Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Pogovor z Zdravkom Poljaševićem, predstavnikom nemške družbe BronzMobile.de GmbH in slovenskih Kreativnih najemov, ki so zaslužni za to, da številna luksuzna vozila slovenskih lastnikov vozijo pod nemško tablico SIG.
Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.
Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Tako opevana dinamika v razredu poslovnih karavanov je pri volvu V60 postavljena na stranski tir. Izpostavljene pa so vrednote, ki jih dejansko najbolj potrebujemo - varnost, udobje in prostornost
Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Z nakupom in registracijo močnejših vozil v drugih državah se nekateri ognejo davku na motorna vozila, najbolj iznajdljivi tudi DDV
Nastopač za mestni vrvež s francoskim naglasom Nastopač za mestni vrvež s francoskim naglasom DS3 crossback na ceste prinaša francoski šik, visokotehnološke rešitve in ob konvencionalnih še električni pogon

Bolj frajerski grand scenic, a ostaja tipično družinski

Čas branja: 13 min
12.10.2017  00:20
Renault grand scenic je kljub trendovski preobrazbi v modernega križanca ohranil svoje vrline klasičnega velikodružinskega enoprostorca ter jih z več prilagodljivosti in naprednimi tehnologijami še nadgradil.

Se spomnite prvega scenica, ki je sredi 90-ih let kar malce boječe oral ledino v razredu kompaktnih enoprostorcev in se tako skrival za imenom uspešnega megana? Tisti scenic je združeval prostornost, prilagodljivost in varnost, obenem ni bil prevelik ali okoren. Megane scenic je bil leta 1996 natanko to, kar so iskale in pogrešale družine z več otroki ter posamezniki z aktivnim življenjskim slogom.

Po drugi – ta je leta 2003 prvič imela za 20 centimetrov podaljšano različico grand s sedmimi sedeži - in tretji generaciji tedaj že samostojnega (grand) scenica so se stvari na trgu korenito spremenile. Avtomobili za življenje so postali športni terenci oziroma križanci, ki so danes z naskokom najbolj popularen razred med evropskimi kupci, njihov tržni delež pa se krepi tudi na račun drugih.

V boj za kupce z več otroki in/ali veliko prtljage so kratko potegnili predvsem enoprostorski avtomobili. Prodajne številke in tržni delež jim je upadel celo do te mere, da so jih nekatere znamke umaknile iz ponudbe.

A pri Renaultu svojemu scenicu, ki je v dobrih dvajsetih letih omrežil kar pet milijonov kupcev, niso zaigrali pogrebne koračnice, ampak so ob ritmih guruja sodobne glasbe Davida Guette zasnovali modernega kompaktnega enoprostorca, ki konkretno škili k športnim terencem.

Renault je pri 463 cm dolgem grand scenicu ponudil nov, atraktiven dizajn, s katerim pelje vštric novejšim družinskim članom, kot so espace, talisman in megane, obenem pa se konkretno spogleduje s športnimi terenci.

Novinec je tako bolj dvignjen od tal kot predhodnik (16 cm), ob tem pa standardno vozi na velikih 20-palčnih platiščih.

Grand scenic s sedmimi sedeži je za 1.500 evrov dražji od običajne različice (5-sedežni pa za 1.200 evrov), uradne cene se začnejo pri 19.990 evrih. Za doplačilo kupec poleg dodatnih 22,8 centimetra dolžine in za 24 litrov večje prostornine osnovnega prtljažnika (skupaj 596 litrov) v vseh štirih nivojih opreme dobi še 6. in 7. sedež. Testni Bose Energy dCi 160 EDC je stal 28.290 evrov, skupaj z dodatno opremo (usnje, panoramska streha, aktivni tempomat,…) in 500 evrov popusta pa 33.560 evrov.

Scenic je tudi v podaljšani različici grand in na 280 cm medosne razdalje zdaj bolj frajerski kot pa tipično družinski avto. Prej kot na otroški voziček, dudo in slinček ob njem pomislimo na trenirko, superge in športno uro, k temu pa ob širokih ramenih (187 cm) in zmerni višini (166 cm) pripomorejo tudi velika kolesa, ki ob atraktivnosti tudi bolj učinkovito opravijo z neravninami na cestišču.

Prav dimenzija platišč in s tem pnevmatik je že od premiere največji kamen spotike pri novem scenicu. Po logiki in izkušnjah so 20-palčne gume občutno dražje od 17-palčnih, v kakršne so bili večinoma obuti predhodniki, obenem naj bi trpelo udobje. Skrbi so v praksi odveč, pnevmatike 195/55/20 za scenica izdelujejo Continental, Goodyear in Michelin, cena okoli 120 evrov na kos pa je na ravni 17-palčnih, ki so bile prej najbolj priljubljene pri kupcih.

