Avto

Za volanom porschejev: karavana užitkov, adrenalina in tehnike

Porsche Road Tour je zapeljal tudi v Sloveniji, s skoraj celotno floto adrenalinskih avtomobilov, podkrepljen z inštruktorji in lepimi cestami iz obrobja Ljubljane do Vranskega. Tokrat smo okušali panamero 4-E hybrid, boxster 718 S, 911 GTS in še češnjo na torti – 911 turbo S.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

17.10.2017 16:09
Čas branja: 4 min

Res je, ni šlo za preizkus avtomobilih, kaj šele lastnih vozniških sposobnosti. Temu so namenjeni dogodki na dirkališčih ali na ledu polarnega kroga, kjer smo februarja letos drseli s porscheji. »To je okušanje avtomobilov,« je pojasnil vodja prodaje Porscheja pri nas Vasja Potočnik. Inštruktor, mladi Skandinavec Jukka Honkavuori, pa nas je pred tem okušanjem še spomnil pa pravilno držo za volanom. Ta ni nič drugačna kot v običajnih avtomobilih. »Položaj rok petnajst do treh velja že nekaj časa, sedimo pokončno, s pravim odmikom od volana in pedal,…« je pojasnil Honkavuori.

Avtomobile na v dve skupini in na cesto. Z Urošem dobiva skupino, katere član je bil tudi 911 turbo S, najbolj poželjiv avto dneva z divjimi 581 konjiči. Pred golf igriščem v Arboretumu se najprej se stlačiva v 718 boxsterja S z 2,5 litrskim bokserskim štirivaljnikom z 257 kilovati (350 konjskimi močmi) in čudovito melodijo za prostorninsko tako skromen motor. Mali boxster v prostem teku prijetno grgra, pri dodajanju plina pa iz sebe spravi globine značilne za večvaljne in večlitrske stroje. Tudi odzivnost je izjemna, 420 newtonmetrov je na voljo že pri 1.900 vrtljajih, majhnost motorja se izgubi v daljavi, ovinki proti Tuhinjski dolini, sicer počasi odpeljani, pa pokažejo na igrivo lahkotnost, natančno vodljivost ter prinesejo spoznanje, da je mogoče uživati tudi pri majhnih hitrostih. Porsche 718 Boxster S stane dobrih 77 tisočakov in ponuja primerno vstopnico v porschejev svet.

Nekje na polovici poti do Vranskega se presedeva v panamero 4 E-hybrid – športno limuzino visokega razreda z inovativnim pogonom. Trilitrskim turbo šestvaljnikom z 243 kilovati in elektromotorjem s 100 kilovati – skupna moč je 330 kilovatov oziroma 462 konjskih moči, teoretične številke pa so izjemne in tudi nasprotujoče: denimo 4,6 sekunde do 100 in 2, 5 litrska povprečna poraba, 278 kilometrov na uro končne hitrosti in 51 kilometrski doseg zgolj na elektriko. Zaradi skromne uradne porabe je panamera 4-E hybrid skromneje obdavčnena in zato občutno cenejša od dizelske različice. Njena cena je 147 tisočakov, hibridna pa stane dobrih 123 tisočakov.

Kaj pravijo občutki? Da je panamera razkošno udoben in prostoren porsche, pogon je tih in izjemno odziven, oba stroja namreč 700 newtonmetrov navora in pričarata občutek večjega bencinskega stroja kot v resnici je. V testnem avtomobili, čeprav je imel polno baterijo, nismo mogli preizkusiti zgolj električne vožnje. Smo pa zato na nekaj odsekih preizkusili moč obeh strojev hkrati, ki omogoča pospešek do stotice v 4,6 sekunde.

Po menjavi se presedemo v 911 turbo S, kralja običajne ponudbe 911 brez dodatkov GT2, R in ceno 266 tisoč evrov. Na kratkem odseku predvsem poslušava kovinski zvok šestvaljnega bokserja, za trenutek pa lahko iz vajeti spustiva vseh 581 konjev, ki do stotice pospešijo v le 2,9 sekunde! Poznate občutek, ko pilot potniškega letala požene motorje do konca, vse do vzleta pa vas lepi na naslonjala sedežev? V 911 turbo S je doživetje še bolj pristno.

Za konec še 911 GTS tik pod modeli GT3 in turbo. Motor je seveda turbo, klasika je ostala le v GT3 in R. Moči je 450 konjskih moči, do stotice pa športnik pospeši v 3,7 sekunde, kar je dovolj, da vas lahko zapelje v svet superšpornikov. GTS za 155 tisočakov ponuja turbo svet v malem za precej nižjo ceno, a vseeno zelo odločnimi zmogljivostmi, ki jih najbrž nikoli ne boste mogli v celoti izkoristiti.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Športni karavan brez pravega tekmeca
Avto
AvtoMatej Kačič Športni karavan brez pravega tekmeca 1

Med (super)športniki, ki jih lahko uporabljamo vsak dan, ima Porsche posebno mesto, s panamero sport turismo pa so v razred pripeljali še karavana.

FINANCE
Avto
Porsche, ki je spremenil prihodnost znamke
Avto
AvtoMiloš Milač Porsche, ki je spremenil prihodnost znamke 7

Čeprav sprva osovražen, nerazumljen, je cayenne danes prava zgodba o uspehu. Porsche za katerega se je leta zdelo, da nikakor ne sodi k tej znamki, se zmagoslavno predstavlja v tretji generaciji.

FINANCE
Avto
Porsche cayenne še nikoli bližje ikoni 911
Avto
AvtoMatej Kačič Porsche cayenne še nikoli bližje ikoni 911 9

Na igrivih cestah grške Krete smo spoznali, da je novi porsche cayenne avtomobil, ki po vozni dinamiki še nikoli ni bil bližje ikoni 911, pričakovano odličen pa je tudi v vsem drugem

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Porsche prihodnosti – mission-E cross turismo s 600 električnimi konji
Avto
AvtoMiloš Milač Porsche prihodnosti – mission-E cross turismo s 600 električnimi konji 3

Porsche je v Ženevi predstavil nadaljevanje električne zgodbe – koncept mission-E cross turismo je primer športnega in uporabnega avtomobila prihodnosti z izključno električnim pogonom

FINANCE
Avto
Okušanje vrhunske tehnike, po kateri se cedijo sline
Avto
AvtoMatej Kačič Okušanje vrhunske tehnike, po kateri se cedijo sline

Kateri avto želiš voziti? Na to vprašanje bo večina dečkov odgovorila kratko in jedrnato: »Porscheja!« Ob omembi imena nemškega proizvajalca športnih avtomobilov se bodo oči zasvetile tudi deklicam.

FINANCE
Avto
Nova porscheja: vrhunski 718 GTS in prvinski 911 carrera T
Avto
AvtoMiloš Milač Nova porscheja: vrhunski 718 GTS in prvinski 911 carrera T 2

Nemški Porsche širi ponudbo z dvema novima različicama – 718 boxsterjem in caymanom GTS v najmočnejši različici doslej in prvinsko različico 911 T z manjšo maso in bolj prvinsko izkušnjo

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)