Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču Sedli smo za volan ikone, ki je sinonim za terenske zmogljivosti in prestiža, hkrati pa nima roka trajanja. Dame in gospodje, novi Mercedes-Benz razred G - tudi kot AMG!
Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Pogovor z Zdravkom Poljaševićem, predstavnikom nemške družbe BronzMobile.de GmbH in slovenskih Kreativnih najemov, ki so zaslužni za to, da številna luksuzna vozila slovenskih lastnikov vozijo pod nemško tablico SIG.
Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron Razburljiv avtomobilski teden je prinesel avto presežkov – Audijev popolnoma električni SUV e-tron, ki smo ga v živo spoznali v San Franciscu. Poglobili smo se v že znano tematiko – registracijo luksuznih avtomobilov na Slovaškem in v Nemčiji, ki prinaša precejšnje davčne prihranke, in se pogovorili še z organizatorjem najema avtov v tujini – za Finance je spregovoril uradno in brez dlake na jeziku.
Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.
Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Tako opevana dinamika v razredu poslovnih karavanov je pri volvu V60 postavljena na stranski tir. Izpostavljene pa so vrednote, ki jih dejansko najbolj potrebujemo - varnost, udobje in prostornost

Volkswagen za težke razmere

Čas branja: 6 min
28.09.2017  23:10
Volkswagnov crafter, lahko gospodarsko vozilo, se ob zelo različnih dolžinah, višinah, volumnu tovornega prostora in nosilnosti po novem dokazuje še s štirikolesnim pogonom 4motion in samodejnim menjalnikom
Volkswagen za težke razmere
Crafter druge generacije je dobil pomembni novosti, in sicer štirikolesni pogon in samodejni menjalnik. Štirikolesni pogon je znani tovarniški 4motion, menjalnik pa dobavljata nemški ZF in japonski Aisin.
Foto: Janez Kovacic in Volkswagen

Prvi Volkswagnov crafter je, menda je to dovolj znano, nastal v sodelovanju z Mercedes-Benzom (sprinter), a je to že skoraj pozabljena zgodovina. Novi crafter je samostojen izdelek. Ima pa bratranca iz lastne hiše, MAN TGE. V letošnjo jesen in z napovedjo, da se na slovenskem trgu pojavi maja prihodnje leto (zato nič o cenah), se ob vsem drugem pelje z dvema pomembnima novostma: štirikolesnim pogonom in osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki pa ni sloviti Volkswagnov dvosklopčni DSG. S tem se povečuje uporabnost vozila, kar še posebej velja za štirikolesni pogon, ki »sliši« na znano Volkswagnovo oznako 4motion.

Če se vrnemo k samodejnemu menjalniku. Samodejno prestavljanje ni zgolj zato, da ima voznik nekaj manj dela, temveč zlasti v kombinaciji s pogonom na vsa kolesa omogoča optimalen izkoristek vsega tistega, kar ponuja motor. S tema dvema novostma se število izvedenk, upoštevaje dolžino, višino, medosno razdaljo, nosilnost oziroma maso in motorje, poveča na 69.

Tovrstna pestrost ponudbe je v prid ugodnejši prodaji tudi na slovenskem trgu, kjer se je letos za crafterja odločilo približno 300 kupcev.

Pogon spredaj, zadaj ali 4 x 4

Štirikolesni pogon pa ne bo na voljo v vseh motornih variantah. Crafterju sicer namenjajo dvolitrski dizelski TDI-štirivaljnik, ki je naprodaj v štirih izvedbah moči od najmanj 75 kilovatov (102 konjski moči), prek izvedenke z 90 kilovati (122 konjskih moči) oziroma 103 kilovati (140 konjskih moči) do najmočnejše različice s 130 kilovati (177 konjskih moči).