V to, da je (grand) scenic je na trg prinesel nekaj novega, svežega in drznega, smo se prepričali že kmalu po prevzemu različice z 1,6-litrskim dCi motorjem s 118 kilovati oziroma 160 konji, 6-stopenjskim dvosklopčnim menjalnikom EDC in bogato založeno opremo Bose. Grand scenic s svojo mladostno in »kul« podobo ljudi osvaja že na prvi pogled, pozitivni komentarji na račun oblike so se kar vrstili in za večino je pomenil prijetno presenečenje.

Vetrobransko steklo je namreč položno in prefinjeno prehaja v strešno linijo, za brezhiben pogled naprej poskrbi deljen A stebriček, bočna linija pa se pri zadnjih vratih dvigne in v slogu kupejev vnese nekaj športnega duha. A brez skrbi, oblikovalskega prijema se znotraj ne občuti, saj so sedeži postavljeni dovolj visoko in otroci brez težav vidijo ven.

Grand scenic se od krajšega brata loči po dizajnu (pokončnih) zadnjih luči in zaključka strešne linije za C stebričkom, s tem pa močno spominja na večjega espacea.

Že bežen pogled v kabino da takoj vedeti, da je novinec tipičen novodobni Renault, kar pred voznika prinaša 7-palčni digitalni (TFT) barvni zaslon.

V skladu z nastavitvami parametrov vožnje v sistemu Multisense – ta omogoča pet načinov prilagoditve vožnje od odzivnosti motorja, intenzivnosti masažne funkcije sedeža, notranje osvetlitve,… se vozniku na več načinov prikazujejo vsi bistveni podatki o vozilu in vožnji.

Na sredino sodobne in sveže armaturne plošče je bil umeščen pokončni 8,7-palčni tablični zaslon na dotik z vmesnikom R-Link druge generacije, vse nastavitve pa potekajo prek njega ali obvolanskih ročic. Vsem to gotovo ne bo všeč, v cenejših različicah opreme je zaslon manjši, radio in klima pa se uravnavata s pomočjo klasičnih okroglih gumbov.

Francozi pri snovanju naslednika enoprostorske uspešnice seveda niso pozabili na osnovno poslanstvo grand scenica: s prostorom in prilagodljivostjo biti dober prijatelj veliki družini.

Krepki prednji sedeži z velikimi naslonjali so tako zelo udobni, v našem primeru v celoti usnjeni in z masažno funkcijo, v drugi vrsti pa v (grand) scenicu zdaj ni več treh samostojnih sedežev (in treh Isofix priključkov), pri čemer je bil tisti na sredini malce ožji, ampak klop, ki se deli v razmerju 60:40.

Bojda so bile takšne želje kupcev in pri Renaultu so jim zgolj ustregli. Zadnja klop se tudi vzdolžno nastavlja za nekaj centimetrov, naslon pač ne. Občutek v grand scenicu med vožnjo je sicer tak, kot bi se hkrati peljali v admiralskem espacu (udobje in prostornost) in karavanskem meganu (povsem enake zunanje mere).

Grand scenic navduši že z mnogimi prostorčki za odlaganje drobnarij. Predali so tako v vseh vratih, še štirje so v tleh, veliki pred sovoznikom je hlajen in se odpre kot pri omari, med sedežema pa je velik in vzdolžno pomičen sredinski greben-predalnik, ki v skrajni poziciji zadaj naredi dva ločena prostora.

Skupaj je potnikom na voljo kar 63 litrov prostora za malenkosti. Prednji sovoznikov sedež se za doplačilo tudi zloži, tako lahko iz Ikeje pripeljete do 285 cm dolge predmete.

Na zadnji klopi je v grand scenicu za kolena in glave odraslih potnikov veliko prostora, odlično pa je poskrbljeno tudi za počutje malih potnikov. Na hrbtiščih prednjih sedežev so namreč pritrjene zložljive mizice, kamor lahko odložijo igrače, elastično vpetje pa na svojem mestu med gledanjem risank zadrži tablico.

Dostop do sedežev v tretji vrsti sicer ni težak, a sta zaradi skromnih mer in komaj kaj prostora za noge namenjena pretežno prevozu otrok.

Vsi sedeži se posamično zlagajo iz prtljažnika in to zelo enostavno – dovolj je, da pritisnete na ustrezen gumb v prtljažniku (ali na tipko osrednjega zaslona) in sedež se kot kak padli vojak zloži v rano dno.

S prevozom prtljage v primeru pospravljenih sedežev v tretji vrsti ne bo težav, prtljažnik razmeroma pravilnih oblik je namreč konkreten.

Sedemsedežni grand scenic »požre« 596 litrov, če zadnja sedeža postavimo pokonci pa je prostora za 233 litrov oziroma za do 42 cm dolge predmete.

