Hyundai i20 v bitko s tekmeci brez dizlov Hyundai i20 v bitko s tekmeci brez dizlov S korenito prenovo modela i20 so se Korejci znebili dizlov, dodali pa mu 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik, zmogljivejši turbo motor ter zvrhano mero pameti.
Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču Sedli smo za volan ikone, ki je sinonim za terenske zmogljivosti in prestiža, hkrati pa nima roka trajanja. Dame in gospodje, novi Mercedes-Benz razred G - tudi kot AMG!
Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Pogovor z Zdravkom Poljaševićem, predstavnikom nemške družbe BronzMobile.de GmbH in slovenskih Kreativnih najemov, ki so zaslužni za to, da številna luksuzna vozila slovenskih lastnikov vozijo pod nemško tablico SIG.
Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron Razburljiv avtomobilski teden je prinesel avto presežkov – Audijev popolnoma električni SUV e-tron, ki smo ga v živo spoznali v San Franciscu. Poglobili smo se v že znano tematiko – registracijo luksuznih avtomobilov na Slovaškem in v Nemčiji, ki prinaša precejšnje davčne prihranke, in se pogovorili še z organizatorjem najema avtov v tujini – za Finance je spregovoril uradno in brez dlake na jeziku.
Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.

Z zeleno pošastjo po malem Nürburgringu

Čas branja: 7 min
20.09.2017  23:10
Ko vseh 430 kilovatov mercedesa-AMG GTR zadiha s polnimi pljuči, dobite pospešek do stotice v 3,6 sekunde in eno najlepših melodij osemvaljnega biturbomotorja.
Z zeleno pošastjo po malem Nürburgringu
Mercedes-AMG je igrivo vodljiv, bliskovito hiter in brez težav premaguje vzpone in padce ter ostre zavoje dirkališča Bilster Berg na severu Nemčije. Čvrstost šasije, brutalnost motorja in hitrost menjalnika ga uvrščajo med najboljše superšportnike.
Foto: Mercedes-benz

Mercedes-AMG GT R je trenutni športni vrh ponudbe te nemške znamke, superšportnik od koles do glave razvaja z »jeznim« videzom in divjimi 585 »konji« ter zasvoji z voznimi lastnostmi. Preizkušali smo ga na tehnično zelo zahtevnem dirkališču Bilster Berg na severu Nemčije.

Dobre štiri kilometre dolžine, 20 zavojev, največji padec 26 stopinj in vzpon 20 stopinj ter 204 metre višinske razlike. Te številke opisujejo dirkališče Bilster Berg na severu Nemčije, poligon, ki se ga je v zadnjih štirih letih oprijel vzdevek mali Nürburgring.

Zaradi zahtevnosti, visokih vzponov in padcev ter lepljivega asfalta na ravni dirkališč formule 1. Na njem smo v torek preizkušali najmočnejšega serijskega mercedesa-AMG ta hip, živo zelenega AMG GTR, ki drži aktualni rekord dirkališča Nordschleife v razredu serijskih avtomobilov na zadnji pogon (prevozil ga je v sedmih minutah in desetih sekundah) ter nase opozarja z glasom in stasom. Po nekaj deževnih dneh se je prav v torek ta teden nekoliko zjasnilo, proga se je posušila, šest živo zelenih AMG GTR pa je čakalo na preizkusne kroge. Mercedes-Benzovi inštruktorji so nas z nekaj stavki poučili o progi, pravilih (nič prehitevanja, prvi krog je za ogrevanje, zadnji za ohlajenje) ter nas usmerili za volane.

Športnik stare šole

Pred tem še pogled na avto. Dobrega 4,5 metra dolg športnik je primerek stare šole. Visok le 1,28 metra in širok prek dva metra, z dolgim motornim pokrovom v višini prsi voznika, kratko kabino in še krajšim zadkom. S tega vidika je čudovito neracionalen in pravi brezkompromisni kupe, enako velja za roadsterja. GTR pomeni dirkaški vrh serijske ponudbe, zato ima še nekaj agresivnejše obrobe, zadnji usmernik zraka in streho iz karbonskih vlaken, čvrstejše zavore pa še kopico dodatkov, ki bodo prijali predvsem na stezi. Zaradi lahkih materialov je lažji od bratov, suh tehta 1.630 kilogramov, kar je precej dober dosežek. AMG GT, GT S in GT C so bolj civilni, cenejši in vljudnejši člani družine. Velik je tudi razpon cen, od 159 tisoč za GT s 350 kilovati do 245 tisoč evrov za zeleno pošast GTR s 430 kilovati.

Udobje skoraj civilnega športnika

Zlezem za volan, kjer me, razen čvrstih sedežev z visoko in trdo bočno oporo, čaka udobje povsem civilnih športnikov. Mercedes-Benzovi merilniki, velik zaslon, vrtljivi gumb za upravljanje in orjaška sredinska konzola z velikimi okroglimi gumbi za spreminjanje nastavitev delovanja elektronike, odpiranja lopute v izpuhu, delovanje vzmetenja, menjalnika in še česa. Gumb za zagon zbudi štirilitrski biturboosemvaljnik s kar 430 kilovati oziroma 585 konjskimi močmi in 700 newtonmetri navora. Vroooom, zagrmi stroj, ki z globino in grobostjo spominja na precej večje motorje (njegov predhodnik je imel 6,2 litra prostornine).

