Avto

VW crafter v preobleki najmanjšega MANA

MAN se letos podaja v nove vode – z modelom TGE vstopa v svet dostavnikov skupne mase od tri do 5,5 tone; s tem se Bavarci spuščajo tudi v segment pod 7,5 tone, ki ga doslej niso pokrivali

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

27.09.2017 23:22
Čas branja: 4 min

MAN TGE je skupni projekt pod streho Volkswagna, ni pa prvo vozilo, ki je plod sodelovanja teh dveh znamk. Med letoma 1979 in 1993 je s proizvodnih trakov tovarne v Hannovru prihajala serija G (pri Volkswagnu imenovana LT), ki je ponujala vozila od šest do deset ton skupne mase s kabino, nameščeno nad motorjem.

Tri vrste pogona

V nosu vozila je nameščen dvolitrski štirivaljni dizelski motor z vbrizgom goriva prek skupnega voda, ki je na voljo v štirih različicah največje moči od 75 do 130 kilovatov (102 do 177 konjskih moči). Stranke se bodo lahko odločale med vsemi tremi oblikami pogona – na sprednji ali zadnji par koles ter štirikolesno gnano različico – ta je lahko opremljena tudi z zaporo zadnjega diferenciala. Je pa vrsta pogona omejena glede na skupno maso vozila.

Menjalnika sta na voljo dva – ročni šeststopenjski in osemstopenjska avtomatika s pretvornikom navora. Oba sta na voljo pri vseh oblikah pogona, pri izvedbi z zadnjim pogonom pa je mogoče vgraditi tudi pogon največje moči do 140 kilovatov.

Šasija ali furgon

Pri modelu TGE gre za popolnoma novo vozilo. Podvozje prinaša posamične obese McPherson spredaj in togo zadnjo os z listnatimi vzmetmi. Izbirati je mogoče med furgonom in šasijo z enojno ali dvojno kabino, ki poleg voznika lahko sprejme še šest potnikov. Pri MAN-u pričakujejo, da bo 60 odstotkov prodaje odpadlo na furgone, preostalih 40 odstotkov pa na šasije.

V sodelovanju s ponudniki nadgradenj bodo strankam ponujali končne rešitve – to pomeni, da bo stranka v MAN-ovi prodajni mreži lahko naročila vozilo skupaj z nadgradnjo. To bo prineslo kar nekaj prednosti, od lažjega financiranja vozila, saj bo stranka za vozilo in nadgradnjo prejela le en račun, do olajšanega servisiranja – MAN namreč obljublja, da bo za vse nadgradnje, prodane prek njegove prodajne mreže, ponudil tudi servis.

Furgoni so na voljo v dveh medosnih razdaljah, treh dolžinah in treh višinah, tako da največja prostornina tovornega prostora znaša do 18,4 kubičnega metra, največja nosilnost furgona se ustavi pri 1,5 tone, pri šasijah pa je seveda še večja. Odvisno od izvedbe je TGE mogoče pripeti še prikolico do skupne mase 3,5 tone, tako da skupna masa kompozicije znaša osem ton.

Vrhunsko udobje

Potniški prostor postavlja voznikovo udobje na novo raven. Uporabljeni materiali so največje kakovosti, ergonomija in počutje za volanom pa odlična. Vozniku so na voljo številna odlagalna mesta v vratih in na sprednjem delu armature. Tu so tudi zelo praktično nameščene 12-voltne vtičnice za polnjenje mobilnih naprav, velik shranjevalni prostor pa je tudi pod sopotniško klopjo.

Oprema je lahko, če se seveda naročnik zanjo odloči, zelo bogata – od dvopodročne klimatske naprave, neodvisnega grelnika (webasto), LED-luči, zračno vzmetenega sedeža do ogrevanih sedežev in volanskega obroča, navigacijskega sistema z barvnim zaslonom na dotik in omrežja WiFi.

Odlično počutje se nadaljuje tudi med vožnjo. Zelo dobra zvočna izolacija poskrbi za prijetno in tiho vožnjo, menjalnik navduši z natančnostjo, motor pa poskrbi za dobre vozne zmogljivosti – to še posebej velja za najzmogljivejšo različico. Neokrnjene vozne lastnosti, kar se tiče udobja, prinaša tudi različica 4x4 s pogonom na vsa kolesa, ki smo jo prav tako lahko preizkusili in bo verjetno prva izbira pri gasilcih, reševalcih in gradbenih ali gozarskih podjetjih.