4motion si je mogoče omisliti pri izvedenki s 103 kilovati, vendar le v kombinaciji z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, medtem ko je mogoče pri najmočnejši izvedbi s 130 kilovati izbirati med ročnim in novim samodejnim menjalnikom. In mimogrede – tudi pri štirikolesnem pogonu je motor postavljen prečno, in ne vzdolžno.

Z novo varianto pogona na vsa štiri kolesa – glede na preprosto dejstvo, da so to vozila, ki jim ni namenjeno življenje le na gladkem asfaltu, temveč pogosto zavijejo na blatna gradbišča in še kam, bi bilo pričakovati 4 x 4 že ob prvem rojstvu – se crafter zdaj postavlja s tremi pogonskimi izvedbami: zgolj na prednji kolesni par, s štirikolesnim 4motionom in pogonom na zadnji kolesi.

Toda ta pride v poštev le pri variantah s po paroma koles na zadnji osi, kar je seveda v prid večji nosilnosti. O samodejnem menjalniku, tem prijetnem pomagaču vseh tistih voznikov, ki vedo, da koristi varnosti, ni bilo povedanega prav veliko. Dobavljata ga dve tovarni, in sicer znani ZF iz nemškega Friedrichshafna in japonski Aisin.

Crafter, ki ima na slovenskem trgu največja tekmeca v ivecu dailyju in Mercedesovem sprinterju – letos je ta volkswagen osvojil tudi naslov mednarodni kombi leta 2017 in dostavno vozilo leta 2017 (izbor Časnika Finance in revije Kamion & Bus) –, je sicer na voljo v štirih karoserijsko-šasijskih variantah (klasični kombi za prevoz potnikov se rodi prihodnje leto in bo ponujal prostor osmim ljudem), v treh dolžinah (5,9, 6,8 in celo 7,4 metra), treh višinah (2,3, 2,6 in 2,8 metra) ter z dvema medosnima razdaljama (3,6 in 4,4 metra). Ker je prvotno gospodarsko vozilo, sta izjemnega pomena nosilnost oziroma masa ter volumen prtljažnega oziroma, bolje rečeno, tovornega prostora.

V najosnovnejši različici je dovoljena skupna masa vozila tri tisoč kilogramov, pri crafterju 35 pa 3.500 kilogramov. Povsem v vrhu je v tem pogledu crafter 50, katerega dovoljena skupna masa je nič manj kot pet tisoč kilogramov, prihodnje leto pa se bo pojavila še varianta s skupno maso 5.500 kilogramov. Volumen tovornega prostora seveda variira in je odvisen od naročnikovih želja, pri čemer si je mogoče omisliti marsikaj, a je v »najrazkošnejši« različici velik nič manj kot 18,4 kubičnega metra. Za povrh je mogoče na prikolico naložiti in potemtakem za seboj vleči tudi prikolico z nosilnostjo do 3.500 kilogramov. Pri tem verjamem, da je tudi izkušenim voznikom v veliko veselje elektronski pomočnik (trailer assist), ki pomaga pri parkiranju s prikolico. Če nisi vešč tega početja, se v prvem poskusu vsaj malo zamisliš sam nad seboj, v drugem je precej bolje, v tretjem pa si misliš, da ne more biti lažje …

Sodobno vozniško okolje

Voznik in deloma tudi sopotniki v teh vozilih preživijo veliko časa oziroma prevozijo veliko kilometrov. V tem pogledu se zmorejo primerjati z osebnimi avtomobili, pri čemer pa je seveda jasno, da usnja na sedežih in podobnega ni pričakovati – razen pri potniških izvedenkah.

