Vzdrževanje hitrosti z držanjem noge na stopalki za plin, ponoči prižgane halogenske luči, parkiranje s pomočjo intuicije in vzvratnih ogledal ter klasični zemljevidi in spomin za nadaljevanje poti proti cilju ... tako smo se v avtomobilih vozili včasih, v oplih pa je vozniku danes v pomoč cela vrsta dostopnih tehnologij za varnejšo in udobnejšo vožnjo.
Številne sisteme za pomoč vozniku je v novi insignii med vožnjo po slovenskih cestah spoznavalo tudi okoli sto voznikov službenih vozil iz 24 slovenskih podjetij. Noben drug model v tem razredu namreč ne ponuja tako široke palete inteligentnih tehnologij kot nova različica Oplove admiralske ladje, v praksi zelo uporaben pa je sistem Opel OnStar.
Z žarometi, ki »vidijo« do 400 metrov daleč, je nočna pot mačji kašelj
Ena najsvetlejših točk v insignii je tudi druga generacija prilagodljivih intellilux matričnih LED-žarometov, ki pri dolgih lučeh svetijo s kar 32 LED-segmenti – dvakrat več kot pri astri. Večje število LED-segmentov omogoča še natančnejše prilagajanje različnih vzorcev osvetlitve situacijam v prometu, prehodi med posameznimi vzorci pa so hitrejši in bolj zvezni.
Za dodatno izboljšanje vidljivosti pri vožnji skozi ovinke z dolgimi lučmi so Oplovi inženirji matričnim žarometom dodali aktivno funkcijo za osvetlitev ovinka, poseben LED-reflektor v modulu zasenčenih luči pa pri vožnji z dolgimi lučmi zagotavlja dodaten svetlobni snop z dosegom do 400 metrov.
Čista »desetka« za prilagodljivi regulator hitrosti
Udeleženci projekta Najboljši poslovni vozniki so moč in prilagodljivost matričnih žarometov delno spoznali v predoru, saj jih je tekmovalna pot vodila tudi iz AMZS centra varne vožnje po cestah v okolici Vranskega.
Na avtocesti so tako pohvalili prilagodljivi regulator hitrosti (ACC) s samodejnim zaviranjem v sili. Ta z radarskim senzorjem meri razdaljo do vozila pred sabo in ustrezno prilagodi hitrost, če je treba, pa tudi sproži samodejno zaviranje v sili. Vožnjo s pomočjo prilagodljivega regulatorja hitrosti so ocenili kot udobno, sproščujočo in zelo varno. V praksi odlična se je tekmovalcem zdela tudi pomoč pri ohranjanju na voznem pasu s samodejnim popravkom smeri. Če sistem zazna, da vozilo nenamerno zapušča svoj vozni pas, to prikaže na zaslonu in z nežnim pomikom volana pomaga vozilo usmeriti nazaj.
Na vožnji in pozneje pri iskanju odgovorov na 20 vprašanj so se še posebej dobro izkazali vozniki iz občine Luče ter družb Prohit, Meltal IS (zgoraj), Iskratel in Heta Asset Resolution (spodaj).
Za reševanje so porabili od 221 do 238 sekund, obenem pa so na večino vprašanj odgovorili pravilno. Povsem brez napak testa ni rešil nihče, a so ob reševanju pridobili nova znanja – tudi to, da pravilna drža volanskega obroča med vožnjo naravnost ni v položaju »10 do dveh« in da se karavanska različica insignie imenuje sport tourer.
»Sproščeno, udobno in predvsem varno,« so sicer v en glas ocenili vožnjo z Oplovo insignio.
Partner projekta Najboljši poslovni voznik je podjetje Opel Southeast Europe in soorganizator podjetje AMZS. Podjetji nista posegali v vsebino prispevka.
TEST:
Spoznavanje in uporaba naprednih varnostnih sistemov
Izziv: Ekipe so najprej opravile vožnje z Oplovimi insigniami (in v nadaljevanju s crosslandi X) ter spoznale in v praksi uporabile njene napredne varnostne sisteme. Po koncu voženj so člani ekipe s skupnimi močmi poskušali kar najhitreje pisno odgovoriti na 20 vprašanj, ki so se nanašala na vozila znamke Opel ter na varno vožnjo. Meril se je čas izpolnjevanja vprašalnikov, k doseženemu času pa se je za vsak nepravilni odgovor dodalo pet sekund.
Prava taktika: V teoriji bi v le nekaj sekundah naključno izbrani (in vedno napačni) odgovori prinesli dobrih sto sekund, a se za takšno »bližnjico« ni odločila nobena ekipa. Raje so se zanesli na ekipni duh ter vprašalnik rešili ob pomoči znanja, navodil inštruktorjev in med vožnjo pridobljenih izkušenj.