XC40 je najmanjši Volvov športni terenec, sodi med kompaktneže kot denimo BMW X1, mercedes-benz GLA in audi Q3, obenem pa je prvi član nove kompaktne družine tega proizvajalca, ki nastaja na skupni podlagi CMA s kitajskim Geelyjem – Volvovim lastnikom. V družino SUV te znamke prihaja kot najmanjši in najmlajši predstavnik, kljub majhnosti pa je opremljen z varnostnimi sistemi iz večjih bratov XC60 in XC90.
Novi XC40 je pomemben model za to znamko, saj bo po napovedih Volva dal odločilen prispevek k skoraj 50-odstotni rasti prodaje v letu 2020, kar pomeni 800 tisoč vozil; lani je znamka prodala nekaj več kot pol milijona vozil. Že v prihodnjem letu Volvo načrtuje prodajo 125 tisoč XC40, kar bo pomenilo okoli petino celotne prodaje znamke.
Kot smo pri Volvu že navajeni, novinec prinaša kopico inovacij. XC40 bo prvi avto te znamke, ki bo ponujal brezžično polnjenje mobilnega telefona. Sistem city safety, ki preprečuje trke v mestu, je nadgrajen in deluje do hitrosti 60 kilometrov na uro (prej do 50). Varnostna in asistenčna oprema vključuje še sisteme pilot assist za polsamodejno vožnjo – usmerjanje znotraj voznega pasu in samodejno zaviranje ter pospeševanje pred spredaj vozečimi avtomobili, sistem proti zapustitvi cestišča (run-off road protection and mitigation) in cross traffic alert s 360-stopinjsko kamero, ki opozarja na promet v križiščih in lajša parkiranje.
Neznane pa so ostale njegove mere. Glede na razred, v katerega sodi, domnevamo, da je novinec dolg okoli 4,4 metra.
Nekaj zanimivih rešitev je tudi v kabini, ki je sicer oblikovana v značilnem Volvovem stilu z 12,3-palčnim zaslonom na dotik. Zvočnike so inženirji umaknili iz vrat, zato je tam več prostora za shranjevanje predmetov. Predale so vgradili tudi v tla, poleg tega je na voljo še poseben prostor za mobilni telefon, kjer je omogočeno brezžično polnjenje baterije. Praktične kljuke pa omogočajo, da torbe in nakupovalne vrečke med vožnjo ostajajo na svojem mestu.
Volvo bo kupcem na sedmih evropskih trgih (na Švedskem, Norveškem, v Nemčiji, Italiji, Španiji, Veliki Britaniji in na Poljskem) ponudil posebno storitev care by Volvo, ki bo za 699 evrov na mesec brez pologa (za obdobje 24 mesecev) vključevala najem vozila, vzdrževanje, zavarovanje in pomoč na cesti. Seznam storitev pa se bo sčasoma še obogatil.
V motorni ponudbi bodo le dvolitrski turbomotorji. Na začetku bosta v ponudbi le modela D4 (turbodizel s 140 kilovati) in T5 (turbobencinar s 184 kilovati), pozneje pa bodo na voljo še drugi motorji z močjo od 110 kilovatov. V prihodnje pa bo volvo XC40 na voljo tudi s trivaljnim priključnim hibridom in popolnoma električno različico.
Proizvodnja volva XC40 se začne novembra letos v belgijskem Gentu, med kupce pa bo zapeljal marca prihodnje leto.