Avto

Šestnajst milijonov kupcev, pa mu še vedno ni dovolj

Polo je po novem notranje prostornejši in prtljažniško razsežnejši, serijsko precej dobro založen z različnimi asistenčnimi sistemi, pa prvič naprodaj tudi v varianti na stisnjeni zemeljski plin CNG, kar je nekaj povsem drugega kot napol dirkaški GTI.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

20.10.2017 14:00
Čas branja: 7 min
Šestnajst milijonov kupcev, pa mu še vedno ni dovolj
Novi polo bo naprodaj samo kot petvratna kombilimuzina, torej ne bo trivratne ali kakšne druge izvedenke. Karoserijske poteze so dovolj volkswagnovske, avto si je mogoče omisliti v 14 barvah in izbirati med 12 vrstami kolesnih platišč v velikosti od 14 do 18 palcev. Foto: Janez Kovacic

Pravijo, da je odrasel – in k temu gre marsikaj, tudi to, da se malce razširiš in znižaš, se volumsko okrepiš in si postaviš bolj realne cilje. Vse to velja za polo, ki v šesti generacijski izvedbi ni popolnoma svež le zunaj, ampak tudi znotraj in je glede na letnico prvega rojstva (1975) že v najboljših letih. In ker ima na svojem tržnem kontu zapisano, da se je doslej zanj odločilo nič manj kot 16 milijonov kupcev, si lahko reče, da je v »življenju« uspel.

Polo šeste izvedbe se je oblekel v karoserijo (14 barv, od tega sedem novih), ki niti od daleč ne zanika wolfsburških korenin, a je vendarle nekako igriva in s potezami, ki naj bi dokazovale »mladostnost in svežino«, kot pravi Herbert Diess, prvi človek uprave tovarne Volkswagen. To, da si tam zgoraj želijo nekaj mlajših kupcev, ki drugače gledajo na svet in avtomobile, potrjuje tudi pester nabor izvedenk, saj standardnim opremskim paketom (trendline, comfortline in highline) dodajajo še bolj opazne R-line, black in style, za povrh pa še beats (verjetno je bistvo avdiosistem z močjo 300 vatov) in skoraj dirkaški GTI, ki zmore 147 kilovatov oziroma 200 konjskih moči. Ampak nesporno je, da ima polo v zaglavju vedno ali skoraj vedno hišnega golfa, ki že desetletja vedri in oblači na svetovnih in predvsem evropskih trgih. In to pač ne more biti slabo.

Prtljažnik je lahko tudi jama

K odraščanju torej sodi sprememba raznih gabaritov in tudi pri tem je zanimiva primerjava s prej omenjenim hišnim prvakom. Polo novih časov se je potegnil tja do 405 centimetrov (plus osem centimetrov), a je izgubil centimeter višine (144 centimetrov), se starostno razširil za sedem centimetrov (175 centimetrov), medtem ko se je medosna razdalja, pomembna za notranjo prostornost, povečala za dobrih devet centimetrov, na 256 centimetrov. K odraslosti navadno sodi tudi kilogramsko ali litrsko razraščanje, kjer se je polov prtljažniški volumen povečal za razveseljivih 70 litrov, na 351 oziroma 1.125 litrov. Ni sporno: tam zadaj je r presenetljivo veliko prostora, in če pod prtljažnim dnom ni kakšnega rezervnega kolesa, je jama široka in predvsem spoštljivo globoka.

Predvsem pa je razveseljiva prostornost sedenja zadaj, kar pomeni, da to ni več malček za dva ali morda tri, temveč povsem dostojen prevoznik celo štirih – če se ravno ne selijo … Primerjava z golfom četrte generacije (do leta 2003), avtom, ki je razred višje, je zato kar upravičena in kaže, da je šesti polo nekaj širši, malenkost višji, z večjo medosno razdaljo in predvsem z večjim prtljažnikom. Zdaj ga mora samo še dohiteti ali celo prehiteti …

Notranjost z armaturo dokazuje željo po razgibanosti, pestrosti in seveda modernosti. Linije so bolj ostre in ravne, digitalizacija merilnikov, tako kot pri golfu in passatu, pola seveda ni zaobšla. Ugaja, da se del armature z merilniki pod enim steklom razpotegne v desno tja proti sovozniku, kjer je večfunkcijski zaslon (od 6,5 do osem palcev). Polo je ob tem prvi koncernski avtomobil, opremljen z novo generacijo aktivnega informacijskega zaslona, kar je znova dobrikanje mladim in mlajšim, če je že starejšim, ki so tudi pri nas najpogostejši kupci, za to bolj ali manj vseeno.