Številni varnostni sistemi

Eden od adutov novega modela TGE je zagotovo varnost – seznam varnostnih in asistenčnih sistemov je namreč zelo dolg. Vsi TGE bodo serijsko opremljeni z zavorno asistenco za samodejno zaviranje v sili. Elektromehanski servokrmilni sistem omogoča vgradnjo sistema Crosswind Assist – ta ob bočnih sunkih vetra samodejno popravlja smer vožnje, tako da vozilo ne zapusti svojega voznega pasu.

Nadzor mrtvih kotov voznika opozarja na vozila, ki bi jih lahko spregledal, Rear Traffic Alert pa pri vzvratni vožnji spremlja, ali se morda s strani približuje vozilo, ki ga voznik ne vidi, in v skrajni sili tudi zavira ter tako prepreči trk.

TGE ponuja še samodejno parkiranje, tudi če ima vozilo priključeno prikolico, radarski tempomat, sistem proti zapuščanju voznega pasu, večnaletno zavoro, kamero za prepoznavanje prometnih znakov, sistem za zaznavanje voznikove utrujenosti in samodejno upravljanje dolgega snopa luči.

Do 5,5 tone skupne mase

Pri razvoju novega vozila so se namenoma omejili na največjo skupno maso 5,5 tone, razvoj težjih vozil bi namreč zahteval preveč sprememb na sami šasiji in karoseriji vozila, kar pa se s prodajnimi številkami, ki so v najtežjem segmentu dostavnikov dokaj skromne, finančno ne bi izplačalo.

Pri MAN-u pričakujejo, da bodo z novim modelom lahko dobro dopolnili svojo ponudbo, kar naj bi se pokazalo tudi v prodajnih številkah. Tu računajo predvsem na stranke, ki so jim že zdaj zveste pri nakupu tovornih vozil.

MAN načrtuje, da bo že prihodnje leto prodal 20 tisoč vozil TGE.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Volkswagen za težke razmere
Avto
AvtoJanez Kovačič Volkswagen za težke razmere 1

Volkswagnov crafter, lahko gospodarsko vozilo, se ob zelo različnih dolžinah, višinah, volumnu tovornega prostora in nosilnosti po novem dokazuje še s štirikolesnim pogonom 4motion in samodejnim menjalnikom

FINANCE
Avto
Avtomobilska Nemčija po volitvah, dostavniki in zaton avtosalonov
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobilska Nemčija po volitvah, dostavniki in zaton avtosalonov

Nemška koalicija z zelenimi utegne pretresti domačo avtoindustrijo, Nemci se spopadajo še s slabšim obiskom avtomobilskega salona - je tovrstna predstava obsojena na propad? V tem tednu smo spoznali dva nova dostavnika, VW crafter s štirikolesnim pogonom in njegovega bratranca MAN TGE. Opel je dodelal potniški in tovorni vivaro, dostavniške korenine imata tudi citroën spacetourer in peugeot traveller. Na trg sta zapeljala razkošni mercedes-benz razreda S in Jeepov kompaktni compass, Hyundaijeva prestižna znamka Genesis pa je predstavila tekmeca BMW 3

FINANCE
Avto
Elektrika in hibridi na poti v tovorna vozila
Avto
AvtoBoštjan Paušer Elektrika in hibridi na poti v tovorna vozila

Dostavniki so dejansko še najbliže osebnim vozilom, zato ne preseneča podatek, da so električno gnana dostavna vozila danes že realnost.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Kaj poganja rast prodaje gospodarskih vozil in kako velik je v resnici trg?
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj poganja rast prodaje gospodarskih vozil in kako velik je v resnici trg?

Rast prodaje, a ne nujno zgolj slovenskim kupcem, in vprašanje o rabljenih dostavnikih. Je trg razvit in v kakšnem stanju so ta vozila?

FINANCE
Avto
Dober posel z dostavniki in tovornjaki
FINANCE
Transport in logistika
Elon Musk razkril e-tovornjak, naši kamionarji pa so hladni kot špricer
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Elon Musk razkril e-tovornjak, naši kamionarji pa so hladni kot špricer 55

Velike cestne mrcine z znamko Tesla zasenčijo dizelske tovornjake pri večini lastnosti, doseg bo 800 kilometrov, s proizvodnjo bodo začeli leta 2019

FINANCE
Avto
Zgodbe in zahteve voznikov, ki so prevozili več milijonov kilometrov
Avto
AvtoMiloš Milač Zgodbe in zahteve voznikov, ki so prevozili več milijonov kilometrov

Kaj od dostavnika pričakujejo najzahtevnejši uporabniki, vozniki dostavnih vozil, ki z njimi prevozijo prek 100 tisoč kilometrov na leto. Kakšne so njihove zahteve in kako so ocenili letošnja finalista izbora za dostavno vozilo leta ford transit custom in MAN TGE.