Avto

Citroën C-elysee: če stisnete zobe, je tole nakup desetletja

Za volanom citroëna C-elysee blueHDI 100 shine s tržno ceno le dobrih 13 tisočakov. Je nizkocenovnik vreden odštetega denarja?

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

29.09.2017 12:52
Čas branja: 5 min

Kontroverzna Citroënova limuzina je polna protislovij. Ko jo bolje spoznaš, pa pokaže zelo jasen obraz. Ponudi veliko prostora in odličen dizelski motor za dobrih 13 tisočakov, odpustiti pa ji morate kopico napak, ki jih pri tekmecih iz srednjega cenovnega razreda niste vajeni. Če vam zanje ni mar, je C-elysee nakup desetletja.

Vsake toliko časa se je dobro usesti v nizkocenovni avto. Prvič, da bolj cenimo tehniko, kakovost in udobje srednjecenovnih avtov, da preverimo, ali drži rek malo glasbe, malo denarja, in morda najdemo dober primer, ki ga je ustvarila večna gonja avtomobilskih znamk v premium razred. Ta namreč ustvarja prostor pod njimi, avtomobile za racionalne kupce, s katerimi ni nič zares narobe - pa še poceni so.

Citroenov C-elysee mi je dal misliti precej bolj kot kakšen drug avto. Od C4 picassa, C3 in drugih srednjeuvrščenih klasikov veš, kaj pričakuješ, od C-elysee pač ne.

Pa začnimo pri ceni, ki plastično določa nizkocenovnost. Najprej graja cenikom, ki je pač večna in nemiljiva. Testni C-elysee blueHDI 100 shine s klimo, elektriko, štirimi zračnimi blazinami in seveda ABS ter ESP je stal 15.140 evrov. Z nekaj dodatki, nikakor ne luksuznimi (denimo 16-palčna alu kolesa, kamera in navigacija ter zaslon na dotik), pa 16.900 evrov. Za takšen denar si na slovenskem avtomobilskem trgu izberete precej sodobnejši avto, prav tako z dizelskim motorjem in podrobno opremo. Nima smisla, torej!?

Ne tako hitro. Kratka raziskava trga pove, da je mogoče C-elysee blueHDI 100 shine s podobno opremo dobiti za 13.140 evrov, brez dodatkov pa solidno opremljeni paket shine stane nekaj več kot 12 tisočakov. Če namesto dizelskega stroja izberete bencinarja, cena upade pod 11 tisoč. To pa so že številke, ki v Španiji izdelanemu francozu dajejo dobro vrednost glede na ceno.

Glede na majhne cenovne razlike in predvsem učinkovitost dizelskega stroja se mi zdi blueHDI 100 prava izbira, zato je bila kombinacija motorja in opreme pri testnem avtu kar pravšnja.

Kaj dobite za ta denar? Veliko in malo hkrati, pod črto pa še vedno precej. Lično oblikovano in letos osveženo kompaktno limuzino z dolžino 4,42 metra in velikodušnim medosjem 2,65 metra. C-elysee je tudi zelo lahek, tehta le 1.165 kilogramov. Neuk pisec bi ga lahko pohvalil z lahko gradnjo, pa ni povsem tako. Prihranek gre predvsem na račun opreme in materialov. C-elysee ima res skromno izolacijo motornega prostora in kabine (vpliv izolacije na maso ni skromen, Mazda je novo CX-5 obtežila s kar 45 kilogrami, kar pomeni, da je Citroën vsaj toliko mase privarčeval), prtljažna vrata sploh niso oblečena, ne v plastiko ne v kaj drugega. Prihranke ustvarja tudi varnost, C-elysee je leta 2014 dobil tri zvezdice konzorcija EuroNCAP.

Vstopimo v kabino, kjer vas čakajo razmere izpred desetletja. Preprosti sedeži s skromno bočno oporo, res ozka sredinska konzola z naslonom za roke vred, a po drugi strani prostoren predal v vratih. Armaturni plošči ni kaj resnega očitati, je preprosta in pregledna, tudi cenena. A pri tej ceni kaj več ne morete pričakovati. V testnem avtu je tu celo zaslon na dotik. Skromnost prinaša tudi prostornost, ki je res zgledna in prekaša večino tekmecev C-elysee. Spredaj bosta voznik in sopotnik dobro sedela, vstopanje in izstopanje na sedeže je lahkotno, položaj dober, preglednost pa po zaslugi senzorjev prav tako. Pravo prostorsko razkošje odpirajo zadnja stranska vrata. Zadnja klop ponuja prostor za dolgine, primerljiv s srednjim razredom, kamor denimo sodi citroën C5 ali peugeot 508 za dvakratnik cene C-elysee.

S tem pa še ni konec prostorskega luksuza. Ta se nadaljuje v prtljažniku s kar 506 litri prostornine, kar so znova razmere srednjega razreda. Če podrete še sedeže, v C-elysee spravite res veliko prtljage, niti dolgi predmeti niso ovira. Treba pa je zapisati, da se prtljažnik odpira le s ključem ali gumbom iz kabine, na prtljažnih vratih ga ni. Da podiranje sedežev s sabo nese tudi zadnja varnostna pasova, kar ovira natovarjanje, in da je odprtina prtljažnika skromna – drugače pri limuzinah pač ne gre.

