(Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo (Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo Intervju s Francijem Bolto, direktorjem znamke Audi v Porscheju Slovenija
(Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice (Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice Predpremierno in ekskluzivno, kar pol leta pred prihodom na trg, smo sedli za volan novega lexusa UX 250h, kompaktnega športnega terenca z iskrivim hibridnim pogonom, imenitno izdelavo in materiali ter tako mladostno dušo, da utegne znamki priskrbeti precej širši krog kupcev.
Največji Hyundai se seli stopničko višje Največji Hyundai se seli stopničko višje Santa Fe v četrto ni le oblikovno drzen, ampak ponuja še več prostora, udobja in bogate opreme, ob tem pa navduši tudi s sodobno tehniko, širokim naborom varnostno-asistenčnih sistemov in dostopno ceno, s katero naj bi letno prepričal 200 Slovencev.

Jeep s compassom zapeljal v pravo smer

Čas branja: 7 min
25.09.2017  23:05
Compass ukrojen v maniri velikega cherokeeja ter postavljen na platformo malega renegada je samozavestno zapolnil vrzel v Jeepovi ponudbi, Slovence svobodnega duha pa bo skušal prepričati tudi s ceno – od 23.490 evrov.

Več iz teme:  
Jeep > AWD >
Obveščaj me o novih člankih:  
Jeep dodaj
AWD dodaj

Čeprav je kompas v dobi športnih ur ter pametnih mobilnikov z vgrajenim GPS sprejemnikom, zemljevidi in raznimi aplikacijami skoraj zrel za staro šaro, je le preverjena klasika z magnetno iglo tista, ki v praksi nikoli ne odpove. Tudi zato se pri Jeepu ob snovanju nove generacije ultramodernega kompaktnega terenca niso odpovedali staremu imenu, svoj kompas pa so to pot našli tudi oblikovalci.

Jeep compass je zdaj točno to, kar mora biti – pomanjšani grand cherokee, ki ga ni veselje zgolj zapoditi po zahtevnejšem terenu stran od oči, ampak tudi pogledati. Naj bo to na terenu ali pa urbanih središčih. O tem smo se prepričali na slovenski predstavitvi, kjer pozornost obiskovalcev niso dobile le Benečanka, cerkev Sv. Jurija in Tartini, ampak tudi 4,39 metra dolgi in 1,82 metra široki športni terenec z značilno Jeepovsko podobo.

Compass oblikovno ostaja poseben, vendar je zdaj narejen precej po meri evropskega kupca. Na bogato dediščino in skoraj 80-letno tradicijo znamke tako spomni maska s sedmimi hladilnimi režami, kakršno imajo renegade, oba wranglerja in cherokeeja.

Novi compass ima ob tem precej mogočen nos, blatniki so kvadratasti (dediščina wranglerja), skladna pa sta tudi bočna linija (podobnost z manjšim renegadom, kromiran rob med vrati in streho) in zadek.

Čeprav novinec spominja na velikana grand cherokeeja, je tesni sorodnik najmanjšega, saj je nastal na enaki platformi, kot jo uporablja renagade. Od tega je opazno večji, vseeno pa so njegove mere obvladljive tudi v mestih, na 264 centimetrih medosne razdalje pa ponuja razmeroma prostorno potniško kabino in 438-litrski prtljažni prostor, ki se s podiranjem zadnje klopi poveča na 1.251 litrov.

Da je compass v sorodu z renegadom pričajo tudi tehnika in motorna paleta, saj je z osnovnim 1,4-litrskim turbobencincem (103 kW/140 KM) in 1,6-litrskim turbodizlom (88 kW/120 KM) na voljo s sprednjim pogonom in 6-stopenjskim ročnim menjalnikom.

Kupci si lahko v kombinaciji z močnejšim 170-konjskim bencincem omislijo 9-stopenjsko avtomatiko, ta pa je skupaj z AWD pogonom serijska pri dvolitrskem turbodizlu s 140 ali 170 »konji«.

Compass je na voljo v šitirih stopnjah opreme (sport, longitude, limited in trailhawk), enajstih barvnih odtenkih in po želji s črno streho.

Opremski paketi se razlikujejo po lučeh (v osnovi halogenski, limited z LED dnevnimi lučmi, trailhawk z biksenonom), kromiranih dodatkih, nekaterih podrobnostih, litih platiščih, sedežnih prevlekah, oblazinjenju…

Glede na paket opreme je del notranjosti odet v usnje, med merilniki je 3,5- ali 7-palčni barvni LCD zaslon potovalnega računalnika.

Na sredini armaturne plošče pa je do 8,4-palčni osrednji zaslon, s pomočjo katerega na dotik upravljamo z multimedijskim sistemom Uconnect. Ta prinaša tudi aplikacijo Jeep Skills, USB vmesnik, Bluetooth, za lažje manevriranje pa je na voljo tudi vzvratna kamera.

