga iz Renaultovega twinga -, ki je s svojim značilnim rezkim trivaljnim zvokom grgral takoj za našim hrbtom. Motorček je živahen in poskočen, ki se rad vrti v višje vrtljaje – najvišjo moč doseže pri 6.000 vrtljajih.
Jasno je, da Smart ForTwo tudi kot kabriolet ni noben dirkač. Z mesta do 100 km/h pospeši v 15,5 sekunde, izven mesta se dobro znajde tudi na obvoznici, kljub majhnosti pa se ne boji niti avtoceste ter toplemu dnevu v slovo pomaha kar z obale. Vožnja z njim je večinoma nenaporna, k dobri legi pripomore tudi za 10 mm znižano podvozje, da je bila vožnja še udobnejša pa je našemu malčku pomagal tudi dobrih tisoč evrov vreden dodatek.
Pred voznikom je zgolj en in lahko berljiv merilnik, ki ima tudi 3,5-palčni prikazovalnik TFT z vsemi pomembnimi podatki in prikazi, ki jih potrebujete med vožnjo. Serijsko ne premore merilnika vrtljajev, radijski sprejemnik pa je čisto preveč osnoven.
Notranjost kabrioletka je sicer precej funkcionalna ter ponuja dovolj odlagalnih mest za drobnarije, pohvale je požel predvsem predalček ob sovoznikovih nogah. Kdor pogreša navigacijo, merilnik vrtljajev in še kaj, lahko nas radio pritrdi poseben nosilec.
V kombinaciji s pametnim telefon je tako poskrbljeno za vodenje do cilja, voznik dobi informacijo o trenutnih motornih vrtljajih ali pa si zavrti poljubno glasbo.
V Smartu se na sedežih z videzom usnja in tkanine z belo-modrimi poudarki sedi dobro, voznik in sopotnik pa se na 1,66 metra širine (10 cm več kot prej) ne počutita kdo ve kako utesnjeno, bolj kot prostor za komolce pa navduši prostornost po dolžini in višini.
Sedeža sta namreč izdatno pomična, v Smartu se tako lahko peljeta tudi dvometraša, ker ima sovoznikov tudi IsoFix pa lahko tam varno namestite otroški sedež. Čeprav majhen, ForTwo ponuja varnost za štiri zvezdice.
Mladosten, okreten, prostoren in šik Smart ForTwo cabrio v mestu in izven njega na dveh sedežih tako omogoča kar nekaj pristnih vetrnjaških užitkov. Ti niso poceni, osnovni model stane 13.900 evrov (3.300 več od običajnega), z najbogatejšo opremo proxy 17.250 evrov, testni pa je predvsem zaradi dvosklopčnega menjalnika stal 19.430 evrov. Če bi imel v zadku 900-kubični turbomotor bi bil še za 850 evrov dražji. Kabrioleti pač niso poceni in Smart ni nobena izjema.