Bavarska kraljeva limuzina, ki se ozira po Daljnem vzhodu Bavarska kraljeva limuzina, ki se ozira po Daljnem vzhodu S prenovo so se v Münchnu posvetili kozmetičnim popravkom, tehnološki nadgradnji in čistim motorjem
Električni nissan leaf za dolgoprogaše - z 218 konji in 62-kilovatno baterijo Električni nissan leaf za dolgoprogaše - z 218 konji in 62-kilovatno baterijo Prek 50 odstotkov zmogljivejša baterija, 42 odstotkov večji doseg, dodatnih 168 kilogramov mase in za 50 kilovatov močnejši električni motor
Ford in Volkswagen: Partnerstvo, ki bo prihranilo milijardo dolarjev Ford in Volkswagen: Partnerstvo, ki bo prihranilo milijardo dolarjev Znanih je nekaj podrobnosti o strateškem partnerstvu med ameriškim in nemškim avtomobilskim velikanom. S sodelovanjem bosta družbi prihranili milijardo dolarjev (880 milijonov evrov).
Razlogi, ki peugeotu 508 dvigajo samozavest Razlogi, ki peugeotu 508 dvigajo samozavest Morda je kriva oblika, morda poslovni rezultati skupine PSA ali pa kaj drugega. Peugeot že dolgo ni bil tako samozavesten v razredu, ki sicer upada, vladajo pa mu Nemci.
Ford focus z lahkoto do zmage v izboru Slovenski avto leta 2019 Ford focus z lahkoto do zmage v izboru Slovenski avto leta 2019 Focusa so na prvo mesto postavili vsi mediji v žiriji Slovenski avto leta, kar mu je prineslo nesporno zmago

VW crafter v preobleki najmanjšega MANA

Čas branja: 4 min
27.09.2017  23:22
MAN se letos podaja v nove vode – z modelom TGE vstopa v svet dostavnikov skupne mase od tri do 5,5 tone; s tem se Bavarci spuščajo tudi v segment pod 7,5 tone, ki ga doslej niso pokrivali
VW crafter v preobleki najmanjšega MANA
Foto: Revija Manager

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
MAN dodaj
TGE dodaj
Volkswagen dodaj
Webasto dodaj

MAN TGE je skupni projekt pod streho Volkswagna, ni pa prvo vozilo, ki je plod sodelovanja teh dveh znamk. Med letoma 1979 in 1993 je s proizvodnih trakov tovarne v Hannovru prihajala serija G (pri Volkswagnu imenovana LT), ki je ponujala vozila od šest do deset ton skupne mase s kabino, nameščeno nad motorjem.

Tri vrste pogona

V nosu vozila je nameščen dvolitrski štirivaljni dizelski motor z vbrizgom goriva prek skupnega voda, ki je na voljo v štirih različicah največje moči od 75 do 130 kilovatov (102 do 177 konjskih moči). Stranke se bodo lahko odločale med vsemi tremi oblikami pogona – na sprednji ali zadnji par koles ter štirikolesno gnano različico – ta je lahko opremljena tudi z zaporo zadnjega diferenciala. Je pa vrsta pogona omejena glede na skupno maso vozila.

Menjalnika sta na voljo dva – ročni šeststopenjski in osemstopenjska avtomatika s pretvornikom navora. Oba sta na voljo pri vseh oblikah pogona, pri izvedbi z zadnjim pogonom pa je mogoče vgraditi tudi pogon največje moči do 140 kilovatov.

Šasija ali furgon

Pri modelu TGE gre za popolnoma novo vozilo. Podvozje prinaša posamične obese McPherson spredaj in togo zadnjo os z listnatimi vzmetmi. Izbirati je mogoče med furgonom in šasijo z enojno ali dvojno kabino, ki poleg voznika lahko sprejme še šest potnikov. Pri MAN-u pričakujejo, da bo 60 odstotkov prodaje odpadlo na furgone, preostalih 40 odstotkov pa na šasije.

V sodelovanju s ponudniki nadgradenj bodo strankam ponujali končne rešitve – to pomeni, da bo stranka v MAN-ovi prodajni mreži lahko naročila vozilo skupaj z nadgradnjo. To bo prineslo kar nekaj prednosti, od lažjega financiranja vozila, saj bo stranka za vozilo in nadgradnjo prejela le en račun, do olajšanega servisiranja – MAN namreč obljublja, da bo za vse nadgradnje, prodane prek njegove prodajne mreže, ponudil tudi servis.

Furgoni so na voljo v dveh medosnih razdaljah, treh dolžinah in treh višinah, tako da največja prostornina tovornega prostora znaša do 18,4 kubičnega metra, največja nosilnost furgona se ustavi pri 1,5 tone, pri šasijah pa je seveda še večja. Odvisno od izvedbe je TGE mogoče pripeti še prikolico do skupne mase 3,5 tone, tako da skupna masa kompozicije znaša osem ton.

