Res je, ni šlo za preizkus avtomobilih, kaj šele lastnih vozniških sposobnosti. Temu so namenjeni dogodki na dirkališčih ali na ledu polarnega kroga, kjer smo februarja letos drseli s porscheji. »To je okušanje avtomobilov,« je pojasnil vodja prodaje Porscheja pri nas Vasja Potočnik. Inštruktor, mladi Skandinavec Jukka Honkavuori, pa nas je pred tem okušanjem še spomnil pa pravilno držo za volanom. Ta ni nič drugačna kot v običajnih avtomobilih. »Položaj rok petnajst do treh velja že nekaj časa, sedimo pokončno, s pravim odmikom od volana in pedal,…« je pojasnil Honkavuori.
Avtomobile na v dve skupini in na cesto. Z Urošem dobiva skupino, katere član je bil tudi 911 turbo S, najbolj poželjiv avto dneva z divjimi 581 konjiči. Pred golf igriščem v Arboretumu se najprej se stlačiva v 718 boxsterja S z 2,5 litrskim bokserskim štirivaljnikom z 257 kilovati (350 konjskimi močmi) in čudovito melodijo za prostorninsko tako skromen motor. Mali boxster v prostem teku prijetno grgra, pri dodajanju plina pa iz sebe spravi globine značilne za večvaljne in večlitrske stroje. Tudi odzivnost je izjemna, 420 newtonmetrov je na voljo že pri 1.900 vrtljajih, majhnost motorja se izgubi v daljavi, ovinki proti Tuhinjski dolini, sicer počasi odpeljani, pa pokažejo na igrivo lahkotnost, natančno vodljivost ter prinesejo spoznanje, da je mogoče uživati tudi pri majhnih hitrostih. Porsche 718 Boxster S stane dobrih 77 tisočakov in ponuja primerno vstopnico v porschejev svet.
Nekje na polovici poti do Vranskega se presedeva v panamero 4 E-hybrid – športno limuzino visokega razreda z inovativnim pogonom. Trilitrskim turbo šestvaljnikom z 243 kilovati in elektromotorjem s 100 kilovati – skupna moč je 330 kilovatov oziroma 462 konjskih moči, teoretične številke pa so izjemne in tudi nasprotujoče: denimo 4,6 sekunde do 100 in 2, 5 litrska povprečna poraba, 278 kilometrov na uro končne hitrosti in 51 kilometrski doseg zgolj na elektriko. Zaradi skromne uradne porabe je panamera 4-E hybrid skromneje obdavčnena in zato občutno cenejša od dizelske različice. Njena cena je 147 tisočakov, hibridna pa stane dobrih 123 tisočakov.
Kaj pravijo občutki? Da je panamera razkošno udoben in prostoren porsche, pogon je tih in izjemno odziven, oba stroja namreč 700 newtonmetrov navora in pričarata občutek večjega bencinskega stroja kot v resnici je. V testnem avtomobili, čeprav je imel polno baterijo, nismo mogli preizkusiti zgolj električne vožnje. Smo pa zato na nekaj odsekih preizkusili moč obeh strojev hkrati, ki omogoča pospešek do stotice v 4,6 sekunde.
Po menjavi se presedemo v 911 turbo S, kralja običajne ponudbe 911 brez dodatkov GT2, R in ceno 266 tisoč evrov. Na kratkem odseku predvsem poslušava kovinski zvok šestvaljnega bokserja, za trenutek pa lahko iz vajeti spustiva vseh 581 konjev, ki do stotice pospešijo v le 2,9 sekunde! Poznate občutek, ko pilot potniškega letala požene motorje do konca, vse do vzleta pa vas lepi na naslonjala sedežev? V 911 turbo S je doživetje še bolj pristno.
Za konec še 911 GTS tik pod modeli GT3 in turbo. Motor je seveda turbo, klasika je ostala le v GT3 in R. Moči je 450 konjskih moči, do stotice pa športnik pospeši v 3,7 sekunde, kar je dovolj, da vas lahko zapelje v svet superšpornikov. GTS za 155 tisočakov ponuja turbo svet v malem za precej nižjo ceno, a vseeno zelo odločnimi zmogljivostmi, ki jih najbrž nikoli ne boste mogli v celoti izkoristiti.