Avto

Range za modno pisto in blato

Range rover velar se dokazuje s prečiščeno karoserijsko podobo, notranjo imenitnostjo, pri izvedenki first edition pa mimogrede pomete z morebitnimi pričakovanji o plebejskem športnem terencu

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

02.10.2017 23:10
Čas branja: 6 min
Range za modno pisto in blato
Tovarna govori o minimalističnem dizajnu, kar je morda nekoliko preskromno. V resnici je podoba velarja precej izčiščena, toda z očitno mešanico suvovske elegance in terenskega šarma. Foto: Vinko Kernc in Janez Kovacic

Ni najmanjši, tudi ne največji. Ni najdražji, a je lahko presunljivo drag. Ni najimenitnejši, čeprav mu imenitnosti ne manjka. Velar, četrti član družine range rover, je nekje vmes, polni prostor med večjim in skoraj patricijskim range roverjem sport in manjšim ter komaj kaj plebejskim evoquom.

Velar je bil prvič na ogled na letošnjem ženevskem avtomobilskem salonu in nedvomno je res, da na evropske trge prihaja ob pravem času. Toda (nekdaj) britanski Land Rover, ki je skupaj s prav tako nekdanjim britanskim Jaguarjem po precej dolgotrajni lastniški odisejadi pristal v rokah indijske industrijske in avtomobilske korporacije Tata in mu gre zadnje čase precej dobro, v mislih nima zgolj trgov stare celine. Načrti so ambicioznejši, pri čemer računajo na nekaj mlajše kupce kot zdaj zavijejo v njihove trgovine, kar pa seveda ni nič izvirna želja.

Najnižji količnik zračnega upora

Velar v dimenzijskem smislu z dolžino 480 centimetrov, medosno razdaljo 287 centimetrov in 673-litrskim volumnom prtljažnika (v osnovni postavitvi sedežev, sicer pa največ 1.731 litrov) seveda zaostaja za range roverjem sport, a je tisto o oblikovalskem minimalizmu – tako tovarna – nekako nerealno, morda načrtno preskromno. Zunanja podoba je res izčiščena, a ne moreš in ne smeš spregledati mešanice karoserijske spodobnosti in terenskega značaja. Velar se dokazuje z najnižjim količnikom zračnega upora med vsemi vozili tovarne Land Rover (0,32).

Pozornost zbudijo vsaj tri ali štiri podrobnosti: pogrezljive vratne kljuke, zelo ozki prednji žarometi (zato vedno v izvedbi led, po želji tudi matrix-laser s snopom, ki doseže do 550 metrov), kar 22- palčna kolesna platišča in kupejevski zadek s precej velikim spojlerjem. Suvovska eleganca in terenski šarm? Eno in drugo v zelo prefinjenih, pravzaprav premišljenih odmerkih.

Dva zaslona na dotik, razkošje limuzine

Točno v takšnih odmerkih je narejena tudi notranjost z armaturo vred. Seveda je veliko odvisno od opremske izvedenke, dodatne opreme in posledično globine žepa. Ker je vsega veliko, deluje velar skoraj bogataško: z usnjem na sedežih (in navodilom, kako ga vzdrževati, da bo vedno lepo), kar zajetnim sredinskim prostorom med prednjima sedežema (z deljivim in premičnim naslonjalom za roke) z že znanim vrtljivim gumbom, ki je menjalnik (osemstopenjski, prihaja iz slovite nemške tovarne ZF), predvsem pa dvema 10-palčnima zaslonoma na dotik touch pro duo.

Na spodnjem ukazuješ klimatski napravi, nastavljaš sedeže, izbiraš vozne programe ..., na zgornjem vsemu tistemu, brez česar si sodobnega avtomobila tako ali tako ni mogoče zamisliti. Okolje je šik, zlahka bi ga preselil v kakšno prestižno limuzino, počutje je malce aristokratsko, kar je ob dejstvu, da Land Roverju ukazujejo Indijci, nekoliko ironično …

Ker je range, je tudi terenski

Vse ali skoraj vse, kar je kdajkoli pripeljalo iz Land Roverja, je bilo povezano tudi z zahtevnim (terenskim) delom, pri čemer je sedanja delitev malce churchillovska: znoj za discoveryja in defenederja, torej za resne terenske preskušnje, kakšna solza sreče za vse range roverje. Velja tudi za velarja, ki pa je kljub vsej imenitnosti ohranil navdušenje za terenskost.

