Avto

(Intervju) Država bi za prevoznike morala zagotoviti enotna pravila

"Nekateri tuji prevozniki v slovenskih podružnicah s seboj prinesejo slabe prakse in drugačen način poslovanja, ki lahko meče slabo luč na vse slovenske prevoznike v mednarodnem transportu," pravi direktor področja gospodarskih vozil v Autocommercu Damjan Cirman

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

12.10.2017 08:16
Čas branja: 8 min
(Intervju) Država bi za prevoznike morala zagotoviti enotna pravila
"V pogovorih s kupci vsekakor zaznavamo, da so kljub ugodnim gospodarskim razmeram izpostavljeni hudi cenovni konkurenci na eni strani in na drugi strani naraščajočim vhodnim stroškom," pravi direktor področja gospodarskih vozil v Autocommerceu Damjan Cirman

V katero smer gre razvoj gospodarskih vozil, s katerimi izzivi se spopadajo slovenski prevozniki ter kakšen je trg dostavnih in tovornih vozil, je komentiral direktor področja gospodarskih vozil v Autocommerceu Damjan Cirman.

Katere spremembe poganjajo prodajo dostavnih in tovornih vozil v Sloveniji, katere prodajo vaše znamke?

Ugodna gospodarska klima in nizke obrestne mere vsekakor pozitivno vplivajo na povpraševanje po gospodarskih vozilih. Povečanje povpraševanja na domačem trgu poganja predvsem prodajo lahkih dostavnih vozil, medtem ko ugodna gospodarska klima v državah EU ohranja prodajo težkih tovornih vozil na visokih predkriznih ravneh. Dodatno podporo visokim številkam prvih registracij težkih tovornih vozil dajejo tudi selitve flot nekaterih tujih prevoznikov na slovenski trg, pri čemer prednjačijo predvsem srbska in avstrijska transportna podjetja.

Komentar emulatorjev adblue in porabe adblueja pri motorjih po Euro 6? Ti se kot težava kažejo tudi pri slovenskih prevoznikih.

Pri slovenskih kupcih te težave pri nas nismo zaznali, saj se je z uvedbo standarda Euro 6 pri naših motorjih prve generacije poraba adblueja celo za pol zmanjšala v primerjavi z motorji Euro 5. Poleg tega velika večina slovenskih prevoznikov tako gorivo kot adblue toči na lastnih črpalkah, kjer nabavna cena tega aditiva znaša približno tretjino cene, ki jo zaračunajo črpalke v srednji in zahodni Evropi. Motivacija za uporabo emulatorjev adblue je tako precej večja pri tistih prevoznikih iz vzhodne Evrope, ki imajo svoje flote stacionirane v zahodni Evropi in se vozila zelo redko vračajo na domače parkirišče.

Posel z dostavnimi in tovornimi vozili se izboljšuje, katere izzive pa opažate pri svojih strankah, ko gre za ceno njihovih storitev, stroške cestnin, konkurenco?

V pogovorih s kupci vsekakor zaznavamo, da so kljub ugodnim gospodarskim razmeram izpostavljeni hudi cenovni konkurenci na eni strani in na drugi strani naraščajočim vhodnim stroškom, kjer prednačijo predvsem cestnine in v zadnjih mesecih naraščajoče cene nafte, stroške pa zvišuje tudi pomanjkanje kvalificiranih voznikov. To se že pozna tudi na trgu gospodarskih vozil, kjer pri nekaterih strankah že občutimo večjo previdnost pri odločitvah za povečanje oziroma obnovo voznih parkov.

Omenili ste zanimivo temo, da tujci tovornjake registrirajo v Sloveniji. Kakšne so posledice za prevoznike, kakšne za trg, kakšen je sploh smisel?

Slovenija ima s svojo geografsko lego, solidno infrastrukturo, izvozno usmerjenim gospodarstvom in članstvom v EU odlične predispozicije za razvoj dejavnosti mednarodnega cestnega transporta. To so začeli spoznavati tudi večji prevozniki iz bližnjih držav, ki se doma srečujejo z različnimi težavami, od omejitev dostopa do trga EU (dovolilnice za nečlanice EU) do težav pri zagotavljanju ustreznega kadra (vozniki), ki pestijo vse večje zahodnoevropske trge. Nekatera od teh tujih podjetij, ki v Sloveniji odprejo svoje podružnice in sem preselijo del svoje flote, seveda potem konkurirajo za prevoze blaga iz Slovenije in vanjo, kar povzroča dodaten pritisk na cene prevozov za vse prevoznike. V nekaterih primerih s seboj prinesejo tudi določene slabe prakse in drugačen način poslovanja, ki lahko meče slabo luč na vse slovenske prevoznike v mednarodnem transportu. Tu je vsekakor naloga države, da zagotovi, da vsi sodelujoči na trgu prevozov igrajo po enakih pravilih igre.

Na avtomobilsko panogo pritiskajo tudi okoljski predpisi, afera z dizelskimi motorji in politični boj v Nemčiji. Vihar pa je v celoti obšel dostavni in tovorni program. Zakaj menite, da je tako?

