Če pomislite na šport, ki ga lahko v prijetnem okolju narave igrate od malih nog pa do jeseni življenja in vam ne glede na vaše sposobnosti ponuja odlično družabno in družinsko izkušnjo ter ob kančku tekmovalnosti zagotavlja navdušenje in zabavo, potem gre brez dvoma za golf. Igra se je od svojih začetkov v zadnjem obdobju nepričakovano razširila med ljudi, vse bolj priljubljen pa je tudi v Sloveniji.
Še bolj uspešen kot šport s palico in žogico v svetu pa je tisti golf, ki daje ime kar celotnemu avtomobilskemu razredu – Volkswagnov golf. Ko so Nemci leta 1974 predstavili prvo generacijo golfa, se najbrž nihče ni zavedal, da so ustvarili kompaktni avtomobil, ki je danes nemara celo bolj prepoznaven, kot pa sam Volkswagen.
Volkswagnov golf je namreč tisti, zaradi katerega tudi človek »na koncu sveta« najprej pomisli na avto in ne na šport. V Sloveniji golf na štirih kolesih že od nekdaj uživa kultni status, prva generacija je že muhi zbirateljev, v Bosni bi se moški prej ločil od žene kot od herojskega golfa »dva dizel«, s prvo violino kompaktnega razreda sta se vozila tudi Papež Benedikt XVI in Angela Merkel, za svojega pa ga je vzel celo superbogati Mark Zuckerberg, soustanovitelj Facebooka.
Čeprav se bodo okrog njegove cene, smiselnosti nakupa ter neposrednih tekmecih vedno lomila kopja, je VW golf že štiri desetletja zgodba o uspehu, ki ga v svojem, golfovem razredu, zdaj nadaljuje s prenovljeno sedmo generacijo.
VW Golf namreč že od nekdaj združuje klasične oblike in moderne trende ter postavlja nove standarde v razredu. Svoje zveste oziroma tradicionalne kupce navduši že ob prvem srečanju, skeptike pa omehča po kakšnem krogu ali dvema. No, z novo kurkumino rumeno kovinsko barvo (662 evrov) in atraktivnimi 17-palčnimi alu platišči je pri tem še bolj prepričljiv, saj je kljub minimalnim lepotnim popravkom tudi nepoznavalcem jasno, da se je z golfom nekaj zgodilo.
V to smo se prepričali tudi sami med testom petvratne različice z vstopnim 1,6-litrskim turbodizlom s 85 kilovati (115 KM), 5-stopenjskim ročnim menjalnikom in srednjo Comfortline opremo z osnovno ceno 20.915 evrov.
Čeprav je zunanja prenova v stilu znamke minila bolj zadržano, so ga mimoidoči kar opazili in pospremili s pogledom pa čeprav je šlo za vstopni dizel, ki z ničemer posebej ne opozarja nase.
Pri strojih je novost 1,5-litrski TSI motor, testni golf pa je imel pod motornim pokrovom vstopni turbodizel 1.6 TDI, ki ima največjo moč 85 kW (115 KM) ter zmore največji navor 250 Nm v širokem razponu od 1.500 do 3.200 vrtljajev v minuti.
Na papirju morda kar malce šibek za 1.300 kilogramov mase se je v praksi in v TDI-jevski maniri izkazal z zgledno prožnostjo in dobrimi pospeški - tudi takrat, ko smo vajeni udobja samodejnih menjalnikov povsem pozabili na prestavljanje.
Golf s tem motorjem sicer doseže največjo hitrost 198 km/h, z mesta do 100 km/h pa pospeši v 10,2 sekunde. Če je voznik dovolj odločen s pedalom za plin, potem avto zgledno pospešuje pri hitrostih med 50 in 120 km/h, vendar je pri tem dokaj glasen.