Videti je, da si je nekoliko konservativni Wolfsburg pri notranjosti dal duška: na voljo je kar 13 variant čelne armaturne plošče, dodani sta še dve izvedbi dekorativnih elementov, sedeže je mogoče obleči v 11 različnih prevlek. Individualizacija tudi v tem razredu že zdavnaj ni moda, ampak nuja, zato si je mogoče omisliti žaromete in zadnje luči v izvedbi LED, brezžično polniti pametni telefon (in se indukcijsko povezati z zunanjo anteno), si naročiti športno podvozje select z nastavljivimi blažilniki in še marsikaj. Videti je nekako tako, kot da so se Nemci odločili za samopostrežbo, kjer je meja predvsem globina žepa.

Ko tovarne pri predstavljanju novega avtomobila uporabijo veliko pridevnikov – najsodobnejši, najudobnejši, najvarnejši –, je nekaj zadržanosti nujne. Pri elektronskih asistenčnih sistemih, pomembnih za varno in s tem tudi udobno vožnjo, pa je polo vsekakor eden tistih, ki ima veliko tistega, kar imajo veliki ali večji. Ampak treba je vedeti, kaj je serijsko in kaj za doplačilo.

Nova platforma MQB, na kateri je zrasel Volkswagnov novorojenec, je omogočila vgradnjo številnih tovrstnih pripomočkov. Že osnovna izvedenka ima tako serijsko sistem za nadzor prometa front assist z mestno funkcijo zaviranja v sili in funkcijo zaznavanja pešcev. Glede na verjetnost, da se mu bo kljub vsemu pisalo večinoma mestno ali vsaj bolj urbano življenje, je ta dodatek koristen, skoraj nujen. Serijsko je prvič dodan tudi sistem večnaletnega zaviranja, ki po nesreči pomaga preprečevati sekundarna trčenja. V začetni opremi trendline je tudi omejevalnik, ki vzdržuje želeno hitrost – da ne bi vozili prehitro. Na seznamu serijske opreme je tudi preverjanje tlaka v gumah, dodana pa je še pomoč pri speljevanju v klanec, kar je za marsikaterega voznika, svežega ali izkušenega, pogosto kar trd oreh. In seveda – seznam tistega, kar ti ponujajo za dodaten denar, je spoštljivo dolg in v tem primeru je lahko polo precej primerljiv z velikimi.

Prvič izvedenka na stisnjeni zemeljski plin CNG

Z motorizacijo pri največjem evropskem in svetovnem avtomobilskem koncernu pač ne more biti kakšnih velikih zadreg. Je pa res, da bodo dizelski agregati TDI v dveh izvedbah 1,6-litrskega agregata naprodaj konec leta, tedaj pa tudi prvič varianta na stisnjeni zemeljski plin CNG. Kot pravijo, bo izvedenka s 66 kilovati oziroma 90 konjskimi močmi in ročnim petstopenjskim menjalnikom z enim rezervoarjem zmogla okoli 300 kilometrov in v zrak spustila okoli 85 gramov ogljikovega dioksida na kilometer na sto kilometrov dolgi poti. Lepo, a dejstvo, da je mogoče plin »tankati« le v Ljubljani in na Jesenicah, poslu ne bo v kakšno posebno korist.