Za gospodarska vozila veljajo nekoliko drugačni predpisi, ki so deloma celo strožji, kot veljajo za osebna vozila. Zaradi velikosti pogonskih agregatov so bili proizvajalci gospodarskih vozil že veliko prej primorani k določenim tehničnim rešitvam, ki šele danes postajajo standard v osebnih vozilih. Dober primer je ravno prej omenjeni dodatek adblue. Daimler se je že davnega leta 2005 odločil, da bo za doseganje emisijskega razreda Euro IV in več v tovornjakih in avtobusih uporabil tehnologijo SCR, katere osnova je vbrizgavanje aditiva adblue. Ta tehnologija šele v zadnjem času postaja standard tudi pri dizelskih motorjih, ki so vgrajeni v osebna vozila.

Drugi razlog je poraba goriva. Strošek goriva je največji variabilni strošek za prevoznika, zato vsak naš kupec zelo natančno tehta med prihranki pri gorivu in naložbo v najnovejšo tehnologijo, ki mu te prihranke omogoča. Poleg tega so tudi države v obliki znižanja cestnin za okoljsko prijaznejša vozila doslej dodatno spodbujale prevoznike, da so se laže odločili za naložbo v dražje do okolja prijaznejše tehnologije. Pri osebnih vozilih je ta racionalnost pri kupcih bolj v ozadju, zato se proizvajalci teže odločijo za uvedbo dragih do okolja prijaznejših tehnologij, preden so v to prisiljeni zaradi okoljskih predpisov.

Kaj je novega v panogi dostavnih in tovornih vozil, kar se tiče tehnike, motorjev, asistenčnih sistemov? Katerih rešitev se prevozniki pri vaši znamki lahko veselijo v prihodnjih nekaj letih?

Pri tehniki tudi v gospodarskih vozilih ne moremo mimo digitalizacije in elektrifikacije. Digitalizacija in povezljivost omogočata dodatne prihranke pri gorivu in večjo produktivnost gospodarskih vozil, hkrati pa poskušata prek asistenčnih sistemov čim bolj povečati varnost in optimizirati njihovo uporabo.

Dober primer sta prediktivni tempomat in telematika, ki sta v tovornih vozilih za mednarodni transport de facto postala že standard. Tu lahko v prihodnosti pričakujemo razvoj v smeri omejeno avtonomne vožnje po avtocesti, ki bo dodatno razbremenila voznika in še povečala varnost prometa, kakor tudi nadaljnji razvoj telematike, ki bo dostop do nekaterih podatkov o vozilu odprl tudi zunanjim uporabnikom in razvijalcem programske opreme za logistiko.

Kaj bo voznikom prinesla rešitev, kaj pa elektrika?

Pri Daimlerju intenzivno vlagamo v drugo generacijo telematske rešitve Fleetboard, ki se z novim letom seli v oblak in bo s platformo NXTLOAD ponujala podatke in storitve tudi za optimizacijo logističnih rešitev, ne samo spremljanje optimalne uporabe vozil. Drugi izraziti trend je elektrifikacija, kjer predvsem na področju transporta v urbanih središčih v prihodnjih letih lahko pričakujemo hiter razvoj tudi pri gospodarskih vozilih.

Pri vozilih za mednarodni transport lahko pričakujemo spremembe pri obliki vozil, saj bodo z zadnjimi popravki tehničnih predpisov proizvajalci lahko ponujali nekoliko daljša vozila z nižjim koeficientom zračnega upora, kar bo omogočilo dodatne prihranke pri gorivu in zmanjšanje količine neželenih izpustov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Velik posel, velike ovire
Avto
AvtoMiloš Milač Velik posel, velike ovire
FINANCE
Okolje & energija
Kaj piše v strategiji, ki gre nad bencinarje in dizle
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Kaj piše v strategiji, ki gre nad bencinarje in dizle 8

V danes sprejeti vladni strategiji za alternativna goriva je med drugim zapisano, da bo moral biti skupni ogljični odtis na novo registriranega avta po letu 2030 manjši od 50 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Zdaj so pod to mejo samo električni avtomobili in priključni hibridi.

FINANCE
Avto
Kaj poganja rast prodaje gospodarskih vozil in kako velik je v resnici trg?
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj poganja rast prodaje gospodarskih vozil in kako velik je v resnici trg?

Rast prodaje, a ne nujno zgolj slovenskim kupcem, in vprašanje o rabljenih dostavnikih. Je trg razvit in v kakšnem stanju so ta vozila?

FINANCE
Avto
S treningom varčne vožnje in nekaj triki do prihrankov, merjenih v tisočakih
Avto
AvtoBoštjan Paušer S treningom varčne vožnje in nekaj triki do prihrankov, merjenih v tisočakih

Ob upoštevanju pravil varčne vožnje in opravljenem treningu lahko vaš voznik letno prihrani prek tri tisoč evrov; cenejše je tudi zavarovanje.

FINANCE
Transport in logistika
Leto dni od uvedbe integriranega javnega potniškega prometa. Kaj sploh deluje?
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Leto dni od uvedbe integriranega javnega potniškega prometa. Kaj sploh deluje?

Avtobusni prevozniki bodo letos dobili okoli 22 milijonov evrov subvencij; za javni potniški promet razdelimo približno 110 milijonov davkoplačevalskih evrov na leto. Kaj za to dobimo?

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)