Trendi so nekaj, kar je težko izračunati, logično pojasniti in napovedati. Ni povsem jasno, zakaj Hrvati ne marajo enoprostorcev, zakaj so športni terenci sredi krize, še bolj pa po njej, prehiteli klasično zasnovane avte, čeprav imajo v osnovi manj vsebine za več denarja, in zakaj prodaja velikih enoprostorcev ugaša – in to konkretno.
V mislih imam chryslerja voyagerja, renaulta espacea, peugeota 807 in nekaj drugih nekdanjih prodajnih velikanov, ki jih danes ni več, ker jih skoraj nihče več noče. Res je sicer, da so kupci v zadnjem desetletju ali dveh postali racionalnejši, namesto po velikih raje posegajo po srednje velikih potniških kombijih, a tudi ti počasi ugašajo ali pa se močno spreminjajo. Kakšna je povezava s francozoma dolgih zadkov, imen (peugeot traveller allure L2 2.0 blueHDi 150 BVM6 stop & start in citroën spacetourer shine M blueHdi 150 S & S BVM6) ter seznama serijske in dodatne opreme?
Precejšnja. Ustvarile so ju zgoraj opisane razmere, menimo pa, da sta odlično prilagojena sodobnemu času, razmišljanju in denarnicam kupcev, ki ju, vsaj po našem mnenju, morda prepogosto spregledajo prav zaradi zgoraj opisanih trendov.
Tehnična in oblikovna dvojčka (loči ju le prednji del in nekaj podrobnosti) prihajata iz skupnega projekta znamk Citroën, Peugeot in Toyota, v osnovi pa sodita med srednje velike potniške kombije, čeprav ju razpon dolžine med 4,6 metra, prek 4,95 do kar 5,3 metra postavlja v več razredov hkrati – v vrh kompaktnega, srednjega in visokega.
Dvojčkoma je skupna osnova, ki je seveda dostavniška, s tem pa se opazno ločita od še živečih velikanov, kot so volkswagen sharan, seat alhambra ter forda S-max in galaxy. To ima svoje prednosti in slabosti. Zmagovalna formula obeh pa je, da slabosti večinoma spreminjata v prednosti. Pa gremo po vrsti.
Prostor, prilagodljivost in bivalnost
Dolžinsko sta oba potniška kombija sodila v sredino ponudbe, oznaka L2 pomeni 4,95 metra zunanje dolžine in 3,2 metra medosne razdalje ter osem sedežev (število je seveda mogoče spreminjati od pet do osem, v dostavniku seveda še manj). Zunanja dolžina ne pomeni kaj dosti, precej več pa višina. Pri obeh je ta 1,9 metra, pri volkswagnu transporterju in renaultu traficu pa seže do 1,99 in 1,97 metra. Razlika v višini se v celoti oziroma še več prenese v nižje dno vozila, kar v praksi pomeni, da se v francoza udobno usedete, v prej omenjena tekmeca pa plezate. Pri vsakdanjih opravilih je to še kako pomembna podrobnost, ki travellerju in spacetourerju daje precej bolj potniški značaj in ju loči od dostavniških korenin. Zmotila bo le tiste, ki radi sedite visoko, pravzaprav zelo visoko.
Vozniško okolje osebnega avta
Francozi so najbrž zaznali praznino na trgu velikih potniških kombijev, zato so oba novinca dovolj previdno prilagodili tudi v potniški kabini. Tu ni zaznati dostavniške preprostosti in grobosti niti cenenih materialov. Vozniško okolje je namreč urejeno in ergonomsko skoraj brezhibno, opremsko sta oba bogata tako z varnostjo kot z opremo za udobje. Sedeža sta, denimo, razen precej kratkih sedalnih delov, celo delno bočno oprijemljiva in na dolgih poteh zelo udobna. Tudi predalov za drobnarije je dovolj, manjka le kakšen blizu voznika, kamor bi odložili mobilni telefon. Tudi sredinske konzole ni, ker je tam praznina, namenjena prehodu do zadnjih sedežev. Pomanjkljivost, ki ima svoje prednosti, torej.
Zaslon na dotik, povezljivost
V sodoben čas sodijo tudi sedempalčni zaslon na dotik, na katerega je mogoče preslikati namizje pametnega telefona, se povezati z bluetoothom in upravljati različne funkcije. Ob tem so gumbi za osnovne naloge ostali pod zaslonom, denimo za klimatsko napravo.
Razkošje zadnjega dela
Uf, za voznikom in sopotnikom boste skozi odprtini, ki ju ustvarjajo (doplačljiva) drsna vrata, vstopili v pravi prostorski raj. Spet precej lažje kot v klasičnih potniških dostavnikih, prostora pa hkrati ni nič manj. V preizkusnem peugeotu travellerju je manjkala srednja klop, kar je prineslo orjaško praznino pred zadnjo klopjo, ki je ne premore nobena luksuzna limuzina, in obenem še občutek poslovnega shuttla. Spacetourer je imel tri sedežne vrste, pred vsako pa veliko prostora v vse smeri, kar pravi osebni veliki kombiji niso nikoli ponujali.
Če ne drugje, se je zalomilo v tretji vrsti, še bolj pa v prtljažniku. Ta je pri obeh razmeroma kratek, a visok in zelo prostoren, saj ponuja od 603 do 798 litrov prostora za prtljago (razlika gre na račun pomika tretje vrste). Najlepše pri obeh pa je, da zadnjo vrsto lahko odstranite ter v avto še vedno udobno namestite pet potnikov in res veliko prtljage. Kritika pa gre na račun odlagalnih prostorov, potniki v zadnjem delu dobijo le odprtine za pijačo na vsaki strani. Hladijo ali grejejo pa se s prezračevalnim sistemom z upravljanjem na stropu vozila. Pohvale še kar štirim 12-voltnim vtičnicam, graja pa pomanjkanju USB-vhodov.
Prijetno ju je voziti, tudi če ne marate kombijev
Dobra zvočna izolacija, res odličen dvolitrski turbodizel s 110 kilovati (150 konjskimi močmi), usklajeno in ne pretrdo podvozje ter že omenjena višina oziroma nižje težišče pa oba francoza postavljata v sam vrh po vozniški izkušnji. Tipičnega dizelskega ropota ne boste zaznali niti v hladnih jutrih, ko se stroj ogreje, pa je izkušnja po uglajenosti, prožnosti in zmogljivostih povsem na ravni osebnih avtomobilov. Pogled na tehnične podatke še pokaže, da velikana tehtata le 1,63 tone, kar je skromna številka. Pojasnjujeta pa živahnost, ki je izza volana precej izrazitejša, kot kaže 11-sekundni pospešek do stotice. Tudi največja hitrost 170 kilometrov na uro popolnoma zadošča. Poraba pod osmimi litri pa je zgledna, čeprav daleč od tovarniških 5,3 litra. Kljub dolgi medosni razdalji je rajdni krog razumnih 12 metrov, manevriranje pa ni tako oteženo, kot sporoča velikost obeh avtomobilov. Ne nazadnje pomaga tudi zadnja kamera.
Ko sešteješ vse dobre lastnosti francoskih velikoprostorcev, se tudi cena okoli 35 tisočakov za res dobro opremljene različice allure (peugeot) in shine (citroën) zdi razumna. Predvsem pa je ugodna glede na prostor, tehniko in izkušnjo osebnega avtomobila, ki jo oba ponujata. Kateri med njima je pravi, pa je predvsem stvar pripadnosti znamki. Cene obeh modelov so namreč precej podobne, ko ju primerjaš s podobno opremo.
Foto: Miloš Milač