Vzponi in padci, čudovita melodija

Kratko ročico menjalnika, nameščena je nekoliko nerodno za sredinsko konzolo, premaknem v D in zapeljem v prvi krog dirkališča Bilster Berg. Dolg zavoj se prelomi v S-ovinek, na vrhu klanca podobna kombinacija, dolg levi ovinek, hrib in padec v 26-stopinjsko luknjo, ki ji sledita dva kuclja. Čeprav se dirkališča dobro spomnim iz predstavitve mercedesov-AMG A 45 in CLA 45, je vnovično spoznavanje potrebno, kar nujno. Na ravnini že dosežemo hitrost 170 na uro, motor pa zadovoljno grmi pred prednjo premo in že vstopimo v drugi krog. Inštruktor pospeši in nama s kolegom dovoli poln plin. AMG GTR zadiha s polnimi pljuči, globoko grmenje osemvaljnika pa sodi med najlepše melodije, kar sem jih kadarkoli slišal iz osemvaljnega turbomotorja.

Do stotice v 3,6 sekunde

Samodejni dvosklopčni menjalnik v programu race pri vsaki menjavi sune, motor pa vsakič znova ponori in prilepi telo na sedežno naslonjalo. Po nekaj polnih pospeševanjih (do stotice zelena zverina potrebuje le 3,6 sekunde) me čaka zahtevni S-ovinek. Inštruktor ga je odpeljal skoraj brez zaviranja, pa se v malo zmanjšanem tempu zapodim za njim. GTR se ne premakne za milimeter, le sledi rahlim premikom trdega volana, iz ovinka pospešuje kot nor in uboga na vsak ukaz. Vliva mi zaupanje, zato naslednji par ovinkov zvozim še hitreje, z nekaj več grobosti, ki iz tira za trenutek spravi nekoliko bolj obtežen zadek (razporeditev mase je blizu ideala, a vseeno 53 odstotkov ostane na zadnji premi), a ga elektronika v hipu poravna, potem pa poln plin in polno zaviranje pred spustom v luknjo.

Zavore, lahkotnost ...

Keramične zavore, ki skoraj zapolnijo praznino za 20- oziroma 19-palčnimi kolesi, dokazujejo, da zmorejo več, kot od njih pričakuješ. Prej omenjeni spust me še vedno navdaja s strahom, še zlasti kuclja ob vzpenjanju iz luknje sta sila nerodna, ob pospeševanju se GTR vsakič znova zdrzne, zaniha z zadkom, a se hip zatem ujame in vztraja v smeri. V naslednjem S-zavoju se pusti lahkotno prestavljati iz leve v desno, kot da ima nekaj sto kilogramov manj, kot kaže papir, na ravnini pa doseže 200, 210, 220, uf, smo že pred dolgim levim zavojem ...

V vrsto in spet na progo

Po petih krogih prepoten zapustim kabino in se spet postavim vrsto. V drugo ne gre nič hitreje, le precej bolj tekoče in mirno. Zelena pošast GTR me navdaja s takšnim zaupanjem, kot ga redko doživiš za volanom civilnih dirkalnikov, obenem pa ji po žilah še vedno uspe spraviti toliko adrenalina, da se treseš še nekaj ur potem in sanjaš o vrnitvi med zavoje Bilster Berga.

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novice
Novice Cirkus tehnike in adrenalina v režiji Mercedes-Benza 3

Vrhunska tehnologija v službi varnosti in udobja, razkazovanje motornih mišic iz Affalterbacha, piljenje vozniških spretnosti in mnoge...

AVTO
Novosti
Novosti Prek tisoč ''konjev'' v superšportniku mercedes-AMG 3

50. obletnico obstoja podjetja AMG so na Frankfurtskem avtomobilskem salonu pri Mercedes-Benzu počastili z razkritjem dolgo pričakovanega...

AVTO
Testi
Testi Kreacija, ki ostaja magnet za poglede

Ni prav veliko avtomobilov, ki bi po štirih letih in stilski osvežitvi še kar plenili poglede kot prvi dan. Mercedes CLA je med njimi,...

AVTO
Novosti
Novosti Video: (Super)športni terenec s slovenskim sijajem

Prvi vtisi za volanom enega najhitrejših športnih terencev na svetu mercedesa AMG GLC 63 4matic+, ki z grmenjem, pokanjem in pospeški v...

AVTO
Testi
Testi Sproščanje adrenalina z malim AMG A45 3

Z mercedesom–AMG A45 sem na madžarskem dirkališču Hungaroringu dihal za ovratnik superšportniku AMG GT S in se za nekaj trenutkov...

AVTO
Novice
Novice Mali volvo na obisku, brutalna panamera in GLC AMG ter evforija za električnim nissanom

Zanimiv teden je prinesel Bloombergovo objavo, da kitajski proizvajalec razmišlja o gradnji tovarne v srednji in vzhodni Evropi, med...

AVTO
Novosti
Novosti Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi 9

Nova kupejevska limuzina mercedes-AMG GT 4-door coupé združuje udobje in sofisticiranost sveta poslovnih limuzin in zmogljivost...

AVTO
Novosti
Novosti Mojstrovina za tiste, ki si želijo vse 3

Za uspešne slovenske poslovneže, lastnike podjetij in predsednike uprav je prišel trenutek, ko imajo v svojem življenju lahko prav vse....