Boj kovin na prehodu v električno dobo Boj kovin na prehodu v električno dobo Nove ideje, kako v baterijah za električne avtomobile zmanjšati uporabo redkih kovin in jih nadomestiti z bolj razširjenimi, čeprav trenutno dražjimi
Japonski mestni raziskovalec, ki žari od drugačnosti Japonski mestni raziskovalec, ki žari od drugačnosti Lexusov novinec UX je vstopnica v svet japonskega gostoljubja in prestiža, celotno izkušnjo pa začini še dobro izpopolnjen samopolnilni hibridni sistem.
Prepih na trgu kovin in nastanek slovensko-japonskega robota Prepih na trgu kovin in nastanek slovensko-japonskega robota Rast proizvodnje baterij za električne avtomobile prinaša pritisk na trg in izbiro kovin. Eden izmed največjih proizvajalcev bi kobalt in nikelj zamenjal za platinske kovine. Kako velik izziv je to, kakšne so cene kovin, katere so druge politične, moralne in tehnične ovire? Preizkusili smo dva nova hibrida – priključnega v BMW 330e in klasičnega v lexusu UX250h. Toyota se povezuje z URI Soča, na pragu že prvi posel. Daimlerju visoka kazen, povezana z dizelskim škandalom, korejca za 40 ali 50 tisoč evrov in še marsikaj ...
Vsevedni hibridni BMW z dvema osebnostma Vsevedni hibridni BMW z dvema osebnostma V električnem načinu se lahko neslišno prikrade v središče mesta (rezerviranega za brezemisijska vozila), na odprti cesti pa lahko sprosti bes 292 konjskih moči.
TOP 10 najcenejših kabrioletov na slovenskem trgu TOP 10 najcenejših kabrioletov na slovenskem trgu V vročem in sončnem vremenu se na cesti nič ne more primerjati z vožnjo brez strehe. Preverili smo, kateri so cenovno najugodnejši kabrioleti na slovenskem trgu.

Modni plemič, ob katerem zastane dih

Čas branja: 13 min
16.10.2017  00:20
Audi Q2 s svojo mladostno podobo v urbani džungli postavlja nove trende, z mentaliteto prvakov osvaja predvsem ženska srca, a kaj ko gre njegova cena v razkazovanju vseh plemiških vrlin lahko tudi v nebo.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Audi dodaj
Volkswagen dodaj

Audi je paleto športno-terenskih Q modelov dopolnil še z najmanjšim, vendar vsestransko nadarjenim urbanim posebnežem, ki ga na cesti oziroma ob njej skorajda ni moč spregledati. Markantna podoba, mnogokotniki z opaznimi ostrimi robovi, oktagonalna maska, ki bo zaščitni znak vseh Q modelov, širok in kontrasten zadnji stebriček (na voljo v štirih barvah), mehko padajoča streha, strešni spojler in difuzor, mat okraski namesto kroma...

Oblikovno je kompaktni Q2 tako samosvoj, da ga je nemogoče zamenjati s kakim drugim bratom s štirimi krogi na nosu. To mu štejemo v velik plus, kot prvi ponuja tudi dvobarvno zasnovo karoserije in mnogo možnosti personalizacije, le pri zadku so oblikovalcem nekoliko pošle ideje in zadnje luči spomnijo na VW pola, pozitivna stvar pa je dokaj široka odprtina prtljažnika.

Zunanje linije Audijevega malčka kljub temu le malokoga puščajo hladnega, ker ga odsekane linije in prednja maska krepko povečajo pa se mu tudi na prehitevalnem avtocestnem pasu hitro naredi prostor.

Oblikovalcem je pod črto uspelo narediti atraktiven in samosvoj model, ki naj ne bi imel izrazitega kroga kupcev.