Kot se za Jeepa spodobi, so na prvem mestu terenske sposobnosti vožnje. Za to ob čvrsti in terenu prilagojeni karoseriji ter 20-centimetrskemu odmiku od tal poskrbi tudi štirikolesni pogon, ki v osnovi poganja sprednji kolesni par.

Po potrebi ali z izbiro prek vrtljivega gumba na sredinski konzoli se navor prek večploščne mokre sklopke v zadnjem diferencialu in pametnega elektronskega sistema SelecTerrain porazdeli med zadnji kolesi in obe osi. SelecTerrain ponuja štiri oziroma pet programov za različne podlage (Auto, Snow, Sand, Mud in Rock pri trailhawku).

Pri Jeepu niso pozabili na varnost, kar dokazuje tudi doseženih pet zvezdic EuroNCAP. Vanj je lahko vgrajenih več kot 70 varnostnih funkcij, kot so serijski sistem za opozarjanje na čelno trčenje z zaviranjem, radarski tempomat, sistem za opozarjanje ob nenamerni menjavi pasu, opozorilo na mrtvi kot, preverjanje prostora za vozilom, kamera za vzvratno vožnjo, parkirni pomočnik, ESC z elektronskim sistemom proti prevračanju vozila in šest varnostnih blazin.

Novinec v močni konkurenci družinskih športnih terencev (tucson, sportage, 3008, tiguan) je na voljo od 23.490 evrov, kolikor je treba odšteti za 140-konjskega bencinca s prednjim pogonom in opremo sport. Dizel je tudi na račun višje opreme longitude dražji za 2.700 evrov, za najcenejši 2,0-litrski dizelski AWD z opremo limited in 140 KM bo treba odšteti 29.390 evrov, še za 5.500 evrov dražji je z 9-stopenjsko avtomatiko in opremo limited.

Če oprema limited poudarja prestiž, pa trailhawk poudarja vse terenske vrline,ki jih Jeep premore. Plezalni trailhawk je namreč opremljen s programom Rock in sistemom Active drive low, ki ima krajše prestavno razmerje ter nižjo končno hitrost. Pogon med počasnim premagovanjem strmine več navora razporeja na zadnji kolesni par, po potrebi pa se lahko na posamezno kolo usmeri tudi do sto odstotkov navora.

Drugačna sta tudi nos in zadek, od tal je trailhawk dvignjen še za dva centimetra oziroma 22 cm, vstopni kot znaša 30,5 stopinj, izstopni pa 33,4 stopinj, brezpotju so prilagojene tudi pnevmatike. Za takšnega je treba odšteti 39.390 evrov, a je na terenu gotovo vreden vsakega centa.

Jeep s prvim modelom compass ni uspel spisati tako bogate in uspešne zgodovine, kot ga je z drugimi modeli, zato pa druga generacija po prvem stiku obeta veliko več. Privlačnega paketa ob tem resda ne ponujajo s popustom, a vsak kupec dobi še dodatna tri leta jamstva (ali 120.000 prevoženih km), ki nastopijo po izteku dveletne splošne garancije.


Več iz teme:  
Jeep > AWD >

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki (novi krog pogajanj o brexitu) Bosta EU in Velika Britanija zbližali stališča?

V Bruslju se ob 17. uri začenja tretji krog britansko-evropskih pogajanj o brexitu; med težjimi je vprašanje o finančnih obveznostih V....

FINANCE
Članki
Članki Evropska komisija: Zaupamo vodstvu Mariana Rajoya, da bo rešil zadevo 57

Dan po nedeljskem katalonskem referendumu je prinesel prvi uradni odziv evropske komisije

FINANCE
Članki
Članki Evroposlanci tudi o širitvi šengna na Bolgarijo in Romunijo ter o Ryanairu 6

Na plenarnem zasedanju od 2. do 5. oktobra v Strasbourgu bodo govorili tudi o šengnu, brexitu, ustanovitvi evropskega javnega tožilstva...

FINANCE
Članki
Članki Je EU je po tihem že posekala ZDA v rasti BDP? 9

V minulih letih smo se navadili brati, da ameriško gospodarstvo okreva veliko močneje od evropskega. Pa to še drži?

FINANCE
Kaj britanski predlog o dveletnem prehodnem obdobju po brexitu prinaša Slovencem

Lahko predlog britanske premierke o uvedbi dveletnega prehodnega obdobja po brexitu pretrga zastoj v britansko-evropskih pogajanjih? O tem,...

SUBV
Članki
Članki Ste slišali, da bo na voljo denar EU za brezplačni Wi-Fi? Za vas smo prebrali drobni tisk 6

Države članice so danes dosegle dokončni dogovor, ki bo omogočil vzpostavitev javnih točk za brezplačni dostop do Wi-Fi prek evropsko...

FINANCE
Članki
Članki Evropski finančni ministri tokrat o reformi DDV in obdavčitve dela

Davki … in davki - ti bodo zaznamovali ponedeljkovo zasedanje evrskih finančnih ministrov ter torkovo zasedanje finančnih ministrov...