O tem pričajo vstopni/izstopni kot (28,8 in 23,5 stopinje), največja oddaljenost trebuha od tal (od 21 do 25 centimetrov pri izvedenkah z zračnim vzmetenjem), pa tudi sposobnost bredenja po vodi, ki je lahko globoka celo 65 centimetrov (znova z zračnim vzmetenjem). In da se lahko pri višjih hitrosti (nad 105 na uro) samodejno spušča oziroma zniža za 10 milimetrov, pri nižjih oziroma pod 50 kilometrov na uro pa zviša za nič skromnih 46 milimetrov, spada v nabor velarjevih cestno-terenskih sposobnosti.

Z motorji je najnovejši range rover več kot solidno založen. Na voljo je šest bencinskih in dizelskih štirivaljnikov oziroma šestvaljnikov, morebitne električne in hibridne izvedenke so ta hip še v povojih. Glede na to, da velar ni kilogramski lahkokategornik – ker ob vsem skoraj ne more biti – čeprav je pod njegovo »kožo« veliko aluminija, utegneta biti v ospredju tako dizelski kot bencinski šestvaljnik.

Prvi zmore prepričljivih in udobno tihih 221 kilovatov oziroma 300 konjskih moči (kar 700 newtonmetrov navora!), drugi še bolj prepričljivih 279 kilovatov oziroma 380 konjskih moči. Pri obeh najvišja hitrost preseže 240 kilometrov na uro, kar je pričakovano. Manj, in to precej manj, pa tovarniška napoved o povprečni porabi enega in drugega (6,4 oziroma 9,4 litra goriva).

Tisto o censki presunljivost v uvodu ni bilo zapisano kar takole mimogrede, v tri dni. Velar, ta četrti otrok družine range rover, stane v najcenejši izvedbi 62.452 evrov, omenjeni first edition pa v prav tako najcenejši varianti 123.541 evrov. In na seznamu dodatne opreme je še marsikaj …

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Range Rover P400e: je angleški orjak žrtev ali zmagovalec elektrifikacije?
Avto
AvtoMiloš Milač Range Rover P400e: je angleški orjak žrtev ali zmagovalec elektrifikacije?

V globok ribnik, blato in strme vzpetine angleškega podeželja smo zapodili največjega range roverja, ki do 51 kilometrov prevozi zgolj na elektriko

FINANCE
Avto
Raziskava zanesljivosti: japonski avtomobili zasenčili nemške
Avto
AvtoUroš Božin Raziskava zanesljivosti: japonski avtomobili zasenčili nemške 7

Kar 30 odstotkov udeležencev raziskave se je v zadnjem letu soočilo z okvaro svojega avtomobila. Med prvih deset najzanesljivejših avtomobilskih znamk se je uvrstilo šest japonskih.

FINANCE
Avto
V Frankfurtu začetek poti do svetovnega avta leta 2018
Avto
AvtoMiloš Milač V Frankfurtu začetek poti do svetovnega avta leta 2018

Popotovanje se je začelo v družbi letošnjega zmagovalca, svetovnega avta leta 2017 in prejemnika nagrade za svetovni dizajn leta, jaguarja F-pace

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Sanje, goljufije in vladne blesarije
Avto
AvtoMiloš Milač Sanje, goljufije in vladne blesarije

Razburljiv teden je prinesel zmagovalca našega tekmovanja za najboljše poslovne voznike ter skoraj sto službenih voznikov, ki bodo odslej na cesti bolj suvereni in previdnejši do drugih udeležencev v prometu. Vlada nam je spet zakuhala neživljenjski zakon, razkrivamo goljufije tovornjakarjev, izjemnega lexusa LC500, s katerim smo potovali po petih državah, novega RR velarja in še marsikaj

FINANCE
Avto
Moda, prestiž in vsestranskost robustnega nemca
Avto
AvtoMiloš Milač Moda, prestiž in vsestranskost robustnega nemca 3

Mercedes-Benzov športni terenec GLA za slabih 40 tisočakov ponuja uglajenost na asfaltu in zmogljivosti na terenu, vse skupaj pa podčrta z eleganco in okretnostjo

FINANCE
Avto
Indijci pripravljajo tekmeca Tesli
Avto
AvtoMiloš Milač Indijci pripravljajo tekmeca Tesli

Kolegi iz indijske NDTV so danes razkrili, da indijski proizvajalec Mahindra pripravlja družino novih avtomobilov pod blagovno znamko Pininfarina, ki jo je leta 2015 prevzel za 23,4 milijona evrov.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.