Testni kilometri za volanom različice z 1.4 TSI motorjem s 110 kilovati oziroma 150 »konji«, prednjim pogonom, 7-stopenjskim menjalnikom z dvema sklopkama S-tronic in športno navdahnjeno linijo S-line so pokazali, da Q2 ogreje tako mlade kot mlade po srcu, še posebej hitro pa popiha na dušo nežnejšega spola - kljub osnovni ceni 31.540 evrov.

Na platformi modela A3 narejeni in nekoliko cenejši Q2 je deloval kot magnet tudi na ženske, ki so jim avtomobili sicer španska vas. Pa ne le z zunanjostjo…Višji položaj sedenja jim vzbudi občutek varnosti sredi natrpanega mestnega vrveža, kot razmeroma majhen in kratek avtomobil jim ne bi načel samozavesti ob parkirnih manevrih, nenazadnje pa štirje prepletajoči se prstani vedno naredijo vtis na publiko pred priljubljeno kavarno ali butikom – ne glede na velikost avtomobila.

Pri Q2 so na izbiro trije paketi opreme, kupci si glede na preference lahko izberejo osnovni basis, elegantni design in športni sport, ki avtomobil podraži za dobrih 1.500 evrov. Testni je imel slednjega, ki je bil ob njem začinjen še s paketom S-line (1.730 evrov), ki tako zunaj doda še nekaj sladkorčkov.

Q2 pa gre lahko z izbiranjem bogatejših paketom in dodatne opreme pri izstopanju in zbujanju pozornosti še korak dlje. Poudarjeni blatniki, športni odbijač in difuzor S-line paketa zadaj še bolj poudarijo dinamiko, matrične LED luči spredaj in dinamični smerniki zadaj pa poskrbijo, da se mali SUV ob srečanju marsikomu vtisne v spomin.

V skladu z duhom in tradicijo znamke pa je v Q2 tudi notranjost, ki ne dopušča polovičarstva. Čeprav gre v primeru Audija za nižji cenovni razred, je hitro jasno, da gre za premijski produkt brez cenenih rešitev in vrhunsko ergonomijo. Na to nakazuje že osnovna cena 25.100 evrov za vstopni model, ki stane toliko, kot najbolje opremljena plebejska konkurenca, a če globina denarnice dopušča, je počutje v Q2 na nivoju Q3 ali celo Q5.

Minimalizem in druge poteze v kabini Q2 resda povzema po A3, od katerega je krajši za 12 cm, z 260 cm pa je nekoliko krajše tudi medosje, a so ji oblikovalci umetelno vnesli lasten pečat. Sorodnost z A3 je najbolj očitna na armaturni plošči, in sicer v delu, kjer se nahajajo stikala klimatske naprave in značilni vrtljivi gumb vmesnika MMI. Tudi osrednji zaslon spominja naprej omenjen sestrski model, je pa v primeru Q2 večji.

Počutje voznika in potnikov v avtu je zelo dobro, naj gre za dotik mehke plastike ali pravega aluminija, zvok tipk s prepoznavnim klikom ali pa vonj tkanine in usnjenih oblog.

Q2 te ob vsakem vstopu znova prevzame, dober občutek pa pusti tudi asistentka, ki vas diskretno opozori na neprižgane luči ali opomni na to, da ste v predalčku za mobilni telefon – seveda s funkcijo brezžičnega polnjenja – pustili ta danes nepogrešljiv kos opreme.

Na zadnjih sedežih je prostora dovolj tudi za odrasle, a se nismo mogli znebiti občutka, da bodo večinoma samevali oziroma se bo v najboljšem primeru tam znašla kakšna torbica priznanega proizvajalca.

Q2 je pogojno družinski (kljub trem isofix sidriščem) tudi ko odpremo prtljažnik z dvojnim dnom, ki v osnovi meri 405 litrov. S povečevanjem dobiš za dober kubik prostora, obdelava in oprema prtljažnika sta na pričakovano visokem nivoju, ob zloženi klopi (serijsko deljiva 40:60, za doplačilo 40:20:40) pa nastane ravno dno.