Hrupnost še bolj pride do izraza pri najvišji hitrosti na avtocesti, kjer smo vsakič znova pogrešili šesto prestavo. Motorni vrtljaji se pri 130 km/h namreč ustalijo pri vrednosti 2.500. Kar veliko, če pomislimo, da se avtomobil tekoče in brez obotavljanja pelje s 1.200 vrtljaji – denimo s 50 km/h v četrti prestavi.
V večini primerov bo voznik nagrajen z zgledno majhno porabo goriva, ki bi bila s šesto prestavo – 5-stopenjski ročni menjalnik je sicer hiter, natančen in zanesljiv - še za kak deci, dva manjša.
Na testu se je ta ustalila pri 5,2 litra na sto kilometrov, na relacijskih vožnjah pa je na trenutke padla tudi pod štiri litre (tovarna 4,7/3,9/4,2). Z večanjem števila potnikov in prtljage se ta sicer nekoliko poveča, zmogljivosti pa padejo, a kljub vsemu bo 115-konjski več kot zadovoljil potrebe povprečnega Slovenca.
Testni avtomobil ni imel prilagodljivega blaženja in izbire programa vožnje, v skoraj vseh položajih na cesti pa je golf deloval zelo zanesljivo, dokaj udobno in čvrsto. Morda sta podvozje in vzmetenje celo malo preveč športna za umirjeno konjenico, zato pa je toliko bolj hvale vreden volan, ki je dovolj natančen in daje dovolj povratnih informacij.
Glede na izbran pogon in opremo bi lahko rekli, da je testni golf dokaj tipičen primerek vozila, ki si ga omisli slovenski kupec.
Znotraj smo ob dvopodročni klimi, majhnem, spodaj prirezanem in v usnje oblečenem volanu opazili nove dekorativne elemente in oblazinjenje, v testnem primerku pa je treba omeniti nov 9,2-palčni osrednji zaslon sistema Discover Pro, ki za 1.854 evrov ob navigaciji, 8-ih zvočnikih,... skriva posodobljeni infozabavni sistem.
Brez povezljivosti z android auto, apple carplay in mirrorlink pri tem seveda ne gre, ob senzorju približevanja pa je za izbiro radijskih postaj zadostoval kar zamah z dlanjo, ne da bi se dotaknili zaslona.
Pred očmi v instrumentni plošči so klasični merilniki, ki jih poznamo še iz prve generacije, in ne digitalni ter prilagodljivi, ki jih sicer glasno reklamirajo med novostmi posodobljenega golfa ter stanejo 619 evrov.
Med asistenčnimi sistemi, poleg odlične vzvratne kamere za doplačilo 220 evrov, nas je razvajal prilagodljivi tempomat, ki pa je v opremi Comfortline serijski.
Uporabnost takšnega tempomata je sicer opazno zmanjšal ročni menjalnik, saj se tempomat ob prestavljanju izključi, pri samodejnem pa težave ni. Na spisku doplačil so bile za 1.066 evrov še polne LED-luči z dinamičnim uravnavanjem snopa, ki jih toplo priporočamo, končna cena testnega primerka pa je z vsemi naštetimi dodatki narasla 26.615 evrov.
Ob končni ceni je marsikdo zavil z očmi in že smo slišali, kaj za podoben denar ponuja konkurenca in koliko avtomobila šele dobiš, če zaviješ na trg rabljenih vozil.
Nekaj resnice je gotovo na tem, a letno več kot 3.000 Slovencev in skupaj kar milijon ljudi z nakupom golfa potrdi, da imajo večna oblika, kakovost izbranih materialov, kvaliteta izdelave, ergonomija, zanesljivost, tehnična naprednost in odlične vozne lastnosti pač svojo ceno – po prenovi in nekaj nepogrešljivih dodatkih pa še toliko bolj.
VW golf je tako s prefinjeno prenovo na pravih mestih dokazal, da gre zlahka v koraku s časom, v bolje opremljenih različicah oziroma za doplačilo pa ga celo prehiteva. Ker so glavne poteze in značilnosti starega dobrega golfa pri tem ostale nedotaknjene je jasno, da se mu za prodajne številke do prihoda osme generacije ni treba bati.