Volvo je dolgo časa živel na lovorikah izjemno uspešnega modela XC60, saj se je ta kljub sedmim letom na hrbi odlično prodajal. Še več, lani je bil najbolje prodajani prestižni SUV srednjega razreda v Evropi, obenem pa je prispeval tretjino prodaje tega švedskega proizvajalca vozil oziroma 160 tisoč vozil.
Za avto, ki v povprečju stane prek 40 tisoč evrov, so bili to odlični rezultati, sami pa smo ga nazadnje preizkusili po norveških cestah. A kljub vsemu je prišel čas za zamenjavo, ki hkrati pomeni veliko breme za naslednika.
Oblikovno sledi večjim bratom XC90, S90 in V90, torej ga spredaj zaznamujejo štirioglata in v spodnjem delu zaokrožena maska ter dnevne luči v obliki črke T, imenovane Thorovo kladivo. Znani so tudi zadek z žarometi speljanimi iz vrha stebrička, do blatnikov ter prtljažnih vrat in umirjena, skladna in prostorna kabina s pokončnim zaslonom na dotik, lahkotnim upravljanjem, dobro izdelavo in zelo udobnimi sedeži.
Zadaj dobro sedita dva potnika, v zadek pa gre solidnih od 505 do 1.432 litrov prtljage, uporabna je tudi luknja pod dnom prtljažnika. Za povezave in infotainment skrbita navigacija sensus in aplikacija Volvo on call, ki se ponašata s še večjo uporabnostjo kot doslej. Podobno kot pri modelih iz serije 90 je na voljo tudi brezžična povezava s pametnim telefonom ter funkciji CarPlay in Android Auto.
Tehnično XC60 označujejo že znani, vselej dvolitrski štirivaljni stroji. Dizelska zmoreta 140 oziroma 173 kilovatov (190 in 235 KM), bencinski pa 188, 235 ali 300 kilovatov (254, 320 in 407 KM). Zadnji pripada modelu T8, bencinskemu motorju pomaga električen motor z močjo 65 kilovatov in obenem zmore tudi samostojen pogon, do stotice pa pospeši v 5,3 sekunde. Praktično vsi modeli so opremljeni s štirikolesnim pogonom in osemstopenjskim samodejnim menjalnikom.
Na slovenski premieri smo za pot skozi Štajersko proti Olimju in naprej skozi Kozjansko do Brežic in nazaj v Ljubljano smo izbrali najbolj popularno dizelsko različico D5 z 235 konji in nivojem opreme Inscription. V ponudbi sta trenutno še bolj osnovni Momentum in športni R-design, vstopni Kinetic, D3 motor in prednji pogon pa bodo na voljo prihodnje leto.
Volvo XC60 prevzame že s svojo elegantno pojavo pa čeprav je stilsko precej podoben večjemu bratu XC90, ob tem pa spretno skriva 21-centimetrsko oddaljenost od tal in tudi solidne terenske sposobnosti, ki jih omogoča štirikolesni pogon AWD.
Dolg je 4,69 metra in širok skoraj dva metra, voznika in najraje še tri potnike pa bo navdušila tudi kabina, ki je zmes skandinavskega minimalizma, topline izbranih materialov, pozornosti do detajlov (gumb za zagon motorja, švedska zastavica na sedežih in njen odlitek na robu kromirane obloge, ki uspešno zatira morebitne čričke) in seveda udobja.
Voznik se na upravljanje z zaslonom na dotik hitro privadi pa čeprav je prek drsnikov treba nastavljati tudi klimo. Instrumentna plošča je lahko v celoti digitalna in ponuja več različnih grafik, sama grafika je pregledna, navduši precej velik z aslon navigacije med merilnikoma.
Srednji dizel je pametna izbira, saj je dovolj zmogljiv in varčen, tudi menjalnik sodi v vrh ponudbe v razredu. Zračno vzmetenje obenem še dodatno okrepi udobje, po želji pa ga lahko nastavimo tudi malce trše, kar bo v ovinkih prineslo manj nagibanja. Volvo XC60 že zaradi višje postave in težišča ni ravno športnik, a se mu po drugi strani izvrstno poda umirjena vožnja.
Glavni del tudi tega volva pa je aktivna in pasivna varnost. Volvo je v XC60 vgradil vse svoje znanje, ki ga namerava do leta 2020 nadgraditi toliko, da vozniki novih volvov ne bodo več udeleženi v prometnih nesrečah. Verjetnost precej pogumne obljube je mogoče čutiti tudi v novem XC60, saj sistem pilot assist (radarski tempomat, ki deluje s pomočjo radarskega senzorja in kamer) v praksi deluje odlično. Na avtocesti nas je vodil znotraj črt ter zaviral in pospeševal pred spredaj vozečimi avtomobili. Vozniku je sicer v pomoč, deluje polsamodejno, Volvo pa priporoča, da roke ostanejo na volanu.
Varnostno novi XC60 označujejo sistemi city safety s pomočjo pri krmiljenju (steer assist). Novost je tudi tako imenovani sistem oncoming lane mitigation, ki pomaga pri obračanju volana in izogibanju čelnemu trčenju. Nadgrajen je tudi sistem za zaznavanje mrtvega kota BLIS (blind spot indication system), ki tudi uporablja funkcijo steer assist in pomaga pri izogibanju morebitnim trkom ob menjavah voznega pasu. XC60 je podedoval tudi znanje iz modela XC90, ki omogoča ublažitev posledic trka ob izletu s ceste.
Volvo XC60 je na voljo v 15 različnih barvah, cene pa se začnejo pri 50.665 evrov za D4 Momentum. Inscription ga podraži za slabih pet tisočakov, R-design za dobre tri tisočake, na vrhu ponudbe je T8 za 72.264 evrov.
Slovenski zastopnik VCAG ob prihodu vozila v Slovenijo ponuja akcijsko različico D4 Momentum+ za 46.990 evrov. Glede na običajni momentum je nadgrajen za digitalne merilnike, Sensus navigacijski sistem, LED lučmi,…, s ceno pa je za približno tri odstotke dražji od predhodnika. Naslednik najbolje prodajanega srednjerazrednega prestižnega SUV v Evropi naj bi letos našel 50 kupcev.