Kleopatra, Julij Cezar, Napoleon… so za časa svojega življenja imeli vse, oziroma skoraj vse. Do tega, da bi imeli prav vse, jim je bojda manjkal le Mercedes-Benz. Stavili bi, da razred S.
Ko smo se med slovensko premiero po krajši vožnji le usedli na tisti pravi sedež prefinjeno prenovljenega razreda S, na fotelj zadaj desno, je vse skupaj hitro dobilo smisel. Pa je bil »zgolj« običajni S 400d v osnovni dolžini 512 cm, ki bo letno pritegnil večino od približno 20 domačih kupcev.
Mercedes S – tudi po zaslugi Roberta Lešnika in njegove oblikovalske ekipe je nesporni prvak premijskega razreda -, ob prefinjenih spremembah zunanjosti, najsodobnejših elektronskih asistenčnih sistemih in novih agregatih namreč ponuja tudi sapo jemajoče udobje in luksuz, s katerimi v podaljšani različici Maybach S za prince in Maybach Pullman za kralje samozavestno meče rokavico ekipam v Crewe in Goodwood, kjer so pred tedni predstavili novega phantoma.
Ne verjamete? No, kdor avtomobil ocenjuje le z očmi, zapisa zgoraj gotovo ne bo »kupil«. Pri Mercedesu so se namreč držali preizkušenega recepta.
Karoserijska prenova je zato fina, zajela pa je prednje (matrični so in premorejo 84 diod) in zadnje luči (s kristali kot zvezdnim prahom), oba odbijača, spodnji del zadka pri izpuhu, drugačna je maska, ki je zdaj pri vseh variantah enaka – izjema je le Maybach.
Novinca boste na cestah prepoznali in ločili od manjših tudi po novi grafiki žarometov - nad njimi so tri linije oziroma obrvi, manjši razred E ima dve in še malo manjši C le eno.
Naj gre za običajno ali podaljšano različico, je v »esu« v ospredju sedenje zadaj – udobje in okolje, ki osuplja, jemlje sapo. Tam namreč sedi šef, lastnik, predsednik uprave, tudi kronana glava, zato ponuja presunljivo veliko.
Zadnji desni sedež se, tako kot doslej, raztegne v skoraj ležeč položaj. Sovoznikov sedež se tako pomakne povsem naprej, šefovo telo se pogrezne v dišeče usnje, glava pa omahne v voljno usnje velikega vzglavnika. Ko delo kliče je mercedes S lahko tudi ultramoderna pisarna vso povezljivostjo, ki je ta hip na voljo. Da bi bilo laže delati in še nekaj bolj udobno počivati pa je v prenovljenem prestižnežu zdaj na voljo »energizing«, ki razred S spremeni v welness na štirih kolesih.
Janez Kovačič
Čeprav so se v Stuttgartu tako temeljito posvetili desnemu zadnjemu sedežu, niso zanemarili voznika oziroma vsega tistega, kar S ponuja v tehnološkem smislu. Armature se niso lotili, ergonomija je jasno perfektna, notranjost pa je ostala premijska oziroma prestižna v najboljšem pomenu te besede, veliko je možnosti opremljanja po lastnih željah, okusu in seveda globini žepa.
Tudi Mercedes S teži k napredku pri samodejni vožnji, že serijska opremljenost z asistenčnimi sistemi je tako rekoč izjemna. Prenovljeni S je z novo generacijo že doslej znanega distronica naredil še korak naprej v smeri avtonomne vožnje. Avto po novem ne le sam zavira in vzdržuje varno razdaljo, temveč se prilagaja cesti oziroma zavira pred križišči ter krožišči in se potem znova vrne na nastavljene vrednosti oziroma hitrost.
S stereokamerami so nadgradili tudi sistem Magic Body Control, branje je tako mogoče vse do 180 kilometrov na uro, s pomočjo elektronike pa so zmanjšali sile, ki v ovinku delujejo na voznika in sopotnike - avto na zračnem podvozju se lahko kot na kakem ovalu nagne za največ 2,8 stopinje.
Prenova je zajela tudi motorje, ki vedno sodelujejo z 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom in po želji s štirikolesnim pogonom 4Matic. V ponudbi sta nova vrstna šestvaljnika tako v dizelski kot bencinski izvedbi ter bencinski osemvaljnik V-postavitve z dvema turbinskima polnilnikoma.
Novi trilitrski dizel v dveh razponih moči (210 kW/286 KM oziroma 250 kW/340 KM) je kljub razkošju predvsem racionalna izbira, trilitrski bencinski šestvaljnik pa je po besedah razvojnikov pravi tehnološki biser in povsem primerljiv z osemvaljniki. Tudi ta je na voljo v dveh izvedbah, v S 450 ponuja 270 kW (367 KM), v S 500 pa 320 kW oziroma 435 konjev.
Osemvaljnik v S 560 4Matic nadomešča nekdanji osemvaljni motor, zmore moč 345 kW (469 KM), polovica valjev pa se tedaj, ko jih ne potrebuješ, samodejno izklopi. V vrhu »klasične« ponudbe je S 600, seveda z V12 motorjem in močjo 390 kW (580 KM). Za najbolj zahtevne lastnike, ki se v prostem času radi usedejo za volan pa sta na voljo tudi AMG S63, ki na cesto spravi 612 »konjev« in AMG S65 s 630 konji.
Ob mnogih elektronskih sistemih in vseh drugih dodatkih, ki so jih polni novi avtomobili, mercedes S pa še posebej, se izjemno povečuje »potreba« po elektriki in ustreznem prenosu. 48-voltni električni tokokrog omogoča polnjenje z dodatnim električnim kompresorjem, z vdelanim zagonskim generatorjem (ISG) pa zagotavlja izjemne zmogljivosti. Po novem lahko vodna črpalka in klimatska naprava (oziroma njen kompresor) delujeta na elektriko, s tem pa so se poslovili jermenski pogoni za tako imenovane sekundarne naprave. Za povrh pa ISG upravlja še nekatere hibridne naloge, denimo pri pospeševanju in rekuperaciji energije.
Janez Kovačič
Vstop v svet razkošja in prestiža za vse, ki si upajo, se pri nas začne pri ceni 101.010 evrov (S 350d), še 3.500 evrov več pripravite za podaljšano različico, glede na predhodnika pa je S razred dražji za 5.000 evrov. Po ceniku najdražji je tako AMG S65 za 358 tisočakov, za Maybacha pa pripravite med 186 in 305 tisoč evri. Kraljevsko udobje, prestiž, luksuz, kvaliteta, moč in še kaj nikoli niso bili poceni, Mercedes S pa tudi po prenovi navdušuje s svojo brezčasno, klasično in nevsiljivo, skoraj aristokratsko eleganco, ki ga je zlasti v zadnjih letih izstrelila v sam vrh premijskega razreda.