Avto

Jeep s compassom zapeljal v pravo smer

Compass ukrojen v maniri velikega cherokeeja ter postavljen na platformo malega renegada je samozavestno zapolnil vrzel v Jeepovi ponudbi, Slovence svobodnega duha pa bo skušal prepričati tudi s ceno – od 23.490 evrov.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.09.2017 23:05
Čas branja: 7 min

Čeprav je kompas v dobi športnih ur ter pametnih mobilnikov z vgrajenim GPS sprejemnikom, zemljevidi in raznimi aplikacijami skoraj zrel za staro šaro, je le preverjena klasika z magnetno iglo tista, ki v praksi nikoli ne odpove. Tudi zato se pri Jeepu ob snovanju nove generacije ultramodernega kompaktnega terenca niso odpovedali staremu imenu, svoj kompas pa so to pot našli tudi oblikovalci.

Jeep compass je zdaj točno to, kar mora biti – pomanjšani grand cherokee, ki ga ni veselje zgolj zapoditi po zahtevnejšem terenu stran od oči, ampak tudi pogledati. Naj bo to na terenu ali pa urbanih središčih. O tem smo se prepričali na slovenski predstavitvi, kjer pozornost obiskovalcev niso dobile le Benečanka, cerkev Sv. Jurija in Tartini, ampak tudi 4,39 metra dolgi in 1,82 metra široki športni terenec z značilno Jeepovsko podobo.

Compass oblikovno ostaja poseben, vendar je zdaj narejen precej po meri evropskega kupca. Na bogato dediščino in skoraj 80-letno tradicijo znamke tako spomni maska s sedmimi hladilnimi režami, kakršno imajo renegade, oba wranglerja in cherokeeja.

Novi compass ima ob tem precej mogočen nos, blatniki so kvadratasti (dediščina wranglerja), skladna pa sta tudi bočna linija (podobnost z manjšim renegadom, kromiran rob med vrati in streho) in zadek.

Čeprav novinec spominja na velikana grand cherokeeja, je tesni sorodnik najmanjšega, saj je nastal na enaki platformi, kot jo uporablja renagade. Od tega je opazno večji, vseeno pa so njegove mere obvladljive tudi v mestih, na 264 centimetrih medosne razdalje pa ponuja razmeroma prostorno potniško kabino in 438-litrski prtljažni prostor, ki se s podiranjem zadnje klopi poveča na 1.251 litrov.

Da je compass v sorodu z renegadom pričajo tudi tehnika in motorna paleta, saj je z osnovnim 1,4-litrskim turbobencincem (103 kW/140 KM) in 1,6-litrskim turbodizlom (88 kW/120 KM) na voljo s sprednjim pogonom in 6-stopenjskim ročnim menjalnikom.

Kupci si lahko v kombinaciji z močnejšim 170-konjskim bencincem omislijo 9-stopenjsko avtomatiko, ta pa je skupaj z AWD pogonom serijska pri dvolitrskem turbodizlu s 140 ali 170 »konji«.

Compass je na voljo v šitirih stopnjah opreme (sport, longitude, limited in trailhawk), enajstih barvnih odtenkih in po želji s črno streho.

Opremski paketi se razlikujejo po lučeh (v osnovi halogenski, limited z LED dnevnimi lučmi, trailhawk z biksenonom), kromiranih dodatkih, nekaterih podrobnostih, litih platiščih, sedežnih prevlekah, oblazinjenju…

Glede na paket opreme je del notranjosti odet v usnje, med merilniki je 3,5- ali 7-palčni barvni LCD zaslon potovalnega računalnika.

Na sredini armaturne plošče pa je do 8,4-palčni osrednji zaslon, s pomočjo katerega na dotik upravljamo z multimedijskim sistemom Uconnect. Ta prinaša tudi aplikacijo Jeep Skills, USB vmesnik, Bluetooth, za lažje manevriranje pa je na voljo tudi vzvratna kamera.

Kot se za Jeepa spodobi, so na prvem mestu terenske sposobnosti vožnje. Za to ob čvrsti in terenu prilagojeni karoseriji ter 20-centimetrskemu odmiku od tal poskrbi tudi štirikolesni pogon, ki v osnovi poganja sprednji kolesni par.

