Pozornost in natančnost, brez njiju na cesti ne gre
Vaje na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo razmere, s katerimi se spopademo v realnosti, lahko odtehtajo izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu
Slovenci pridobitev vozniškega dovoljenja štejemo med svoje največje dosežke, sami sebe pa pogosto ocenimo kot izredno dobre, strpne in natančne voznike. Kako pa je v praksi?
Tudi letos smo v projektu Najboljši poslovni vozniki pred izziv jeseni postavili okoli sto voznikov službenih vozil iz 24 slovenskih podjetij, ki se pri svojem delu redno spoprijemajo z nevarnostmi v prometu, preizkusili pa so se tudi v vaji iz natančnosti, ko so morali skoraj na centimeter natančno obvladati dostavnega orjaka.
»Na zimske razmere na cestah se večina voznikov temeljito pripravi, na jesenske pa ne. Zahtevnost razmer na cesti je jeseni večja, v kritičnih okoliščinah pa se ne znamo pravilno odzvati,« pravijo AMZS inštruktorji varne vožnje na Vranskem in poudarjajo, da v prometu ni možnosti ponovitve.
Jesensko vreme zahteva dodatno pozornost v prometu
Listje neštetih odtenkov toplih barv je najbolj prepoznavno znamenje jeseni – dokler je na drevesih. Ko pa pade na tla, lahko za udeležence v prometu postane zelo nevarno. Največjo past pomeni mokro listje, ki je zelo spolzko, debelejša plast mokrega odpadlega listja pa lahko deluje podobno kot poledica ali led. Vsa vozila v hladni jeseni še nimajo nameščenih zimskih gum, poleg tega nekateri ne pričakujejo spolzkega listja in se na nenadno drsenje avtomobila odzovejo popolnoma napačno. Jeseni se vidno začne krajšati tudi dan, jutranji in večerni mrak se pomakneta proti uram prometnih konic, ko je na cestah še vedno veliko drugih udeležencev v prometu.
Zahtevnost razmer na cesti krepijo tudi pogostejše slabo vreme in posledice nižjih temperatur, presenetijo pa nas lahko tudi slabo osvetljeni pešci in kolesarji. Z volanom je takrat treba biti hiter, vendar ne prehiter, da ne pride do zanašanja oziroma posredovanja elektronskih pomagal. Dež, megla, krajši dnevi in slabša vidljivost tako zahtevajo od voznikov veliko zbranosti in pravilen odziv. Pri tem sploh ne gre toliko za čas, kot gre za pozornost. Ne le na poligonu, kjer smo pri treningu v varnem okolju spremljali skoraj sto službenih voznikov, tudi in predvsem na cesti, kjer morajo vozniki hitrost in način vožnje vedno prilagoditi razmeram, prometu, stanju vozišča, preglednosti na njem, pozabiti pa ne smejo niti na vremenske razmere.
V naglici smo tudi premalo natančni
Čas si je treba vzeti tudi pri manevriranju in parkiranju. V avtošoli so nas učili, da uporabljamo ogledala, vržemo pogled prek ramen in si ogledamo okolico, preden zapeljemo avto na parkirno mesto. To sicer velja še danes, razlika je le v tem, da nam sodobni avtomobili pri parkiranju lahko izdatno pomagajo s pripomočki, kot so parkirni senzorji in kamere, nekateri pa imajo tudi sisteme za samodejno parkiranje, pri katerih le popuščamo zavoro, vse drugo pa prepustimo avtomobilu. Inštruktorji AMZS Centra varne vožnje na Vranskem svetujejo, naj si za parkiranje vzamemo čas in temu manevru namenimo več pozornosti, saj se navidezno preprosto opravilo še danes pogosto konča z buškami na pločevini.
Za volanom astre ST in vivara po nove izkušnje
Tekmovalce smo zato posadili v Oplove astre ST in dostavnega vivara ter jih popeljali na poligon. Na prvem delu so inštruktorji AMZS postavili večje število stožcev. Pri tem niso postavili klasičnega slaloma, ampak so pripravili skupek zahtevnih kombinacij, od vožnje v dežju in po drseči podlagi do spretnosti pri zoženju, ob vsem skupaj pa merili čas. Namen vaje je bil, da tekmovalci pokažejo, kako dobro znajo obvladovati avtomobil, kako dobro znajo prilagoditi hitrost razmeram na cesti in kako natančni so pri vožnji. Na drugem delu poligona je potekala vaja iz natančnosti, tekmovalci so se zanašali predvsem na občutke, izrazil pa se je tudi ekipni duh. Bolj povezane ekipe so vaje opravile bolje in do centimetra natančno ocenile mere Oplovega dostavnika.
Opel astra ST tudi v novi generaciji suvereno opravlja družinsko poslanstvo. Z novo generacijo je postala občutno lažja in nekoliko prostornejša, hkrati pa naredila velik tehnični preskok in postala tudi vozniško vzorna. Tekmovalci so pohvalili njeno vodljivost med stožci, pred obračanjem na spolzkem delu pa jih je obvarovala elektronska pomoč v obliki ABS in ESP.
Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...
Izkoristite priložnost edinstvenega team buildinga z vašimi sodelavci - pridite na dogodek Najboljši poslovni vozniki in se preizkusite v varni vožnji osebnih in gospodarskih vozil.
Vaje na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo razmere, s katerimi se spopademo v realnosti, lahko odtehtajo izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu
Še pred slabim desetletjem jih ni bilo skoraj nikjer, danes pa se prodajajo kot vroče žemljice. Le kaj imajo v sebi mestni terenci, da močno privlačijo staro in mlado?
Poslovne ali zasebne poti, obiski poslovnih partnerjev v tujini, servis pri stranki, veliko avtocestnih kilometrov … tako ali drugače ste vedno prišli na cilj, res pa je, da skoraj nikoli tako preprosto in varno kot danes
Kaj storiti, ko vam odnese zadek? Zavirati na vso moč, stopiti na plin, dvigniti roke in vse prepustiti elektronskim pomagalom? Po pravi odgovor smo se s službenimi vozniki iz 24 podjetij odpravili v varno okolje poligona
Zemljevidi, spraševanje mimoidočih za pot, spomin in intuicija … tako smo na cilj prihajali včasih, danes pa izbrano destinacijo pred vožnjo vnesemo v navigacijo – a obstaja še bolj udobna možnost
Vaja na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo nevarnosti, ki jeseni prežijo na cesti, lahko odtehta izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu