Avto

Sanje imajo tokrat japonsko ime

Za volanom lexusa LC500, japonskega gran turisma, s katerim smo prevozili pet držav in 800 kilometrov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

05.10.2017 08:31
Čas branja: 7 min
Sanje imajo tokrat japonsko ime
Skoraj 4,8 metra dolg kupe lexusove oblikovne poteze L-finesse postavlja na najvišjo estetsko raven doslej, hkrati pa razburja s čisto erotiko dolgega in nizkega motornega pokrova, razširjenih bokov, kratke kabine in odsekanega zadka z žarometi, ki se kot dežna kapljica zlivajo v odbijač in blatnik.

Lexus iz materiala, iz katerega so sanje. Lep, kar prelesten, seksi in vozniško izjemen. Poleg tega dovolj drag, da ne bo dobil nalepke racionalen nakup, a vseeno ne predrag, da bi ostal le na plakatih.

Da kos pločevine vstopi v sanje otrok, najstnikov, tudi odraslih, ne zadoščajo le odlične lastnosti. Pomislite, katere avtomobile ste lepili na stene svoje sobe. Lamborghinije, ferrarije, morda astone martine? Kaj pa toyote ali lexuse? Najbrž ne, prej Volkswagnov golf GTi ali kaj evropskega, kaj, kar nam je blizu. Med daljnovzhodnimi avtomobili pa bi se v sanje in na steno sobe kvečjemu lahko prikradel kakšen nissan GT-R ali toyota supra, pa še to redko, zelo redko.

Vse to izhaja iz miselnosti Japoncev, ki so vselej, tako je še danes, izdelovali praktične in racionalne avtomobile. Z njimi so v Aziji prekosili tekmece, v ZDA prodrli v osemdesetih letih prejšnjega stoletja, v Evropo pa, khm. Dejansko se prebijajo še zdaj, dobrim lastnostim navkljub. Šele ko so vključili čustva, se je premaknilo, in to kako.

Ne, Lexus ni ameriška znamka

Vse skupaj pa se nanaša na Lexus – Toyotino luksuzno znamko, za katero je dolgo prevladovala miselnost, da je dejansko ameriška. Tam je vzklila, se uveljavila, prehitela vse, tudi evropske tekmece, šele nato se je odpravila osvajati svet. Tudi Lexus je tipična japonska znamka, racionalna, predvidljiva, skoraj ekskluzivno hibridna in zato zelo napredna, v preteklosti tudi dolgočasna. Danes je drugače, Japonci so postali drzni, pri oblinah, tehniki, voznih lastnostih in podrobnostih. Izdelali so tudi sanjski avto – butični LFA, zdaj pa še avto, ki ima še več lastnosti sanjskega – glas, stas, pravi motor in ravno prav posmeha do racionalnosti, da zaigra na tisti čustveni dejavnik.

Obline, izpiljene do popolnosti

To je LC500, avto, ki nima skoraj nobene povezave z LFA, s precej nižjo ceno (od dobrih sto tisočakov) pomeni eksotiko, ki ni le za redke izbrance, in oblinami, ki vznemirijo vsakič, ko jih pogledaš, še posebej v živo. Skoraj 4,8 metra dolg kupe lexusove oblikovne poteze L-finesse postavlja na najvišjo estetsko raven doslej, hkrati pa razburja s čisto erotiko dolgega in nizkega motornega pokrova, razširjenih bokov, kratke kabine in odsekanega zadka z žarometi, ki se kot dežna kapljica zlivajo v odbijač in blatnik. LC z vseh strani deluje skladno, brez estetskih napak, kljub elegantnim potezam je v živo zelo agresiven, širok je skoraj dva metra, visok le 1,34 metra. To pa so mere, ki sodijo v razred superšportnikov.

Isti jezik govori potniška kabina. Nizka sedeža, široka sredinska konzola in minimalistična armatura so oviti v usnje, širokemu zaslonu na sredinski konzoli ukazujemo z drsnikom, prostora je kljub nizki strehi veliko, le preglednost trpi, kar seveda ni presenečenje.

Najboljši kazalnik privlačnosti pa je magnetizem, ki je privlačil mimoidoče na našem 800-kilometrskem popotovanju po petih državah, od Milana, prek italijansko-švicarskih Alp do Münchna.

Vleče poglede, šokira

Ob jezeru Como ga je obkrožila množica turistov, nekaj študentov je iz žepa potegnilo telefone in stisnilo selfieja, starejši ženički pa sta prav ponosno pozirali pred temnim japoncem. Na kratkem počitku na Maloja Passu, vrhu prelaza na 1.815 metrih, sta LC500h obkrožila voznika porscheja 911. Prav milo sta prosila za pogled pod motorni pokrov in vstop v kabino. Obenem pa sta mene in sopotnika zasula s kopico vprašanj, prvo je bilo – kateri avto je sploh to!? Vau, na pogled je super!

Vrhunski tudi za volanom

Tudi pelje se tako. Postavljen na novo modularno platformo za vozila z zadnjim pogonom, z večvodilno zadnjo premo, opcijskim krmiljenjem zadnjega kolesnega para in zaporo diferenciala (opremska paketa sport in sport +), karoserijo iz jekel visoke trdnosti, aluminija in CRFP-plastike ter izjemno nizkim težiščem LC500 spretno skriva skoraj dve toni suhe mase. Na tridnevnem popotovanju je prvi del prinesel največ vozniških užitkov. Iz Milana mimo jezera Como, prek Alp do idiličnega hotela Waldhaus Flims v osrčju Švice sva s sopotnikom uživala v razgledih na italijansko-švicarske Alpe, idilične slapove le streljaj iz starodavne Chiavenne ter predvsem v grobem in čudovito speljanem asfaltu na vrh prelaza.

Hibrid v najbolj uživaški vlogi doslej

Zanimivo, vse skupaj je potekalo za volanom hibridne različice LC500h s 3,5-litrskim šestvaljnim bencinarjem in elektromotorjema s skupno močjo 270 kilovatov (354 konjskih moči), ki so povezani s CVT in še štiristopenjskim samodejnim menjalnikom, ki v ročnem načinu prestavljanja ponujata deset stopenj, s katerimi se voznik lahko poigrava tudi z obvolanskimi uhlji. Sklop je zanimiv in dramatičen. Pri kotaljenju po mestu in podeželski cesti je neslišen, elektrika pogosto poprime in manjša porabo na dobrih sedem litrov, ne da bi prav posebej varčevali s plinom.

Med zavoji gorske ceste pa je LC500h zadihal s polno močjo, z vrtenjem rožičkov na obeh straneh armaturne plošče preklopimo v športni način, šestvaljnik zagrmi in se zažene prek šestih tisočakov, nenavaden občutek vrtenja neskončnostnega menjalnika izgine v daljavo, LC500h pa do stotice pospeši v bliskovitih petih sekundah. Tisti uhlji za volanom niso zaman, hibrid ponuja prijetno melodijo in dovolj energije, da se znova in znova poigravam z menjalnikom, pritiskam na plin in se pred vsakim zavojem zadovoljno nasmejim. LC500h je natančen, lahko vodljiv, res kar težak, a nič težaški, predvsem pa zelo hiter in predvidljiv. Presenetljivo je tudi v hibridni različici dovolj zabaven, odločen in zvočno prijeten, pa seveda tudi učinkovit. Tristopetdesetkilometrska preizkušnja je prinesla 10,1-litrsko povprečno porabo, kar je odličen rezultat sploh glede na zahtevnost vožnje. Če bi izločili zabavo na gorskih cestah, bi z lahkoto dosegel porabo med sedmimi in osmimi litri.

Romantičen osemvaljnik kot pogoj za vozniško ekstazo

Naslednji stroj, z enako oznako, le brez h v njej, pa je sprožil filozofsko debato. Gre seveda za klasičen, atmosferski petlitrski Lexusov motor, ki opozarja na vse vrline klasične zasnove in na genialnost slovenske davčne zakonodaje. Za pet litrov in 350 kilovatov (477 konjev) surove moči Lexus zaračuna enak denar kot za naprednejšega hibrida, slovenski davki pa med njima naredijo razliko 27 tisoč evrov, hibrid namreč stane 112, osemvaljnik pa najmanj 139 tisočakov. Z upoštevanjem ali brez upoštevanja davkov pa je LC500 z osemvaljnim strojem odločitev, ki kreše mnenja.

Hibrid se elegantnemu kupeju izjemno lepo poda, izpolnjuje 97 odstotkov želja, tiste tri pa seveda prepusti klasiki. Osemvaljnik namreč diha za užitek, od grgranja v prostem teku do pokanja pri dodajanju plina, žametnem brbotanju in značilnem naraščanju moči v srednjem območju do grmenja in grobega pospeševanja med štiri tisoč in 7.100 vrtljaji, kjer pokaže vse, kar zna. Ko vključimo še desetstopenjsko klasično avtomatiko mehkih prehodov v običajnih ter grobih in hitrih pretikanj v športnem načinu, se vam zazdi, da brez osemvaljnega motorja v LC sploh ne boste mogli dihati. Tudi zato, ker njegova žeja sploh ni tako strašna.

Prepad med njima ustvarja le Furs

Po adrenalinskem drugem dnevu, ko smo na nemški avtocesti LC pognali do 270 na uro, obkrožili nekaj jezer, se oglasili v Luksemburgu ter prečkali Avstrijo, smo izmerili 12,5-litrsko žejo. Pa seveda predvsem zaradi neponovljivega zvoka, za katerega se zdi, da izjemno zaokroža celoto prefinjenega japonskega gran turisma.

Vseeno, ko zvečer še z malo tresočimi rokami dvigneš kozarec, zarežeš v zrezek in se poglobiš v moško debato o tehniki, užitkih in smislu, skozi rahlo racionalne oči, kolikor je to pri takšnem avtu sploh mogoče, pristaneš na hibridu kot idealni in več kot zadovoljivi izbiri. Tudi ali pa zgolj zaradi slovenske davčne zakonodaje, ki med strojema naredi velikansko, kar 27 tisočakov veliko luknjo.

Foto: Miloš Milač in Lexus

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Pomlajena Lexusa tudi s ceno nad nemce
Avto
AvtoMatej Kačič Pomlajena Lexusa tudi s ceno nad nemce

Lexus je osvežil modela CT in NX, ob drobnih zunanjih popravkih, povečanem udobju in varnosti ter že znanem posluhu za ekologijo pa naj bi ljubitelje premijske nemške konkurence skušala prepričati tudi s ceno.

FINANCE
Avto
Preobrazba japonca v prvem razredu
Avto
AvtoMiloš Milač Preobrazba japonca v prvem razredu

V Omanu smo vozili novi lexus LS500h, 5,23-metrsko limuzino s hibridnim pogonom, ki poleg luksuza in unikatnosti ponuja presenetljivo mero dinamike, ki spreminja tradicionalni ugled znamke.

FINANCE
Avto
(video) Lexusovo orožje med prestižnimi kompaktnimi SUV
Avto
AvtoMiloš Milač (video) Lexusovo orožje med prestižnimi kompaktnimi SUV 4

Japonski Lexus je pred uradno predstavitvijo na ženevskem avtosalonu razkril nekaj podrobnosti novega kompaktnega športnega terenca UX, na trgu bo predvidoma konec letošnjega leta

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Gostoljubje iz prve roke
Avto
AvtoMiloš Milač Gostoljubje iz prve roke

Obiskali smo Lexusovo prestižno letališko ložo Lounge by Lexus na terminalu A bruseljskega letališča, s katero želi japonska znamka potencialnim kupcem nekoliko subtilneje zlesti pod kožo. Vstop vanjo imajo imetniki srebrnih in zlatih kartic združenja Star Alliance in vozovnic poslovnega razreda.

FINANCE
Avto
Kako japonska gostoljubnost zasenči nemški prestiž
Avto
AvtoMiloš Milač Kako japonska gostoljubnost zasenči nemški prestiž 4

V ljubljanskem salonu Lexusa so nam pokazali, kaj pomeni prava gostoljubnost

FINANCE
Avto
Raziskava zanesljivosti: japonski avtomobili zasenčili nemške
Avto
AvtoUroš Božin Raziskava zanesljivosti: japonski avtomobili zasenčili nemške 7

Kar 30 odstotkov udeležencev raziskave se je v zadnjem letu soočilo z okvaro svojega avtomobila. Med prvih deset najzanesljivejših avtomobilskih znamk se je uvrstilo šest japonskih.

FINANCE
Avto
Nov prostor za okoljskega velikana
Avto
AvtoJanez Kovačič Nov prostor za okoljskega velikana

Lexus RX je v L-izvedbi 11 centimetrov daljši in s šestim oziroma sedmim sedežem, zato tudi težji, pa za približno tri tisoč evrov dražji od krajše izvedenke