Nakladalni rob prtljažnika s 60 cm ni pretirano visoko, vanj lahko porinemo dober meter široke stvari, vrata se odpirajo ročno in dovolj visoko, avtomobil pa lahko obremenite z več kot 750 kilogrami.

Pri Renaultu razumljivo niso pozabili na varnost pri prevozu žive vsebine. (Grand) scenic ima tako vrsto najnovejših asistenčnih pripomočkov, na preizkusu EuroNCAP pa je prejel pet zvezdic. Najvišje ocene je prejel tudi zaradi standardnega sistema zaviranja v sili, ki prepoznava pešce.

Ponudbo v prid varnosti ob head-up zaslonu dopolnjujejo še serijski sistem samodejnega zaviranja v primeru nevarnosti trka in razni varnostni paketi. Ti vsebujejo opozorilnike na vozila v mrtvem kotu, varnostne razdalje, pred nenamerno menjavo voznega pasu in na utrujenost voznika.

Med vožnjo so vozniku v pomoč pametni tempomat (ki deluje šele od 50 km/h), merilnik varnostne razdalje, branje prometnih znakov ter samodejno uravnavanje dolgega snopa žarometov. Testni grand scenic je bil opremljen s parkirnim pomočnikom in kamero za pomoč pri vzvratni vožnji, oboje pa pride še kako prav pri manevriranju.

Še najmanj novega je pri motorjih, kjer lahko kupci izbirajo med sedmimi preizkušenimi kombinacijami. V testnem se je vrtel najzmogljivejši dizel, 1,6-litrski štirivaljnik s 118 kilovati oziroma 160 konji, mehko in tekoče prestavljanje pa smo zaupali 6-stopenjskemu dvosklopčnemu menjalniku EDC. Kombinacija je svojo uigranost pokazala že v espacu in talismanu, kot odlična izbira pa se je pokazala tudi v 1.735 kg težkem grand scenicu.

Motor odlikuje dobra krivulja navora, največ 380 Nm sicer doseže pri 1.750 vrtljajih, štirivaljnik pa tako omogoča dobre zmogljivosti ter udobno in varno vožnjo. Sprint z mesta do 100 km/h v 10,7 sekunde in največja hitrost 200 km/h sicer niso revolucionarni, vendar se avtomobil na poti dobro odreže tudi pri vožnji s polnim vozilom na zahtevnejših družinskih izletih in med vožnjo v strmejše klance, kar tudi največ šteje.

Ob tem je avtomobil dokaj varčen, saj je poraba na testu znašala 6,3 litra (tovarna kombinirano 4,7). Avtomobil se obenem zelo dobro pelje, blaži dobro in ravno prav čvrsto, da je vožnja udobna, obenem pa z zmernim nagibanjem karoserije ne krati veselja do hitrejše vožnje. Občutek je dober tudi zaradi konkretno širše prednje in zadnje osi, nova pa sta tudi zadnja blažilnika.

Novi Renault grand scenic je uspešno prestal transformacijo, v katerega so ga prisilile razmere na evropskem trgu in vse večja priljubljenost križancev. S sedmimi sedeži, prostorno notranjostjo, tehnološkimi sladkorčki, sodobnimi motorji in menjalniki ter pričakovano odličnim varnostnim paketom naj bi navdušili vse dosedanje kupce, obenem pa pridobil tudi nove.

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Evropski finančni ministri tokrat o reformi DDV in obdavčitve dela

Davki … in davki - ti bodo zaznamovali ponedeljkovo zasedanje evrskih finančnih ministrov ter torkovo zasedanje finančnih ministrov...

FINANCE
Članki
Članki Trenutek resnice: Mario Draghi bo predvidoma nakazal, kdaj bo ECB začela višati obrestne mere 4

Vse oči so spet uprte v Frankfurt, kjer bo šef ECB Mario Draghi na zgodnjepopoldanski tiskovni konferenci predvidoma razkril, kakšna bo...

AGROBIZ
Članki
Članki Ali EU lahko prepove döner kebab in giros? 4

Takšna vprašanja se pojavljajo, ker bo evropski parlament ta teden odločal, ali naj blokira predlog komisije, da bi dovolili uporabo...

FINANCE
Članki
Članki Prelom: ECB je začela opuščati spodbujevalne ukrepe – kaj to pomeni za ceno vaših posojil? 2

Šef ECB Mario Draghi sporoča: ECB bo kmalu, že januarja 2018 začela opuščati spodbujevalne ukrepe, s katerimi je doslej trg zalivala...

IZVOZNIKI
Novice
Novice (v sedmih grafih) Avstrijske volitve dan potem

Kje je evro, kje avstrijski borzni indeks ATX in kako dolgo utegne trajati oblikovanje avstrijske koalicije