Avto

Veliko družinske racionalnosti in malo čustev

Zafira tourer je pravzaprav tipičen predstavnik srednjevelikih enoprostorcev, tiste avtomobilske vrste, ki doživlja opazen tržni eksodus

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

11.10.2017 08:15
Dopolnjeno: 11.10.2017 08:17
Čas branja: 5 min
Veliko družinske racionalnosti in malo čustev
Zafira v trenutni Oplovi ponudbi deluje skoraj kot osamelec, kajti tovarna tako rekoč po tekočem traku producira predvsem vsakovrstne športne terence. A ni nujno, da bo vedno tako. Foto: Milos Milac

Stampedo, ki ga zadnja leta uprizarjajo športni terenci ob dobrohotni pomoči crossoverjev, jemlje velike deleže vsem, morda še najbolj srednjevelikim oziroma večjim enoprostorcem. Eksodus je silovit, a nekateri še obstajajo. Zafira tourer ostaja tudi po malenkostni prenovi tipičen predstavnik te menda na pol izumirajoče avtomobilske vrste. In ni povsem jasno, zakaj je ali naj bi bilo tako.

Opel je v zadnjem času zaplul v bistveno drugačne avtomobilske vode. Športni terenci se rojevajo kot po tekočem traku. To zanesljivo še ni »maslo« novih lastnikov – ti od letošnje pomladi nič več ne sedijo v žalostnem detroitskem Auburn Hillsu, pač pa kozmopolitskem Parizu – a rüsselsheimska tovarna dokazuje skoraj presenetljivo pravilno prepoznavo zlasti evropskega trga in njegovega okusa. V tej druščini se zdi enoprostorska zafira kot nekakšen osamelec, ki kljubuje športnoterenskim viharjem. A ni nujno, da bo vedno tako, in sploh ni nujno, da bo še dolgo tako.

Zadaj za najbolj potrpežljive

Zafira z dodatno oznako tourer se v dolžino potegne do nič pretirano razsežnih 466 centimetrov, kar za enoprostorca, ki ponuja prostor celo sedmim potnikom, ni nič posebnega. Kljub temu deluje dokaj razsežno, vendar nič težaško, kar je v časih, ki čislajo povsem drugačno obliko in značaj avtomobilske pločevine, kar lep dosežek. Je pa zelo jasno – kakšnih dizajnerskih posebnosti oziroma eksperimentiranja ni in ga tudi ni mogoče pričakovati.

Znotraj avto seveda ne skriva svoje enoprostorskega značaja – trikotni okenci na levi in desni, pa relativno veliko, vendar ne preveliko prednje steklo. Armatura dokazuje modernost tudi tako, da je stikal malo ali bistveno manj kot nekoč, saj se je marsikaj preselilo na volanski obroč. Pametno je postavljen multifukcijski zaslon, ki ne štrli iz armature, kot je to danes običaj, pač pa je skoraj elegantno vsajen v armaturo. Pozna se ameriški oziroma vpliv nekdanjega lastnika, torej General Motorsa. Zafira se dokazuje s spoštljivim številom raznolikih odlagalnih prostorov, kar je za družinsko uporabo več kot nujno in seveda tudi pričakovano. Sicer pa – kaj v smislu družinskosti pravzaprav ponuja?

O tem, da sta dva zadnja sedeža res za silo in da se tja zadaj tisti, ki so že zdavnaj prerasli otroško ali mladostno gibljivost, ne podajajo, je komaj vredno pisati. Tudi je povsem jasno, da je volumen prtljažnega prostora odvisen od števila postavljenih sedežev – če jih je sedem, je tam zadaj prostorska kriza. Dobro je, ker so v drugi vrsti trije posamični sedeži, saj je prostor tako po širini kot dolžino vsem trem enako odmerjen in tako odpade družinsko pogajanje, kdo bo sedel na sredini in kdo levo oziroma desno. Pogrešaš pa možnost njihovega podiranja iz prtljažnika – »izum« pozna konkurenca in ne le pri enoprostorcih. Tudi njihovega kakšnega bolj inovativnega zlaganja si pri Oplu (še) niso omislili, čeprav bi bilo to zelo dobrodošlo. Je pa fino nekaj drugega.