Za doplačilo 580 evrov se prtljažna vrata odpirajo tudi s pomočjo elektrike, a brez pomoči »brce« pod odbijačem.

Audi Q2 je v kabini dovolj imeniten, da bi ga za svojega vzele tudi Spice Girls. Poleg odličnih in voznikovim željam prilagodljivih digitalnih merilnikov, ki so vsekakor vredni 800 evrov doplačila, kot prvi (lahko) premore umetelno ambientalno osvetlitev.

Ta seva skozi panele na armaturni plošči, oblogah vrat in blazinicah za kolena, tem pa lahko nastavljaš eno izmed desetih barv kot tudi jakost osvetlitve. Vse skupaj ob sončnem zahodu in ponoči deluje odlično, a je za »wow« učinek znova treba seči v žep in odšteti 500 evrov.

Za koga nepotreben kič, za druge pa stvar, ki jo na »sceni« enostavno moraš imeti. Celoten paket je nadgradil še S-line notranji paket v vrednosti 800 evrov, kot so aluminijaste stopalke, športno prisekan Sline volan, športna prednja sedeža v delnem usnju in napisi Sline.

Sedeži so odlični in ponujajo dovolj opore telesu, za doplačilo jim je moč nastaviti tudi sedalni del ter jih povsem pomikati na elektriko, volan je vrhunski na pogled in otip in ga je zato prav užitek vrteti, pogled ali dva pa pritegne tudi zaključek ročice S-tronic 7-stopenjskega dvosklopčnega menjalnika, s katerim lahko po potrebi upravljamo tudi prek obvolanskih ušes ali s pomikanjem ročice.

Povsem ročno prestavljanje se takšnemu avtomobilu zagotovo ne poda, podobno kot dizelski ropot, ki bo vendarle predstavljal glavnino prodaje. V ponudbi sta namreč 1,6- ali 2,0-litrski TDI motor s 116, 150 oziroma 190 konji, v testnem pa je tiho brbotal 1,4-litrski TSI motor s 150 konji. Motor ima dva obraza, iskrivega in tistega bolj varčnega, s katerima bo znal zadovoljiti širok spekter voznikov oziroma bo v kombinaciji s hitrim in natančnim menjalnikom ugodil njihovim trenutnim željam.

Čeprav 150 konjev v 1.355 kg težkem vozilu ne obljublja dirkaških občutkov pa v praksi z zveznim delovanjem ter poskočnostjo že pri nizkih vrtljajih (največji navor 250 Nm pri 1.500-3.500 vrtljajih) pozitivno preseneti. Končna hitrost namreč znaša 212 km/h, z mesta do stotice pa pospeši v 8,5 sekunde, sapa pa mu nekoliko poide le pri polni obremenjenosti v kak avtocestni klanec.

Mlajšim kupcem zna biti Q2 ravno dovolj zabaven tudi med ovinki, saj zaradi precej togo nastavljenega podvozja kot del paketa S-Line ne dopušča pretiranega in za SUV vozila značilnega prečnega pozibavanja.

Motor odlikujeta prožnost in elastičnost, po potrebi pa je lahko tudi precej varčen. To bodo cenili predvsem tisti (starejši) vozniki, ki najraje udobno in brez stresa križarijo proti cilju.

Turbobencinec se namreč ponaša s funkcijo aktivnega izklopa dveh valjev (COD), ko jih ne potrebujete. V praksi sistem deluje povsem nezaznavno – vožnjo z dvema valjema poudarja le sporočilo med merilniki. Izklapljanje dveh valjev ob manjši obremenitvi pomaga zmanjšati porabo goriva, kar pride do izraza predvsem ob nežni nogi oziroma konstantni hitrosti. Na magistralki tako poraba zlahka pade pod šest litrov in pol, v povprečju pa smo porabili 7,8 litra na sto prevoženih kilometrov (tovarna 6,5/4,9/5,5).