Crafterjevo vozniško okolje je zato sodobno, ergonomsko zelo solidno, oplemeniteno s številnimi elektronskimi asistenčnimi sistemi, ki povečujejo varnost vožnje. Ko recimo ugotoviš, da notranje vzvratno ogledalo ne pomaga veliko – odvisno od vrste crafterja oziroma nadgradnje – si rečeš, da veliki zunanji stranski ogledali le nista preveliki, ampak zelo koristni. Kot dodatek si je mogoče omisliti tudi zračno vzmetene sedeže in še posebej voznikovega, ki ima znani certifikat AGR in se zdi ena boljših reči v »kombiju«. LED-luči notranje osvetlitve (tudi v tovornem prostoru!) in žarometi v takšni izvedbi tudi sodijo na seznam novosti, ogrevan volan (doplačilo) pa ni pretirano odveč. Osempalčni barvni zaslon na dotik je skoraj nujen, dobrodošla je možnost ogleda navigacije na manjšem zaslonu med dvema merilnikoma in tik pred voznikom. Ta je seveda še bolj kot voznik osebnega avtomobila odvisen od ustreznih možnosti povezav, zato vse tisto, kar predstavljajo Mirror Link, Apple Car Play in recimo Android Auto, ne more biti kakšno pretirano razkošje.

Katere dele opreme je dobro imeti

Že omenjeni elektronski asistenčni sistemi si na veliko utirajo pot v lahka gospodarska vozila in seveda tudi crafterja. Seveda je tukaj tako kot pri osebnih avtomobilih – marsikaj je na voljo za doplačilo, pri čemer je jasno, da je ob nakupu značilen temeljit premislek, kaj je fino imeti in kaj je nujno. Že omenjena elektronika, ki pomaga parkirati prikolico, je gotovo nujna, če oziroma ko je ta pogosto pripeta na zadek crafterja. Med nujne verjetno sodi tudi druga generacija aktivnega tempomata, morda tudi zaviranje v sili med mestno vožnjo in sistem, ki opozarja na mrtvi kot v vzvratnem ogledalu. Novopečeni vozniki crafterja, še posebej najdaljše izvedenke, ki gre tja čez sedem metrov, pa bodo zanesljivo cenili sistem, ki opozarja na preostro zavijanje in s tem možnost bočnega udarca v oviro. Sicer pa podatek, da je samo kakšnih 30 odstotkov crafterjev (vozilo nastaja na Poljskem) serijsko opremljenih, vsi drugi so različni, pove marsikaj.

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti VW crafter v preobleki najmanjšega MANA

MAN se letos podaja v nove vode – z modelom TGE vstopa v svet dostavnikov skupne mase od tri do 5,5 tone; s tem se Bavarci spuščajo...

AVTO
Novice
Novice Avtomobilska Nemčija po volitvah, dostavniki in zaton avtosalonov

Nemška koalicija z zelenimi utegne pretresti domačo avtoindustrijo, Nemci se spopadajo še s slabšim obiskom avtomobilskega salona - je...

AVTO
Novice
Novice Elektrika in hibridi na poti v tovorna vozila

Dostavniki so dejansko še najbliže osebnim vozilom, zato ne preseneča podatek, da so električno gnana dostavna vozila danes že...

AVTO
Posel
Posel Kaj poganja rast prodaje gospodarskih vozil in kako velik je v resnici trg?

Rast prodaje, a ne nujno zgolj slovenskim kupcem, in vprašanje o rabljenih dostavnikih. Je trg razvit in v kakšnem stanju so ta vozila?

FINANCE
Članki
Članki Evropski finančni ministri tokrat o reformi DDV in obdavčitve dela

Davki … in davki - ti bodo zaznamovali ponedeljkovo zasedanje evrskih finančnih ministrov ter torkovo zasedanje finančnih ministrov...

SUBV
Članki
Članki Ste slišali, da bo na voljo denar EU za brezplačni Wi-Fi? Za vas smo prebrali drobni tisk 6

Države članice so danes dosegle dokončni dogovor, ki bo omogočil vzpostavitev javnih točk za brezplačni dostop do Wi-Fi prek evropsko...

FINANCE
Članki
Članki Je EU je po tihem že posekala ZDA v rasti BDP? 9

V minulih letih smo se navadili brati, da ameriško gospodarstvo okreva veliko močneje od evropskega. Pa to še drži?