Vrhunsko udobje

Potniški prostor postavlja voznikovo udobje na novo raven. Uporabljeni materiali so največje kakovosti, ergonomija in počutje za volanom pa odlična. Vozniku so na voljo številna odlagalna mesta v vratih in na sprednjem delu armature. Tu so tudi zelo praktično nameščene 12-voltne vtičnice za polnjenje mobilnih naprav, velik shranjevalni prostor pa je tudi pod sopotniško klopjo.

Oprema je lahko, če se seveda naročnik zanjo odloči, zelo bogata – od dvopodročne klimatske naprave, neodvisnega grelnika (webasto), LED-luči, zračno vzmetenega sedeža do ogrevanih sedežev in volanskega obroča, navigacijskega sistema z barvnim zaslonom na dotik in omrežja WiFi.

Odlično počutje se nadaljuje tudi med vožnjo. Zelo dobra zvočna izolacija poskrbi za prijetno in tiho vožnjo, menjalnik navduši z natančnostjo, motor pa poskrbi za dobre vozne zmogljivosti – to še posebej velja za najzmogljivejšo različico. Neokrnjene vozne lastnosti, kar se tiče udobja, prinaša tudi različica 4x4 s pogonom na vsa kolesa, ki smo jo prav tako lahko preizkusili in bo verjetno prva izbira pri gasilcih, reševalcih in gradbenih ali gozarskih podjetjih.

Številni varnostni sistemi

Eden od adutov novega modela TGE je zagotovo varnost – seznam varnostnih in asistenčnih sistemov je namreč zelo dolg. Vsi TGE bodo serijsko opremljeni z zavorno asistenco za samodejno zaviranje v sili. Elektromehanski servokrmilni sistem omogoča vgradnjo sistema Crosswind Assist – ta ob bočnih sunkih vetra samodejno popravlja smer vožnje, tako da vozilo ne zapusti svojega voznega pasu.

Nadzor mrtvih kotov voznika opozarja na vozila, ki bi jih lahko spregledal, Rear Traffic Alert pa pri vzvratni vožnji spremlja, ali se morda s strani približuje vozilo, ki ga voznik ne vidi, in v skrajni sili tudi zavira ter tako prepreči trk.

TGE ponuja še samodejno parkiranje, tudi če ima vozilo priključeno prikolico, radarski tempomat, sistem proti zapuščanju voznega pasu, večnaletno zavoro, kamero za prepoznavanje prometnih znakov, sistem za zaznavanje voznikove utrujenosti in samodejno upravljanje dolgega snopa luči.

Do 5,5 tone skupne mase

Pri razvoju novega vozila so se namenoma omejili na največjo skupno maso 5,5 tone, razvoj težjih vozil bi namreč zahteval preveč sprememb na sami šasiji in karoseriji vozila, kar pa se s prodajnimi številkami, ki so v najtežjem segmentu dostavnikov dokaj skromne, finančno ne bi izplačalo.

Pri MAN-u pričakujejo, da bodo z novim modelom lahko dobro dopolnili svojo ponudbo, kar naj bi se pokazalo tudi v prodajnih številkah. Tu računajo predvsem na stranke, ki so jim že zdaj zveste pri nakupu tovornih vozil.

MAN načrtuje, da bo že prihodnje leto prodal 20 tisoč vozil TGE.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Volkswagen za težke razmere 1

Volkswagnov crafter, lahko gospodarsko vozilo, se ob zelo različnih dolžinah, višinah, volumnu tovornega prostora in nosilnosti po novem...

AVTO
Novice
Novice Avtomobilska Nemčija po volitvah, dostavniki in zaton avtosalonov

Nemška koalicija z zelenimi utegne pretresti domačo avtoindustrijo, Nemci se spopadajo še s slabšim obiskom avtomobilskega salona - je...

AVTO
Novice
Novice Elektrika in hibridi na poti v tovorna vozila

Dostavniki so dejansko še najbliže osebnim vozilom, zato ne preseneča podatek, da so električno gnana dostavna vozila danes že...

AVTO
Posel
Posel Kaj poganja rast prodaje gospodarskih vozil in kako velik je v resnici trg?

Rast prodaje, a ne nujno zgolj slovenskim kupcem, in vprašanje o rabljenih dostavnikih. Je trg razvit in v kakšnem stanju so ta vozila?

FINANCE
Članki
Članki Je EU je po tihem že posekala ZDA v rasti BDP? 9

V minulih letih smo se navadili brati, da ameriško gospodarstvo okreva veliko močneje od evropskega. Pa to še drži?

AVTO
Posel
Posel Zakaj je bila septembra prodaja novih avtov največja v V. Britaniji - čeprav je strmoglavila 2

Kako to, da je septembra prišlo do britanskega paradoksa pri prodaji novih avtov in kaj se je pri prodaji novih avtov v EU dogajalo v...

FINANCE
Članki
Članki Kdo je Peter Altmaier, ki bo začasni nemški finančni minister 4

Wolfgang Schäuble je privolil, da bo vodil nemški parlament, v državi pa so določili, kdo bo prevzel njegov položaj do oblikovanja...