Primerno podvozje, pričakovane zmogljivosti

Ko so sedeži v drugi in seveda tretji vrsti zloženi v dno, jih je mogoče prekriti s trdo ponjavo, ki prekrije kakšno špranjo in vdolbinico. Površina se proti prednjima sedežema rahlo vzdigne – kot da bi vabila, da tja položiš blazino in se malce spočiješ. V tem pogledu je zafira res pravi enoprostorec, avtomobil družinskega značaja, a kakšnega dolgotrajnejšega poležavanja tam zadaj kljub vsemu ni priporočati. In seveda ne pozabim – prtljažnega oziroma nakladalnega roba ni niti za skromen centimeter, kar tudi nekaj šteje.

Kombinacija dizelskega štirivaljnika, ki zmore 99 kilovatov oziroma 134 »konjev« in enoprostorca, ki je že po definiciji najprej in najbolj družinski, je zelo logična. Temu sledi tudi podvozje, ki kljub 18-palčnim kolesom ni neudobno in zmore zvečinoma povsem zadovoljivo prenesti tragedijo slovenskih cest; tudi ni kakšnega občutnega nagibanja, kar je v dobrobit sopotnikov, še posebej tistih na zadnjih sedežih. Zmogljivosti presegajo tisto, kar potrebuje zasedba z očetom, mamo in morebitnimi tremi otroki v zadnjem delu.

A nekaj le ne smeš ali moreš spregledati: dizel zlasti zjutraj deluje nekako okorno, se pa vendarle oddolži s kar solidno oziroma ne previsoko porabo tam okoli 7,2 litra ali nekaj podobnega. Toda to je skrb tistega za volanom oziroma onega, ki plačuje račun na bencinskih črpalkah. In da bo čez čas zafira, ki v opisani varianti stane 29.538 evrov (upoštevajoč sedaj veljavno prodajno kampanjo), potrebovala občutnejšo prenovo in ne le oblikovno ter siceršnjo pomado, da bo sodobnejša in tako laže vozila vštric s konkurenco, bi tudi smelo biti jasno.

Zafira je predvsem premišljen, družinsko usmerjen projekt. Malo (avtomobilskih) čustev in veliko racionalnosti – kot pri večini enoprostorcev.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Oplova družina X je zdaj popolna
Avto
AvtoMatej Kačič Oplova družina X je zdaj popolna 5

Opel grandland X je avto za dobrih 20 tisočakov, ki naj bi letno prepričal okoli 600 Slovencev.

FINANCE
Avto
Dobitna kombinacija: picasso v garaži in Picasso na domači steni
Avto
AvtoJanez Kovačič Dobitna kombinacija: picasso v garaži in Picasso na domači steni 2

Citroënov veliki enoprostorec ponuja spodobno količino družinskega udobja oziroma uporabnosti v simbiozi s praktičnostjo, a tega trg (še) ali pa ne prepozna več tako, kot bi bilo prav in pravično.

FINANCE
Avto
Bolj frajerski grand scenic, a ostaja tipično družinski
Avto
AvtoMatej Kačič Bolj frajerski grand scenic, a ostaja tipično družinski 2

Renault grand scenic je kljub trendovski preobrazbi v modernega križanca ohranil svoje vrline klasičnega velikodružinskega enoprostorca ter jih z več prilagodljivosti in naprednimi tehnologijami še nadgradil.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Kako smo merili prostornost in uporabnost vozil na PRIMA testu
Avto
AvtoMatej Kačič Kako smo merili prostornost in uporabnost vozil na PRIMA testu

Prostornost in uporabnost sta družinam še kako pomembna, tudi kakovost materialov in izdelave šteje, pozabiti pa ne gre niti na dostopnost do zadnje klopi.

Aktualno
Boj za sedež EMA je vse bolj vroč
Medicina danes
AktualnoLucija B. Petavs Boj za sedež EMA je vse bolj vroč

Evropska agencija za zdravila (EMA) je objavila javni razpis, vreden skoraj 32 milijonov funtov (147 milijonov evrov), za začasne zaposlitve uslužbencev, ki jih bo agencija izgubila marca 2019 po selitvi sedeža uprave iz Londona.

FINANCE
Članki
(video) Z Opli, AMZS in Financami po nova znanja in izkušnje
PRO
Članki
ČlankiMatej Kačič (video) Z Opli, AMZS in Financami po nova znanja in izkušnje (PRO)

Vaje na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo razmere, s katerimi se spopademo v realnosti, lahko odtehtajo izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)