Vozne lastnosti so znamki primerne, mali Audijev SUV pa je bil opremljen tudi s sistemom Dynamic sistema Drive Select, ki poseže v nastavitve karakteristik motorja, menjalnika in volanskega mehanizma glede na izbran način (Eco, Comfort, Sport, Individual).

V načinu Sport je volan morda za odtenek pretrd in ne ponuja pravih informacij s cestišča, tudi vzmetenje otrdi (a ne preveč, kljub 19-palčnim platiščem za 2.100 evrov), v udobnem pa boste zlahka manevrirali v mestnih središčih ter slabe slovenske ceste prevozili brez bolečin v hrbtu.

S svojo podobo Q2 ne kliče ravno po izletih izven urejenih cest, zato smo štirikolesni pogon pogrešili le na spolzki in mokri asfaltni podlagi. Elektronika v tem primeru le stežka kroti pogonska kolesa, tudi nos pri pretiravanju (pre)hitro sili iz ovinka, v primeru težjih vremenskih razmer (sneg, led) pa je quattro tako ali tako zakon. V mestu, kjer se počuti najbolje, Q2 pozitivno preseneti z vodljivostjo in okretnostjo, ko gre na tesno pa pomagajo parkirni senzorji, kamera in asistent.

Najmanjši Q je ob serijskem sistemu za samodejno zaviranje s prepoznavanjem pešcev premogel tudi vse najsodobnejše varnostno-asistenčne sisteme, kot so odlično delujoč aktivni tempomat, asistenco za zastoje do 65km/h, parkirnega pomočnika, asistenco za prečni promet, asistenco za zaustavitev v sili, s kamero podprto prepoznavanje prometnih znakov ter projicirni zaslon.

Seznam dodatne opreme za malega Q2 so pri Audiju gotovo potegnili iz datoteke Audi Q5.pdf, enako pa se zdi tudi za končno ceno vseh dodatkov.

Najmanjši Q sicer še zdaleč ni bil opremljen z vsem, kar zmore v kupcu poželeti spretni trgovec – poleg omenjenega je imel še vrhunsko navigacijo in ozvočenje Bang&Olufsen s 14 zvočniki, komfortni dostop,… - pa je vse skupaj stalo kar 21 tisoč evrov. To je cena dobro opremljene Suzukijeve vitare, s končno ceno 51 tisoč evrov pa Q2 ne stopa z ramo ob rami z večjim Q3 pač pa kar s Q5.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Ko centralni bančniki zrejo v inflacijske krivulje 2

Kje je inflacija na dolarskem in evrskem območju – ter kaj trg pričakuje od tokratnega zasedanja ameriške centralne banke Fed

FINANCE
Članki
Članki Kaj predlaga Juncker v svojem, šestem scenariju za prihodnost EU 3

Ta je utemeljen na treh vrednotah - svobodi, enakosti in vladavini prava, v njem pa je Juncker nanizal vrsto reformnih predlogov, med...

FINANCE
Članki
Članki Pet prioritet EU: Da, Juncker napoveduje strožjo presojo kitajskih naložb 1

V današnjem govoru o stanju v Uniji je šef evropske komisije Jean-Claude Juncker predstavil vizijo prihodnosti EU, v njej pa - kot smo...

FINANCE
Članki
Članki (novi krog pogajanj o brexitu) Bosta EU in Velika Britanija zbližali stališča?

V Bruslju se ob 17. uri začenja tretji krog britansko-evropskih pogajanj o brexitu; med težjimi je vprašanje o finančnih obveznostih V....

FINANCE
Članki
Članki Češki predsednik Zeman bi raje izgubil sredstva EU kot sprejel begunce 6

Iz višegrajskih članic so se burno odzvali na odločitev Sodišča EU, da zavrne njihovo tožbo proti evropskim begunskim kvotam; zdaj se...

FINANCE
Članki
Članki Je EU je po tihem že posekala ZDA v rasti BDP? 11

V minulih letih smo se navadili brati, da ameriško gospodarstvo okreva veliko močneje od evropskega. Pa to še drži?