Poleg prostora je najboljši del avtomobila motor. Gre za znani 1,6-litrski turbodizel s 73 kilovati (99 konjskimi močmi) iz najsodobnejše francoske šole. V lahkem francozu deluje zelo živahno, lepo pospešuje iz vseh delovnih območij in ob polnem plinu poskrbi za 10,8-sekundni pospešek do stotice in hitrost 183 kilometrov na uro. Glede na preostale, zgolj atmosferske stroje se dizel zdi najboljša možnost že zaradi prožnosti, še bolj pa navduši poraba. Ta je tovarniško sanjska, le 3,8 litre. A sanjske številke tokrat niso tako daleč od realnosti, saj je testni avto na preizkusu v povprečju porabil le 4,4 litra. Pa nismo vozili le na navor, občasno smo ga tudi pošteno zavrteli.

To je res odličen rezultat sodobnega dizla, ki se tako odlično znajde v nizkocenovni limuzini. Res je sicer, da je kar glasen (stvar izolacije), a ni pretirano moteč oziroma se za ropot oddolži s prožnostjo in skromno žejo. Z motorjem dobro sodeluje tudi petstopenjski ročni menjalnik. Podvozje in volan prav tako ubogljivo sledita zmernemu vozniku. Zahtevnejši pa se bo pritožil nad glasnim prenašanjem udarcev s ceste, pretirano nagibanje in premalo informacij volana v zavojih.

Po podrobnem pregledu Citroënove limuzine menim, da C-elysee ne bo imel težav na trgu. Tisti, ki ga bodo dojeli kot preprost in nizkocenoven avto z veliko prostora za odštet denar, mu bodo odpustili kopico majhnih slabosti in v francozu našli idealnega partnerja. Odgnati jih utegne le visoka cena na ceniku, ki ne odseva prave vrednosti limuzine.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Sanje, goljufije in vladne blesarije
Avto
AvtoMiloš Milač Sanje, goljufije in vladne blesarije

Razburljiv teden je prinesel zmagovalca našega tekmovanja za najboljše poslovne voznike ter skoraj sto službenih voznikov, ki bodo odslej na cesti bolj suvereni in previdnejši do drugih udeležencev v prometu. Vlada nam je spet zakuhala neživljenjski zakon, razkrivamo goljufije tovornjakarjev, izjemnega lexusa LC500, s katerim smo potovali po petih državah, novega RR velarja in še marsikaj

Moje finance
Nakup
Kupuješ rabljen avto? Tu je 9 ključnih nasvetov
Moje finance
Pameten nakupMiloš Milač Kupuješ rabljen avto? Tu je 9 ključnih nasvetov

Andrej in Dejan vselej kupujeta rabljene avtomobile, češ da se novih pač ne splača, saj se cene teh v prvih treh letih znižajo za polovico. Na kaj je treba paziti pri nakupu?

FINANCE
Avto
Peugeot 3008: konec s približki, to je pravi in odličen SUV
Avto
AvtoMiloš Milač Peugeot 3008: konec s približki, to je pravi in odličen SUV 5

Kaj ponuja peugeot 3008 z dizelskim motorjem 2.0 blueHDI 150 in GT 2.0 blueHDI 180 z vrha ponudbe

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Kaj se dogaja z našim ljubim dizlom?
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj se dogaja z našim ljubim dizlom? 20

Temni oblaki dizelskim motorjem krčijo delež, znižujejo vrednost in strašijo Nemce, da z njimi ne bodo mogli v mestna središča; ljubezen Slovencev ostaja močna, a ne neomajna

FINANCE
Avto
Cerar, tovornjakarji, podjetniki - teden, da te kap!
Avto
AvtoMiloš Milač Cerar, tovornjakarji, podjetniki - teden, da te kap!

Toliko zanimivih avtomobilskih vsebin, kot se jih je zbralo v tem tednu, ni bilo še nikoli. Žal je eden od igralcev tudi naš premier Miro Cerar. Na srečo pa ni edini, ravnotežje držijo volana vešči podjetniki našega projekta najboljši poslovni vozniki, pa avtoprevozniki z dostavnimi in tovornimi vozili, ki doživljajo razcvet, delajo posel, premagujejo ovire, pa kdaj tudi sami kaj zamočijo. Da razbijemo SUV manijo, pišemo o dveh enoprostorcih in klasični limuzini iz hladne Švedske in še o marsičem.

FINANCE
Avto
Prelomnica: prodaja bencinarjev v Evropi prehitela dizle
Avto
AvtoMiloš Milač Prelomnica: prodaja bencinarjev v Evropi prehitela dizle 1

V prvem polletju letos je prodaja bencinskih motorjev v novih avtomobilih prvič po letu 2009 prehitela prodajo dizelskih, sporoča evropsko združenje avtomobilskih proizvajalcev (ACEA). Slovenci sledimo evropskim trendom.

FINANCE
Avto
Slovenci spet norimo za avti, Nemci pa ceste čistijo starih dizlov
Avto
AvtoMiloš Milač Slovenci spet norimo za avti, Nemci pa ceste čistijo starih dizlov 3

Avtomobilski posel v tem hipu doživlja več prelomnic. Prodaja raste v Sloveniji in širše, Nemci ceste čistijo starih dizlov, ki bodo kmalu zavili tudi na naše ceste, elektrifikacija pa nadaljuje svoji pot. Podrobno pišemo še o nissanu navari, s katerim smo se odpeljali vse do Lefkade, o Mazdinem vztrajanju pri motorju z notranjim izgorevanjem in poslovanju Tesle Motors.