Pri bencinskih motorjih je za začetek mogoče izbirati med tremi različicami litrskega agregata (55 kilovatov oziroma 75 konjskih moči, pa 70 kilovatov oziroma 95 konjskih moči in 85 kilovatov oziroma 115 konjskih moči) v kombinaciji z dvema ročnima menjalnikoma (pet in šest stopenj) ter samodejnim sedemstopenjskim dvosklopčnim DSG. Jasno mora biti, da je tedaj, ko se v nosu vrti motor z največjo zalogo konjskih moči, polo res živahen, skoraj mladostniško navihan in da mu skoraj presunljivo dobro pristaja tudi omenjeni DSG, a je težko verjeti, da bo v tej izvedbi pri nas našel veliko ali največ kupcev. Ampak poznejša ponudba motorjev bo še nekaj bolj popoprana, pri čemer je treba ob že prej opisanem GTI vsaj omeniti novi 1,5-litrski TSI evo (110 kilovatov oziroma 150 konjskih moči) z izklopom valjev.

No, odraslost se kaže tudi v bolj premišljenem in manj idealiziranem pogledu na svet, tudi avtomobilski. Prihodnje leto naj bi polo pri nas našel 2.750 kupcev. Pretirano, nerealno, torej neodraslo? Komaj verjetno. Leta 2010, ko je recesija pustošila tudi po slovenskem avtomobilskem prostoru, se je zanj odločilo 2.516 ljudi …

Foto: Janez Kovačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Novi VW polo snubi z golfovimi atributi
Avto
AvtoMatej Kačič Novi VW polo snubi z golfovimi atributi 8

Volkswagen polo ima novo podobo, postal je večji, prostornejši in predvsem tehnološko naprednejši, zato še nikoli ni bil tako blizu večjemu golfu. Serijsko dobro opremljena šesta generacija k nam pride oktobra za ceno najmanj 12.500 evrov.

FINANCE
Dražbe
Vozila na dražbi: kako ugodno do BMW, passata, citroena ali dostavnika
Dražbe
DražbeUroš Božin Vozila na dražbi: kako ugodno do BMW, passata, citroena ali dostavnika 1

Ceno boste lahko določili renaultu meganu, za 50 tisoč evrov pa bo naprodaj manj kot leto star Mercedesov terenec GLE

FINANCE
Avto
Imperij vrača udarec in s T-rocom odpira modelsko ofenzivo
Avto
AvtoJanez Kovačič Imperij vrača udarec in s T-rocom odpira modelsko ofenzivo 5

Za volanom volkswagna T-roca, ki ga matična tovarna pošilja na trg in s tem morda dokazuje, da so v Wolfsburgu končno začeli pihati drugačni oziroma sveži oblikovalski vetrovi

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Prelomnica: prodaja bencinarjev v Evropi prehitela dizle
Avto
AvtoMiloš Milač Prelomnica: prodaja bencinarjev v Evropi prehitela dizle 1

V prvem polletju letos je prodaja bencinskih motorjev v novih avtomobilih prvič po letu 2009 prehitela prodajo dizelskih, sporoča evropsko združenje avtomobilskih proizvajalcev (ACEA). Slovenci sledimo evropskim trendom.

FINANCE
Avto
Ljudski kralj, ki prefinjeno neguje tradicijo
Avto
AvtoMatej Kačič Ljudski kralj, ki prefinjeno neguje tradicijo 12

Volkswagen golf ima v srcih Slovencev svojevrsten kultni status. S prenovo je znova opozoril na svoje vrline, med katere sodi tehnična odličnost, pri 1,6-litrskem turbodizlu pa tudi varčnost.

FINANCE
Okolje & energija
Za manj izpustov v tovornem prometu
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Za manj izpustov v tovornem prometu

V Energetiki Ljubljana so minuli teden odprli mobilno polnilnico za utekočinjeni zemeljski plin. Polnilnica pripravlja tudi stisnjeni zemeljski plin, zato lahko polnijo tako tovornjake kot tudi osebna vozila.

FINANCE
Avto
Fordov paket za racionalne kupce
Avto
AvtoMatej Kačič Fordov paket za racionalne kupce 2

Pet vrat, pet sedežev, štirje metri dolžine, 270-litrski prtljažnik, en motor in en paket opreme za 10.750 evrov – to je Fordov ka+ za 150 nezahtevnih Slovencev.