Ni najmanjši, tudi ne največji. Ni najdražji, a je lahko presunljivo drag. Ni najimenitnejši, čeprav mu imenitnosti ne manjka. Velar, četrti član družine range rover, je nekje vmes, polni prostor med večjim in skoraj patricijskim range roverjem sport in manjšim ter komaj kaj plebejskim evoquom.
Velar je bil prvič na ogled na letošnjem ženevskem avtomobilskem salonu in nedvomno je res, da na evropske trge prihaja ob pravem času. Toda (nekdaj) britanski Land Rover, ki je skupaj s prav tako nekdanjim britanskim Jaguarjem po precej dolgotrajni lastniški odisejadi pristal v rokah indijske industrijske in avtomobilske korporacije Tata in mu gre zadnje čase precej dobro, v mislih nima zgolj trgov stare celine. Načrti so ambicioznejši, pri čemer računajo na nekaj mlajše kupce kot zdaj zavijejo v njihove trgovine, kar pa seveda ni nič izvirna želja.
Najnižji količnik zračnega upora
Velar v dimenzijskem smislu z dolžino 480 centimetrov, medosno razdaljo 287 centimetrov in 673-litrskim volumnom prtljažnika (v osnovni postavitvi sedežev, sicer pa največ 1.731 litrov) seveda zaostaja za range roverjem sport, a je tisto o oblikovalskem minimalizmu – tako tovarna – nekako nerealno, morda načrtno preskromno. Zunanja podoba je res izčiščena, a ne moreš in ne smeš spregledati mešanice karoserijske spodobnosti in terenskega značaja. Velar se dokazuje z najnižjim količnikom zračnega upora med vsemi vozili tovarne Land Rover (0,32).
Pozornost zbudijo vsaj tri ali štiri podrobnosti: pogrezljive vratne kljuke, zelo ozki prednji žarometi (zato vedno v izvedbi led, po želji tudi matrix-laser s snopom, ki doseže do 550 metrov), kar 22- palčna kolesna platišča in kupejevski zadek s precej velikim spojlerjem. Suvovska eleganca in terenski šarm? Eno in drugo v zelo prefinjenih, pravzaprav premišljenih odmerkih.
Dva zaslona na dotik, razkošje limuzine
Točno v takšnih odmerkih je narejena tudi notranjost z armaturo vred. Seveda je veliko odvisno od opremske izvedenke, dodatne opreme in posledično globine žepa. Ker je vsega veliko, deluje velar skoraj bogataško: z usnjem na sedežih (in navodilom, kako ga vzdrževati, da bo vedno lepo), kar zajetnim sredinskim prostorom med prednjima sedežema (z deljivim in premičnim naslonjalom za roke) z že znanim vrtljivim gumbom, ki je menjalnik (osemstopenjski, prihaja iz slovite nemške tovarne ZF), predvsem pa dvema 10-palčnima zaslonoma na dotik touch pro duo.
Na spodnjem ukazuješ klimatski napravi, nastavljaš sedeže, izbiraš vozne programe ..., na zgornjem vsemu tistemu, brez česar si sodobnega avtomobila tako ali tako ni mogoče zamisliti. Okolje je šik, zlahka bi ga preselil v kakšno prestižno limuzino, počutje je malce aristokratsko, kar je ob dejstvu, da Land Roverju ukazujejo Indijci, nekoliko ironično …
Ker je range, je tudi terenski
Vse ali skoraj vse, kar je kdajkoli pripeljalo iz Land Roverja, je bilo povezano tudi z zahtevnim (terenskim) delom, pri čemer je sedanja delitev malce churchillovska: znoj za discoveryja in defenederja, torej za resne terenske preskušnje, kakšna solza sreče za vse range roverje. Velja tudi za velarja, ki pa je kljub vsej imenitnosti ohranil navdušenje za terenskost.
O tem pričajo vstopni/izstopni kot (28,8 in 23,5 stopinje), največja oddaljenost trebuha od tal (od 21 do 25 centimetrov pri izvedenkah z zračnim vzmetenjem), pa tudi sposobnost bredenja po vodi, ki je lahko globoka celo 65 centimetrov (znova z zračnim vzmetenjem). In da se lahko pri višjih hitrosti (nad 105 na uro) samodejno spušča oziroma zniža za 10 milimetrov, pri nižjih oziroma pod 50 kilometrov na uro pa zviša za nič skromnih 46 milimetrov, spada v nabor velarjevih cestno-terenskih sposobnosti.
Z motorji je najnovejši range rover več kot solidno založen. Na voljo je šest bencinskih in dizelskih štirivaljnikov oziroma šestvaljnikov, morebitne električne in hibridne izvedenke so ta hip še v povojih. Glede na to, da velar ni kilogramski lahkokategornik – ker ob vsem skoraj ne more biti – čeprav je pod njegovo »kožo« veliko aluminija, utegneta biti v ospredju tako dizelski kot bencinski šestvaljnik.
Prvi zmore prepričljivih in udobno tihih 221 kilovatov oziroma 300 konjskih moči (kar 700 newtonmetrov navora!), drugi še bolj prepričljivih 279 kilovatov oziroma 380 konjskih moči. Pri obeh najvišja hitrost preseže 240 kilometrov na uro, kar je pričakovano. Manj, in to precej manj, pa tovarniška napoved o povprečni porabi enega in drugega (6,4 oziroma 9,4 litra goriva).
Tisto o censki presunljivost v uvodu ni bilo zapisano kar takole mimogrede, v tri dni. Velar, ta četrti otrok družine range rover, stane v najcenejši izvedbi 62.452 evrov, omenjeni first edition pa v prav tako najcenejši varianti 123.541 evrov. In na seznamu dodatne opreme je še marsikaj …