Po potrebi ali z izbiro prek vrtljivega gumba na sredinski konzoli se navor prek večploščne mokre sklopke v zadnjem diferencialu in pametnega elektronskega sistema SelecTerrain porazdeli med zadnji kolesi in obe osi. SelecTerrain ponuja štiri oziroma pet programov za različne podlage (Auto, Snow, Sand, Mud in Rock pri trailhawku).

Pri Jeepu niso pozabili na varnost, kar dokazuje tudi doseženih pet zvezdic EuroNCAP. Vanj je lahko vgrajenih več kot 70 varnostnih funkcij, kot so serijski sistem za opozarjanje na čelno trčenje z zaviranjem, radarski tempomat, sistem za opozarjanje ob nenamerni menjavi pasu, opozorilo na mrtvi kot, preverjanje prostora za vozilom, kamera za vzvratno vožnjo, parkirni pomočnik, ESC z elektronskim sistemom proti prevračanju vozila in šest varnostnih blazin.

Novinec v močni konkurenci družinskih športnih terencev (tucson, sportage, 3008, tiguan) je na voljo od 23.490 evrov, kolikor je treba odšteti za 140-konjskega bencinca s prednjim pogonom in opremo sport. Dizel je tudi na račun višje opreme longitude dražji za 2.700 evrov, za najcenejši 2,0-litrski dizelski AWD z opremo limited in 140 KM bo treba odšteti 29.390 evrov, še za 5.500 evrov dražji je z 9-stopenjsko avtomatiko in opremo limited.

Če oprema limited poudarja prestiž, pa trailhawk poudarja vse terenske vrline,ki jih Jeep premore. Plezalni trailhawk je namreč opremljen s programom Rock in sistemom Active drive low, ki ima krajše prestavno razmerje ter nižjo končno hitrost. Pogon med počasnim premagovanjem strmine več navora razporeja na zadnji kolesni par, po potrebi pa se lahko na posamezno kolo usmeri tudi do sto odstotkov navora.

Drugačna sta tudi nos in zadek, od tal je trailhawk dvignjen še za dva centimetra oziroma 22 cm, vstopni kot znaša 30,5 stopinj, izstopni pa 33,4 stopinj, brezpotju so prilagojene tudi pnevmatike. Za takšnega je treba odšteti 39.390 evrov, a je na terenu gotovo vreden vsakega centa.

Jeep s prvim modelom compass ni uspel spisati tako bogate in uspešne zgodovine, kot ga je z drugimi modeli, zato pa druga generacija po prvem stiku obeta veliko več. Privlačnega paketa ob tem resda ne ponujajo s popustom, a vsak kupec dobi še dodatna tri leta jamstva (ali 120.000 prevoženih km), ki nastopijo po izteku dveletne splošne garancije.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Robusten na pogled, a mehak po srcu
Avto
AvtoMatej Kačič Robusten na pogled, a mehak po srcu 1

Jeep renegade s svojimi bogatimi geni in možato pojavo že na daleč sporoča, da bi lahko osvojil svet, a se s šibkim turbodizlom, dvosklopčnim menjalnikom in pomehkužen s prednjim pogonom raje oklepa civilizacije.

FINANCE
Avto
Raziskava zanesljivosti: japonski avtomobili zasenčili nemške
Avto
AvtoUroš Božin Raziskava zanesljivosti: japonski avtomobili zasenčili nemške 7

Kar 30 odstotkov udeležencev raziskave se je v zadnjem letu soočilo z okvaro svojega avtomobila. Med prvih deset najzanesljivejših avtomobilskih znamk se je uvrstilo šest japonskih.

FINANCE
Avto
Kitajci vrgli oko na Fiat Chrysler
FINANCE
Avto
Kaj se dogaja z našim ljubim dizlom?
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj se dogaja z našim ljubim dizlom? 20

Temni oblaki dizelskim motorjem krčijo delež, znižujejo vrednost in strašijo Nemce, da z njimi ne bodo mogli v mestna središča; ljubezen Slovencev ostaja močna, a ne neomajna

IZVOZNIKI
Novice
Hitri pregled tedna: Nemci se otepajo Kitajcev, Arriva je največja tudi na Hrvaškem, v Srbijo pa prihaja nova znana hotelska veriga
Izvozniki.si
NoviceAnja Zaletel Hitri pregled tedna: Nemci se otepajo Kitajcev, Arriva je največja tudi na Hrvaškem, v Srbijo pa prihaja nova znana hotelska veriga

Izbrali smo nekaj dogodkov, ki so v preteklem tednu dni zaznamovali dogajanje v državah okoli nas

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)